Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2013

All people are equal under the sun !


Δύο βίντεο//
δύο πειράματα.
Ένα θέμα:

Ρατσισμός


Ένας άστεγος κι ένας "κουστουμάτος"
Κι οι δυο πέφτουν στο δρόμο.
Ποιος είναι αυτός που θα βοηθηθεί από τους διερχόμενους;

πηγή http://enallaktikidrasi.com

Ένα κοινωνικό πείραμα που δείχνει καθαρά 
πόσο επηρεάζεται ο άνθρωπος από την εμφάνιση 
ή τα στερεότυπα με τα οποία έχει μεγαλώσει.
Απογοητευτικά τα αποτελέσματα.....

*

Μια δασκάλα
Μια τάξη
Ένα ακόμα πείραμα
Το βίντεο κρατάει σχεδόν μια ώρα
Αξίζει να το δείτε κάποια στιγμή μέσα στο ΣΚ ή όταν θα έχετε χρόνο.
πηγή forcleveronly.blogspot.gr
αρχική δημοσίευση: http://antikleidi.com

Μία ημέρα μετά τη δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ το 1968, 
η Jane Elliott πήγε να διδάξει στο δημοτικό της πόλης της στην Άιοβα, 
όπου κατοικούσαν μόνο λευκοί. 
Χώρισε τους μαθητές της σε δύο ομάδες, 
εκείνους με γαλάζια μάτια κι εκείνους με καφέ μάτια, 
και αποφάσισε να τους δώσει ένα γερό μάθημα κατά των φυλετικών διακρίσεων.

Πρόκειται για ένα βιωματικό πείραμα που 
έκανε τους μικρούς μαθητές της τρίτης δημοτικού
να σκεφτούν σοβαρά πάνω στις συνέπειες των φυλετικών διακρίσεων
αλλά κυρίως να μπουν στη θέση του θιγόμενου
και να νιώσουν όλα τα αρνητικά συναισθήματα που βιώνει
αυτός που υφίσταται τις ρατσιστικές διακρίσεις.

Αφιέρωσα όλο το χρόνο που χρειάστηκε 
και είδα προσεκτικά το πείραμα.
Περιττό να σας πω ότι στην αρχή είχα θυμώσει με τη δασκάλα.
Αναρωτιόμουν με ποιο δικαίωμα έπαιζε με τις αθώες ψυχούλες.

Οι μικροί μαθητές χωρίζονται σε δυο ομάδες κι υποβάλλονται
από τη διδασκαλία της δασκάλας
να πιστέψουν στο τι είναι ή τι δεν είναι.
Αναγκάζονται να φορέσουν ένα διακριτικό σημάδι στο λαιμό τους
και να υποστούν αποκλεισμό από το παιχνίδι
και περιφρόνηση από τους συμμαθητές τους.
Οι ρόλοι αντιστρέφονται σε δυο ημέρες.
Έτσι όλοι οι μαθητές βιώνουν τις άσχημες συνέπειες του ρατσισμού.

Η ανακούφιση κι η χαρά τους 
όταν η δασκάλα τους εξηγεί την αλήθεια είναι μια λύτρωση που
τη νιώθει κι ο θεατής...
Σκεφτείτε πόσο μάλλον αυτά τα μικρά αθώα πλάσματα.

Στο τέλος του πειράματος
και παρατηρώντας προσεκτικά τους -άψογους- χειρισμούς της δασκάλας
αναρωτήθηκα για όλους εκείνους τους "παιδαγωγούς" 
που έχουν περάσει 
από τις ζωές τις δικές μας και των παιδιών μας.
Πόσο επηρεάζουν με τη στάση τους 
την εξέλιξη μας και την προσωπικότητά μας...
Πόσο προσεκτικοί είναι άραγε...
Πόση ζημιά μπορεί να κάνουν...

Και δεν ξεχνάμε...

Είμαστε όλοι άνθρωποι κάτω από τον ίδιο ουρανό!


Καλή σας μέρα.
@ριστέα








68 σχόλια:

  1. μονο κατω απο τον ουρανο.. γιατι κατω απο ταβανια εφοριων, γραφειων κλπ, μια ανισοτητα τη βιωνουμε!

    το πειραμα εξαιρετικο κ το κραταω για την ωρα που θα μπορεσω να το κανω..
    πρωινα φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Φανούλα μου!
      Όλοι έχουμε βιώσει ανισότητες και έλλειψη δικαιοσύνης!
      Το πείραμα μου κράτησε μια υπέροχη συντροφιά χτες.... Δεν ξέρω αλλά ένιωσα υπέροχα για αυτή τη δασκάλα τελικά!
      Μακάρι να μάθαιναν όλα τα απιδιά του κόσμου βιωματικά πολλές αλήθειες που μας αφορούν όλους!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Ποιος μπορεί να διαφωνήσει άραγε για το "ίσοι";
    Πιθανόν ο Καζαντζάκης, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.
    Ποιος επίσης μπορεί, με τεκμηριωμένο τρόπο, να πει ότι κάποιος άνθρωπος, με διαφορετικό χρώμα, είναι κατώτερο ον;
    Θα πω όμως κάποιες σκέψεις μου, για χάρη της συζήτησης...
    Καταρχήν, είμαι πολύ επιφυλακτικός με βίντεο σαν το πρώτο,
    διότι δεν γνωρίζω τα κίνητρα αλλά και το μοντάρισμα που γίνεται
    σε σχέση με αυτά τα κίνητρα!
    Δεύτερον, πάλι όσον αφορά το πρώτο βίντεο, να πω από προσωπική εμπειρία πως, μεγάλο ρόλο παίζει ο φόβος και όχι ο ρατσισμός.
    Μου έχει συμβεί να πάω να βοηθήσω ρακένδυτο ηλικιωμένο, και να με σκυλοβρίσει παίρνοντάς με στο κυνήγι με την μαγκούρα του!
    Ο φόβος λοιπόν, για το πώς μπορεί να αντιδράσει ο συγκεκριμένος,
    ο οποίος με όλα αυτά που κουβαλάει δείχνει ότι μπορεί να τα έχει
    κάπως χαμένα, νομίζω πως είναι η βασική αιτία που αρκετοί, δεν τον βοήθησαν.
    Και αυτό νομίζω φαίνεται καθαρά, από το ότι οι περισσότεροι στέκονται και τον παρατηρούν από κάποια απόσταση.
    Άλλοι φυσικά τον βοήθησαν.
    Θα μπορούσε να γράψει πολλά κανείς, όπως για παράδειγμα ότι ναι, ρατσισμός είναι να απορρίπτεις κάποιον για το χρώμα του, αλλά το ίδιο είναι και όταν προσπαθείς να εκμεταλλευτείς το χρώμα του!
    Για να δείξω επίσης το πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση ενός βίντεο για κάποιους σκοπούς που θα ήθελε να περάσει κάποιος, θα πρότεινα να δούμε το παρακάτω βιντεάκι, που βγήκε πρόσφατα σαν είδηση
    και να βάλουμε σαν τίτλο π.χ: Μαντέψτε ποια φυλή θα κλέψει την άλλη!
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hNt_FCER_-k

