Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2023

Ετήσιος απολογισμός ευγνωμοσύνης.

 


Η Μαρίνα είχε την (καταπληκτική, να τα λέμε κι αυτά) ιδέα και πρότεινε 
ένα φανταστικό δρώμενο.
Εγώ με συνέπεια όλο τον χρόνο το υλοποίησα!

Εδώ η ανάρτησημε τους όρους της.


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Ιανουάριο: Ανακούφιση.

Γιατί: Κατάφερα και διαχειρίστηκα μόνη, ένα σημαντικό οικογενειακό θέμα,
που με κράτησε σε αναμμένα κάρβουνα όλο το '21.
Το έβαλα σε τροχιά λύσης, άσχετα από το γεγονός ότι 
από μόνο του προδιέγραφε ένα τρομακτικό μέλλον και αρχικά με συνέθλιψε.

Ένιωσα ευγνώμων τον Ιανουάριο:
Για τους ανθρώπους που ήταν στο πλάι μου, που με παρότρυναν να βρω λύση,
που με στήριξαν και μόνο με το να με ακούν, που με έκαναν να γελάσω 
αμέτρητες φορές, αλλά κυρίως που ήταν Εκεί για μένα!


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Φεβρουάριο: Αποδοχή.

Γιατί: Συνειδητοποίησα ότι όσο δύσκολα και να είναι
κάποια πράγματα στη ζωή και στην καθημερινότητά σου 
θα περάσουν και θα έρθουν άλλα.

Ένιωσα ευγνώμων τον Φεβρουάριο: Για το πόσο τυχερή είμαι.
Θα μπορούσα να έχω γεννηθεί στο δρόμο, σε χώρα που βάλλεται από πολεμικές 
συρράξεις, από γονείς που εγκατέλειψαν το παιδί τους, χωρίς δεύτερη σκέψη. 


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Μάρτιο: Ξυπνήματα!

Γιατί; Γιατί προηγήθηκαν οι δύο μήνες της καθιερωμένης χειμερίας νάρκης μου, 
οπότε το ξύπνημα είναι επακόλουθο και απαραίτητο για να προχωρήσω.

Ένιωσα ευγνώμων τον Μάρτιο:
για το εσωτερικό μου ρυθμιστή που με καθοδηγεί στα σωστά βήματα.


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Απρίλιο: Τσάλαντζ!

Γιατί: Και πάνω που ξυπνήσαμε από την χειμερία νάρκη μας
μας περίμενε στην γωνία ο κορονοϊός!
Η δική μου ασθένεια πέρασε σύντομα και όλα οκ.
Το θέμα ήταν η δοκιμασία που πέρασα/με με τον (ανεμβολίαστο) μπαμπά.
Αποφύγαμε το νοσοκομείο με νύχια και με δόντια, αλλά υπήρξα δίπλα του 
γιατρός, αποκλειστική, φροντιστής, τα πάντα όλα.
Δεν ξέρω που βρήκα τη δύναμη, αλλά ήμουν εκεί, νυχθημερόν.

Ένιωσα ευγνώμων τον Απρίλιο, που τα καταφέραμε,
και ο 89χρονος μπαμπάς επέζησε!
Για την πολύτιμη βοήθεια της Σταυρούλας, τόσο με τις συμβουλές της,
όσο με την διαρκή της στήριξη και ενσυναίσθηση!


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Μάιο: Δεν είναι λέξη. Είναι έκφραση.
"Εμπρός, βήμα ταχύ."

Γιατί: Όχι βέβαια για να πιάσουμε τον Μάιο!
Σε συνέχεια από τον προηγούμενο μήνα είχαμε την ανάρρωση του μπαμπά,
που ήταν ο μοναδικός μου στόχος όλο το μήνα.
Να δυναμώσει, να περπατήσει, να ξαναφάει μόνος του,
να αποκτήσει ξανά ποιότητα η ζωή του.

Ένιωσα ευγνώμων τον Μάιο: για τις δυνάμεις που έχω 
μέσα μου και δεν τις γνώριζα.
Ήταν μια απρόσμενη αυτοανακάλυψη.


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Ιούνιο: Καρσιλαμάς!

Γιατί: Μου χτυπούν το ντέφι και εγώ χορεύω!
Δεν είχα περιθώρια να πω όχι, να σκεφτώ τι κάνω εγώ για μένα, πού πάω, 
αν αντέχω. Τα προβλήματα των προηγούμενων μηνών εντάθηκαν.
Πλέον είχα να αντιμετωπίσω τη ραγδαία επιδείνωση στην ασθένεια της μαμάς. 
Η άνοια είχε αλλάξει στάδιο και είχα και την γεροντική άνοια του μπαμπά,
και μέσα σε όλα διαπίστωνα ότι είμαι μόνη σε αυτό. 

Ακούγεται ότι είναι εύκολο να σηκωθώ και να 
χορέψω μία ζεμπεκιά, στον καρσιλαμά των άλλων!
Όταν πρόκειται όμως για τους ηλικιωμένους μου γονείς
εγώ είμαι έτοιμη να μπω στο γκίνες για το non stop χορό μου.
Και νιώθω καλά με αυτό!

Ένιωσα ευγνώμων τον Ιούνιο, που είμαι αυτή που είμαι,
γιατί δίνω πίσω λίγα από αυτά που μου έδωσαν! 
Που με όλα όσα περνάω, δούλεψα πράγματα όπως ο εγωισμός,
σε αντιδιαστολή με την αγάπη και την προσφορά!
Δεν θα άφηνα τους ηλικιωμένους μου γονείς σε κάποιο ίδρυμα,
εφόσον είμαι σε θέση να τους φροντίσω εγώ και είμαι υπερήφανη γι' αυτό!


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Ιούλιο: Καύσωνες!
Κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Γιατί: Κυριολεκτικά; Καήκαμε!
Μεταφορικά: Κάηκε η γούνα μου! 
Λίγο χρόνο ρε παιδιά... Να πάω τρεις μέρες μακριά απ' όλους και απ' όλα!

Ένιωσα ευγνώμων τον Ιούλιο... Για τον μικρό ανιψιό μου,
που χωρίς την πολύτιμη βοήθειά του η μαμά μου σήμερα 
δεν θα έβλεπε ούτε από το ένα μάτι, που και αυτό το σώσαμε στο τσακ!


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Αύγουστο: Διαπιστώσεις

Γιατί: Καταστάλαξα για πολλά πράγματα, για τη ζωή και τους ανθρώπους.
Αναγνώρισα και επικοινώνησα τις ανάγκες μου και τις επιθυμίες μου.
Έφυγα για τρεις μέρες και πήγα εκδρομή (τρεις μέρες δεν το λες διακοπές☺)
 στον φίλο μου τον Ακυβέρνητο! ☺
Υπέροχο δώρο στον εαυτό μου, έστω και για τρεις μέρες.

Ένιωσα ευγνώμων τον Αύγουστο...
Για το γεγονός ότι αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί,
χωρίς να υπολογίζω στο ελάχιστο το λόγο κανενός!
Για την υπέροχο Ακυβέρνητο και την οικογένειά του!
Μετά από τόσα χρόνια έχουν γίνει πια και δική μου οικογένεια! ♥


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Σεπτέμβρη μου: Αγάπη!

Γιατί: Γιατί παρ' όλο που δοκιμάστηκα και πάλι γερά και έφθασα 
στα όριά μου, αποδείχτηκε ότι όταν αγαπάς μπορείς και ξεπερνάς τις αντιξοότητες. 
Μα όταν αγαπιέσαι γίνεσαι εσύ κυματοθραύστης και τσακίζεις τα κύματα!

Ένιωσα ευγνώμων τον Σεπτέμβριο...  
Για τους ανθρώπους που έχω πλάι μου, 
είτε κοντά μου, είτε σε απόσταση και μοιραζόμαστε 
τον καθημερινό μας αγώνα, τα προβλήματά μας, τις χαρές μας,
που δεν χρειάστηκε να τους εξηγήσω, να απολογηθώ, να ζητήσω κατανόηση. 
Την είχα εκ των προτέρων.
Guys, σας αγαπώ!


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Οκτώβρη μου: Μαθήματα

ΓιατίΟ Οκτώβρης ήταν δύσκολος.
Γεμάτος, κουραστικός, πικρός, αλλά δίκαιος. Είχε απ' όλα. Κυρίως είχα τη 
δυνατότητα να μάθω κι άλλα για τον εαυτό μου... και τους άλλους.
Άφησα απαλά πίσω μου ό,τι δεν μου ταιριάζει και επιτέλους, έθεσα όρια.

Ένιωσα ευγνώμων τον Οκτώβριο: Για τη διαρκή ψήφο εμπιστοσύνης 
που έχω από όσους με αγαπούν, που στέκονται πλάι μου 
και μετριάζουν την ψυχική και σωματική μου κούραση!


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Νοέμβρη μου: Θεραπεία

Γιατί: Καθώς είναι η εποχή του χρόνου που δημιουργώ και "στολίζομαι".... 
λάμπω τελικά μέσα μου περισσότερο και από τα διάσπαρτα φωτάκια 
μέσα στο σπίτι μου! Η ενασχόλησή μου με δράσεις που αγαπώ με έκανε να 
νιώθω ότι μαλάκωσε και χάρηκε το είναι μου!
Δεν έχει αλλάξει το παραμικρό στον καθημερινό μου αγώνα, 
εγώ όμως, σίγουρα έχω αλλάξει θεώρηση....

Ένιωσα ευγνώμων τον Νοέμβριο: 
Που έχω στη ζωή μου έναν σπουδαίο δάσκαλο,
ένα φανταστικό ιαματικό χόμπι
και τον ... Νοέμβριο!
Ναι, ο Νοέμβριος είναι από μόνος του μήνας ευγνωμοσύνης για μένα,
ΠΑΝΤΑ!


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Δεκέμβρη μου: Συμφιλίωση

Γιατί: Γιατί συμφιλιώθηκα με τη ζωή, τις δυσκολίες,
τους ανθρώπους. Δεν με εκνευρίζει εύκολα πια κάτι,
δεν με πειράζουν πολλά (τα γαλακτοκομικά μόνο ☺)
δεν με απογοητεύει κανείς και δεν με εκπλήσσει τίποτα.

Ένιωσα ευγνώμων τον Δεκέμβριο: 
Για την Αφροδίτη μου! Μέγας ψυχοθεραπευτής.
(Της άξιζε να κλείσω την χρονιά μου με το όνομά της! ♥)


Το τραγούδι της χρονιάς μου 
δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το:


♫ ♪ ♫ 
Άι σαρβάιβ! 😁
 ♫ ♪ ♫

Η φράση που χρησιμοποίησα περισσότερο τη χρονιά που πέρασε:
"Τρεχάτε, ποδαράκια μου!"

Το απόφθεγμα που χαρακτηρίζει τον χρόνο που πέρασε:
Ο σοφός δεν στεναχωριέται για αυτά που δεν έχει, 
αλλά χαίρεται γι’ αυτά που έχει.
Επίκτητος

Λίγες τελευταίες σκέψεις:
Η χρονιά μου στα ξένα μάτια θα φανεί πιθανόν κακή, χωρίς χαρές και 
λόγους να αισιοδοξώ. Μόνο κούραση, άγχος και αγώνας.
Πράγματι, ήταν μία από τις τρεις πιο δύσκολες χρονιές της ζωής μου.
Αλλά ήταν δύσκολη, όχι κακή.
Όταν σου τυχαίνουν δυσκολίες και εσύ καταφέρνεις και στέκεσαι όρθιος, 
μαθαίνεις πολλά. Αλλάζεις ως άνθρωπος, εξελίσσεσαι.
Όταν μάλιστα βρίσκεις λόγους να αισθάνεσαι τυχερός 
και να ευχαριστείς τη ζωή για τα καλούδια της,
τότε έχεις μέσα σου γαλήνη και ικανοποίηση.

