Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

Μέρες ποίησης : Ας είναι αυτός ο στίχος

rania matar

Σε γαμάνε , η μαμά κι ο μπαμπάς σου
Έστω κι αν το κάνουν άθελά τους
Φορτώνοντας σου σπέσιαλ κουσούρια
Αφού μπουκώσεις μ'όλα τα δικά τους

Μα τους γαμήσανε κι αυτούς από παιδιά

Βλάκες με αστεία καπέλα,κουμπωμένοι
Που είτε τα παίρναν όλα απείρως σοβαρά
Είτε τρωγόντουσαν σαν σκύλοι λυσσασμένοι

Η δυστυχία προχωράει γενιά-γενιά

Με σταθερές, γεωλογικές θαρρείς, κινήσεις
Βγες απ'τον φαύλο κύκλο πριν να είναι αργά
Κι επ' ουδενί παιδιά μην αποκτήσεις

Φίλιπ Λάρκιν


Από τη συλλογή High windows | Ψηλά παράθυρα (1974)


fashion.kids, cute, kids, baby, child

Ενστάσεις θα υπάρξουν πολλές. 
Δεν συμφωνώ με την τελική προτροπή, αλλά όλο το ποίημα μου γεννάει προβληματισμούς, εδώ και καιρό.
Πόσοι και πόσοι δεν καταστράφηκαν από τις εμμονές, τα λάθη, τα ανικανοποίητα, τον εγωισμό ή τα άρρωστα μυαλά των γονιών τους;
Λένε πως οι γονείς έχουν το ένστικτό και με αυτό πορεύονται, αγαπούν και φροντίζουν τα παιδιά τους.
Και τότε ; Όλοι αυτοί οι ψυχάκηδες που ασελγούν στο σώμα και στη ψυχή των παιδιών τους, σε ποια στροφή του δρόμου έχασαν το ένστικτο ;
Το τελευταίο διάστημα, σχεδόν καθημερινά το μάτι μου πιάνει ειδήσεις που μου ανακατεύουν το στομάχι: 
Μητέρα τάιζε μέχρι σκασμού το παιδί της και το σκότωσε. 
Πατέρας και αδέρφια βίαζαν όλοι μαζί τις δύο κόρες της οικογένειας με τη συγκατάθεση της μητέρας. 
Μητέρα έδινε τοξικά χάπια κατά του καρκίνου στην εξάχρονη κόρη της προκειμένου να κερδίσει χρήματα, Τα χάπια προκάλεσαν βλάβες στην μικρή, σε τέτοιο σημείο που σταμάτησε να παράγει μυελό των οστών.
Μακρύς ο κατάλογος.
Και οι απορίες μου στο χαρτί στριμώχνονται...
Γιατί; Τόσα γιατί!

Κι υπάρχει και η αγάπη. Η ανιδιοτελής.
Η συμφιλίωση.
Μονόδρομος για τη σωτηρία του ανθρώπου.
Γιατί υπάρχουν και οι καλοί γονείς. Που γνωρίζουν ότι δεν είναι τέλειοι. Που προσπαθούν. 
Κι αν έχουν μεταλαμπαδεύσει αξίες, αρχές, σεβασμό, αγάπη, στα παιδιά τους, θα έχουν συνεισφέρει στο οικοδόμημα της κοινωνίας με γερό υλικό!
Αυτοί σιγοκαίνε το λαδάκι της ελπίδας!


Καλή σας μέρα!
Καλή εβδομάδα!

@ριστεά
________________________________________________________

Το ποίημα στη γλώσσα του

They fuck you up, your mum and dad. 
They may not mean to, but they do. 
They fill you with the faults they had 
And add some extra, just for you. 

But they were fucked up in their turn 
By fools in old-style hats and coats, 
Who half the time were soppy-stern 
And half at one another's throats. 

Man hands on misery to man. 
It deepens like a coastal shelf. 
Get out of it as early as you can, 
And don't have any kids yourself.
________________________________________

Μην ξεχνάτε το 4ο Συμπόσιο Ποίησης, όσοι φίλοι,
δεν έχετε ψηφίσει...

45 σχόλια:

  1. Καλημέρα Αριστέα μου αγαπημένη!
    Καλή εβδομάδα να έχουμε!
    Λογικά και στα μέρη σου εχθές θα είχατε βροχή και αστραπές! Σε εμάς εγινε χαμός!
    Μόνο για καλοκαίρι δεν έμοιαζε αλλά αυτή την εβδομάδα έρχεται μίνι καύσωνας άκουσα.
    Για να δουμε...

    Λοιπόν σχετικά με το ποίημα, το οποίο για να είμαι ειλικρινής δεν ήξερα και το έμαθα σήμερα από αυτή την ανάρτηση, όπως είπες και εσύ θα υπάρξουν ενστάνσεις.

    Η δική μου δεν είναι ένστανση είναι απλώς γνώμη. Δε μου άρεσε. Τα μυνηματα σιγουρα είναι πολλαπλά και με βαθιά ρίζα αλλά νομίζω πως υπάρχουν πολλά ποιήματα και άρθρα που τα έχουν αποδόσει πολύ καλύτερα, τα ιδια ακριβως μυνηματα.

    Είχα διαβασει πριν καιρό ένα παρεμφερές ποίημα και μου άρεσε πάρα πολύ. Αν το βρω διότι δε θυμάμαι το τίτλο και το όνομα του δημιουργού του θα στο στείλω στο μαιλ να το διαβάσεις. Μπορει να το ξερεις βεβαια αλλα εγω θα στο στειλω (αν το βρω) γιατι ξερω ποσο αγαπας την ποιηση και τα μυνηματα της.

    Φιλακια πολλα πολλα κουκλιτσα μου! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικίτσα μου, καλημέρα και καλή εβδομάδα. Επειδή με κάλυψε απόλυτα η Πέτρα σε παραπέμπω στο σχόλιο της!
      Φυσικά και το αν μας αρέσει κάτι ή όχι είναι υποκειμενικό! :))
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  2. Αριστάκι μου με λύγισε το ποίημα που μας παρουσίασες!
    Αγάπη Αριστέα μου!
    Οταν αγαπάς πάρα πάρα πολύ, όλα καλά θα πάνε.
    Αυτή είναι η συνταγή και όταν λεμε για αγάπη μιλάμε για πραγματική αγάπη!
    Σίγουρα λάθη γίνονται αλλά όταν αγαπάς, τίποτα δεν είναι ικανό να σε πληγώσει ανεπανόρθωτα!!
    Πολύ αφοριστικό το ποίημα δεν μου αρέσαν ποτέ τα άκρα στην ζωή μου και νομίζω ότι είναι λίγο ακραίο!
    Αλλά ποιητική αδεία όλα γίνονται.
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι μου κι εμένα με είχε τσακίσει. Γενικά μου αρέσει η ρεαλιστική ποίηση του Λάρκιν.

      Αν ακολουθήσεις το λινκ θα δεις κι άλλα του ποιήματα που κινούνται στο ίδιο ύφος και γλώσσα.
      Φιλάκια πολλά και καλή εβδομάδα:)