    Διακρίνεται φαντάζομαι το σημείο που θέλω να τονίσω, ναι;

    Την καλημέρα μου, Αριστέα, ελπίζω να είναι καλύτερα τα πράγματα.. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέλω να συμφωνήσω με τον Ανταίο για το πρώτο βίντεο.
      (ως προς το παράδειγμα που φέρεις Ανταίε, με το ίδιο περίπου σκεπτικό σου σχολίασα στο μπλογκ σου).

      Είναι πολύ επικίνδυνα τέτοια βίντεο και ειδήσεις. Στοχεύουν κάπου και δημιουργούν εντυπώσεις. Στην Ελλάδα έχουν χτιστεί καριέρες με τέτοια βίντεο και ειδήσεις αντίστροφου ρατσιστικού περιεχομένου.

      Όσον αφορά το δεύτερο χαίρομαι για την τόλμη της εκπαιδευτικού και νομίζω ότι έτσι θα πρέπει να είναι όλοι οι δάσκαλοι. Αλλά το σύστημα τους έχει φάει και δεν τους αφήνει περιθώρια πρωτοβουλίας πέρα από τα καθορισμένα.

      Καλημέρα σε όλους.

      Διαγραφή
    2. Καταρχήν καλησπέρα σας.
      Θα απαντήσω και στους δυο σας για το πρώτο βίντεο.
      Έψαξα για τις αρχικές πηγές.
      Από το ψάξιμο έφτασα σε δυο νεαρούς, Diego and Matteo τα ονόματά τους, όπου κάνουν "κοινωνικά πειράματα" όπως δηλώνουν οι ίδιοι, τα οποία και μαγνητοσκοπούν χωρίς προσωπικό όφελος πέρα από το λογαριασμό τους στο you-tube καθώς και για τη σελίδα τους στο ΦΒ.
      Βλέποντας κι άλλα βίντεο τους κανείς, καταλαβαίνει πως ακολουθούν μια σκέψη ( ίσως και αυθαίρετα) και προσπαθούν να διαπιστώσουν που οδηγεί.

      Δεν θα αντικρούσω τις επιφυλάξεις σας. Καλώς και τις διατυπώσατε!
      Από την άλλη σκέφτομαι τις θεωρίες που ανέπτυξαν επιστήμες όπως η ψυχολογία και η κοινωνιολογία και οι οποίες βασίστηκαν σε πειράματα...
      Αν ο Ρώσος φυσιολόγος Παβλόφ (Ivan Pavlov) ανέβαζε σε ένα you-tube τα πειράματά του (για τα εξαρτημένα αντανακλαστικά)με τα σκυλάκια του τι θα λέγαμε σε αυτή την περίπτωση;
      Δεν μπορώ να μην σταθώ και προβληματιστώ, αφού γνωρίζουμε ότι η πλειοψηφία δεν διαφέρει από τις αντιδράσεις των ανθρώπων στο βίντεο.
      Το έχω διαπιστώσει εξάλλου με τα μάτια μου!

      Κοινωνικός ρατσισμός Ανταίε μου είναι κι από την αντίστροφη πλευρά, έχεις απόλυτο δίκιο. Όταν εξυπηρετούμαι πιο γρήγορα σε μια υπηρεσία από τους άντρες υπαλλήλους σε βάρος άλλων αρσενικών πελατών δεν πρέπει να το δεχτώ επ'ουδενί! Πρέπει να περιμένω τη σειρά μου!
      Αυτά όσον αφορά το ρατσισμό και το πρώτο βίντεο.

      Διαγραφή
    3. Όσον αφορά το δεύτερο βίντεο, αν κάποιος το παρακολουθήσει ολόκληρο και με προσοχή δεν μπορεί να μην νιώσει δέος.
      Μαρία μου κι εγώ χάρηκα για την τόλμη της δασκάλας κι αμέσως ευχήθηκα να διδάσκονταν τέτοια μαθήματα κατά τις σπουδές τους οι παιδαγωγοί μας ...


      Σας ευχαριστώ πολύ και τους δύο για τις απόψεις που καταθέσατε! :)))
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  3. Είμαστε όλοι άνθρωποι κάτω από τον ίδιο ουρανό!......

    Πόσο απλό φαίνεται όταν το διαβάζεισ και πόσο δύσκολο είναι τελικά στην ουσία, στην πράξη....

    Δεν ξέρω αν θα τα καταφέρουμε ποτέ να σου πω την αλήθεια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε κι εγώ είμαι αισιόδοξη γλυκιά μου πάνω σε αυτό το θέμα!
      Πολύ δύσκολα αλλάζουν στερεότυπα και προκαταλήψεις, δυστυχώς!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Ακόμα χειρότερο σε μια τάξη: ρατσισμός ανάλογα με τη συμπεριφορά! Οι δάσκαλοι να φέρονται άσχημα και υποτιμητικά στα παιδιά που είναι πιο ζωηρά και να αδιαφορούν να τα διδάξουν!
    2. Ρατσισμός ανάλογα με το χαρακτήρα! Κάποια παιδιά που είναι πιο συνεσταλμένα και ντροπαλά να μην έχουν ποτέ την ευκαιρία να πουν τη γνώμη τους ή να δείξουν τις γνώσεις τους, γιατί περνάνε από το δάσκαλο αμέσως στο περιθώριο. (κι αυτό το έχω βιώσει από τη α' δημοτικού μέχρι την α' λυκείου).
    Τα παιδιά αυτά θα συνεχίσουν να νιώθουν απόρριψη και μέσα στην εκάστοτε κοινωνία, γιατί στο χώρο όπου θα έπρεπε να λαμβάνουν την ίδια μεταχείριση και γνώση -σχολείο- αντιμετώπιζαν αυτόν τον άδικο ρατσισμό!
    Φιλάκια πολλάααα Αριστούλα μου!!!! Καλημέρες!!!!! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασάκι μου γλυκό πολύ καλή η καταγραφή σου! Δεν έχω λόγια!
      Σε ευχαριστώ πολύ πολύ!
      Χαίρομαι για τις σωστές βάσεις που έχεις!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  5. Δυστυχώς, όσο μεγαλώνω καθημερινά καταλήγω στο συμπέρασμα πως μπορεί να μάθαμε από τότε που "θυμόμαστε τον εαυτό μας" πως όλοι είμαστε ίσοι και ίδιοι... πως είναι λίγο έως πολύ παραμύθι. Θα έπρεπε αλλά δεν είμαστε!
    Διακρίσεις υπάρχουν παντού γύρω μας... εγώ είμαι παντρεμένη ή έχω παιδιά-εσύ ελεύθερη δεν έχεις ανάγκη και δεν πρέπει να μιλάς (πλέον γελάω με αυτό) ή εγώ έχω παιδιά, εσύ δεν έχεις.... εγώ έχω και μια περιουσία, έχω δουλειά, εσύ δεν έχεις τίποτα από όλα αυτά, εγώ είμαι λευκή, εσύ μαύρος κλπ. κλπ.
    Υπάρχει ο ρατσισμός, υπάρχει και ο φόβος...
    Αν καταλάβουμε κάποτε πως είμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ και όλοι κάποτε λέμε ένα "ύστατο χαίρε" (αυτό είναι ίδιο, δεν αλλάζει) τότε θα ζούμε και σε έναν καλύτερο κόσμο!
    Λίγο το μυαλό μας να το "ποτίσουμε" με όμορφη και λογική σκέψη χρειάζεται...
    Την Καλημέρα μου Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως τα λες Μαρία μου...έχουμε όλοι μας βιώσεις διακρίσεις στη ζωή μας!
      Αναρωτιέμαι θα εκλείψουν ποτέ;
      Καλησπέρα θα πω τέτοια ώρα και καλό βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
  6. Καλημερα Αριστεα μοΥ!
    Υπεροχο το σημερινο σου θεμα!
    Μου αρεσε πολυ ο τροπος προσεγγισης σου!
    Μου εδωσες "τροφη" για κατι δικο μου σημερα! :)

    Να εισαι καλα! ΦΙλακιααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου!
      Ν΄σαι καλά! Θα περάσω να δω !
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Θα συμφωνήσω απόλυτα με την Pink Angel και τη Μαρία Π. παραπάνω... ρατσισμός και διακρίσεις υπάρχουν παντού... βάρος, ήχος φωνής, περίεργο όνομα, χρώμα μαλλιών, αναπηρίες... οτιδήποτε μπορεί να γίνει αιτία περιθωριοποίησης... Το θέμα είναι να μάθουμε όλοι πως το διαφορετικό δε πρέπει να το κοροϊδεύουμε και να το κάνουμε στην άκρη...
    Ωραίο- δύσκολο θέμα άγγιξες... Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας ξεκινήσουμε από τον εαυτό μας όπως σε όλα σχεδόν! Είναι κι αυτό κάτι!
      Φιλιά πολλά κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  8. Kαλημέρα Αριστέα μου!
    Ο ρατσισμός και τα αρνητικά στερεότυπα είναι ένα σοβαρό κοινωνικό θέμα που για πολλές γενιές αναβιωνόταν και έφθασε μέχρι και σήμερα!
    Η παιδεία πρώτα από το σπίτι και έπειτα από το σχολείο είναι δύο σημαντικές σταθερές όπου πρέπει να μπουν τα γερά θεμέλια στην προσωπικότητα του κάθε παιδιού! Τόσο οι γονείς όσο και εμείς που ανήκουμε στο χώρο της εκπαίδευσης πρέπει να αντιληφθούμε ότι ο,τι πράττουμε ή λέμε περνά ως πρότυπο στα μικρά παιδιά!
    Αυτή τη στιγμή ήρθε στο μυαλό μου μία διαφήμιση όπου ήταν ένας πατέρας και οδηγούσε και πίσω ακριβώς στο αυτοκίνητο καθόταν ο μικρός του γιος, σε κάποια στιγμή εκείνος εκνευρισμένος λόγω κίνησης και καθυστέρησης του προστινού του άρχισε να φωνάζει έντονα! Το παιδί αυτό κράτησε αυτή την εικόνα στο μυαλό του και κάποια στιγμή όταν βρισκόταν σε μία παραλία με το αυτοκινητάκι του άρχισε να φωνάζει σε ένα κοριτσάκι που είχε σταθεί μπροστά και δεν τον άφηνε να περάσει!
    Θαρρώ όμως παρατηρώντας τους ανθρώπους γύρω μου, καθώς και τον ίδιο μου τον εαυτό, ότι πολύ δύσκολα ξεριζώνουμε από μέσα μας τα όποια αρνητικά κατάλοιπα και έτσι τα διαιωνίζουμε! γιατί δυστυχώς δεν υπάρχει σχολή για γονείς, στο οποίο θα πηγαίνουν για να μαθαίνουν πως θα γίνουν σωστοί γονείς! Σχολή για εκπαιδευτικούς ευτυχώς υπάρχει (ακόμη)!

    Ζητώ συγγνώμη για την μεγάλη έκταση του σχολίου!
    Καλή συνέχεια σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Λία μου που θίγεις το θέμα της Παιδείας. Έτσι κι αλλιώς για μένα όλα τα προβλήματα εκεί ανάγονται...
      Χρέος μας είναι να διορθώνουμε τα λάθη μας. Θα κάνουμε αρκετά στην προσπάθεια μας να εξαλείψουμε τα στερεότυπα με τα οποία μεγαλώσαμε. Η προσπάθεια είναι απαραίτητη όμως!
      Πολύ εύστοχα για μένα αναφέρθηκες και στην έλλειψη σχολής γονέων (σε όλες τις περιοχές της χώρας μας -όχι μονάχα στα μεγάλα αστικά κέντρα)! Με πιάνει θλίψη και θυμός όταν διαπιστώνω ότι οι περισσότεροι γονείς αφήνονται στο περιβόητο ένστικτο....
      Σε ευχαριστώ πολύ για την κατάθεση της άποψής σου !
      Και μη ζητάς συγγνώμη για την έκταση του σχολίου ...Το θέμα το απαιτούσε σχεδόν!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  9. Διακρισεις υπαρχουν και εκει που δεν πιστευουμε οτι υπαρχουν και αθελητα κρινουμε πολλες φορες απο επιφανειακα πραγματα οπως το ντυσιμο, την εμφανιση γενικα και απο τη συμπεριφορα ομως και συμφωνω με τον Ανταιο οτι φοβασαι να βοηθησεις αν η συμπεριφορα καποιου σε απωθει, δεν νομιζω πως εχουμε γινει τοσο απανθρωποι στην Ελλαδα τουλαχιστον για την Αμερικη ας πουμε απο οπου προερχονται πολλα βιντεο κραταω μικρο καλαθι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαίρη μου για την κατάθεση της άποψής σου.Έγραψα την άποψή μου για το πρώτο βίντεο στην απάντηση που έδωσα στον Ανταίο!
      Σε φιλώ!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Είμαστε όλοι άνθρωποι
    κάτω από τον ίδιο ουρανό
    Αυτό τα λέει όλα!!!!
    Η πνευματική ανωριμότητα
    οδηγεί στον ρατσισμό καθώς
    και ένας άρρωστος ψυχισμός
    τον εμποτίζει με τον επικίνδυνο
    ορό του μίσους!!!!

    Θα δω το βίντεο όταν θα έχω λίγο χρόνο

    φιλιά πολλά καλή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι καλά που το έθεσες Ελένη μου....πνευματική ανωριμότητα !
      Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Αριστέα μου πήρες το όπλο και ρίχνεις στο ψαχνό!! Μου αρέσει!! Δυστυχώς ή ευτυχώς οι διακρίσεις είναι στο μενού προ αμνημονεύτων ετών. Και πολύ φοβάμαι ότι έτσι η βαλίτσα θα φτάσει στο τέλος, όποτε κι αν είναι. Σαν κοινωνιολόγος μπορώ να σου βρω 1000 και 1 ερμηνείες και αιτιολογίες για αυτά τα φαινόμενα. Σαν άνθρωπος ακόμα αναρωτιέμαι. Γιατί έχουμε ανάγκη να αποκλείουμε κάποιον από κάτι; Με ποια κριτήρια και ποιος τα επιλέγει και τα κάνει κοινωνικώς αποδεκτά ή μη. Τα κοιτώ με σκεπτικισμό αυτά τα πειράματα του δρόμου. Φοβάμαι δηλαδή ότι προσπαθούν εκ των προτέρων να αποδείξουν το αποτέλεσμα που χουν ήδη στο μυαλό τους.Ναι φοβόμαστε, μας έχουν μάθει να φοβόμαστε και να μην εμπιστεύομαστε και μαθαίνουμε κι εμείς το ίδιο στα παιδιά μας. Φαύλος κύκλος. Που ξεκινά η δική μας ευθύνη; Δεν γίνεται μια ζωή να φταίνε οι γονείς μας ή οι δάσκαλοί μας όσο σκάρτα κι αν μας τα μάθανε. Δεν έχω λύσεις. Έχω προβληματισμούς. Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το ψέμα κι η υποκρισία είναι θεμέλιοι λίθοι για την ύπαρξη της κοινωνίας μας. Ψέματα; Μήπως είναι κι οι διακρίσεις κάτι τέτοιο τελικά; Απλά μας συμφέρει να ήμαστε εμείς αυτοί που δείχνουμε τον άλλο υποτιμητικά με τον δείχτη μας και ξεχνάμε όμως ότι εκείνη τη στιγμή 3 δάχτυλα δείχνουν προς τα εμάς!!!!!!
    Μεγάλη κουβέντα φιλενάδα... Σε φιλώ και συγνώμη για το μεγάλο post.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου Μαρία-Ελένη. Και πιο πολύ γιατί ως Κοινωνιολόγος η άποψη σου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.
      Ούτε κι εγώ έχω λύσεις! Λάθη θα κάνουμε διαρκώς όσο κι αν λέμε ότι είμαι εναντίον των ρατσιστικών διακρίσεων.
      Οι φαύλοι κύκλοι έμαθα από τη ψυχολογία ότι δεν σταματούν παρά μόνο πραξικοπηματικά: τους κόβουμε μαχαίρι! Τουλάχιστον ας διδάσκουμε την αγάπη στα απιδιά μας. Πιστεύω ότι όσο περισσότερη αγάπη έχουμε τόσο λιγότερο πόνο θα δώσουμε!
      Πολλά φιλιά και σε ευχαριστώ πολύ για το μεγάλο σου post q-)

      Διαγραφή
  12. Το ασχημο είναι ότι δεν το καταλαβαίνουν οι περισσότεροι ότι ξεχωρίζουν τους ανθρώπους και φέρονται ρατσιστικά.
    Οπως τα παιδάκια στο πείραμα Αριστάκι!
    Μεγάλο θέμα έθιξες σήμερα και δεν νομίζω ότι θα λυθεί ποτέ!
    Δυστυχώς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελενάκι μου για το σχόλιο σου!
      Αυτό το "δυστυχώς" πονάει! :(
      Φιλιά πολλά!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  13. Είμαστε όλοι άνθρωποι Αριστέα μου.
    Αλλά πόσο ίσοι είμαστε;
    Πόσο ρατσιστές είμαστε;
    Ακόμα και εμείς που λέμε πως δεν είμαστε!
    Φέτος τρόμαξα με τον εαυτό μου.
    Ενα μικρό παρατημένο γατάκι ζητούσε τη στοργή μου.....
    Κι εγώ παραλίγο να μην του τη δώσω γιατί φαινόταν ασχημούλι....
    Οταν συνειδητοποίησα τι έκανα ντράπηκα.
    Ρατσισμός και στα ζώα;;;;;;
    Το όμορφο και το άσχημο;;;;;
    Γι αυτό ας μη βιαζόμαστε να κρίνουμε τους άλλους.....
    Ας ξεκινήσουμε από τον εαυτό μας.
    Αν διαλέγουμε τα όμορφα ζώα τι κάνουμε με τους ανθρώπους;

    Θα δω το βίντεο κάποια άλλη στιγμή.

    Πολλά πολλά φιλάκια :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκό μου Σοφάκι χαίρομαι για το παράδειγμα που έδωσες μέσα από τα ζώα! Μεγαλώνουμε μαθαίνοντας... Αν το θυμόμαστε όλοι όσοι ερχόμαστε σε επαφή με παιδιά ίσως κάνουμε όλο και λιγότερη ζημιά.
      Χτες διάβασα για ένα ζευγάρι που υιοθέτησε το πιο άσχημο μωρό ( με πολλαπλά προβλήματα υγείας) το οποίο οι φυσικοί του γονείς εγκατέλειψαν. Φοβερό παράδειγμα προς μίμηση !
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  14. Πάντα το πίστευα αυτό ("είμαστε όλοι άνθρωποι κάτω από τον ίδιο ουρανό") και συνεχίζω να το πιστεύω.
    Όταν πήγαινα στο Δημοτικό βίωσα κοινωνικό αποκλεισμό από το πουθενά και ίσως γι΄αυτό δεν χωνεύω τις ρατσιστικές τάσεις. Όλοι είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας, αλλά ταυτόχρονα είμαστε ίσοι. Έχουμε τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα.
    Περιττό να σου πω πως, όσες φορές (σε συζητήσεις) είπα τις απόψεις μου, έπεσα πάνω σε τοίχο... Χώρια το τι έχω ακούσει όταν προσπαθώ να εφαρμόσω τις απόψεις μου στη δουλειά μου.
    Δεν ξέρω αν προκύπτει από το φόβο όλο αυτό ή από στενομυαλιά, αλλά να πάρει η ευχή, καθόλου δε μου αρέσει.
    Θα προσπαθήσω να δω το βίντεο μόλις βρω λίγο χρόνο. Πολλά φιλιά, καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλλη μου σε ευχαριστώ πολύ για την κατάθεση της άποψής σου. Σε νιώθω απόλυτα αφού κάπως έτσι αισθάνομαι κι εγώ.
      Το βίντεο είναι πολύ καλό για όλους τους εκπαιδευτικούς. Αποκαλύπτει πολλά για το πώς οι δάσκαλοι ευθύνονται για την εξέλιξη ή μη των παιδιών μας μέσα στην τάξη!
      Φιλιά πολλά!
      Καλό ΣΚ να έχεις κι εσύ χαρά μου!

      Διαγραφή
  15. Χρήμα, πρότυπα - κατηγορίες, κακία/μίσος/εμπάθεια, κομπλεξισμός/ψυχολογικά... πάντα γι' άλλους μιλάμε έτσι δεν πονάμε έτσι ξεχνάμε... και δεν συμμαζευέται. Όμως, ξεχνάμε πως όλοι κουβαλάμε τον σταυρό μας -άλλοι ελαφρύτερο κι άλλοι βαρύτερο- κι ότι θα ήταν όλα πιο εύκολα αν απλώναμε το χέρι κι αν χαρίζαμε το πηγαίο μας χαμόγελο. Έστω αυτό, αδερφέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααγπημένη μου Λυσίππη μου άρεσε η κραυγή σου!
      Αμήν θα πω στην ευχή σου !
      Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Είμαι πολύ επιφυλακτική απέναντι σε "ψυχολογικά πειράματα" με παιδιά, όσο αγαθές προθέσεις κι αν τα υποκινούν. Επιφυλάσσομαι, όμως, να δω το βίντεο πριν εκφράσω οριστικά άποψη.
    Ανυπομονώ για το κείμενό σου σχετικά με την παιδαγωγική.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου, θα συμφωνήσω μαζί σου στις επιφυλάξεις που έχεις. Τι είχα κι εγώ αρχικά.
      Στα πρώτα λεπτά του πειράματος είχα οργιστεί! Αναρωτιόμουν ποιος και με ποια ευθύνη ανάλαβε να υποβάλλει μικρά αθώα παιδιά σε τέτοια δοκιμασία!
      Όμως αν δει κάποιος προσεκτικά όλους τους χειρισμούς της δασκάλας καθώς και την ανακούφιση, τα χαμόγελα και τις αγκαλιές των παιδιών μετά το πέρας του πειράματος πιθανότατα να αλλάξει άποψη.

      Το πείραμα είναι διάσημο πια. Με το όνομα της δασκάλας θα βρεις αμέτρητες σελίδες στο google,όπου αναφέρεται αναλυτικά όλη η φιλοσοφία του πειράματος. Μετά από χρόνια πολλοί μαθητές συναντήθηκαν με τη δασκάλα τους
      κι είδαν από κοινού την προβολή του πειράματος σαν ταινία. (Είναι κι αυτό κομμάτι του παραπάνω βίντεο).
      Περιμένω με ενδιαφέρον την άποψή σου , όταν το δεις.

      ΥΓ: Το κείμενο περί παιδαγωγικής θα είναι σε συνέχειες κατά πάσα πιθανότητα κι έμεινε για το ΣΚ όπου ευελπιστώ να βρω χρόνο για το πρώτο του μέρος.
      Σε φιλώ γλυκά!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  17. Είδα μόνο το πρώτο βίντεο: τσάμπα (καραβο)τσακιζόταν ο φτωχοανθρωπάκος! χαχα! Στα σοβαρά τώρα, όλες οι κοινωνίες και οι εκφάνσεις της ζωής μας σφύζουν από ρατσισμό παντός τύπου.
    Το δεύτερο βίντεο θέλει πολύ χρόνο και πρέπει να βρω για να το δω!
    Σε φιλώ γλυκά! (πολύ κούραση.......) :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα που θα με κάνεις να λυθώ στα γέλια σε μια τόσο σοβαρή ανάρτηση ! Αλλά να σου πω τόσο γδάρσιμο κάτω ο άστεγος τσάμπα εντελώς! :))) (Αν δεχτούμε ότι το πείραμα αυτό ακολούθησε επιστημονικές διαδικασίες ;-)
      Το δεύτερο ξέρω ότι θέλει χρόνο. Εγώ για να το δω χτες δεν πρόλαβα το χτεσινό μου μπλόκινγκ!
      Φιλάκια κουρασμένο τρελοκομείο μου! Μία από τα ίδια!

      Διαγραφή
  18. Παρατηρούσα τις εκφράσεις στα πρόσωπα των παιδιών. Τύψεις, λύπη, μοναξιά, χαρά, υπερηφάνεια, καμάρι στροβιλίζονταν στη μικρή αίθουσα πηδώντας από το ένα πρόσωπο στο άλλο.
    Είδα την απόγνωση όταν βίωναν την απόρριψη από τους συμμαθητές και φίλους τους.
    Είδα την απίστευτη ανακούφιση με την οποία πέρασαν το μικρό ύφασμα στους λαιμούς των συμμαθητών τους.
    Είδα την εναλλαγή των συναισθημάτων όταν το ύφασμα πέρασε στην «άλλη» ομάδα.
    Είδα την λύτρωση όταν τους ζητήθηκε να πετάξουν στα σκουπίδια αυτό που τους χώριζε και τη μεγάλη αγκαλιά που έγιναν όλοι.
    Άκουσα την περιγραφή «…φορούσαμε αυτούς τους γιακάδες» (που τους καθυστερούσε τη σκέψη)
    «Σαν να είσαι αλυσοδεμένος στη φυλακή κι έχουν πετάξει το κλειδί», είπε ένας άλλος.

    Δεν έχω λόγια γι’ αυτή τη δασκάλα. Επικίνδυνη η πράξη της αλλά τελικά τα κατάφερε. Μετέτρεψε σε πειραματόζωα τους μαθητές της για να τους γλιτώσει από το να γίνουν (ανθρώπινα) ζώα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρο μου σε ευχαριστώ πολύ για όλη αυτή την καταγραφή!
      Ήθελα να την κάνω αλλά το απέφυγα!
      Ήθελα να το δείτε ...όχι να το διαβάσετε!
      Ακριβώς στα ίδια σημεία στάθηκα! Ακριβώς έτσι ένιωσα!
      Και στο τέλος το ίδιο αναφώνησα (μόνη μου) για αυτή τη δασκάλα!
      Το χειρίστηκε τόσο απρόσωπα στην αρχή αλλά είχε τη βεβαιότητα για το που θα καταλήξει. ήταν σίγουρη για το τι ήθελε να πετύχει. Κι ο σκοπός της δεν ήταν άλλος από ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ αυτά τα παιδιά!

      Αυτό το κολάρο-ύφασμα ήταν όντως το "χρώμα" ...η φυλετική διάκριση.
      Κι εκεί που ένα παιδάκι το σκίζει με τα χέρια του, το κόβει με τα δόντια του ...πραγματικά το ένιωθα....ήμουν κι εγώ μαζί του εκείνη τη στιγμή!

      Σε ευχαριστώ (ξανά και ξανά) για όλη αυτή την εξαίσια καταγραφή που έκανες! :))))

      Καλό βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
    2. Πραγματικά υπέροχη ανάρτηση!!!!
      Δυστυχώς στο πρώτο βίντεο οι άνθρωποι συμπεριφέρονται....αναμενόμενα (ακόμη κι αν το κάνουν από φόβο....)
      Δυστυχώς, ο ρατσισμός υπάρχει παντού δίπλα μας!!!Και το χειρότερο....αν καταγράψουμε τη δική μας συμπεριφορά άθελά μας σίγουρα θα έχουμε υποπέσει στο....ατόπημα!!!!
      Εξαιρετικό το δεύτερο βίντεο!!!Το είχα δει πριν καιρό και είχα συγκλονιστεί με την ιδέα της δασκάλας. Ταυτίστηκα απόλυτα με τον Πέτρο παραπάνω....
      "Δεν έχω λόγια γι’ αυτή τη δασκάλα. Επικίνδυνη η πράξη της αλλά τελικά τα κατάφερε. Μετέτρεψε σε πειραματόζωα τους μαθητές της για να τους γλιτώσει από το να γίνουν (ανθρώπινα) ζώα."
      Καλό σας βράδυ.....

      Διαγραφή
    3. Καλημέρα!
      Θα συμφωνήσω μαζί σου Ελένη , σίγουρα κάποια στιγμή όλοι στη ζωή μας έχουμε κάνει το ατόπημα!
      Ο Πέτρος πάλι για το δεύτερο βίντεο έκανε την ιδανική περιγραφή!
      Συμφωνώ μαζί σου.... συγκλονιστική όλη η διαδικασία!
      Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις!

      Διαγραφή
  19. Το βίντεο το μεγάλο θα το δω το Σαββατοκύριακο.
    Ο ρατσισμός όμως είναι σαράκι που τρώει την κοινωνία
    και δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να εξαλειφθεί.
    Μακάρι κάποια μέρα να είναι απλά μια λέξη του παρελθόντος
    μέσα στα λεξικά, όμως φοβάμαι πως θεριεύει και εξαπλώνεται.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Φλώρα μου!
      Να το δεις! Θα συγκλονιστείς!
      Το βίντεο περιλαμβάνει στην ουσία δύο μέρη. Κι αν δεν μπορείς να το δεις όλο δες τα 20 περίπου λεπτά που αφορούν τα μικρά παιδιά.
      Αμήν θα πω στην ευχή σου!
      Φιλιά πολλά!
      Καλό ΣΚ!

      Διαγραφή
  20. Αριστέα μου..Είναι το πρώτο πράγμα που θα άλλαζα αν είχα την δυνατότητα σε τουτο τον κόσμο... Την ανισότητα... Τις φυλετικές διακρίσεις...Τις κοινωνικές διακρίσεις...Και τα δύο βίντεο είναι απλά ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ...και μου θυμίζουν την καθημερινότητα μας...Όλοι έχουμε βρεθεί έστω και μια φορά μπροστά σε τέτοια περιστατικα...Δεν είναι απίστευτο αυτό που μας συμβαίνει???? Καλό βράδυ καλή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μάκη μου! Οι απόψεις μας ταυτίζονται!
      Μακάρι πραγματικά να μην υπήρχε ανισότητα! Να μην υπέφερε κανένας άνθρωπος!
      Ελπίζω εμείς αν βρεθούμε μπροστά σε τέτοιο περιστατικό να πράξουμε σωστά!
      Καλό ΣΚ να έχεις!

      Διαγραφή
  21. Εγω παλι...
    ΘΕΛΩ να το δω καθαρα
    απ'την μερια του αυθορμητου.
    Και το αυθορμητο πια...
    ολοι ξερουμε πως ειναι σικε...
    Για τον οποιον λογο....παντως ειναι...
    Πολλες οι φοβέρες των ενστικτων μας θαρρω!

    (ειχα αφησει σχολιο στην προηγουμενη αναρτηση.
    Το΄φαγε το αλογο? )

    Φιλιεναστρηςψυχουλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιθανόν να είναι σικέ το πρώτο βίντεο. Το δεύτερο είναι καταγεγραμμένο κι επισήμως ως πείραμα κι αν ψάξεις στο διαδίκτυο θα βρεις πολλές σχετικές πληροφορίες
      Για το σχόλιο έψαξα και στα ανεπιθύμητα μήπως τρύπωσε εκεί ...δεν βρήκα κάτι :(
      Το έφαγε το άλογο; αχαχα!
      Να'σαι καλά!
      Καλή σου μέρα!
      Καλή δύναμη και σήμερα και πάντα!

      Διαγραφή
    2. Δεν αναφερομαι στα βιντεο,χαρα μου,
      αλλα στο αυθορμητο του ανθρωπου γενικως.
      Μακια του

      Διαγραφή
    3. οκ! Το έπιασα ( έτσι είμαι εγώ ...το πιάνω μετά από πολλά:)))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  22. Δυσκολεύτηκα λίγο με το δεύτερο βίντεο. Ήταν πολύ επικίνδυνο αυτό που επιχείρησε και θα μπορούσε ίσως να ξεφύγει του ελέγχου της. Με κάλυψε όμως στο τέλος με αυτά που κατέθεσε. Δεν ξέρω αν κάτι αντίστοιχο γινόταν σήμερα. Έχουν αλλάξει τα δεδομένα και ο ρατσισμός δεν περιορίζεται πια σε λευκούς & μαύρους, ή καστανομάτηδες & γαλανομάτηδες. Ο ρατσισμός είναι πλέον σε όλα τα επίπεδα και όλοι μας κρύβουμε ένα μικρό ρατσιστή μέσα μας. Κι ας μην το αντιλαμβανόμαστε. Έχουμε μάθει να κολλάμε ετικέτες και γιακάδες και έχουμε εξασκηθεί με τη λογική των "αλόγων κούρσας". Μόνο οι καλές & γρήγορες ράτσες ξεχωρίζουν...

    Αριστέα εξαιρετική ανάρτηση. Μας έκανες ένα χορταστικό τραπέζι απόψε! Με την καλύτερη τροφή για σκέψη και αυτοκριτική.
    Να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία μου! Σε νιώθω. Κι εγώ στην αρχή με πίεσα να το δω! Είχα θυμώσει μαζί της. Φαντάζομαι και τα παιδάκια που ήταν σε δυσμενή θέση , θυμό θα είχαν μαζί της. Αλλά έρχεται η λύτρωση στο τέλος.
      Κι έχεις απόλυτο δίκιο: πόσες φορές άραγε κι εμείς δεν θα ξεφύγαμε, δεν θα κολλήσαμε γιακάδες κι ετικέτες;
      Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου Μαρία !
      Να'σαι καλά!
      Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  23. Είδα μόλις ολόκληρο το βίντεο.. Η αλήθεια είναι πως αγχώθηκα για την αποτελεσματικότητα του πειράματος όταν άρχισαν τα παιδιά να μαλώνουν και να αποκαλούν το ένα το άλλο "καστανομάτη" και "γαλανομάτη"... Αλλά από ό,τι φάνηκε πήραν ένα καλό μάθημα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άξιζε τον κόπο όμως! Πολλά μαθαίνουμε κι εμείς...Όλοι θα έπρεπε να μάθουν μέσα από αυτή τη διαδικασία αυτό που έμαθαν επώδυνα τα παιδάκια!
      Φιλάκια αγγελούδι μου!
      Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις!

      Διαγραφή
  24. Airis εγώ θα εστιάσω στο δεύτερο video γιατί με το πρώτο υπάρχει πιθανότητα η αντίδραση ως προς τον "ρακένδυτο" να ήταν πράγματι ο φόβος, καθότι η εμφάνιση του πράγματι θα μπορούσε να είναι ανασταλτική για την διάθεση βοήθειας προς αυτόν τον άνθρωπο.
    Εκεί όμως που τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα ήταν στο δεύτερο και συγκλονιστικό video.
    Το δεύτερο video ξεκίνησα να το βλέπω χαλαρά και δεν ήμουν καθόλου σίγουρη ότι θα έχω την υπομονή και την περιέργεια να το δω ολόκληρο.
    Όσο όμως προχωρούσε το πείραμα της Jane Elliott τόσο η περιέργεια μου μεγάλωνε και ήθελα να δω το αποτέλεσμα του.
    Το πιο συγκλονιστικό κομμάτι του video(για μένα,βεβαίως,βεβαίως) ήταν αυτό που έγινε με τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους, ανθρώπους δηλαδή ταγμένους να δείχνουν ευαισθησία απέναντι στους μειονοτικούς κρατούμενους ,η τουλάχιστον με την συμπεριφορά τους να μην τους κάνουν να αισθάνονται διαφορετικοί από τους υπόλοιπους..
    Πρέπει να σου πω ότι έβαλα και τον εαυτό μου στο πείραμα ,πρώτα στην θέση των γαλανομάτηδων και μετά στην θέση των καστανομάτηδων.
    Λοιπόν το πείραμα σε μένα έδειξε ότι η αντίδραση μου θα ήταν(δυστυχώς for me) ίδια και απαράλλακτη με αυτήν των γαλανομάτηδων και των καστανομάτηδων.
    Τελικά εμείς οι άνθρωποι μοιάζουμε τόσο, μα τόσο πολύ μεταξύ μας ,και ας νομίζουμε ότι διαφέρουμε.
    Όταν η μία ομάδα αισθάνθηκε ανώτερη από την άλλη δεν έτεινε χείρα βοηθείας στον"εχθρό",αλλά απόλαυσε στο έπακρο αυτήν την αίσθηση ανωτερότητας που της προσφέρθηκε.
    Αυτά και thanks για το ενδιαφέρον υλικό που μας παρουσίασες.
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα xristin!
      Χαίρομαι που το είδες ολόκληρο και στάθηκες και στη δεύτερη φάση του πειράματος ( ή μάλλον την επανάληψή του ) στους σωφρονιστικούς υπαλλήλους, σε ενήλικες δηλαδή.
      Εγώ πάλι δεν μπορώ να μπω στη θέση τους. Εννοώ ότι δεν μπορώ να ξέρω πως θα αντιδρούσα. Ίσως ήμουν η υπάλληλος του δεύτερου μέρους που ήταν η μόνη που αντέδρασε. Είμαι αντιδραστικό στοιχείο βλέπεις. Ιδίως όταν καταπατούνται παράφορα δικαιώματα, ακόμα κι αν είναι των άλλων!
      Αυτή η απόλαυση στο έπακρο ήταν που με συγκλόνισε περισσότερο από όλα και τρόμαξα! Τρόμαξα για το ανθρώπινο είδος!
      Σε ευχαριστώ πολύ που μπήκες στον κόπο, που το είδες όλο και που σχολίασες τόσο αναλυτικά!
      Να έχεις ένα υπέροχο ΣΚ!

      Διαγραφή
  25. Θα προσπαθήσω να δω το δεύτερο βίντεο μες στο Σαββατοκύριακο...για το πρώτο θα συμφωνήσω με τον Ανταίο...
    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δεις Μαρία μου!
      Και να διαβάσεις το σχόλιο του Πέτρου αν θες! Υπέροχη καταγραφή!
      Καλή σου μέρα και καλό ΣΚ!

      Διαγραφή
  26. Αριστεούλα μου είδα το πρώτο μόνο.. ένα μέρος του...το θέμα που διάλεξες της ανάρτησης σου ειναι ενδιαφέρον και μπράβο σου...το δεύτερο δε το είδα αλλά διαβασα αυτά που γράφεις..μπράβο στη δασκάλα για τη σκέψη της και το δίδαγμα μέσω αυτής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Δελφινούι μου!
      Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου!
      Καλό Σαββατοκύριακο χαρά μου!
      Φιλούθκια!

      Διαγραφή
  27. Αριστέα μου,
    θαυμάζω όλες τις αναρτήσεις σου γιατί πάντα έχουν να δώσουν κάτι στο γενικό σύνολο!
    Θα δω κάποια στιγμή το πείραμα γιατί με ενδιαφέρει ως ιδέα! Σε ευχαριστώ!
    Κρατάω αυτό για απόψε "Είμαστε όλοι άνθρωποι κάτω από τον ίδιο ουρανό!" και πάω για νάνι διότι νομίζω πως δε λειτουργώ πια για σήμερα! :Ρ
    Φιλάκια πολλά και καλό σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα γλυκιά μου Παλόμα.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Εύχομαι να το δεις , αξίζει τον κόπο! :)))
      Φιλιά πολλά!
      Να έχεις ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
    2. Βρήκα λίγο χρόνο και μόλις τελείωσα το βίντεο... μου άρεσαν τα πειράματα και τα αποτελέσματά τους... Γενικά η ψυχολογία και η κοινωνιολογία με συναρπάζουν ως επιστήμες!
      Παρατήρησα πολλά και ενδιαφέροντα, αλλά αυτό που μου έκανε ίσως την περισσότερη εντύπωση και σημείωσα είναι ότι ακόμα και στην εποχή της αθωότητας, η οποιαδήποτε διάκριση μπορεί να προκαλέσει μείωση στην εξέλιξή μας, στην πρόοδο μας... Εντέλει, συμφωνώ πως είμαστε όλοι άνθρωποι κάτω από τον ίδιο ουρανό, μα την διάκριση ο καθένας τη βιώνει διαφορετικά στο πετσί του και την χειρίζεται με διαφορετικό τρόπο...
      Ωραίο και μεγάλο θέμα Αριστέα μου!

      Διαγραφή
    3. Χαίρομαι Παλομάκι μου :))
      Σε ευχαριστώ πολύ που ξαναπέρασες!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  28. Καλησπέρα Αριστέα μου, ήθελα να δω τα videos για να σχολιάσω κι εγώ και μόλις τώρα τα κατάφερα. Το πρώτο video ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο, ίσως επειδή έβλεπαν ότι ήταν βρώμικος, άστεγος ή μύριζε άσχημα, αλλά μου έκανε εντύπωση που δεν τον πλησίαζαν καν και δεν έδειχναν φόβο, αλλά μάλλον ένοιωθαν αποστροφή με το θέαμα, νομίζω. Στο δεύτερο video όμως, αν δεν σε είχα διαβάσει, θα θύμωνα πολύ με την δασκάλα. Στη συνέχεια βέβαια κέρδισε τον σεβασμό μου από το αποτέλεσμα. Αν ξεκινήσουμε λοιπόν με σωστή παιδεία, πολλά μπορούν να εκλείψουν! Ο ρατσισμός πάντως υπάρχει σε πολλά επίπεδα και σε ποικίλα είδη. Να είσαι καλά που μας έδωσες τροφή προβληματισμού και σκέψης, με ένα κοινό παρανομαστή: Είμαστε όλοι Ά ν θ ρ ω π ο ι !
    Καλό βραδάκι με φιλάκια πολλά!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή η παρατήρηση σου Κατερίνα μου: Αν ξεκινήσουμε με σωστή παιδεία, πολλά μπορούν να εκλείψουν!
      Σε ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο κι είδες το βίντεο ( ξέρω ότι οι χρόνοι δεν επιτρέπουν τέτοια πολυτέλεια) και που κατέθεσες την άποψή σου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  29. Καλησπέρα κοριτσάκι μου!
    Το πρώτο βίντεο το έχω δει και είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πως αντιδράμε όλοι μας με βάση αυτό που βλέπουμε και όχι με βάση την ανθρωπιά...Το δεύτερο φαίνεται πολύ ενδιαφέρον, θα του αφιερώσω το χρόνο που του πρέπει κάποια χαλαρή στιγμή.
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρκούν και 17 λεπτά Κατερίνα μου , για να καταλάβεις πολλά :))
      Σε ευχαριστώ πολύ για πέρασμα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή