Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2021

27ο Συμπόσιο Ποίησης ~Οι συμμετοχές, Μέρος 1ο ~ 8th anniversary! 🎅



Αγαπημένοι φίλοι μου.
Σας καλωσορίζω σ' ένα ακόμα Συμπόσιο.
(Τον ατελείωτο έχουν αυτά τα Συμπόσια. 😁)

Ναι, δεν είναι όνειρο.
Τα καταφέραμε μαζί! 
Γιατί χωρίς εσάς σήμερα δεν θα καμάρωνα!

Εγώ έδωσα το σύνθημα 
και εσείς με όρεξη, έμπνευση και χαρά πιάσατε τις πένες σας
 και δώσατε ό,τι καλύτερο είχατε στις καρδιές σας!
Και να σας πω κάτι; Διαπρέψατε όλοι! 
Από την πιο μικρή συμμετοχή, μέχρι τα μεγαλύτερα 
και τα περίτεχνα, όλοι δώσατε τον καλύτερο εαυτό σας!

🎅

21 φίλοι του Συμποσίου στείλατε 23 υπέροχες συμμετοχές 
(υπάρχουν δύο διπλές συμμετοχές, καθώς ούτε αυτή τη φορά 
το απέκλεια ☺)
κάνοντας κι αυτό το Συμπόσιο να λάμπει!
Γιορτάζοντας την  του επέτειο!



Σας έδωσα λοιπόν τη λέξη

Σπίτι 

(ή σπιτικός/ή/ό
ή εστία)

γιατί για μένα το σπίτι είναι εκεί που είναι η καρδιά μου!
Και στις γιορτές το σπίτι είναι αυτό που στολίζεται, φωτίζεται και 
γεμίζει μαγεία τις νύχτες των Χριστουγέννων!



Ήσασταν, όπως πάντα, ελεύθεροι, να κινηθείτε κατά βούληση,
όπου σας πήγαινε η έμπνευση,
σε έμμετρο ή ελεύθερο στίχο, ή χαϊκού,
σοβαρά ή χιουμοριστικά, 
με ή χωρίς άρωμα Χριστουγέννων.
Και το κάνατε κι αυτή τη φορά με το καλύτερο τρόπο!




Τώρα θέλω από σας, όπως πάντα, να:

➤Νιώστε τον πόνο του ποιητή
καθώς αγωνιζόταν να ταιριάξει τις λέξεις του...
➤Ψηφίστε όπως πάντα με τα δικά σας κριτήρια. Δεν πειράζει.
Δεν είναι κάποιος πανελλήνιος διαγωνισμός.
Ένα δρώμενο είναι για να περνάμε όμορφα.
Να διαβάζουμε δυνατές στιγμές φίλων!
➤Πάρτε ανάσες.


Ευχαριστώ ΘΕΡΜΟΤΑΤΑ τους φίλους 

που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, αλλά και όλους
όσοι θα διαβάσετε και θα μπείτε στη διαδικασία να ψηφίσετε.
Το Συμπόσιο είστε εσείς! 
Είναι δικό σας!


Τα 23 ποιήματα τα μοίρασα σε 2 αναρτήσεις. 
Η μετάβαση σε κάθε μία διευκολύνεται με συνδέσμους! 
Μια φωτογραφία, όπως πάντα, συνοδεύει κάθε ποίημα.
Όσες φωτογραφίες έχουν συνδέσμους, αυτοί φαίνονται με το 
πέρασμα του ποντικιού πάνω στην κάθε μία.


Για τη σειρά "εμφάνισης" των συμμετοχών, όπως έχει καθιερωθεί,
πραγματοποιήθηκε κλήρωση,
μετά το πέρας της προθεσμίας, με τη βοήθεια του
RANDOM.ORG (List Randomizer)
και τα αποτελέσματα μου έδωσαν την παρακάτω σειρά:

                                                 
Οι όροι της βαθμολόγησης:

Αν είσαι φίλος του μπλογκ μπορείς να ψηφίσεις.
Άγνωστοι και πρωτοεμφανιζόμενοι δεν θα γίνουν δεκτοί!

ΠΡΟΣΟΧΗ
Κι αυτή τη φορά, κρατάμε την ίδια βαθμολόγηση:
Έχετε λοιπόν τους βαθμούς 3,2,1,1,1 στα χέρια σας.
Χρησιμοποιήστε τους με σύνεση.

Υποχρεωτικά και τις 5 βαθμολογίες.

Το 3 στο ποίημα που σας γοήτευσε περισσότερο 
το 2 στο επόμενο ποίημα που σας άρεσε και τους τρεις άσους 
στις επόμενες αγαπημένες σας επιλογές.

Από αυτή τη στιγμή, έως και την 
Πέμπτη, 30 Δεκεμβρίου, στις 8 το βράδυ, 
διαβάζουμε, σχολιάζουμε, βαθμολογούμε.

🎅

Παρασκευή 31/12
θα έχουμε τη γιορτή λήξης 
και την ανακοίνωση του μεγάλου νικητή ,
ο οποίος παίρνει όπως πάντα ένα δωράκι από τα χεράκια μου.


Όλοι όσοι συμμετέχουν βαθμολογούν,
χωρίς όμως να μπορούν να ψηφίσουν τη δική τους συμμετοχή.

Οι δημιουργοί χαίρονται με κάθε μικρό ή μεγάλο σχόλιο,

ακόμα κι αν δεν πάρουν βαθμολογία. Ο βαθμός δεν είναι ο στόχος.

Ελπίζω να μην έχασα καμία συμμετοχή, 
αλλά και να μην μετέφερα κάτι λάθος.


Θυμίζω:
Το Συμπόσιο δεν είναι επίσημος διαγωνισμός.
Είναι ένα διαδικτυακό μας δρώμενο.

Δημιουργήθηκε για τα blogs (ή τους άστεγους φίλους) με τα οποία/ους
έρχομαι σε αλληλεπίδραση. 
Οι περισσότεροι μεταξύ μας πια γνωριζόμαστε
(αρκετοί γνωριστήκαμε μέσα από το Παιχνίδι των λέξεων
του TEXNIS STORIES, πάνω στο οποίο κι αρχικά πάτησα).
Καθώς πλέον σας γνωρίζω όλους,
μπορώ να διασφαλίζω και τη διαφάνεια.

Συμμετέχουν πάντα, είτε στη δημιουργία, είτε στη βαθμολόγηση, 
μόνο φίλοι αναγνώστες.
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

🎅 


Ολόψυχα σας εύχομαι
Καλά Χριστούγεννα!

☆⛄★ 🎅 ★⛄☆
Merry Christmas
☆★ 🎅 ★☆

Καλή σας ανάγνωση!
@ριστέα





1.Θεμέλιος λίθος

Ήμουν η πρώτη που πήρες στα χέρια σου.
Ήταν ζεστά, ιδρωμένα από τον κάματο της μέρας.
Με απίθωσες στο νοτισμένο χώμα.
Ένα χαμόγελο χαράκτηκε στο πρόσωπό σου.
Καλή αρχή σε άκουσα να λες. 
Μια ηλιαχτίδα με χάιδεψε, περνώντας 
μέσα από τα φυλλώματα του αντικρινού δέντρου. 
Καλό σημάδι ψιθύρισες, και έβαλες άλλη μία πλάι μου.
Και άλλη μία.
Και ακόμα μία.
Και γίναμε πολλές. 
Αρχίσαμε να παίρνουμε μορφή και σχήμα.
Αφήνοντας ανοίγματα.
Να γίνουν παράθυρα, να γίνουν πόρτες.
Κατώφλι να αφήσουν τα χνάρια τους.
Ένας άντρας, μια γυναίκα και μια αγάπη.
Γίναμε το σπιτικό τους! 