      Διαγραφή
  3. Νομίζω ότι έχω καταλάβει τι εννοούσε ο ποιητής: αν ο καθένας μας δεν αλλάξει τα κακώς κείμενα του χαρακτήρα του, με μαθηματική ακρίβεια θα τα κληροδοτήσει στα παιδιά του. Αλλά, για να τα αλλάξει, θα πρέπει να είναι σε θέση να τα συνειδητοποιεί σε βάθος, κάτι που δεν είναι εύκολα "προσβάσιμο" από τον καθένα μας... Το θεωρώ ένα από τα πιο ρεαλιστικά ποιήματα που έχω διαβάσει και το φινάλε του δεν το βρίσκω αφοριστικό, απλά είναι ακριβώς αυτό που θέλει να τονίσει ο ποιητής σε πάρα πολλούς επάνω στον κόσμο, που κάνουν παιδιά γιατί..."27 χρονών κι ακόμα δεν έκανες παιδί;"...κοινώς, ελαφρά την καρδία. Πέρα από αυτά όμως, τα παραδείγματα που ανέφερες Αριστέα μου, αφορούν ανθρώπους με ψυχοπαθολογικά προβλήματα και σαφώς και είναι η μειοψηφία. Για να κλείσω το σχόλιο μου, σε αυτό το ποίημα δεν του "πρέπει" ο σχολιασμός που αφορά τα διεστραμμένα άτομα, παρά μόνο εκείνες τις οικογένειες που από γενιά σε γενιά, διαιωνίζουν προβληματικές συμπεριφορές και νοοτροπίες. Καλή σου μέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Πέτρα μου!
      Προφανώς και ήσουν στη σκέψη μου, μόνο που τα εξήγησες καλύτερα!
      Η αναφορά μου στους διεστραμμένους, είναι προβληματισμός καθαρά....δεν είναι λίγοι...διαρκώς ξεπετιούνται πολλά τέτοια περιστατικά.
      Ψυχοπαθολογία έχουν πολλοί, άσχετα αν δεν κάνουν τα τέρατα που φτάνουν στα φώτα της δημοσιότητας.
      Οι ζημιές στις ψυχές των παιδιών για μένα είναι ισάξιες με τις πράξεις βιαιότητας και κακοποίησης!

      Σε ευχαριστώ πολύ πολύ για τις διευκρινίσεις που έκανες!
      Καλημέρα και καλή εβδομάδα χαρά μου!

      Διαγραφή
    2. Φυσικά και δεν είναι λίγοι. Από την στιγμή που υπάρχει έστω και ΕΝΑΣ "γονιός" επάνω στον πλανήτη που κακοποιεί το παιδί του, είναι ήδη αρκετό. Απλά, όπως έγραψα, θεωρώ ότι ο ποιητής έχει επικεντρωθεί στην άλλη κατηγορία (που λέγαμε) οι οποίοι, όχι μόνο είναι/είμαστε πολλοί, προστίθενται κι άλλοι χιλιάδες καθημερινά! Κι αυτό χαρά μου, πίστεψε με, δεν θα πάψει ποτέ να συμβαίνει δυστυχώς.. :(

      Διαγραφή
    3. θα συμφωνήσω κι εγώ με το Πετρουλίνι. με τρόπο σκληρό, γιατί έτσι του πρέπει του θέματος με το οποίο καταπιάνεται, ο ποιητής αποτρέπει από το να κάνουν παιδιά άνθρωποι άρρωστοι κι ανίκανοι. τους αποτρέπει από το να εγκληματήσουν κακοποιώντας κι ακρωτηριάζοντας αθώες ψυχούλες...

      σε φιλώ καμάρι μου!

      Διαγραφή
    4. Με κάλυψε κι εμένα η Πέτρα απόλυτα!
      Νομίζω κι εγώ πως αυτό ακριβώς λέει το ποίημα..!
      Σίγουρα δεν υπάρχει γονιός που δεν κάνει λάθη, μα όπως λέω συχνά, λάθη με λάθη διαφέρουν...υπάρχουν τα λαθάκια, που βασανίζουν μόνο τους γονείς όταν τα σκέφτονται και όχι τα παιδιά και λάθη πιο σοβαρά, μα κι εκείνα που αλίμονο καταστρέφουν ζωές!
      Καλά για τα κτήνη δεν μπορώ να πω τίποτα...δηλαδή μπορώ, αλλά δεν θα είναι κομψά αυτά που θα πω!
      Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!!

      Διαγραφή
    5. Βίκυ μου, Μαρία μου!
      Ο σκληρός τρόπος του ποιητή έχει το σκοπό του!
      Χαίρομαι πολύ για τη σύμπνοια!
      Σας φιλώ ! :)))

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Αριστάκι και καλή εβδομάδα
    Το ποίημα έχει αλήθειες αλλά δεν συμφωνώ
    με την προτροπή στο τέλος γενικεύει και αυτό
    δεν μου άρεσε!
    Καλά να περνάς...

    φιλάκι γλυκό ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τείνω να συμφωνήσω με την Πέτρα Ελένη μου. Δεν είναι γενίκευση αλλά τονίζει κάποιες αλήθειες ο ποιητής εντελώς ρεαλιστικά!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα να έχουμε!

      Διαγραφή
  5. Ευτυχως ειναι περισσοτεροι οι γονεις που με ολα τα λαθη τους αγαπουν τα παιδια τους ολοψυχα, πεθαινουν για αυτα. Δεν ειναι αλλοθι για τα λαθη η αγαπη, ειδικα οταν αυτα μπορουν να καταστρεψουν μια ενηλικη αργοτερα ζωη. Ομως τα καθαρματα που περιγραφεις, δεν ειναι γονεις, ειναι τερατα! Δεν ξερω γιατι και τι τους οδηγησε εκει και δεν με νοιαζει! Θελω απλα να εκτελεστουν! ΟΛΟΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστινάκι μου, σε νιώθω...
      Μια μάνα που αγαπά πραγματικά δεν μπορεί να χωνέψει όλα αυτά τα τερατώδη.....
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  6. ακρως ρεαλιστής ο ωμός τύπος που χρησιμοποιεί εμένα μου αρέσει ιδιαιτέρως , ποτέ δεν μου άρεσε να αναλύω ή να επεξηγήσω κάτι , θεωρώ ο καθένας είναι ελευθερος να το εκλάβει όπως νομίζει...και στο σχολείο διαφωνούσα με την επεξήγηση και με την έκθεση ιδεών... ωστόσο λέει τρανταχτά υπαρκτά πράγματα φιλια καλημέρα πολυτάλαντη και αγαπημένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλα μου κι εγώ μετά το πρώτο ξάφνιασμα ( που με συγκλόνισε) σκεφτόμουν πολλά και διάφορα. Για αυτό κι έγραψα τα ελάχιστα....
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Σκληρή η γραφή του...που στάζει όμως μεγάλες αλήθειες...προβληματισμούς, τροφή για σκέψη...προσοχή στις παιδικές ψυχούλες...αγάπη χρειάζονται και ΜΟΝΟ

    φιλιά πολλά Αριστάκι μου
    καλή εβδομάδα εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ κοπέλα μου! Μεγάλες αλήθειες!
      τα φιλιά μου! :))

      Διαγραφή
  8. Αυτό το ποίημα το έχω ξαναδιαβάσει και μου πήρε αρκετή ώρα για να καταλάβω τι εννοεί ο ποιητής? Συμφωνώ μαζί σου Αριστέα και με την Πέτρα. Νομίζω κι εγώ πως εξαπολύει "επίθεση" σε κάθε λογής σύμβαση που εκμεταλλεύεται κι εγκληματεί στις παιδικές ψυχές!
    Είναι υπερ ρεαλιστικό το ποίημα με μια άνοστη ωμότητα, αλλά με πολλή δόση αλήθειας! Πόσες φορές βλέπουμε γονείς που μέσ' από τα παιδιά τους ζητούν την επιβεβαίωση εκεί όπου οι ίδιοι απέτυχαν και με αλλόκοτες παρεμβάσεις διαμορφώνουν καταπιεστικά έναν λάθος χαρακτήρα!
    Έχω αρκετά παραδείγματα γύρω μου, και πιστεύω κι αρκετοί από σας, που γονείς θέλανε να γίνουν γιατροί ή δικηγόροι ή αρχιτέκτονες κι επειδή δεν τα κατάφεραν πίεζαν ή πιέζουν τα παιδιά τους για αντίστοιχες σπουδές, όταν τα ίδια αντιδρούν αλλά δεν εισακούγονται ή αποδέχονται παθητικά κι απελπισμένα. Το αποτέλεσμα? να είναι σήμερα κάποιοι απ' αυτούς απόφοιτοι, ήτοι 30άρηδες και να θέλουν να κάνουν κάτι άλλο απ' αυτό που σπούδασαν με πίεση, καταπίεση και χάσιμο χρόνου! Σαφώς δεν είναι μόνο οι σπουδές, είναι η δουλειά, ο γάμος κ.λ.π. και πάει λέγοντας!
    Δεν συζητώ για τους ψυχοπαθολογικά ασθενείς που ολοένα αυξάνονται κι αυτοί.
    Έχω ακούσει γλυκιά μου Αριστέα πολλά τρελά και παράλογα ειδικά όταν έφυγε η κόρη μου έξω και κυρίως από μορφωμένους ανθρώπους υποτίθεται. Είναι πάντως σημαντικό να είσαι γονιός στήριξης και υποστήριξης στην προσωπικότητα και στις επιλογές του παιδιού σου, ώστε να αναπτύσσεται, να εξελίσσεται και να εμπνέεται από τον έρωτα της ελευθερίας επιλογών, πεποιθήσεων και αξιών ώστε ως ενήλικας πια να μπορεί να υποστηρίζει τις ιδέες του και να διεκδικεί ενδυναμωμένος τα όνειρα του! Να έχεις μια γλυκιά και ξεκούραστη εβδομάδα κοπέλα μου!
    Φιλιά πολλά με μια αγκαλιά δροσερή!:))♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου, έγραψες πολλά από όσα έχω κι εγώ στη σκέψη μου!
      Τα τελευταία σου λόγια τα διάβασα σε έναν πατέρα με τον οποίο συζητούμε πολύ τελευταία.... Περιέγραψες ότι έχω κι εγώ στο μυαλό μου σαν σωστό γονιό!
      Σε ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Δεν μπορω να πω οτι κατανοω πληρως την ενοια αυτου του ποιηματος αν και στα αγγλικα μου φανηκε πιο ευκολο να το κατανοησω..
    Αν καταλαβα σωστα εννοει πως αν δεν ξερεις να εισαι γονιος μην φερεις στον κοσμο ενα παιδι γιατι θα υποφερει...
    Η γλωσσα που χρησιμοποιει για να πει τις αληθεις του δεν με ικανοποιει ιδιαιτερα παντως..

    Καλη εβδομαδα ομορφια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για αυτό και το έβαλα κα στη γλώσσα του. Έχει μεγάλη σημασία για μένα :))
      Φιλάκια πολλά Μαρία μου!

      Διαγραφή
  10. Το ποιημα αυτο το διαβασα στο συγκλονιστικο Βιβλιο της Κατερινας του Κορτω και πραγματικα, εχει γινει απο τα αγαπημενα μου. (Οπως και το ιδιο το βιβλιο).

    Περα απο τα παραδειγματα που αναφερεις, τα οποια ειναι εγκληματικα, υπαρχουν και τα καθημερινα που περνανε απαρατηρητα πολλες φορες αλλα οι επιπτωσεις που εχουν στα παιδια ειναι τεραστιες. Η εξτρα αγχωτικη μαμα που καταπιεζει τα παιδια της να διαβασουν και τα κανει να μισουν το σχολειο (εχω δει ακραιες περιπτωσεις λογω του επαγγελματος μου στην Ελλαδα), οι γονεις που ο,τι κι αν κανει το παιδι τους λενε "ε μωρε παιδακι ειναι, δεν εγινε και τιποτα" (αυτοι βλαπτουν ολοκληρη την κοινωνια) και αλλα τετοια μικρα καθημερινα παραδειγματα.
    Γενικα οι αποψεις μου συνοψιζονται πολυ καλα σ'αυτο το αρθρο:

    http://thoughtcatalog.com/abby-rosmarin/2013/12/to-the-women-who-choose-not-to-have-kids/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύη κι εγώ πριν 1,5 μήνα περίπου εκεί το διάβασα και δεν το ξέχασα !!! Χαράχτηκε βαθιά μέσα μου. Μάλιστα η μετάφραση που έβαλα είναι από το βιβλίο ( πιθανόν από τον ίδιο τον Κοκτώ) κι όχι κάποια από αυτές που συνάντησα στο διαδίκτυο.
      (συμφωνώ κ εγώ για το βιβλίο!)

      Πολλά λάθη των γονιών έχουν τεράστια επίδραση πάνω μας!
      Στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας, ή στη γέννηση πολλών φοβιών, κόμπλεξ κ.α.

      αχ αυτό το "ελα μωρέ παιδάκι είναι"! πόσο κακό έχει κάνει !!!
      Σε ευχαριστώ πολύ για το άρθρο . Θα το τσεκάρω άμεσα( χτες δεν τα κατάφερα )
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Θα μπορούσα να γράψω δοκίμιο γι' αυτό το θέμα, χωρίς να θεωρώ ότι είμαι τέλειος γονιός. Ίσα-ίσα έχω αρκετές αδυναμίες.
    Έχουν δει πολλά τα μάτια μου λόγω επαγγέλματος, οπότε εκείνος που δεν μπορεί να δώσει αγάπη, γιατί δεν την έλαβε αληθινά ποτέ, ας μη διανοηθεί να κάνει καν τη σκέψη να γίνει γονιός.
    Δεν υπάρχει λόγος, παρά μόνο για να ικανοποιήσει και πάλι τον εγωισμό του. Τίποτε άλλο. Ας μείνει, λοιπόν, με αυτόν να τον συντροφεύει, καθώς κανένα παιδί δεν ρωτήθηκε, για να έρθει στον κόσμο.
    Με στενοχώρησε το ποίημα απόψε, αλλά αυτή είναι η ζωή δυστυχώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο συμφωνούμε στο "εκείνος που δεν έλαβε αγάπη".....
      Πάντα πιστεύω στις εξαιρέσεις και στις εκπλήξεις αλλά ο κανόνας λέει άλλα...
      Για αυτό και θεωρώ μεγάλη ευθύνη να μπαίνεις στη διαδικασία να φέρνεις στον κόσμο μια νέα ύπαρξη...

      Θα έχουμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με το θέμα όταν αρχίσω να γράφω ξανά στα βότσαλα Γλαύκη μου :))

      Φιλιά ! ♥

      Διαγραφή
  12. Αναζητώντας υλικό για τις "Γελοίες Ειδήσεις" πολύ συχνα τώρα τελευταία πέφτω σε όλα αυτά τα ανώμαλα που περιέγραψες.
    Είναι πραγματικά απίστευτη και η ενδοοικογενειακή βία αλλά και η συχνότητα εμφάνισης.
    Δεν νομίζω πως υπάρχει άλλη τιμωρία σε αυτού του είδους άτομα από την εσχάτη των ποινών. Είναι εγκληματίες και τρελοί συνάμα και δεν νομίζω πως αυτού του είδους τα σαλεμένα μυαλά θα διορθωθούν ποτέ.
    Για το ποίημα δεν έχω λόγια. Απλά συγκλονιστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμάν, ρε Πέτρο, συνωνστισμός!!!
      Μαζί στέλναμε το σχόλιο και πήγε να μπλοκάρει το σύστημα!
      Συνεννοημένοι είμαστε;

      Διαγραφή
    2. @ Πέτρο τα χάνω ! Καθημερινά πλέον!!!
      Ειλικρινά χαμένη νιώθω όταν βλέπω τέτοιες ειδήσεις!
      Επειδή ξέρω όμως ...το ίδιο στενοχωριέμαι και για τα μικρά και ασήμαντα που πιάνει το μάτι μου ...Πόσα αδιάφορα λαθάκια συγκεντρωτικά κάνουν τεράστια ζημιά στις ψυχές των παιδιών!!!
      Κι ύστερα ενοχλεί η διαταγή του Λάρκιν....

      Διαγραφή
  13. Eγώ μπορώ να σε συγχαρώ για το χτεσινό σου "Μια φορά κι έναν καιρό"; Τρυφερό, νοσταλγικό και ρεαλιστικό. Και οι φωτογραφίες που έβαλες ήταν υπέροχες, ένα φλας μπακ στα παλιά, μέχρι τα σύγχρονα παιδιά που "παίζουν" εικονικά πλέον. Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :))) Σε ευχαριστώ πολύ πολύ Μαρία μου!
      Έδωσα σημασία στο να μαζέψω τις φωτογραφίες...είχα συγκεκριμένα πράγματα στο μυαλό μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Ρεαλισμός. Αυτό πηγάζει από τους στίχους και δεν υπάρχει γονιός που να μην έχει μεταλαμπαδεύσει στα παιδιά του κάτι από τον χαρακτήρα του. Τώρα αυτό το ''κάτι'' αν ήταν καλό ή κακό ...Δεν υπάρχει μάνουαλ για να μεγαλώνεις παιδιά... λειτουργείς με το ένστικτό περισσότερο, με την αγάπη και προσπαθείς και υπάρχει και η άλλη , η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού που απλά έτυχε να φέρει στον κόσμο ένα παιδί ή και δυο ή και περισσότερα και να μην τα θέλει...Εκεί σταματά η λογική...

    Καλό βράδυ κοριτσάκι μου...

    υγ. Συγκεντρωτικά θέλω κι εγώ να σου πω πόσο όμορφο ήταν το ''Μια φορά κι έναν καιρό''... πραγματικά νοσταλγικό... και τόσο πικρό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λεβίνα μου , καταλαβαινόμαστε! :)))
      Προσέχοντας να κάνουμε λιγότερα λάθη είναι μια καλή αρχή :))
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για την προηγούμενη ανάρτηση :))
      Φιλάκια πολλά :))

      Διαγραφή
  15. Μολονοτι αγαπω αυτου του ειδους την (οργισμενη) ποιηση
    Με το συγκεκριμενο διαφωνω με τη φιλοσοφια που το διακατεχει
    Εκτος κι αν υποστηρίζουμε την εφαρμογη της ευγονικης
    Επειτα στο χερι των παιδιων είναι να μην κανουν τα λαθη των γονιων τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ αγαπώ την οργισμένη ποίηση :)
      Και μετά το πρώτο ξάφνιασμα αγάπησα πολύ κι αυτό το ποίημα που αν κι ωμό λέει μεγάλες αλήθειες!
      Η προσταγή του αφορά όλους όσοι εγκληματούν καθ'οποιδήποτε τρόπο στα παιδιά τους.

      Και δεν είναι πάντα στο χέρι μας να μην επαναλάβουμε όσα διδαχτήκαμε στραβά... Η ταινία παίζει μέσα μας μόνη της και θέλει ψυχανάλυση κατά τη γνώμη μου για να κλείσεις τους ανοιχτούς λογαριασμούς από το παρελθόν!
      :))

      Διαγραφή
  16. Θα διαφωνήσω Αριστεα μου.....οχι για το νόημα που δίνει ο συγκεκριμενος ποιητής .. αλλα με τις σκληρες λεξεις που χρεισημοποιεί με ξενίζει η ωμότητα του του.. ισως θα μπορούσε να πεί το ίδιο πραγμα καπως διαφορετικα.. αλλα αυτό ειναι η δική του γραφή και ειναι σεβαστή .. την γνώμη μου μονο λεω..........
    Εσένα θα σε προσκηνησω για το μια φορα και ενα καιρό σου... φιλακιαααααααα.. πολλαααααα ..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατανοώ γιατί σε ξενίζει Ρουλίτσα μου :))
      Φιλάκια πολλά και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  17. Αγαπημένο ποίημα, αγαπημένος Larkin
    και σε εκτιμώ διπλά που το ανάρτησες κι ας μη συμφωνείς με την προτροπή του..
    (για τη δική μου θέση δε θα πω εδώ..).

    Καλή εβδομάδα Αριστέα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν συμφωνώ με την προτροπή όπως φαινομενικά δείχνει.
      Μου αρέσει να μιλώ με θετικό πρόσημο. Αν κι αγαπώ τα ωμά και ρεαλιστικά από τους άλλους!

      Σε ευχαριστώ για το πέρασμα και το σχόλιο σου Δάφνη! :))

      Διαγραφή
  18. Έντονο ποίημα, σκληρό, δεν το ήξερα. Νομίζω πως σκοπός του ποιητή ήταν να δώσει ένα χαστούκι... και ίσως γι΄αυτό και η "άγρια" χρήση της γλώσσας.
    Φιλιά πολλά, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γερό χαστούκι όμως! :))
      Φάνηκε κι από τις αντιδράσεις!
      Φιλιά πολλά Έλλη μου :))

      Διαγραφή