Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019

Η συμμετοχή μου στο 20ο Παίζοντας με τις λέξεις και μερικές σκέψεις για τα διαδικτυακά μας δρώμενα.


Κλέφτες των ονείρων μας

όλοι εκείνοι που έρχονται προς εμάς κρατώντας (ή κραδαίνοντας άραγε;) εμφατικά τον κλάδο της ελιάς τους και τα παχιά τους λόγια καλά ζυγισμένα. Ζητάνε την έγκριση και την αποδοχή μας. Κι αυτοί σε αντάλλαγμα -λένε και μας τάζουνε- ΘΑ μας βοηθήσουν!
Μα τι χρειάζεται ο λαός, αλήθεια ξέρουν;  Όχι πες μου τι χρειάζεται, πέρα από λίγη ντομπροσύνη και λίγη απλότητα; Όχι, όχι δεν είπα λιτότητα. Πάλι παράκουσες; Για απλότητα και αυθεντικότητα μιλάω!
Μα δεν υπάρχει στις τσέπες τους ρε φίλε, (σύντροφε καλέ μου) ούτε δράμι περηφάνιας και φιλότιμο. Δεν είναι ότι έχουν καβούρια. Είναι που τά 'κλεψαν κι έπειτα σαν γνήσιοι κλέφτες, τα πούλησαν όλα... Τούτοι εδώ, οι δικοί μας κλέφτες, είναι οι χειρότεροι όλων. 
Έχουν τα γένια, μα όχι τα χτένια. Τα ξεπούλησαν κι αυτά! 
Κι έτσι απομείναμε εγώ κι εσύ και ο παράλλος να γράφουμε για τη μοίρα μας, να την κάνουμε στιχάκια, να την μοιρολογάμε.
Εγώ όμως έγκωσα στα μοιρολόγια.
Δεν βολεύομαι στα μαύρα άλλο.
Και έχω διαβάσει και Καζαντζάκη και τον πιστεύω.
Εγώ είμαι το φως. Εγώ και το σκοτάδι μου!


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 20ο Παίζοντας με τις λέξεις
άγνωστο ποιου γύρου,
αφού το αγαπημένο μας διαδικτυακό παιχνίδι κρατά από το 2012,
ξεκινώντας από τo TEXNIS STORIES, πέρασε μια φορά το κατώφλι μου,
κι άλλαξε χέρια στην πορεία φθάνοντας στην άξια Μεμαρία μας.

Από την πρώτη στιγμή που πήρα μέρος, έως και σήμερα δηλώνω ευθαρσώς
τρελή φαν, χωρίς να έχω χάσει ούτε μία φορά συμμετοχή. 
Στόχος μου δεν είναι να κερδίσω- νομίζω ότι κανείς
δεν γράφει/στέλνει συμμετοχή με αυτό τον σκοπό.
Συμμετέχουμε πιστεύω για τη χαρά της συμμετοχής.
Για το Παιχνίδι!
Όπως γίνεται θέλω να πιστεύω σε κάθε διαγωνιστική διοργάνωση
-εκτός κι αν είσαι επαγγελματίας
αθλητής ή γραφιάς. Εκεί πιστεύω ότι έχεις μια κάποια αγωνία
για τη διάκριση.
Εμείς οι απλοί θνητοί, όμως, που δεν κυνηγάμε έπαθλα και διακρίσεις 
σκεφτόμαστε αλλιώς:

Ποιος είναι πίσω από κάθε συμμετοχή;
Τα πήγα καλύτερα από άλλες φορές;
Εξελίχθηκα; Τους μπέρδεψα;
Με ξεχώρισε κάποιος και κυρίως ποιος; 

Προσωπικά αγωνιώ μόνο όταν γράφω. Θέλω να δίνω
ένα κείμενο που να έχει βγάλει κάτι από μένα.
Να είναι καλά γραμμένο. Σε σωστά ελληνικά.
Να παίξω έξυπνα με τις λέξεις-κλειδιά.
 Να συμμετέχω με κάτι "αξιοπρεπές",
όπως συνηθίζω να λέω και όχι να πει κάποιος:
"Έδωσε το απόλυτο τίποτα!"
(που μπορεί και να είναι και δεν τρέχει και πράμα.
Ό,τι μπορούμε κάνουμε στην τελική!)

Όσοι συμμετείχαμε είδαμε αυτή τη φορά μια προσπάθεια απαξίωσης
-ευτυχώς ήταν μεμονωμένο περιστατικό.
Κάτι ανάλογο έχει γίνει και στο Συμπόσιο στο παρελθόν. 
Οι παλιοί θα θυμάστε, δεν ήταν όλα ρόδινα πάντα και 
οι περισσότεροι σίγουρα δεν γνωρίζετε ότι υπάρχει κατά καιρούς...
παρασκήνιο! 

Κι εγώ έχω "ακούσει" προσβολές στο Συμπόσιο Ποίησης, 
φράσεις όπως, "παίξτε το παιχνιδάκι σας" (ειρωνικά φυσικά)
στους "τυφλούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος", 
ότι έχουμε τη μεγάλη ιδέα πως "είμεθα σπουδαίοι λογοτέχνες" κι άλλα πολλά.

Έχω δεχτεί μέιλ με απίστευτες προτροπές ή πιέσεις για αλλαγές στο Συμπόσιο, 
όχι πάντα με καλοπροαίρετο τρόπο, 
αλλά και παράπονα,
(πχ γιατί δεν προτιμήθηκε η συμμετοχή του -αν είναι δυνατόν)
ξεχνώντας πως τα διαδικτυακά μας δρώμενα δεν είναι κάποιος
πανελλήνιος διαγωνισμός. Δεν αξιολογούν λογοτέχνες τα κείμενά μας.
Εμείς οι ίδιοι παίζουμε και βαθμολογούμε, ακολουθώντας τους κανόνες 
του διαχειριστή. 
Αν δεν μας αρέσουν οι κανόνες δεν τους αλλάζουμε κατηγορώντας 
για έλλειψη δημοκρατίας!
Έλλειψη Παιδείας μπορεί!
Γιατί ναι, είναι έλλειψη Παιδείας να προσβάλλεις τους άλλους συμμετέχοντες, 
απαξιώνοντάς τους 
ή σχολιάζοντας αρνητικά τις άλλες συμμετοχές!

Ακόμα κι αν το επίπεδο ήταν χαμηλό (που δεν είναι)
μπορείς πάντα να προσπεράσεις!

Έχω έρθει πρώτη, έχω έρθει και τελευταία
στο Παίζοντας με τις λέξεις,
κι αυτό είναι το ωραίο: Να συνεχίζεις με χαρά!

Πάμε δυνατά τώρα με το 25ο Συμπόσιο Ποίησης;

Αριστέα


32 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου. Ξεχώρισε. Μου άρεσε πολύ.
    Γεμάτη αλήθειες και μηνύματα
    Όσο για τους μικρόψυχους πάντα θα υπάρχουν Αριστέα μου. Μια κοινωνία είμαστε κι εδώ. Εγώ τους προσπερνώ και πάμε παρακάτω. Ο καθείς επιλέγέι τι άνθρωπος θα είναι
    Καλή σου μέρα όλη μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Αννούλα μου για τα καλά σου λόγια!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Το ότι χειροκροτώ και ταυτίζομαι πλήρως με το νόημα (και το ύφος) της συμμετοχής σου, είναι δεδομένο. Το ότι δεν σε αναγνώρισα καθόλου, είναι επίσης δεδομένο. Αλλά ποτέ δεν μπαίνω σ' αυτή τη διαδικασία, κι αυτή είναι η γοητεία του παιχνιδιού μας. Γιατί αν "παίζουμε" με τη λογική και τη σκοπιμότητα, και όχι με τον αυθορμητισμό και την έμπνευση, τότε χάνουμε την ουσία.
    Αριστέα μου, το να φιλοξενείς ένα διαδικτυακό "παιχνίδι", είναι ίσως σχετικά εύκολο. Το να επιβάλλεις όμως τους κανόνες σου, το θεωρώ άθλο. Δεν θα έπρεπε μεταξύ μας να υπήρχε τέτοιο παρασκήνιο. Αφού όμως υπάρχει, έστω και μεμονωμένα, είναι ένας λόγος παραπάνω να σέβομαι εσένα και το ρόλο σου που τον τιμάς με το παραπάνω.
    Πάμε παρακάτω κι όποιος ξέρει να χάνει, ακολουθεί. Η διαχείριση της ήττας άλλωστε, είναι η πιο μεγάλη νίκη ενός ανθρώπου.
    Σε φιλώ και σ' ευχαριστώ για όλα ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπες μεγάλη κουβέντα κανελλένια μου: "Η διαχείριση της ήττας είναι η πιο μεγάλη νίκη μας!" Δείχνει την πάστα μας, μας αυτοπαρουσιάζει χωρίς άλλα λόγια!
      Πολλά φιλιά!
      Εύχομαι να είσαι καλά και να χαμογελάς... ;-) ♥

      Διαγραφή
  3. Εγώ όμως έγκωσα στα μοιρολόγια.
    Δεν βολεύομαι στα μαύρα άλλο.
    Και έχω διαβάσει και Καζαντζάκη και τον πιστεύω.
    Εγώ είμαι το φως. Εγώ και το σκοτάδι μου!

    =====
    Μπράβο.
    Είθε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ευρυτάνα για το πέρασμα και το σχόλιο!

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραία η συμμετοχή σου, Αριστέα μου, άσχετα που δεν την ψήφισα.
    Όσο για τα παρασκήνια των διαδικτυακών παιχνιδιών για εμένα είναι κάτι σαν επιστημονική φαντασία. Δεν χρειάζεται να ασχολείσαι με τον κάθε μικρόψυχο και τον κάθε κομπλεξικό, τα λόγια και τα έργα του καθενός χαρακτηρίζουν αυτόν τον ίδιο και δεν προσβάλλουν ούτε αγγίζουν επί της ουσίας κανέναν άλλον. Αυτή είναι η άποψή μου.
    Τέλος πάντων. Αρκετά ασχοληθήκαμε, νομίζω. Τώρα είναι η ώρα για το επόμενο παιχνιδάκι της γειτονιάς.
    Καλή επιτυχία και καλό κουράγιο.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχα! Όντως για όλους εσάς που είστε στην απέξω είναι επιστημονική φαντασία. Εγώ που έζησα αρκετά ευτράπελα ξέρω ότι τελικά υπάρχει και η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού! Τόσο απλά! Ασχολείσαι/ουμαι όμως με αυτά μόνο όταν συμβαίνουν και μόνο μέχρι να τα διαχειριστώ. σώζοντας το δρώμενο και τους φίλους! Όπως έκανε πολύ πετυχημένα και η Μεμαρία μας!
      Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
      Φιλάκια πολλά Πίπη μου!

      Διαγραφή
  5. Καλημερα Αριστεα μου.
    Πολύ όμορφη συμμετοχή.Όταν αποφασίζω να συμμετάσχω γραφω αυτο που βγαίνει απο τον εσωτερικό μου κοσμο. Όταν ψηφιζω, το κάνω με το ίδιο τροπο.
    Ίσως ενοχλούνται κάποιοι, γιατί βγαινουν, λιγο πολύ, συγκεκριμενοι bloggers νικητες σε λογοτεχνικά δρώμενα. Προφανως δεν γινεται σκόπιμα γιατι οταν ψηφίζεις, δεν ξερεις ποιον ψηφιζεις χεχεχε

    Σε ευχαριστουμε πολύ για τις συγκινησεις.
    Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα πράγματα έχουν δείξει ότι όλοι μπορούμε τελικά να βγούμε νικητές. Μπορεί να έχουν σαρώσει συγκεκριμένες φίλες, αλλά πάντα υπάρχει και η έκπληξη κι εκεί είναι και η γοητεία.
      Κι εγώ με τη σειρά μου ευχαριστώ όλους εσάς. Όλοι εμείς είμαστε ο κορμός των διαδικτυακών δρώμενων. ☺
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  6. Έχω βαλθεί απ΄το πρωί και διαβάζω τις συμμετοχές των φίλων μου, απ΄τα blog τους, μια και δεν είχα χρόνο να τα διαβάσω και να ψηφίσω απ' της me-Μαρίας μας!
    Λοιπόν αν σου πω πως το κείμενο σου μυρίζει Αριστέα θα με πιστέψεις;... το λέω για το ακέραιο φιλοσοφικοκοινωνικό του ύφος!
    Τα Μπράβο μου και τα ΑΦιλάκια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ έτσι πιστεύω μαγισσούλα μου. Λέξεις και σκέψεις με πρόδιδαν. Η Γιούλη μου είπε για το "έγκωσα", (αγαπημένη λέξη!)
      Πρέπει να αλλάξω στο επόμενο παιχνίδι μας. Είναι εξάλλου μέσα στους στόχους μου να αλλάζω και να πειραματίζομαι!
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Πολλά φιλιά καρδιάς!

      Διαγραφή
  7. Πάρα πολύ ωραία η συμμετοχή σου! Όσο για τα υπόλοιπα... γίνονται κι αυτά, δυστυχώς. Συνεχίστε χωρίς να δίνετε σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ειρήνη για το σχόλιο!
      Πολλά φιλιά! :)

      Διαγραφή
  8. Είχε "ζουμί" το κείμενό σου τελικά, με επίκαιρα μηνύματα που τα εξέλαβα καλύτερα τώρα που το ανάρτησες μεμονωμένα. Όσο για το γνωστό συμβάν, σπάει η ρουτίνα μωρέ, άρα έχει κι αυτό ένα κάποιο ενδιαφέρον 😊😁 Καλησπερούδια και καλή και εμπνευσμένη εβδομάδα 🎄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν αναμενόμενο από την πλευρά μου να περάσει το κείμενο λιγάκι απαρατήρητο. Ήξερα ότι δεν είχα δώσει τα δυνατά μου. Δεν μας βγαίνει πάντα εξάλλου. Χαίρομαι όμως για τα μηνύματα που πέρασα!
      Πολλά φιλιά Πέτρα μου! ♥

      Διαγραφή
  9. Αριστέα μου,
    ξέρεις ότι σε παρακολουθώ χρόνια και μέσα από τα δρώμενα και μέσα από το μπλογκ σου.
    Με καλύπτουν απόλυτα τα όσα ανέφερες και δεν έχω να προσθέσω κάτι διαφορετικό ουσιαστικά.
    Βάζω απλά την υπογραφή μου στο κείμενό σου.
    Και μένα με παραξένεψε η οξύτητα αυτής εδώ της επίθεσης, το ύφος της και η "ξινίλα" που έβγαλε. Ομολογώ δεν το περίμενα. Δυστυχώς αφορά τον φορέα που το έκανε και κρίμα ειλικρινά.

    Το κείμενό σου αυτό καθ εαυτό ήταν ολοζώντανο, καταγγελτικό, ουσιαστικό. Περισσότερο σαν δοκίμιο, σαν κραυγή, σαν επισήμανση. Δοσμένη με όμορφο τρόπο. Δεν αγκαλιάστηκε ιδιαίτερα, πιστεύω ταπεινά, όχι γιατί δεν προκάλεσε εντυπώσεις αλλά γιατί συνήθως έχουμε τη ροπή σε αφηγήματα που κεντρίζουν στο συναίσθημα, στο θυμικό περισσότερο, παρά στη σκέψη. Και το λέω και για μένα έτσι; Είναι η πρώτη εντύπωση, το σοκ που λέμε.
    Απολαμβάνουμε κάθε στιγμή που είμαστε κοντά σε αυτή τη γειτονιά και το ξέρουμε.
    Καλή συνέχεια να έχεις. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ συμφωνώ με τις σκέψεις σου Γιάννη. Ξέρω τι προκρίνεται στο Παιχνίδι μας, λίγο πολύ μετά από τόσα χρόνια ξέρω ας πούμε πώς και τι ψηφίζουν οι περισσότεροι. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι μου βγαίνει να λειτουργώ έτσι. Εξάλλου δεν με ενδιαφέρουν οι θέσεις. Βασικά πρωταρχικός μου σκοπός είναι να μπορώ να διαχειριστώ τις πέντε λέξεις κλειδιά σε ένα κείμενο. μην χάνοντας έτσι συμμετοχή. Μετά όλα τα άλλα! Είναι ωραία πρόκληση αν το σκεφτείς!
      Σε φιλώ Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  10. Αριστέα μου συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου.
    Είχε πολύ ζουμί, όπως λέει χαρακτηριστικά και η Πέτρα παραπάνω.
    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!

    Όσο για τα υπόλοιπα, τα παρασκηνιακά και τα γύρω γύρω, μια χαρά τα είπες και δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.
    Συνεχίζουμε με χαρά λοιπόν!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνεχίζουμε δριμύτερες και με τη σκέψη στο Συμπόσιο τώρα!
      Πολλά φιλιά Μαρία μου!

      Διαγραφή
  11. Αριστέα μου μπορεί να μη ψήφισα το κείμενό σου, αλλά στάθηκα πολύ σ΄αυτό...συγκλονιστικές οι αλήθειες του, δοσμένες με σαφήνεια και πληρότητα...με εντυπωσίασε και η φωτό που επέλεξες με τις μαυροφορεμένες μοιρολογίστρες...πάντα στα κείμενά μας "αποκαλύπτουμε" τον βαθύτερο εαυτό μας ηθελημένα ή αθέλητα, αυτός βγαίνει στην επιφάνεια...Τώρα ο ρόλος των διαχειριστών των δρώμενων είναι πραγματικά σπουδαίος, δύσκολος και εξαιρετικά απαιτητικός προκειμένου να κρατηθεί ένα αξιοπρεπές επίπεδο και να αντιμετωπιστούν οι μικροψυχίες, κακοπροαίρετες παρεμβάσεις κλπ...Τι να πω , ότι ποτέ δεν θα μπορούσα να το τολμήσω, ότι αισθάνομαι τεράστιο σεβασμό και δέος γιά εσάς που το έχετε καταφέρει τόσο θαυμάσια και γιά τόσο χρόνο ;;; Είναι αλήθεια, εκείνο όμως που κάθε φορά με σοκάρει...είναι η εμπάθεια και η απαξίωση κάποιων που στο κάτω κάτω δεν τους υποχρεώνει κανείς να συμμετέχουν..Πολλά φιλιά καλή συνέχεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που στάθηκες στην επιλογή της φωτογραφίας Κλαυδία μου. Και εγώ σκέφτομαι όπως κι εσύ! Ψάχνω πολύ τόσο για τον τίτλο όσο και για την φωτογραφία που συνοδεύει κάθε φορά το γραπτό μου στο Παιχνίδι μας.
      Αφήνουμε τους ξινούς και εμπαθείς στην ακρούλα τους και συνεχίζουμε με χαρά!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  12. Σκέφτομαι πόση αυθάδεια χρειάζεται για να μπορείς να μετατρέψεις μια στιγμή χαράς σε απογοήτευση. Πολλά θα μπορούσα να πω...αλλά δεν είναι του παρόντος.
    Μπήκα να πω συγχαρητήρια για το μεστό σου λόγο.
    Πάντως στα (μικρά, φτωχά) blog γεννιέται η λογοτεχνία, εδώ που η αυθεντικότητα περισσεύει, εδώ που οι αισθήσεις γίνονται λέξεις και έκφραση. Οι όποιες μικροψυχίες ας λείπουν. Αυτό λέω εγώ.
    Συγχαρητήρια Αριστέα!
    καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυθάδεια! Τι ωραία λέξη επέλεξες Άννα μου για τη συγκεκριμένη στάση να την πω; Τα αφήνουμε πίσω μας και προχωράμε!
      Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  13. Πολύ σωστά τοποθετήθηκες Αριστέα μου.
    Θέλω να σε συγχαρώ για την συμμετοχή σου.
    Την αγάπησα να ξέρεις!

    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κικίτσα μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  14. Δεν πρόλαβα, δυστυχώς, ούτε να γράψω ούτε να στείλω. Ίσως και να σε... μυριζόμουνα!!!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή! Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ σωστά τα είπες Αριστέα μου.
    Λίγη ντομπροσυνη κι απλότητα να είχαμε.
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου.
    Δεβ έχει σημασία η βαθμολογία και το ξέρουμε όλοι.
    Η χαρά της συμμετοχής και η παρέα μετράνε.
    Αυτοί που έχουν αντίθετη άποψη και βγάζουν ξινήλες, δεν αντέχουν την σύγκριση νομίζω, από κόμπλεξ.
    Μια χαρά είμαστε και συνεχίζουμε δριμύτεροι.
    Μακάρι να μου έβγαινε και το ποιητικό για να τολμήσω.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί εγώ πιστεύω ότι κάποτε θα τολμήσεις και το ποιητικό Ρένα μου;
      Είσαι καλλιτέχνιδα εξάλλου! (κι έχεις αδερφό ποιητή!)
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Την χαρα της συμμετοχης δεν μπορουν να την καταλαβουν Αριστακι μου καποιοι..
    Εμεις ξερουμε γιατι το κανουμε.. δεν θα αλλαζα εννοειτε ουτε τελεια απο οτι εγραψες..
    Τωρα για την συμμετοχη σου οι καυτες αληθειες σου ειπαν παρα πολλα κοριτσι μου και η βαθμολογια ειναι μονο τυπικη.. εμεις συνεχιζουμε να κανουμε οτι μας αρεσει..νεσπα;
    φιλακιαααα!! 🎄🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ρουλίτσα μου για όλα!
      Πολλά φιλιά μάτια μου!

      Διαγραφή