2.Θέλω σήμερα να κάτσουμε σπίτι 

Θέλω σήμερα να κάτσουμε σπίτι.
Οικειοθελώς. Χωρίς να μας το επιβάλουν.
Δες... βρέχει από τα ξημερώματα...
Μην στείλεις το παιδί στο σχολείο.
Κουκούλωσέ το πιο πολύ κι άστο.
Αυτή είναι η πιο όμορφη ώρα για ύπνο.
Στείλε ένα μήνυμα στη δουλειά, ότι κάτι έτυχε.
Ότι πλημμύρισε η κουζίνα... κάτι τέτοιο.
Μην πάρεις τηλέφωνο... δεν ξέρεις να λες ψέματα.
Άναψε τη σόμπα... αχ να είχαμε ένα τζάκι...
Ονειρέψου ό,τι έχουμε...
Φτιάξε καφέ και φέρε και τα κουλούρια της μάνας σου.
Μη νοιαστείς για το φαγητό. Θα φάμε αβγά.
Πες μου πως ήταν οι μέρες σου.
Νιώσε την πίεση της εβδομάδας να χάνεται μεσ΄ το καϊμάκι.
Πες ότι όλη ζωή μας είναι αυτή η μέρα.
Έτσι άσκοπα, χωρίς δουλειές και υποχρεώσεις.
Με μια γεύση μόνιμης Κυριακής.
Βάλε λίγο μουσική. Κάτι χριστουγεννιάτικο...
Έτσι να ταιριάζει με τα λαμπιόνια του δέντρου.
Σαν τις ταινίες...
Νιώθω μια κινητικότητα και ένα γρήγορο, γλυκό ποδοβολητό.
Να πως διακόπτεται υπέροχα η πρωινή χαλάρωση.
Οι στιγμές είναι υπέροχες.
Και η βροχή δυναμώνει.
Θέλω σήμερα να κάτσουμε σπίτι. 





3.Προικιά με άρωμα αρμύρας 

Ένα μικρό σπιτάκι πλάι στη θάλασσα ονειρεύομαι
να λούζεται στο φως του ελληνικού  καλοκαιριού
μα να το δέρνει και με την αρμύρα  του
ο χειμωνιάτικος βοριάς…
Με  πόδια γυμνά, ελεύθερη στην άμμο
ολημερίς να τριγυρνώ,
ζωή να παίρνω απ’ τον άνεμο
και δύναμη απ’ τον ήλιο…
Μα σαν πέφτει το σκοτάδι κάθε βράδυ,
μες στους τέσσερις τους τοίχους,
την προίκα της μνήμης μου να υφαίνω
κλέβοντας όλα της μάνας Θάλασσας τα μυστικά.
Κι αν κάποτε τελειώσουν τα πολύτιμα προικιά μου
σε μπαούλο από φύκια με ευλάβεια θα μπουν,
κι αφού ο πατέρας Ήλιος τους χαρίσει την πνοή του,
μέσα στην άμμο αιώνια, γαλήνια, θ’ αναπαυτούν…




4.Το Σπίτι της Καρδιάς

Υπάρχουν σπίτια
που δεν τα πλησιάζουν οι καιροί
καμιά φωτιά ούτε σεισμός δεν τ' αγγίζει.

Υπάρχουν σπίτια
που το χαμόγελο δεν λείπει
και το κλειδί μένει πάντα στη πόρτα.

Υπάρχουν σπιτικά,
όπου η εστία της ζεστασιάς μένει πάντα αναμμένη.
Το τραπέζι είναι πάντα στρωμένο για κάθε επισκέπτη.

Αυτά τα σπίτια,
αν αναρωτηθείς πώς θα το βρεις.
Έχουν απ΄ έξω ταμπέλα που γράφει:

"Το Σπίτι της Καρδιάς"!




5.Θαλπωρή 

Σπίτι είναι αυτό  που μέσα του χαίρομαι να ζω.
Οι αγαπημένοι μου το κάνουν σπιτικό




6.Άστεγες ψυχές 

Άστεγες ψυχές
στέκουν αμήχανα 
περήφανες.

Υπενθυμίζουν ότι τα όνειρα
δεν χωρούν
σε μερικά τετραγωνικά.

Κι όλα μάταια μοιάζουν
σαν στηρίζονται 
σε δανεικά θεμέλια.

Σπίτι είναι 
όπου είσαι εσύ κι εγώ.

Σπίτι είναι 
όπου χωράει και περισσεύει
η αγάπη κι ο σεβασμός. 




7.Χριστουγεννιάτικα διανοήματα 

Οι δρόμοι στολισμένοι,
με φώτα και χριστουγεννιάτικα στεφάνια,
δίνουν μια αίγλη στο μονότονο της πόλης.
Τα σπίτια μοιρασμένα.
Κάποια με χριστουγεννιάτικους στολισμούς φτιασιδωμένα,
και άλλα σκοτεινά, από τα προβλήματα.
Τα λαμπερά χριστουγεννιάτικα καράβια
γίνονται στα όνειρα βαρκούλες,
να αρμενίζουν τον νου, στο πιο ωραίο.
Μια γάτα σκίζει μια πεταμένη σακούλα σκουπιδιών,
και κάποιος τσακώνεται μαζί της, για μια στάλα τροφή.
Η νύχτα ατμοσφαιρική, θαρρείς στο φόντο,
να ακούγεται ένα τραγούδι που μιλά για αγάπη,
σε έναν κόσμο που την αγάπη, δεν τη χωρά μα την προσμένει.
Σε κάποιο διαμέρισμα κάποια γυναίκα φωνάζει "όχι άλλο"
και ένα παιδί κλαίει με παράπονο ένα "γιατί".
Ο Άγιος Βασίλης μονολογεί για τα γράμματα που δεν έλαβε
και αγανακτεί που σε όσα έλαβε, δεν χώρεσε η ουσία.
Τα ξωτικά μοιρολογούν τα δέντρα, που κόπηκαν να στολιστούν με μπάλες.
Tα δάση ερήμωσαν στον βωμό της χριστουγεννιάτικης μαγείας,
ενώ μετρούν τις στάχτες τους από τις φωτιές τ' Αυγούστου.
Το Πνεύμα των Χριστουγέννων, από συνήθεια υποδέχεται την γιορτή,
σε έναν κόσμο που την αλήθεια δεν την κατάλαβε ακόμα.
Του Χριστού η Φάτνη, άδεια από δώρα, προσευχές, αγάπη,
τι δώσαμε στους Μάγους να Του πάνε;
Μας έμειναν τα αργύρια, κάτι να πάρουμε, να σβήσει η παγωνιά.
Όσοι σάκοι και αν γεμίσουν, ο κόσμος θα μείνει φτωχός,
γιατί τα δώρα της Ζωής, δεν τα εκτιμούμε.
Ζητιάνοι γίναμε, δύο τριών στιγμών,
κρυμμένοι πίσω από μάσκες ιατρικές,
χωρίς αγκαλιές και αγγίγματα,
σε μια απόσταση δυο μέτρων, από την ανθρωπιά μας. 




8.Τ' ακούς ρε;

Έφτιαξα μέσα μου ένα σπίτι
Με τοίχους αδιαπέραστους απ' την κακία
Με ψυχή αναλλοίωτη απ' την ευτέλεια
Για να μην πονάω, τ' ακούς;

Έφτιαξα μέσα μου ένα σπίτι
Με σκεπή σμιλεμένη από αγάπη
Με πόρτες χτισμένες από υπομονή
Για να μην πονάω, τ' ακούς;

Έφτιαξα μέσα μου ένα σπίτι
Χωρίς ξύλινα πατώματα,
για να μην τρέμω στον ήχο των βημάτων σου
Χωρίς καθρέφτες,
για να μην βλέπω τα σημάδια της "λατρείας" σου
Τ' ακούς;

Πάντα ήσουν έτσι,
Εγώ έφτιαχνα, εσύ χαλούσες
Εγώ αγαπούσα, εσύ μισούσες,
Εγώ σε χάϊδευα, εσύ με χτυπούσες

Μα όμως μάθε το για τα καλά
Έφτιαξα μέσα μου ένα σπίτι
Και πλέον όσο κι αν χτυπάς, δεν πρόκειται να ανοίξω
Τ' ακούς ρε, τ' ακούς;


Εδώ τελείωσαν οι πρώτες 
συμμετοχές.
Για τις συμμετοχές 9-23 πάτησε ►εδώ

84 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια στον κάθε ένα ξεχωριστά, και μόνο η σκέψη ή η προσπάθεια να μοιραστείς τις σκέψεις σου αισθάνομαι πως για αρκετούς εδώ μέσα είναι μεγάλη ανάσα.
    Ένα ιδιαίτερο θέμα (για εμένα), που στην απλότητα του μερικές φορές κρύβει το νόημα ολόκληρης της ζωής κάποιου γιατί ότι μορφή και να έχει, οποίο συναίσθημα και να κρύβει, το σπίτι νιώθω πως είναι κάτι ιδιαίτερα προσωπικό ως θέμα τελικά.

    Η βαθμολογία μου,

    3 βαθμούς στο 7 (χριστουγεννιάτικα διανοηματα), μαχαίρια κατευθείαν στην καρδιά, μια μικρή αναδρομή σε ότι τελικά είμαστε(;)

    1 βαθμό στο 16 (σπίτι από αστεροσκονη), το σπίτι μας είναι ένα δέντρο με τις ρίζες του στον ουρανό... τελικά. Περικλείει τόση αλήθεια που είναι βαθιά συγκινητική σαν σκέψη.

    1 βαθμό στο 2 (θέλω σήμερα να κάτσουμε σπίτι), μάλλον γιατί μου θύμησε τον εαυτό μου τους τελευταίους πολλούς μήνες, τώρα αυτό αν είναι καλό δεν ξέρω.

    1 βαθμό στο 6 (άστεγες ψυχές), κάπως έτσι φαντάζομαι να μοιάζει το σπίτι όλων όσων μοίρασαν τις σκέψεις τους εδώ, ανεξάρτητα την τελική μορφή.

    2 βαθμούς στο 8 (τ' ακούς ρε;), Θα του έβαζα πολλούς περισσότερους βαθμούς αν είχα, μα περισσότερο του αφήνω τον σεβασμό μου ❤️

    Αριστέα μου είσαι η συνήθεια που έγινε λατρεία αλλά αυτό το ξέρεις καλύτερα από όλους. Χίλια μπράβο και χίλια ευχαριστώ γιατί έστω και μια φορά το χρόνο καταφέρνω να μοιραστώ
    🙏
    Καλή χρονιά σε όλους, Χρόνια καλά και δημιουργικά. Ό,τι έχει ανάγκη ο καθένας να το πάθει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά Χριστούγεννα Αριστέα μου και καλή επιτυχία στους φίλους που συμμετέχουν. Θα διαβάσω με προσοχή όλα τα ποιήματα. Χαρά μου είναι.
    Σας φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Μαρία μου!
      Υγεία και ευτυχία εύχομαι.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!
      Φιλάκια πολλά!
      🌲❤️🌲

      Διαγραφή
  3. "Καλήν ημέραν, άρχοντες
    κι αν είναι ο ορισμός σας,
    Χριστού την Θεία Γέννηση
    να πω στο αρχοντικό σας ..."
    Καλημέρα, Καλά Χριστούγεννα,Αριστέα μου με υγεία και αγάπη!
    Έχει να πέσει πολλή μελέτη!
    Αλλά δεν πειράζει, αν είναι να τελειώσει αυτός ο πεζός χρόνος ποιητικά, χαλάλι!!!
    Θα τα ξαναπούμε, όταν θα είμαι... διαβασμένη 🤣
    Πολλά φιλιά❣️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά, χρόνια καλά, Αννούλα μου!
      Καλή μελέτη!
      Θα το ευχαριστηθείς σίγουρα.
      Πολλά φιλιά! 🎅🤶🎅

      Διαγραφή
  4. Καλά Χριστούγεννα Αριστέα μου. Μια και η έμπνευση με άφησε μονάχη, ήλθα να διαβάσω και να βαθμολογήσω. Θα επανέλθω. Καλά να περάσεις αύριο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά, Άννα μου!
      Υγεία πάνω απ' όλα!
      Η έμπνευση δεν έρχεται κατά παραγγελία. Το έχω ζήσει άπειρες φορές!
      Σε αναμονή λοιπόν η βαθμολογία σου! Σε ευχαριστώ πολύ, προκαταβολικά!
      Φιλάκια πολλά! 🎅❤️🎅

      Διαγραφή
  5. Καλά Χριστούγεννα Αριστέα μου! Με μια πρώτη ματιά έχουμε πάλι υπέροχα γραπτά! Αδημονουσα και το ξέρεις!Θα επανέλθω εφόσον μελετήσω🙂 υγεία και χαρά εύχομαι σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλά, Μάκη μου!
      Πόσο χαίρομαι που συμφωνείς μαζί μου για τούτη τη ποιητική νμας σοδειά! Είναι υπέροχες οι συμμετοχές σας!
      Πολλά φιλιά !
      🌲🎉🌲

      Διαγραφή
  6. Αριστάκι μου, τι καλά που μας φιλοξενείς και φέτος για το Συμπόσιο.
    Να είσαι γερή να το κάνεις κάθε χρόνο χαχα
    Θα διαβάσω με την ησυχία μου τις συμμετοχές και θα επανέλθω!
    Καλά Χριστούγεννα με υγεία και δημιουργικότητα!
    Σου εύχομαι πάντα να βρίσκεις επιφάνειες και βιβλία να ντεκουπάρεις.
    Να ζεις γκλιτεράτες στιγμές!
    Και η ζωή σου να είναι πιο όμορφη και από τις δημιουργίες σου!
    Τα καλύτερα Αριστάκι μου γιατί σου αξίζουν!
    I will be back!
    Φιλιά εορταστικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ τι ωραία ευχή αυτή για τις επιφάνειες και τα βιβλία! Πώς με σκέφτεσαι, πώς με σκέφτεσαι!
      Μαρινάκι μου, σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
      Να είσαι πάντα υγιής (το πιο σημαντικό, μετά και από τα όσα έχεις περάσει) και να έχεις αγάπη, μέσα σου, γύρω σου, ολούθε!
      Χρόνια πολλά!

      Διαγραφή
  7. Εγώ το πήγα ανάποδα,με το που τα ανέβασες ξενύχτησα να τα διαβάζω 🧐
    Υπέροχες συμμετοχές, συγχαρητήρια σε όλους!

    Καλά Χριστούγεννα, με υγεία, φως και αγάπη στην καρδιά μας ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσεις! Γιατί κι εγώ ανάποδα πάω ☺
      Χρόνια πολλά. Νικολέτα μου!
      Να είσαι καλά και να περνάς ακόμα καλύτερα!
      Φιλάκια πολλά! 🌹💖🌹

      Διαγραφή
  8. Καλά Χριστούγεννα Αριστέα! Με όλες μου τις ευχές. Είμαστε εδώ λοιπόν να διαβάσουμε, πιστεύω απόλυτα, εξαίρετα ποιήματα και συμμετοχές.
    Φως και δημιουργία στην καρδιά μας ναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ. Γιάννη μου!
      Αντεύχομαι γλυκά!
      Καλή μελέτη! 😉
      🎄🌹🎄

      Διαγραφή
  9. Καλά Χριστούγεννα σε όλους και όλες!
    Μόλις τελείωσα την ανάγνωση!
    Τι ωραίο "συμπόσιο" ήταν πάλι κι αυτό!
    Θα μπω κατευθείαν στο "ψητό":
    Τα ασσάκια μου με πολλή αγάπη στις συμμετοχές:
    5, 11, 13.
    Τους δύο βαθμούς μου στις"Προτεραιότητες"...
    Και τους τρεις στην 2:"Θέλω σήμερα να κάτσουμε σπίτι"
    Για εκείνο το "οικειοθελώς", ρε γμτ!!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χαιρετώ την εξαιρετική μας οικοδέσποινα και όλη την παρέα!
    Αριστέα μου, γι ακόμη μια φορά διοργάνωσες ένα εκπληκτικό Συμπόσιο, το οποίο είναι, ήταν και θα είναι το αγαπημένο μου στην μπλογκόσφαιρα! Το ευχαριστώ είναι λίγο για τον χρόνο που αφιερώνεις κάθε φορά! Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό! ❤️❤️❤️
    Πολλά συγχαρητήρια σ' όλους τους συμμετέχοντες!!!
    Εύχομαι καλά Χριστούγεννα σ' όλους, με υγεία!
    Υ.γ. Επανέρχομαι με τη βαθμολογία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, εγώ σας ευχαριστώ! Εγώ μια απλή διοργάνωση κάνω. Η ουσία είστε εσείς! ♥
      Χρόνια πολλά και καλά Κωνσταντίνα μου!
      Φιλάκια πολλά!
      💖💖💖

      Διαγραφή
  11. Επανήλθα με τη βαθμολογία μου, αν και είναι όλες εξαιρετικές συμμετοχές!! Τι ωραία σκέψη να βγει στον αέρα το Συμπόσιο κοντά στα Χριστούγεννα! ❤️