Παρά την κούραση και την έλλειψη χρόνου, κατάφερα και διάβασα
10 τουλάχιστον βιβλία, (και λέω τουλάχιστον, γιατί δύο δεν τα ολοκλήρωσα 
και ένα το διαβάζω ακόμα) ηρωικό νούμερο για μένα, πιστέψτε με,
έκανα τραπέζια στις φίλες μου,
εξελίχτηκα (αναγκαστικά) στην μαγειρική -αφού η μαμά πια δεν μαγειρεύει-
προσφέρω εθελοντικά σε έναν σύλλογο, αρχικά στο Παιδικό τμήμα 
και στην πορεία στον τμήμα Ενηλίκων Γυναικών μαθαίνοντάς τους 
τι άλλο; ντεκουπάζ, μειώνοντας μεν τον χρόνο ξεκούρασής μου,
γεμίζοντας δε την ψυχή μου ικανοποίηση και χαρά.

Οπότε κοιτώντας πίσω σήμερα, δεν ξέρω αν θα ήθελα να είχα αποφύγει
όλα τα "κακά", ακόμα και εκείνον τον τρελό Ιούλιο! Δεν νομίζω 
ότι τα προβλήματα είναι εκεί μόνο για να μας τσακίζουν.
Αν μπορούσα να μοιράσω κάτι από όλα όσα μου έτυχαν μέσα στο '22,
δεν θα χάριζα τίποτα σε κανέναν! (Τι μου φταίτε εξάλλου!)
Είναι όλα δικά μου και τα κρατώ μέσα μου με σεβασμό!
Είναι ο δικός μου πλούτος!
🌟
Η ευγνωμοσύνη, είναι στάση ζωής. 
Νιώθω τυχερή και χαρούμενη, λοιπόν, για όσα έχω, 
γνωρίζω από πρώτο χέρι ότι η ζωή είναι γεμάτη πόνο και απώλειες, 
θεωρώ σπουδαίο να αποδέχεσαι ήρεμα όσα έρχονται,
αλλά και όσα δεν έρχονται, παρά τις επιθυμίες σου, 
και να προχωράς.

Ο άνθρωπος που δεν προσδοκά τίποτα, έχει τα πάντα, 
είχαν πει οι δυο σοφοί δάσκαλοι, που τιμώ το ίδιο: Ιησούς και Βούδας.

💗
Σας ευχαριστώ που με διαβάσατε, αλλά κυρίως ευχαριστώ άπειρα
την Μαρίνα, γιατί αυτό το ημερολόγιο ήταν λαμπρή ιδέα και για μένα
τεράστιο βοήθημα!
💗


Ας μην ευχηθούμε καλή χρονιά.
Ας προσπαθήσουμε να γίνει!

ps: Συγγνώμη, Μαρινάκι μου, που σε ορισμένα σημεία ξέφυγα 
κατά πολύ από τα όρια! Προσπάθησα όσο μπορούσα να το μαζέψω όλο αυτό,

35 σχόλια:

  1. Λοιπόν, Ασπασία μου! Ε Αριστέα μου, ήθελα να πω 😂 We will Survive!
    Και αυτό κρατάω εγώ από τον πολύ ενδιαφέρον απολογισμό σου.
    Πέρασες μια δύσκολη και απαιτητική χρονιά. Με καταστάσεις που απαιτούν χρόνο, κόπο και αποθέματα ψυχής.
    Έχεις βγει όμως πολύ σοφότερη, συνειδητοποιημένη και δυνατή από το 2022 και αυτό είναι μια νίκη.
    Ξέρω πόσο αγάπησες αυτό το δρώμενο, μου το έλεγες άλλωστε σε κάθε ευκαιρία χαχα Και εγώ χαιρόμουν κάθε φορά.
    Σε θαυμάζω και σε καμαρώνω και για την φροντίδα από ψυχής που δίνεις στους γονείς σου και για το μεράκι σου στις εθελοντικές σου ώρες, αλλά και γιατί ποτέ δεν αρνείσαι σε κανέναν βοήθεια. Αυτό είναι το μεγαλείο της ψυχής σου!
    Γέλασα τόσο πολύ με την φράση της χρονιάς γιατί ήταν σαν να σε ακούω.

    Επίσης, πόσο σοφό το απόφθεγμα. Και όμως, ο σύγχρονος κόσμος μας, μας μεγαλώνει με άλλη οπτική!

    Μακάρι ποτέ, να μην σταματήσουμε να βρίσκουμε αφορμές για ευγνωμοσύνη, ακόμα και μέσα σε δύσκολους μήνες.
    ΥΓ: Έκλαψα με τα γαλακτοκομικά. Λίγο γιατί γέλασα έτσι όπως το ταίριαξες και λίγο γιατί είμαι παθούσα και ξέρω.

    Εύχομαι ο απολογισμός σου, στο τέλος αυτής της χρονιάς να έχει πρόσημο θετικό και η ευγνωμοσύνη να μην λείπει ποτέ από τη ζωή σου.

    Σε ευχαριστώ για την πίστη σου και τον ενθουσιασμό σου, σε όλη την διάρκεια του δρώμενου.

    Πολλά γιορτινά φιλιά Αριστάκι μου.
    Καλή και ευλογημένη χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν, Μαρινάκι μου!
      Για άλλη μία φορά θα σου πω πόσο βοηθητικό και λυτρωτικό ήταν το δρώμενο, με τον τρόπο που ήταν όμως! Όλοι έχουμε κάνει στο παρελθόν απολογισμούς, κανείς δεν έκανε με τον τρόπο που το έθεσες, και μάλιστα να στηρίζεται/αναδεικνύει την ευγνωμοσύνη. Εκεί ήταν το κλειδί. Αν μπορείς να βρίσκεις λόγους να χαίρεσαι και να γεμίζεις χαρά και αγάπη μέσα σου, παρά τα δύσκολα, τότε μπορείς να σώσεις και να σωθείς ακόμα και από ....δράκους (σαν την κατάθλιψη!)
      Ακόμα και η επιλογή μίας λέξης για όλο το μήνα, πόσο ευρηματικό και ωφέλιμο!
      Για αυτό και θέλω να το επαναλάβω!
      Σε λάτρεψα για μία ακόμα φορά, κυρίως για εκείνες τις γλυκιές υπενθυμίσεις και για όλη σου την αγάπη κάθε φορά που μιλάμε στο τηλέφωνο. Είσαι πλέον στο κλαμπ "η συνήθεια που έγινε λατρεία"! ♥☺♥
      χεχε!
      Πολλά γλυκά φιλιά...ντράμα-κουήν μου 😉

      Διαγραφή
  2. Επανειλημμένα έχω εκφραστεί με θαυμασμό για τη δύναμη και στάση ζωής σου! Για μια σειρά λόγους. Το ότι, μόνη σου, δίνεις μια τρομερή μάχη, δίπλα στους γονείς σου, νομίζω είναι ένα μήνυμα στάσης ζωής σε όλους μας γύρω, Αριστέα μου. Δύσκολα το συναντάς αυτό σήμερα. Η εύκολη λύση του ιδρύματος για τους υπέργηρους και ασθενείς γονείς αποτελεί μόνιμη σχεδόν επωδό αποφάσεων σε σύγχρονες οικογένειες.
    Στην αρχαιότητα, όπως αναφέρει ο Ησίοδος, η φροντίδα των γονέων από τα παιδιά, εθεωρείτο υπέρτατη αξία και στάση ζωής. Μάλιστα το ανάθεμα, που τυχόν έδινε γονέας στο παιδί του για εγκατάλειψη, εθεωρείτο κάτι τρομακτικό.
    Τα κατάφερες, Αριστέα μου. Και μάς έδωσες ολόγυρα και στιγμές. Το αγαπημένο μας ποιητικό δρώμενο, μια σειρά παρεμβάσεών σου και συμμετοχών σου σε άλλα δρώμενα, ο κοινωνικός και προσωπικός σου ρόλος και δράση.
    Μια γεμάτη χρονιά, καλή μου.
    Σε θωρώ με θαυμασμό!
    Καλή χρονιά, Αριστέα μου, με την καρδιά μου.
    Να σού δώσει φέτος, όμορφες στιγμές κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επανειλημμένα έχω δηλώσει ότι είσαι ένας γλυκύτατος και εκφραστικότατος άνθρωπος, Γιάννη μου!
      Σε ευχαριστώ από καρδιάς για τα ζεστά και γεμάτα αγάπη λόγια σου!
      Να είσαι πάντα καλά, αγαπημένε φίλε μου!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Γέλασα, έκλαψα, χαμογέλασα, προβληματίστηκα, ανακουφίστηκα... ακριβή και πολύτιμη Κυρά του Κάστρου.
    Κι όταν είδα το όνομά μου, εκεί που αναφέρεις την περίοδο που νόσησε ο μπαμπάς με covid, τα ξαναέζησα όλα από την αρχή. Εκείνες τις ώρες που μιλάγαμε για τα συμπτώματα, τα φάρμακα, εκείνες τις μαγικές στιγμές της επικοινωνίας που τελείωνε πάντα με την ελπίδα ότι αύριο θα ξημερώναμε καλύτερα.
    Και αλλού... νομίζω ότι κάποιους μήνες τους ζήσαμε ή μεγαλώσαμε μαζί... έχω μια γλύκα στην καρδιά κι ένα χαμόγελο στα χείλη γιατί σήμερα εκτός από τις πύλες του Κάστρου σου, άνοιξες και τις πύλες της καρδιάς σου για να δούμε για μια ακόμα φορά την υπέροχη λιακάδα που κρύβει μέσα της.

    Σε ευχαριστώ για αυτόν τον χρόνο αγαπημένη μου ❤️

    Μαρινάκι μου, υπέροχο δρώμενο. Γεννήθηκαν ξέφωτα ψυχής 🎀

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σταυρούλα μου, εκείνη την δύσκολη περίοδο με τον κόβιντ ήσουν μεγάλο στήριγμα και πραγματικά σε ευχαριστώ από τα βάθη της ψυχής μου! Φθάσαμε λίγο πριν τον θάνατο και ακόμα δεν μπορώ να το πιστέψω τον αγώνα που δώσαμε. Γιατί ήσουν μαζί μου, κάθε μέρα, πολλές φορές πρωί-μεσημέρι-βράδυ να με ρωτάς, να μου δίνεις κουράγιο, να με κάνεις να χαμογελώ!
      Περάσαμε πολύ όμορφες στιγμές παρέα κι ας είμαστε μακριά, Σταυρουλίνι μου!
      Σε ευχαριστώ για όλα, ομορφιά μου!
      Πολλά ζεστά φιλιά!
      ❤️

      Διαγραφή
  4. Καλή μου τσιγγάνα Εσμεράλδα..., σου χτύπησε η ζωή το ντέφι κι εσύ χόρεψες με θάρρος, δυναμισμό, χάρη και αποφασιστικότητα και αισθάνθηκες πληρότητα μέσα από αυτό.
    Να ξέρεις ότι σε νιώθω για όλα όσα αναφέρεις και αναγνωρίζεις με ευγνωμοσύνη. Μπράβο σου που τόλμησες να τα φέρεις στο φως της δημοσιότητας, καθώς αποτελούν μάθημα για πολλούς άλλους που θα περάσουν από εδώ τυχαία!
    Να είσαι σίγουρη πως η ζωή έχει να σου δώσει πολλά όμορφα στην πορεία!
    Να είναι η νέα χρονιά εκείνη που εσύ θα επιθυμήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν δύσκολο να μιλήσω δημόσια, Γλαύκη μου. Όταν ξεκίνησα τον Γενάρη μου, δεν ήθελα να αναφέρω κάτι. Μάλιστα και η παραδοχή μου για την άνοια της μαμάς τον Ιούνιο έγινε κατόπιν και αφού είχα γράψει προς το τέλος του Οκτώβρη και με αφορμή το δρώμενο της Μαίρης από τη Γήινη Ματιά, το ποίημα μου που αποκαλυπτόμουν για αυτό που βιώναμε ως οικογένεια. Μου έκανε πολύ καλό, δεν μπορείς να φανταστείς πόσο και τελικά διαπίστωσα, μέσα από τα μηνύματα που έλαβα ότι βοήθησα κι άλλους.
      Σε ευχαριστώ για τις πολύ όμορφες ευχές σου!
      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  5. Δύσκολη χρονιά είχες και χαμογελώ που διαβάζω ότι δεν θα άλλαζες κάτι. Είναι σημαντικότατο αυτό και δείγμα χαρακτήρα. Έχω την ίδια αντίληψη για τη φροντίδα προς τους γονείς μας. Τα πέρασα και σε κατανοώ απόλυτα. Χαίρομαι όμως για την αντοχή της ψυχής σου. Πρόσεχε την Αριστέα. Ο γιατρός του μπαμπά μου έλεγε ότι δεν φροντίζουμε τους ανοιακούς ασθενείς μας, δεν έχουμε πολλά να κάνουμε. Τους φροντιστές τους φροντίζουμε!
    Εύχομαι το νέο χρόνο να έχεις ακόμη μεγαλύτερες αντοχές και να μη σου φέρει άσχημες συνθήκες και προβλήματα
    Καλή χρονιά Αριστέα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς που επέστρεψες και έγραψες ποιος ήταν ο ανώνυμος, Άννα μου, γιατί ακόμα θα αναρωτιόμουν. Δεν ξέρω γιατί τα κάνει αυτά ο μπλόγκερ. Μάλλον θα πάω έπειτα και θα βγάλω τη δυνατότητα να σχολιάζουν όσοι δεν έχουν γκούγκλ λογαριασμό. (Μου κάνει κι άλλα πολλά, όχι μόνο αυτό! 🤥)
      Καθώς τα έχεις περάσει κι εσύ, είσαι από τους λίγους που μπορούν να με νιώθουν απόλυτα. Δεν είναι μόνο η σωματική κούραση. Κυρίως είναι το ψυχικό κομμάτι που επιβαρύνεται... Πόσο σωστό αυτό που λέει ο γιατρός σας... Οι φροντιστές είναι αυτοί που χρειάζονται την κατανόηση και την φροντίδα των άλλων. Και δυστυχώς δεν την είχα και δεν την έχω απ' όλους, όμως εκείνοι που στάθηκαν πλάι μου με ενσυναίσθηση είναι ο βράχος μου και ένας από τους λόγους που ακόμα αντέχω!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ζεστές σου ευχές! Αμήν!
      Αντοχές χρειάζομαι, γιατί τα δύσκολα είναι μπροστά!
      Πολλά φιλιά, Άννα μου!

      Διαγραφή
  6. Φαντάζομαι πως κι εσύ όταν διάβασες τον απολογισμό σου, θα πήγες πίσω στο χρόνο και θα συνειδητοποίησες πόσα έχεις κάνει μέσα στη χρονιά που έφυγε. Δεν είναι και λίγα...
    Καλές αντοχές, Αριστέα μου, σ' όσα θα 'ρθουν, υγεία και είθε η νέα χρονιά να σου επιφυλάσσει καλύτερες μέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω διαβάσει τον απολογισμό μου αμέτρητες φορές, Θυμάμαι όλα όσα εξιστόρησα (ακόμα και όσα δεν καταγράφηκαν εδώ) και πραγματικά τα χάνω. Η ζωή μας έφτιαξε να αντέχουμε πολλά! Και τελικά όλες οι γκρίνιες και τα παράπονα για άλλα μικρά προβλήματα φαντάζουν τόσο αστεία και ανούσια....
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, Κανελλένια μου!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Υγεία, αγάπη, ευτυχία. Τρεις λέξεις που σίγουρα ευχήθηκες τον προηγούμενο χρόνο. Κι όμως ξεθώριασαν στην πορεία. Κλήθηκες να στηρίξεις την οικογένεια, να πάρεις αποφάσεις, να συμβιβαστείς, να κλάψεις ίσως, ίσως να αναρωτηθείς γιατί. Μα γιατί έτσι είναι η ζωή. Με χαρές, με λύπες, με ανατροπές εκεί που δεν το περιμένεις. Σημασία έχει πως κράτησες γερά τα θεμέλια της οικογένειας ενισχύοντας τα με αγάπη, με θέληση, με κατανόηση. Έκανες σύμμαχο τον πόνο και χέρι με χέρι ακολούθησες την καρδιά σου. Επένδυσες στον άνθρωπο μέσα σου και έχτισες τη δική σου μικρή έστω ψυχική γαλήνη. Πόσο δυνατή σε κάνει αυτό! Είναι η δύναμη που καταργεί το αυτονόητο, το δεδομένο. Γιατί ούτε αυτονόητο είναι ούτε δεδομένο. Είναι το ¨θέλω¨ και ¨μπορώ¨ Να είσαι περήφανη που άντεξες τον ανήφορο κι ας μάτωσες. