Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012

Στον πόλεμο, παιδί μου, υπάρχουν μόνο σκοτωμένοι…


“Λένε κάποια τραγούδια και ιστορικά βιβλία
πως ο στρατός μας θαυματούργησε στην Αλβανία.
Αλλ’ ο πατέρας μου κανένα θαύμα δε θυμόταν
κι όταν τον ρώταγα τον πόλεμο τον καταριόταν.
- Ποιοι ήταν πατέρα οι νικηταί και ποιοι οι ηττημένοι;
- Στον πόλεμο, παιδί μου, υπάρχουν μόνο σκοτωμένοι…
Τα κρυοπαγήματα και τα κουρέλια του θυμόταν.
- Και τα ανδραγαθήματα; Ρωτούσα. Αποκρινόταν:
- Μπορεί οι νεκροί που τάφηκαν μέσα στο χιόνι
που πολεμήσαν μοναχοί και που πεθάναν μόνοι…
- Κ’ η Παναγία που σας προστάτευε πού ήτανε πατέρα
δεν ήταν δίπλα σας όταν φωνάζατε αέρα;
- Ίσως την έβλεπαν οι στρατηγοί την Παναγία
όταν μας ψάχνανε στους χάρτες μέσα στα γραφεία…”.

Θωμάς Γκόρπας, Τα ποιήματα


Καλημέρες αντιπολεμικές από μένα!
Η υπεράσπιση της πατρίδας είναι καθήκον !
Καταλαβαίνω την αναγκαιότητα ενός αμυντικού πολέμου!
Δεν θα τον στολίσω όμως ποτέ με φρου-φρου και αρώματα!
Η βία, το αίμα, η απώλεια ζωών με απωθεί και με ανακατεύει!
Στον πόλεμο δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι!
Υπάρχουν μόνο σκοτωμένοι!

airis
Να περάσετε όμορφα
ό,τι κι αν κάνετε! 



25 σχόλια:

  1. O Θεός να μην μας αξιώσει ..... αν και δεν το βλέπω. Όσο κι αν νομίζουμε πως είναι μακριά μας, αν κάποιοι θελήσουν να πουλήσουν τα όπλα που τους έμειναν στοκ δεν ξέρεις ποιον θα πάρει η μπάλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έτσι είναι όπως το λες. Ένας πόλεμος, σημαίνει απώλειες και αδικοχαμένες ψυχές. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Θα κάνω μια παρένθεση εδώ γιατί σε περιμένει ένα βραβείο στο blog μου εδώ http://eimaipaidi.blogspot.gr/p/blog-page_5.html
    Καλή σου μέρα:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έτσι ακριβώς...
    Η ειρήνη είναι πάντα το ζητούμενο...
    Φιλιά και καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ.Στον πόλεμο δεν υπάρχουν νικητές και νικημένοι, αλλά σκοτωμένοι(σωματικά και ψυχικά).Χρέος μας είναι να δουλεύουμε για την ειρήνη και την αγάπη.Χαρούμενη Κυριακή!:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρες αντιπολεμικές και από μένα :)
    Όταν ακούω τους γονείς μου να μιλάνε για τα χρόνια της κατοχής το βλέμμα τους αλλάζει. Γίνεται πονεμένο, παγωμένο,σκληρό!! Οι ίδιοι ήταν δεκάχρονα παιδιά τότε...
    Εύχομαι να σταματήσουν οι πόλεμοι και η αιματοχυσία σε όλο τον πλανήτη!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απόλυτα σύμφωνος κι εγώ.
    Ειρήνη να είναι πάντα το ποθούμενο...

    Καλημέρα Αριστέα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνούμε όλοι φίλοι μου!
    Ναι μεν με επαναστάσεις και αίμα επιτεύχθηκαν πολλά , αλλά επιθυμητός δεν πρέπει να είναι ποτέ ο πόλεμος!
    Τα βλέμματα και των δικών μου Παρασκευή μου γλυκιά σκοτεινιάζει όταν μιλούν για την κατοχή!
    Καλημέρα σε όλους!
    Συγχωρέστε με που δεν απαντώ στον καθένα χωριστά!
    Σεβάχ, Παρασκευή μου, Σοφάκι μου γλυκό,Μαράκι μου,Sheena,και Φλώρα μου σας εύχομαι μια υπέροχη Κυριακή!
    Εγώ σήμερα προσπαθώ να τελειώσω με το στρώσιμο του σπιτιού , να μην με βρει ο χειμώνας απροετοίμαστη!
    Ήταν ένα time out και συνεχίζω ακάθεκτη!
    Φιλιά σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ομορφη η επιλογή σου σήμερα!
    Η γλώσσα των ποιητών πρέπει να γίνεται ενίοτε και πικρή. Αλλά δεν παύει να είναι γλώσσα ποιητών που καταθέτουν την ψυχή τους. [Μετά τον πόλεμο του 40 ακολούθησαν κι άλλες συρράξεις. Αυτές κι αν ήταν για το χαμό. Μεταξύ αδελφών.] Σήμερα όμως, γιορτάζουμε το Όχι και τους Ήρωες. Αυτούς που νιώσαμε ΕΜΕΙΣ ως τέτοιους. Καλή Κυριακή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Κυριακή και σε σένα! :)) έστω κι αν έφυγε η μισή!
      Έχουμε μάλλον ανάγκη να θυμόμαστε τους ηρωισμούς σήμερα περισσότερο από ποτέ!
      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  9. Ενδιαφέρον το κείμενο σου...συμφωνώ μαζί σου...πως ο πόλεμος μόνο δεινά μπορεί να φέρει. Είναι όμως καθήκον μας να υπερασπιζόμαστε με όποιο κόστος τα πιστεύω μας και τα ιδανικά μας!
    Να έχεις μια όμορφη Κυριακή!!!
    Πολλά φιλιά!!!
    Ζήτω το έθνος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έστι είναι!
      Επίσης χαρά μου! Καλά να περάσεις σήμερα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Συμφωνώ κι εγώ απόλυτα!
    Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης μας και να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει, έτσι θα επικρατήσει η Ειρήνη και η Αγάπη προς τον άνθρωπο γενικά!
    Καλή Κυριακή να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να μπορούσε να επικρατήσει σε όλο τον κόσμο! Δεν φταίνε σε τίποτα οι αθώες ψυχές των παιδιών!
      Καλό υπόλοιπο Κυριακής και σε σένα κοπέλα μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Απαντήσεις
    1. Δελφινάκι μας από την Κύπρο μακάρι να ήταν όλοι οι έλληνες τόσο ένθερμοι υποστηρικτές της Ελλάδας μας σαν και σένα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Δεν έκανα τίποτα σπουδαίο,μια ταπεινή αναρτησούλα έκανα..αυτό είναι το λιγότερο..την αγάπω την Ελλάδα γιατί όπως έγραψα και στην ανάρτηση μου, είναι η δεύτερη μου πατρίδα

      Διαγραφή
  12. πω πω έτσι είναι.. μακρυά απο μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θαύματα & εμφανίσεις της Παναγίας στον πόλεμο του 1940
    http://hristospanagia1.wordpress.com/2011/10/28/%CE%B8%CE%B1%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%83-%CE%B5%CE%BC%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83-%CF%84%CE%B7%CF%83-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%83-%CF%83%CF%84/

    "Στην εποποιϊα του 1940-41 με πίστη" - Μερόπη Ν. Σπυροπούλου, ένα βιβλίο που έχει γραπτές μαρτυρίες στρατιωτών που πολέμησαν τότε και έβλεπαν την Παναγία με τα μάτια τους να τους βοηθάει.
    Χρόνια Πολλά & Λεύτερα! Η Παναγία μαζί μας!
    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Την παρασκευη πηγα στην σχολικη γιορτη της κορης μου. Τα τραγουδια,το σκετς,ο εθνικος υμνος εφεραν δακρυα στα ματια μου . Καποια στιγμη καθως την κρατουσα αγκαλια σφιχτηκε πανω μου κ την ακουσα να λεει: "μαμα,δεν θελω να γινει ποτε πολεμος στην Ελλαδα μας οσο ζω!"
    Μου εκοψε την ψυχη γιατι δεν μπορουσα νατης υποσχεθω τπτ,μα κ γιατι η φωνουλα της εσπασε καθως μου μιλουσε!
    Οταν πηγα στη δουλεια λιγο αργοτερα κ εκανα την βλακεια να μοιραστω την συγκινηση μου (θεωρωντας οτι ειχα να κανω με Ελληνες) με πιασανε στην καζουρα κ με πηραν απτα μουτρα μην κ γινουν οι κορες μου χρυσαυγιτισσες!!!
    Αφωνη ακουγα οσα μου καταμαρτυρουσαν κ οταν προσπαθησα να υπερασπιστω την ανατροφη που πηρα απτο σπιτι μου,ε,τοτε γιναμε σοου!
    Δεν ενιωθα ηττημενη οταν βγηκα απτο γραφειο. Απογοητευμενη ενιωθα για αυτους τους ανθρωπους που μεγαλωσαν κ αυτοι τραγουδωντας τον εθν.μας υμνο μπροστα στη σημαια μας κ τωρα με ελεγαν "πειραγμενη" κ "οτι δεν παω καλα" κ ενα σωρο αλλα...
    Πολεμος,καρδια μου? Τον ζουμε ηδη....
    απο μεσα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπάμαι για όλα όσα τραβάς!
      Κατοχή ζούμε ...απλά δεν έχουμε τον φόβο του όπλου πάνω στο κεφάλι μας! Έχουμε όμως αγωνία για το αύριο, για την ασφάλεια μας και την ίδια μας την επιβίωση!
      Όμως ....όταν μπορείς να χαμογελάς, όταν μπορείς να στέκεσαι και να βροντοφωνάζεις Οχι....όχι θα είναι!
      Η ελευθερία δεν χάνεται αν δεν θες να χαθεί!
      Και σκλαβωμένος αν η ψυχούλα σου το λέει ...ελέυθερος θα είσαι!
      Φιλάκια γλυκιά μου ! :))))))

      Διαγραφή