    3 βαθμούς στο Νο.8 Τ' ακούς ρε; - Μου άρεσε αυτό που σκέφτηκα με το που το διάβασα, άγγιξε την ψυχή μου!-
    2 βαθμούς στο Νο.10 Φως ο Νικητής, - Εκπληκτικό νόημα, γεμάτο από το φως και την αισιοδοξία αυτής της εποχής του χρόνου, παρά τη δύσκολη ψυχολογία της ψυχής..-
    1 βαθμό στο Νο.7 Χριστουγεννιάτικα διανοήματα, -Η καθημερινότητα μας σε λίγες γραμμές! -
    1 βαθμό στο Νο.18 Εστία , -Μου άρεσε και ένιωσα τις λέξεις σαν ένα όμορφο κέντημα!-
    1 βαθμό στο Νο.23 Το παλληκάρι του δάσους και η μικρή Δροσοσταλιά, -Μου φάνηκε κάπως πρωτότυπο και μου θύμισε ένα παλιό παραμύθι..-

    Καλή επιτυχία σ' όλους!! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για άλλη μια φορά υπέροχα όλα! Τα ποιηματα, το θέμα, η διοργάνωση! Θα επανέλθω για μια δευτερη μάτια, αν κι ήδη κάποια μίλησαν λίγο πιο βαθιά μέσα μου.
    Καλη επιτυχία και καλά Χριστουγεννα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά, με υγεία, Χριστίνα μου!
      Καλή μελέτη, λοιπόν! 😉
      Φιλάκια πολλά!
      🎄⭐🎄

      Διαγραφή
    2. Παμε λοιπον!
      3 βαθμους στο νο 16 Σπιτι απο Αστεροσκονη
      2 βαθμους στο νο 19 Αντεχω να λες
      1 βαθμο στο νο 17, στο νο 15 και στο νο 13

      Ηταν ομως ολα τοσο ομορφα,κλασικα αδικησα καποια αλλα οι κανονες ειναι κανονες!
      Καλη επιτυχια!

      Διαγραφή
  13. Χρόνια πολλά και καλά Χριστούγεννα.
    Ήρθα να απολαύσω τις υπέροχες συμμετοχές των φίλων μας.
    Να είστε όλοι καλά και του χρόνου με υγεία.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές, Ρένα μου!
      Να 'σαι καλά!
      Αντεύχομαι!
      Υγεία, πάνω απ' όλα!
      Φιλάκια πολλά!
      ⭐👨‍🚀🎄👨‍🚀⭐

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα και Χρόνια Πολλά!
    Κάθε καλό στα σπίτια σας!

    Τυπικά θα μπουν οι βαθμοί γιατί και τα 5 που επέλεξα μου άρεσαν εξίσου. Όλα μου άρεσαν βασικά, αλλά πρέπει να διαλέξουμε.

    3 βαθμοί στο 16.Σπίτι από αστερόσκονη
    2 βαθμοί στο 18.Εστία
    και από ένα βαθμού στα
    14.Σπίτι είμαι εγώ
    12.Ζω σε ενοίκιο και είμαι καλά!
    3.Προικιά με άρωμα αρμύρας

    Και του χρόνου με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλά φωτεινά Χριστούγεννα Αριστέα μου!
    Εύχομαι αυτή η δοτικότητα σου, ποτέ να μη σε εγκαταλείψει!
    Τα ποιήματα είναι ΟΛΑ πραγματικά υπέροχα και τρέχω τώρα να ψηφίσω!
    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς και επίγνωσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ μαγισσούλα μου για τις πολύ όμορφες ευχές σου.
      Πράγματι, όλα είναι υπέροχα! Εύχομαι ολόψυχα να το ευχαριστηθείτε όλοι αυτό το Συμπόσιο, όσο κι εγώ!
      Με συγκινήσατε όλοι σας!

      Φιλάκια πολλά και από καρδιάς!

      Διαγραφή
  16. 3 βαθμούς στο 3.Προικιά με άρωμα αρμύρας
    2 βαθμούς στο 9.Σπίτι μου
    1. στο 10 Φως ο Νικητής
    1. στο 19 Αντέχω να λες
    1. στο 14 Σπίτι είμαι εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χρόνια πολλά σε όλους Καλά Χριστούγεννα με υγεία και ψυχική γαλήνη!!
    Να έχουμε αντοχές και καλοσύνη..
    Σε ευχαριστούμε που μας ενώνεις με το Συμπόσιο, έχει γίνει πλέον θεσμός είτε συμμετέχεις είτε όχι!
    Ακολουθεί η βαθμολογία μου, πολλά συγχαρητήρια σε όλους!!



    3 βαθμούς στο Ν.7
    2 βαθμούς στο Ν.8
    1 βαθμό στο Ν.15
    1 βαθμό στο Ν.14
    1 βαθμό στο Ν.17

    Αναμένω με αγωνία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αριστάκι μου, πλέον φαντάζει κοινότυπο να λέμε πόσο ωραίο είναι το συμπόσιο.
    Μα είναι! Πιθανολογώ είναι η χαρά που έχουμε όλοι για να μοιραστούμε. Η χαρά που ανταμώνουμε, όλοι μαζί, για το συμπόσιο. Και η αγάπη σε αυτό που δημιουργούμε. Πιθανολογώ πως όλα αυτά κάνουν κάθε συμπόσιο να ξεχωρίζει και πιο πολύ!
    Για το τυπικό θα δώσω τη βαθμολογία μου, μα πιο πολύ θα ήθελα να δώσω μια διαδικτυακή αγκαλιά (because ...covid)σε κάθε δημιουργό!
    Δίνω 3 βαθμούς στο 6.Άστεγες ψυχές
    2 βαθμούς στο 14.Σπίτι είμαι εγώ
    1 βαθμό στο 15.Το σπίτι μου
    1 βαθμό στο 16.Σπίτι από αστερόσκονη
    1 βαθμό στο 8.Τ' ακούς ρε;

    Να είμαστε όλοι καλά,με υγεία του χρόνου τέτοιο καιρό, να ανταμώσουμε πάλι εδώ.
    Να είσαι καλά Αριστάκι μου, που μας άνοιξες το σπιτικό σου και φιλοξένησες τις εμπνεύσεις μας.
    Σου στέλνω μεγάλο φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Διάβασα, ξαναδιάβασα και επανήλθα για τη βαθμολογία.
    Φοβερά ποιήματα. Σπουδαίες εμπνεύσεις από όλους
    3 Βαθμούς δίνω στο 16.Σπίτι από αστερόσκονη. Πολύ μου άρεσε.Με συγκίνησε, με συνεπήρε
    2 βαθμούς στο πολύ καλογραμμένο 18.Εστία
    Και από 1 βαθμό, επειδή έτσι θέλει ο κανόνας κι ας αξίζουν για περισσότερους βαθμούς, στα :
    8.Τ' ακούς ρε;- εκκωφαντικά δυνατό
    7.Χριστουγεννιάτικα διανοήματα - προβληματισμός πραγματικός
    14.Σπίτι είμαι εγώ- πολλά συναισθήματα, πανέμορφο
    Συγχαρητήρια σε όλους/ες
    Μπράβο Αριστέα για άλλη μια φορά για τη διοργάνωση
    Καλή και τυχερή χρονιά εύχομαι σε όλους
    Χρόνια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Και τι δεν έχει να πει ο ποιητής, ο απλός αφηγητής, ο καθένας μας για το σπίτι του..
    Αναμνήσεις, όνειρα, ελπίδες, προσδοκίες, αγώνες, συναισθήματα, αγωνίες, γονείς, συζύγους, παιδιά, πάθη, λάθη, απώλειες, δάκρυα, πόθοι, μυστικά, νοσταλγίες.. Θέμα που σου επιτρέπει να το προσεγγίσεις από 300 μεριές.. Γιατί είναι το σπίτι η ίδια η ζωή μας δίχως διαλείμματα.. Αποτελεί κορυφαία επιλογή από την Αριστέα , ιδιαίτερα αυτές τις γιορτινές ημέρες.. Η βαθμολογία μου
    3 βαθμοί στο 18
    2 βαθμοί στο 12
    1 βαθμός στο 13
    1 βαθμός στο 16
    1 βαθμός στο 22 ( που οπτικά μας μεταφέρει στο 2022 , ..με την ευχή για μια Καλή Χρονιά ! )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Χρόνια πολλά καλά Χριστούγεννα και να έχεις μια όμορφη νέα χρονιά γεμάτη υγεία και αγάπη! Μια και φέτος τα διάφορα προβλήματα υγείας με στέρεψαν, και με κράτησαν απέξω, ωστόσο φυσικά δεν θα απέχω από τη χαρά να απολαύσω τόσες όμορφες δημιουργίες και να συμμετέχω στη ψηφοφορία! Όλα πανέμορφα και ζεστά ωστόσο ξεχώρισα αυτά που με τράβηξαν πιο πολύ!
    Και ξεκινάω με τους άσους μου:
    3 ''Προικιά με άρωμα αρμύρας''
    9 ''Σπίτι μου'' και
    10 ''Φως ο νικητής''
    Το 2άρι μου το βάζω στο 23 ''Σπίτι μου'' και το 3άρι μου
    στο Νούμερο 18 ''Εστία''!
    Όλα υπέροχα, αυτά όμως μου έκαναν ένα κλικ παραπάνω!
    Πολλά φιλιά και μη μας ξεχνάς όλο το χρόνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ♥♥♥

      (Διευκρινίστηκε μέσω μέιλ ότι στο 23 έκανε απλά λάθος στον τίτλο η αγαπητή μας Μαίρη. Η ψήφος προσμετράται στο 23.Το παλληκάρι του δάσους και η μικρή Δροσοσταλιά)

      Διαγραφή
  22. Να μαι και εγώ, να διαβάζω και να μην χορταίνω τις υπέροχες συμμετοχές στο συμπόσιο ποίησης που ξέρεις να το κάνεις τόσο καλά Αριστάκι μου.
    Η λέξη "σπιτι" που έβαλες για κίνητρο, έβγαλε πραγματικά διαμαντάκια και τα εσώψυχα πολλών από εμάς...
    Αριστάκι μου τα ποιήματα όλα υπέροχα, δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω!!!
    Μια που τα Χριστούγεννα είναι κι όλας παρελθόν, Οι ευχές μου είναι για Χρόνια πολλά, και χαρούμενες υπόλοιπες γιορτινές μέρες, με υγεία, αισιοδοξία και πολύ αγάπη γύρω για όλους!!φιλιαααα 🎄✨😍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά, Ρούλα μου!
      Υγεία πάνω απ' όλα και χαρά! Πολλή χαρά να έχουμε στη ζωή μας!
      Σε ευχαριστώ που για μια ακόμα μία φορά σε είχα μαζί μας.... Γιατί, γίνεται διαδικτυακό δρώμενο χωρίς την Ρουλίτσα μας; Δεν γίνεται!
      Φιλάκια πολλά!
      ⭐⭐⭐

      Διαγραφή
  23. Η Βαθμολογία μου κούκλα μου!!
    Το 16 παίρνει τον βαθμό 3 το λάτρεψα υπέροχο κατά την γνώμη μου
    Το 7 παίρνει τον βαθμό 2 καταπληκτικό στα νοήματα του.
    Το 4 παίρνει τον βαθμό 1 για την θαλπωρή του.
    Το 17 παίρνει το δεύτερο 1 γιατί είναι σαν να γράφτηκε για μένα 😊
    Το 13 παίρνει το τελευταίο 1 μου γιατί μου αρέσουν τα χαικού...
    Αγαπημένο μου πολλά φιλιά και όσους αγαπάς κοντά σου!!! 💖

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλά Χριστούγεννα με υγεία αγάπη χαρά και ευτυχία για όλους μας! Επανέρχομαι κι εγώ να ξαναδιαβάσω τις υπέροχες δημιουργίες των φίλων δημιουργών! Πραγματικά είναι όλα μα όλα τόσο ξεχωριστά, από το πιο μικρό ως το μεγαλύτερο σε μέγεθος! Πραγματικά διαμάντια! Καλή ανάγνωση λοιπόν σε όλους και θα επανέλθω με βαθμολογία. Φιλιά πολλά 🎄🥰😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλά, κορίτσι μου!
      Χαίρομαι απίστευτα που δυσκολεύεστε να επιλέξετε 5 ανάμεσα στα 23. Αυτό δείχνει ότι όλα αξίζουν την προσοχή σας και ότι όλοι δώσατε πραγματικά πολύ όμορφες συμμετοχές!
      Πολλά φιλιά, Ελευθερία μου!
      🎄💖🎄

      Διαγραφή
  25. Αριστάκι, Χρόνια Πολλά! Σου στέλνω τις θερμότερες ευχές μου! Μακάρι ο καινούριος χρόνος να πραγματοποιήσει τα όνειρα όλων μας! Χαίρομαι που γίνεσαι η αφορμή για να δημιουργούμε, μα και να απολαμβάνουμε τέτοιο πλούτο. Διάβασα ξανά και ξανά, μα και πάλι δυσκολεύτηκα. Θα δώσω λοιπόν τους 3 και 2 βαθμούς, στα ποιήματα που με συγκλόνισαν και τον 1 βαθμό σ'αυτά που με γοήτευσαν... Άρα η βαθμολογία έχει ως εξής: 3 βαθμοί στο Νο 18 Εστία, γιατί είναι ένας Ύμνος για την Υπέρτατη Θεά... Τα θερμά μου συγχαρητήρια στον δημιουργό! Τι να πω... Καταπληκτική επιλογή λέξεων, εικόνων, ποιητικής πλοκής...Δε χόρταινα να το διαβάζω. Τους 2 βαθμούς τους δίνω στο Νο 8 "Τ'ακούς ρε"; Με κυνισμό και σκληρότητα, εκφράζει απόλυτα την εποχή μας... Μας γειώνει και μας προβληματίζει.
    Και τέλος από 1 βαθμό δίνω στο Νο1, στο Νο4 και στο Νο17 επειδή με γοήτευσαν και τα απόλαυσα! Σου στέλνω πολλά φιλιά και πάντα τέτοιες χαρές να παίρνουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καιρός πια να στείλω βαθμολογία.
    Όσο και να τα ξαναδιαβάζω, δεν μου γίνεται πιο εύκολο.
    Το μόνο που δεν με δυσκόλεψε, από την πρώτη κιόλας ανάγνωση, ήταν πού θα δώσω τους 5 βαθμούς. Το πεντάρι μου, λοιπόν, στο :
    16.Σπίτι από αστερόσκονη
    Απλά συγκλονιστικό!!! Δεν έχω λόγια για τον/την δημιουργό. Ολοκληρωμένος ποιητής (ή ποιήτρια) Υποκλίνομαι!
    Από εκεί και μετά... πάρα πολύ δύσκολο να ξεχωρίσω... Μου άρεσαν τόσα πολλά (μην σου πω όλα!) εξίσου!
    Με βαριά καρδιά λοιπόν και εντελώς διαισθητικά, αφού έτσι πρέπει, θα δώσω τους 2 βαθμούς στο :
    23.Το παλληκάρι του δάσους και η μικρή Δροσοσταλιά ( γιατί :"Είμαι από άλλον κόσμο εγώ!
    Φτιαγμένη από άλλο υλικό." )
    Και από 1 βαθμό στα :
    1.Θεμέλιος λίθος
    2.Θέλω σήμερα να κάτσουμε σπίτι
    19.Αντέχω, να λες…
    Και σου τα στέλνω, πριν αλλάξω πάλι γνώμη γιατί και όλα τα άλλα είναι στην καρδιά μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου γλυκιά!
      Μάλλον από την πολλή χαρά σου και αγάπη προς τη συμμετοχή #16 έδωσες 5αρι αντί για 3 βαθμούς! 😂
      Προφανώς και έγινε απλά λάθος από κεκτημένη ταχύτητα 😁😉
      ♥♥♥

      Διαγραφή
    2. Ωχ! Δίκιο έχεις! Ξεμυαλίστηκα διαβάζοντας τόσο ωραία ποιήματα και... αυγάτισα τους βαθμούς! Εννοείται ότι ήθελα να γράψω 3...

      Διαγραφή
    3. Ήταν ολοφάνερο λάθος από κεκτημένη ταχύτητα, Αννούλα μου! Οπότε, όλα καλά!
      ♥♥♥

      Διαγραφή
  27. Πωπω, τι εμπειρία κι αυτή! Κάθε συμμετοχή κι από ένα μικρό σπιτάκι, τόσο διαφορετικά μεταξύ τους, μα και τόσο αγαπησιάρικα και συγκινητικά. Η επιλογή έγινε και πάλι με μεγάλη δυσκολία και είναι μόνο για τις ανάγκες του συμποσίου. Είναι όλα εκπληκτικά! Οι βαθμοί μου πάνε στα εξής:
    3 βαθμοί στο #20 (γιατί περιγράφει τόσο ανάγλυφα τα τετραγωνικά της "άδειας φωλιάς")
    2 βαθμοί στο #12 (γιατί καυτηριάζει τόσο εύστοχα και φιλοσοφημένα τα λογής κατεστημένα)
    Κι από έναν βαθμό στα:
    # 4 (για το υπέροχο σπίτι-σύμβολο της αγάπης)
    # 8 (κυρίως γι' αυτό το οργισμένο "ρε"...)
    # 18 (για το λυρισμό και την αισθαντικότητα του ποιητή/ή της ποιήτριας)
    Τα ειλικρινά μου συγχαρητήρια σ' όλους τους φίλους που τίμησαν με το παραπάνω κι αυτό το συμπόσιο.
    Ευχαριστούμε πολύ Αριστέα μας που μας παραχώρησες το χώρο και το χρόνο σου για να εκφραστούμε και να συνυπάρξουμε στο φιλόξενο "σπίτι" σου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ειλικρινά, δεν μπορώ να φανταστώ Χριστούγεννα χωρίς Συμπόσιο. Κάτι θα έλειπε... Μπράβο σε σένα, αριστάκι μου, που δίνεις το σήμα και μετά στους υπόλοιπους φίλους που πάντοτε σε ακολουθούν.

    Διάβασα με προσοχή όλες τις συμμετοχές, και αξίζει ένα μεγάλο μπράβο σε όλους σας.

    Συγχωρήστε με που αυτή τη φορά δεν θ' αφήσω σχόλιο σε κάθε συμμετοχή που ξεχώρισα περισσότερο, αλλά γράφω κάπως βιαστικά.

    3 βαθμούς στο #7
    2 βαθμούς στο #14
    Κι από 1 βαθμό στα #16, #8 και #18

    Επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες.
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Χρόνια πολλά σε όλους με κάθε χαρά στο σπιτικό σας!
    Μέσα από μια σειρά ωραίων ποιημάτων, έρχομαι να δώσω
    κι εγώ τη βαθμολογία μου, και να ευχηθώ καλή χρονιά!
    Οικοδέσποινα Αριστέα, ευχαριστούμε για άλλη μια φορά💕

    3 βαθμοί στο 18
    2 βαθμοί στο 20
    1 βαθμοί στο 3
    1 βαθμοί στο 7
    1 βαθμοί στο 12

    🎅🎄🎅🎄🎅🎄🎅

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλησπέρα σε όλη την παρέα! Για ακόμη μια φορά συγκεντρώθηκαν γραπτά που πραγματικά, κατά την ταπεινή μου άποψη, εξηγούν γιατί αυτό το διαδικτυακό δρώμενο είναι από τα ποιοτικότερα που υπάρχουν στην μπλογκόσφαιρα!

    Αριστέα μου εύγε για ακόμη μια φορά για τον κόπο, την υπομονή και την προσπάθεια.

    Διάβασα ξανά και ξανά όλα τα κείμενα. Δυσκολευτηκα να καταλήξω αλήθεια.

    Τους 3 βαθμούς μου τους δίνω στο Νο6 - Άστεγες ψυχές. Είναι μαγευτικό και ουσιαστικό ταυτόχρονα. Μ' άρεσε πολύ ο τρόπος γραφής. "Κι όλα μάταια μοιάζουν
    σαν στηρίζονται
    σε δανεικά θεμέλια..."

    Τους 2 βαθμούς μου τους δίνω στο Νο5 - Θαλπωρή. Έξυπνο και μεστό. Με δυο γραμμές τα είπε όλα.

    Από 1 βαθμό δίνω:

    Νο4 - Το σπίτι της καρδιάς. Πολύ τρυφερό. Πιθανολογω όπως και ο άνθρωπος που το έγραψε.

    Νο23 - Το παλληκάρι του δάσους και η μικρή δροσοσταλιά. Τι υπέροχη ιστορία.Γεματη κατανόηση και αγάπη. Εξαιρετική ροή.

    Νο21 - Μια ζωή μαζί σου. Ερωτικό, παθιασμένο, δοτικό.

    Ειδική μνεία θέλω να κάνω στο Νο3 αλλά και στο Νο15. Ξέρω ότι αδικώ όλες τις προσπάθειες. Το νιώθω ειλικρινά αυτό.
    Όμως...το ευχαριστήθηκα και αυτό το Συμπόσιο. Εύχομαι σε όλους και όλες καλή χρονιά με Υγεία!

    ΥΓ. Τι έγινε, κέρδισα ρε παιδιά;;;🙂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ήρθε λοιπόν η ώρα της βαθμολόγησης. Αυτή η λίγο άχαρη στιγμή που πρέπει να καταλήξεις ανάμεσα σε 23 δημιουργήματα ψυχής. Ας είναι λοιπόν. Μετά από παίδεμα, διάβασμα, νοσταλγία, συναισθήματα και συγκίνηση ιδού η ταπεινή μου κατάληξη:

    1 Βαθμό στα "Προικιά με άρωμα αρμύρας", συμμετοχή 3. Γι' αυτήν την υπέροχη προίκα της μνήμης με τα μυστικά της θάλασσας. Πόσο όμορφο.

    1 Βαθμό "Τ' ακούς ρε;" συμμετοχή 8. Για τη δικαίωση ενός αγώνα για τη χειραφέτηση, τη λύτρωση και τη λευτεριά. Για έναν αγώνα ζωής.

    1 Βαθμό στο "Αντέχω να λες" συμμετοχή 19. Αντέχω να λες ακόμα κι αν μονάχος σου μείνεις. Η σταυρωτή ομοιοκαταληξία είναι αγαπημένη μου. Μαζί με τους στίχους με άγγιξε πολύ.

    2 Βαθμούς στα υπέροχα "Χριστουγεννιάτικα διανοήματα", συμμετοχή 7. Σκέψεις που ταλανίζουν κάθε ψυχή και συγκινούν κάθε καρδιά. Όλες δοσμένες στην ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων και στο χρώμα των στιγμών αλλά και των ευθυνών μας. Υπέροχο.

    3 Βαθμοί στο γλυκύτατο "Σπίτι από αστερόσκονη", συμμετοχή 16. Το σπίτι της μάνας, το σπίτι του πατέρα. Το σπίτι των διερχομένων ψυχών αλλά και το σπίτι με τις κραταιές ρίζες. Το αγάπησα πολύ.

    Αυτή είναι η ταπεινή μου βαθμολογία σε 23 ποιήματα που, τα αγάπησα πολύ όλα. Που καθένα από αυτά διεκδίκησε και κέρδισε μια θέση στην καρδιά μου.

    Θα επανέλθουμε στην τελετή λήξης Αριστέα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Οι μέρες απαιτούν να λάβουμε και να δώσουμε το μεγαλύτερο δώρο, ας είναι αυτό η συντροφιά, η αγάπη και η ελπίδα, που δίνει η ουσιαστική συναναστροφή και η συνεργασία.
    Ας αφήσουμε το Άστρο να φωτίσει και να μας οδηγήσει όλους στο φως και στην ελπίδα. Ας ακολουθήσουμε τους Μάγους με υπομονή, επιμονή και δύναμη, πέρα από όλες τις δύσκολες συνθήκες, που υπάρχουν στο δρόμο μας.
    Στο παρόν δρώμενο πρέπει να δώσουμε μιά λάμψη τοποθετώντας μιά βαθμολογία, όμως όλα τα ποιήματα έχουν δική τους λάμψη και με τη βαθμολογία, δεν χάνουν καθόλου από κείνη την δική τους. Απλά η προσωπική μας σκέψη τα φέρνει ίσως πιό κοντά σε μας, με υποκειμενική κρίση και τα τοποθετεί σε κλίμακα που μικρή σημασία έχει και για τον δημιουργό αλλά και για όσους τα διαβάζουν.
    Νο 9.Σπίτι (Δίνω 1 βαθμό)
    Είμαι ασφαλής στο χαμόγελο σου
    Νο13.Χαϊκού χωρίς εστία (Δίνω 1 βαθμό)
    Δεν απόμεινε, Σύμπαν,
    Συμπονετικό,

    Νο 15.Το σπίτι μου (Δίνω 1 βαθμό)
    Η ζωή
    ατελείωτη απόδραση,
    φυγή στο αλλού.

    Νο 17.Επειδή (Δίνω 2 βαθμούς)

    Επειδή
    Μου ξεκλείδωσες το όνειρο
    Για να μπορώ να ταξιδεύω

    Νο 3.Προικιά με άρωμα αρμύρας (Δίνω 3 βαθμούς γιατί μου θύμισε εμένα)

    κλέβοντας όλα της μάνας Θάλασσας τα μυστικά.

    Τελικά τα παιδιά αγαπούν τα παραμύθια, για ένα και μοναδικό λόγο. "Επειδή κρύβουν πάντα την αλήθεια, που μπορούν εύκολα να πιστέψουν". Οι σκέψεις αγαπάνε τις σκέψεις γιατί έχουν κοινή ρίζα τη καρδιά. Αν δεν έχουν τη καρδιά, δεν είναι σκέψεις, είναι λογική. Κι η λογική δεν γοητεύει, στεγνώνει τη καρδιά και την πληγώνει.
    Καλή χρονιά σε όλους. Ευχαριστούμε από καρδιάς Αριστέα για την ζεστή γωνία σου που φιλοξένησε τόσες όμορφες σκ΄’εψεις για άλλη μιά φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλησπέρα Αριστέα μου
    Πέρασα πάλι για να αφήσω τη βαθμολογία μου. Όλες οι συμμετοχές ήταν ενδιαφέρουσες, κάποιες πολύ καλές και μερικές εξαιρετικές. Δυσκολεύτηκα πολύ να βαθμολογήσω δίκαια. Στο τέλος τα παράτησα κι άκουσα απλά την καρδιά μου. Έχουμε σπουδαίους ποιητές και ποιήτριες!

    Δίνω το 3 στο ποίημα "Σπίτι από αστερόσκονη". Άκρως συγκινητικό, με άγγιξε βαθιά δεν γινόταν να το προσπεράσω. Από λογοτεχνική άποψη, εξαιρετικό!

    Δίνω το 2 στο ποίημα "Σπίτι είμαι εγώ". Πρωτότυπη προσέγγιση της έννοιας "σπίτι". Με παρέσυρε στον ρυθμό του.

    Δίνω 1 στο ποίημα "Εστία". Εδώ διέκρινα μια ωδή στην θεά Εστία και την ιδέα που εκπροσωπεί. Μου άρεσε, ήταν ξεχωριστό με τον τρόπο του.

    Δίνω 1 στο ποίημα "Τ' ακούς ρε;" και 1 στο ποίημα "Αντέχω να λες". Και τα δύο με έβαλαν στο οδυνηρό κλίμα της βίας (κυρίως κατά των γυναικών) που επικρατεί με όλους τους τρόπους τα τελευταία χρόνια.
    Σίγουρα αδίκησα πολλούς, ήταν όλα σπουδαία ποιήματα. Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους και ευχαριστώ εσένα προσωπικά για την άψογη οργάνωσή σου.
    Εύχομαι το 2022 να μας ελευθερώσει απ' όλα τα δεινά.
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Μετά από πολλές αναγνώσεις, κατάφερα με δυσκολία να βάλω βαθμούς.
    Τρεις βαθμούς δίνω στο 4
    Δύο βαθμούς δίνω στο 16
    Από ένα βαθμό στα 1, 20 και 22.
    Όλα είναι υπέροχα κι αγγίζουν ευαίσθητες χορδές.
    Καλή επιτυχία σε όλους και καλή χρονιά.
    Συγχαρητήρια σε σένα Αριστέα για την άψογη διοργάνωση.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Δεν ξέρω πως έγινε και δεν είδα την ανάρτηση έγκαιρα. Έστω και τώρα «κάλλιο αργά παρά ποτέ» Το θέμα υπέροχο και η εμπειρία μου (μικρή βέβαια) μέσα από προηγούμενα δρώμενα, με έμαθε να παρατηρώ προσεκτικά τη συγγραφή που αποκαλύπτει τον προσωπικό χαρακτήρα του συγγραφέα-ποιητή. Κι αυτό μ’ αρέσει γιατί ταυτίζομαι με το συναίσθημα που πολλές φορές είναι μεγαλύτερο απ’ τις λέξεις. Θέλω να πω συγχαρητήρια σε όλους και καλή επιτυχία στον καθένα ξεχωριστά.
    Χρόνια Πολλά Αριστέα μου με υγεία και καλύτερες μέρες ο καινούργιος χρόνος
    (θα επανέλθω με τη βαθμολογία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα αγαπούσα στα διαδικτυακά δρώμενα να παρατηρώ κι εγώ την γραφή και να αναγνωρίζω τον συγγραφέα ή ποιητή. Μετά από τόσα παιχνίδια και 27 Συμπόσια ξέρω πώς ψηφίζει πάνω κάτω ο καθένας. Θέλει παρατηρητικότητα και εντρύφηση αυτό.
      Άννα μου μας έλλειψες από τις συμμετοχές, αλλά όχι από την αξιολόγηση και σε ευχαριστώ πολύ για αυτό!
      Χρόνια πολλά και καλή χρονιά να έχεις! ♥

      Διαγραφή
  36. Υπέροχες όλες οι συμμετοχές και μακάρι να μπορούσα να βαθμολογήσω περισσότερα.(Σκέψου το) Ένα παραπάνω κλικ...στα εξής
    1.Θεμέλιος λίθος- 3 βαθμούς
    18. Εστία-2 βαθμούς
    7. Χριστουγεννιάτικα διανοήματα-1 βαθμό
    8. Τ’ ακούς ρε-1 βαθμό
    16. Σπίτι από αστερόσκονη-1 βαθμό
    Καλή επιτυχία σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Να 'μαι πάλι Αριστέα μου!!
    Χρόνια πολλά σε όλους και συγχαρητήρια για τις υπέροχες συμμετοχές! Κάθε μία είχε κάτι ξεχωριστό να δώσει και προσωπικά με ζέσταναν και με ταξίδεψαν τόσο, που νομίζω θα μπαίνω για καιρό και θα ανατρέχω εδώ για να ξανανιώσω έτσι όμορφα!
    Πάμε όμως και στη βαθμολογία για να μην μακρυγορώ άλλο..
    Νο 19 Αντέχω να λες 1 βαθμός
    Νο 2 θέλω σήμερα να κάτσουμε σπίτι 1 βαθμός
    Νο 6 Άστεγες ψυχές 1 βαθμός
    Νο 7 Χριστουγεννιάτικα διανοήματα 2 βαθμοί
    Και......
    Νο 16 Σπίτι από αστερόσκονη 3 βαθμοί.

    Καλή επιτυχία σε όλους τους φίλους συμμετέχοντες (είχα κι άλλα να ψηφίσω ειλικρινά)

    Καλη και ευλογημένη νέα χρονιά και πολλές χαρές στα σπιτικά όλων μας εύχομαι.
    Αριστέα για άλλη μια φορά σε ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για την ευκαιρία και τη στήριξη που μου δίνεις αγαπημένη μου 🥰🥰❤️❤️
    Την αγάπη μου σε όλους,
    Ελευθερία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Καλημέρα και Χρόνια πολλά σε όλους!!!
    Ευχαριστώ θερμά για ό,τι διάβασα.
    Αποτύπωσα δυο σκέψεις για κάθε ποίημα και θέλησα να το μοιραστώ μαζί σας, οπότε προκαταβολικά ζητώ συγγνώμη για το μέγεθος του μηνύματος αυτού...

    1. Θεμέλιος Λίθος : Λυρικό! Μέσα από τους στίχους του τα άψυχα αποκτούν φωνή και συναισθήματα και ορίζουν έννοιες μοναδικές.
    2. Θέλω σήμερα να κάτσουμε σπίτι: Ποίημα δεν το ένοιωσα. Μα ποιος ορίζει τι είναι ποίημα. Σαν ψυχική μαρτυρία, σαν ικεσία καρδιάς με τύλιξε και με μάγεψε κι έγιναν τα λόγια του δικά μου.
    3. Προικιά με άρωμα αρμύρας: Σε μπαούλο από φύκια τρύπωσα και έμαθα της θάλασσας τα μυστικά. Ευχαριστώ από καρδιάς.
    4. Το σπίτι της καρδιάς : Γεμάτο ζεστασιά και ανθρωπιά. Η λιτότητα είναι τέχνη!
    5. Θαλπωρή : Μια χούφτα λέξεις, όλο το συμπόσιο μαζί!
    6. Άστεγες Ψυχές : Ένα τέτοιο σπίτι θέλω κι εγώ και μάλλον πολλοί από εμάς. Μακριά από κίβδηλα ενυπόγραφα έντυπα. Τα σέβη μου!
    7. Χριστουγεννιάτικα Διανοήματα : Ποιητική περιγραφή του σήμερα, ενός σήμερα που δυσκολεύει και ασχημονεί το πέρασμα του χρόνου. Ας στολίσουμε τη φάτνη του Χριστού με Δώρα Ζωής μήπως και αναπνεύσουμε τη Σμύρνα και το Λιβάνι που Του χαρίστηκαν.
    8. Τ’ ακούς ρε; : Εύχομαι ν’ ακούει κι αυτός/αυτή και όλοι μας. Πόσο κρίμα να πρέπει να φωνάζουμε .
    9. Σπίτι μου : Ταπεινή υπόκλιση και χαμόγελο στη ζεστασιά και στη δήλωση «Είμαι σπίτι μου!» Υπέροχη αίσθηση.
    10. Φως ο Νικητής : Και έμμετρο και δυνατό και πονάει. «Με δυο μπουκιές ψυχής, τη θύελλα για να φιλέψουν….» Τον ζήλεψα τον στίχο αυτό!
    11. Μερόνυχτα μετά …. (Χωρίς σχόλια) Την αγάπη μου !
    12. Ζω σε ενοίκιο και είμαι καλά : Κι εγώ ζω σε ενοίκιο και είμαι καλά. Το σπίτι το χτίζουν οι στιγμές, οι φωνές και οι άνθρωποι.
    13. Χαϊκού χωρίς εστία : Μαεστρικά φτιαγμένο χωρίς φτιασιδώματα. Χτυπά κατάστηθα. Ευχαριστώ!
    14. Σπίτι είμαι εγώ : Μέσα από διαδρομές ρημάτων και συναισθημάτων Σπίτι είσαι σίγουρα Εσύ!
    15. Το σπίτι μου : Είναι το ΜΑΖΙ σπίτι; Είναι η ΑΓΚΑΛΙΑ σπίτι; Είναι! Και σπίτι και ρούχο καθάριο και ζεστό πάνω στην κατάγυμνη σάρκα της ψυχής σου! Ευχαριστώ!
    16. Σπίτι από Αστερόσκονη : Πλούτισαν κι άνθισαν και τα κλαριά του δικού μου δέντρου στον ουρανό αυτή τη χρονιά και πλέον σαν βρέχει μυρίζει η πλάση μοσχολίβανο. Δάκρυσα!
    17. Επειδή : Αυτά τα υπέροχα Επειδή που δίνουν νόημα σε κάθε γιατί τόλμησε να απορήσει!
    18. Εστία : Μια Ωδή… Συγχαρητήρια!
    19.
    20. Προτεραιότητες : Μου λείπει τότε που τρώγαμε όλοι μαζί, στριμωχτά ο ένας δίπλα στον άλλον…. Τώρα όταν το ζητώ με φωνάζουν «πασέ»
    21. Μια ζωή μαζί σου : Το λέμε κι Αγάπη !!!
    22. Μέσα στην αγκαλιά σου : Είναι αυτές οι μνήμες κι αυτές οι αγάπες που πάντα αφήνουν το σημάδι τους τον τοίχο του «σπιτιού» μας ακόμα κι όταν έχουν φύγει. Βλέπεις το σημάδι πίσω από το κάδρο που λείπει.
    23. Το παλληκάρι του δάσους και η μικρή Δροσοσταλιά : Τι όμορφος τρόπος να κλείσει ένα χριστουγεννιάτικο συμπόσιο ποίησης. Με ένα ποιητικό παραμύθι, αφήνοντάς μας την αίσθηση του κελαρυστού νερού και τη φρεσκάδα του καθαρού αέρα.

    Στο δια ταύτα για τα τυπικά,

    3 βαθμοί στο 18
    2 βαθμοί στο 16
    Από 1 βαθμό στα 2, 8, 13

    Σας ευχαριστώ θερμά για την τιμή της συμμετοχής, της ανάγνωσης και της άποψης.
    Να είστε όλοι καλά!

    Κυρά του Κάστρου, Σε αγαπώ <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Καλησπέρα Αριστέα! Χρόνια πολλά σε όλους τους συμποσιαστές, ποιητές και μη!!!
    Εύχομαι ένα 2022 με λιγότερα προβλήματα και περισσότερο φως!
    Τί να πω και για αυτό το συμπόσιο; Μια πολύχρωμη παλέτα εικόνων και συναισθημάτων πλημμύρισε την οθόνη μου και την ψυχή μου!
    Τυπικά και μόνο θα βαθμολογήσω τα ποιήματα που μου «μίλησαν» λίγο παραπάνω:
    3 βαθμούς στο 16. «Σπίτι από αστερόσκονη», γιατί μου θύμισε τους γονείς μου και το πατρικό μου σπίτι («γέρασε κι αυτό σαν κι εμάς», μου λέει η μάνα μου κάθε φορά που χαλάει κάτι).
    2 βαθμούς στο 8. «Τ’ ακούς ρε;», γιατί εν έτει 2021 η κακοποίηση των γυναικών από τους συντρόφους τους όχι μόνο εξακολουθεί να υφίσταται αλλά έχουμε φτάσει να μετριόμαστε και μήνα με τον μήνα να βρισκόμαστε λιγότερες και γιατί, αν μπορούσα να γράψω κάποιο ποίημα για αυτό το συμπόσιο, μόνο γι’ αυτό το θέμα θα ήθελα να γράψω, για κάποια σπίτια που είναι πιο ασφαλές να βρίσκεσαι έξω παρά μέσα σ’ αυτά.
    Και από ένα βαθμό στα 13. «Χαϊκού χωρίς εστία» (για τη μεστότητά του), 17. «Επειδή» (γιατί αυτό είναι το νόημα της αγάπης) και 19. «Αντέχω να λες» (γιατί αυτό είναι φιλοσοφία ζωής).
    Άξιοι όλοι οι δημιουργοί, άξια και η Πυργοδέσποινα που μας χάρισε τέτοιο χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν! Το είχαμε ανάγκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Καλησπέρα καλησπέρα! Τελευταία και καταϊδρωμενη αλλά με τεράστια χαρά για τα ποιήματα που διάβασα!

    Λοιπόν,

    3 βαθμούς στο νο7 - "Χριστουγεννιάτικα διανοήματα". Γιατί; Για τις τελευταίες σειρές του ποιήματος. Τόσο εύστοχες. Τόσο σημερινές και τόσο ουσιαστικές.

    2 βαθμούς στο νο 14 - "Σπίτι είμαι εγώ". Δουλεμένο, οι λέξεις προσεκτικά χρησιμοποιημένες και ιδιαίτερα ενθαρρυντικό και συγκινητικό.

    Από 1 βαθμό στα παρακάτω ποιήματα:

    νο17 - "Επειδή"... Γιατι είναι δύσκολο να είσαι ρομαντικός στις μέρες μας, να μη χάνεις την ελπίδα σου και να την αποτυπωνεις γραπτά.

    νο23 - "Το παλληκάρι του δάσους και η μικρή Δροσοσταλια"
    Με μάγεψε! Μπράβο στο δημιουργό

    νο2 - "Θέλω σήμερα να κάτσουμε σπίτι". Ένιωσα απόλυτα αυτή την ανάγκη που περιγράφει το ποίημα. Και νομίζω ότι αυτή την ανάγκη την έχουμε όλοι.

    Μακάρι να μπορούσα να ψηφίσω κι άλλα, ειλικρινά!!! Τόσο ωραίες συμμετοχές. Συγχαρητήρια σε όλους. Θέλει κοτσια να κάτσεις να δημιουργήσεις, να βάλεις τις σκέψεις σου σε μία σειρά και να τις περιγράψεις ποιητικά.

    Καλή επιτυχία σε όλους! Καλή χρονιά και εύχομαι υγεία και χαμόγελα. Γιατί το χαμόγελο είναι ακριβώς κάτω από τη μύτη μας και στα πιο δύσκολα... Μην το ξεχνάμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. 8:00
    Λήξη ψηφοφορίας!
    Θα εμφανίζω τα σχόλια σταδιακά, προκειμένου να σας κρατήσω σε αγωνία.

    Σας ευχαριστώ όλους σας πολύ πολύ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ολόψυχα ευχαριστώ όλους τους φίλους που συμμετείχαν με όποιο τρόπο σε αυτή τη γιορτή!
    Εύχομαι καλή Πρωτοχρονιά και μια καλύτερη χρονιά, σε όλους τους τομείς, από αυτήν που αποχαιρετάμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή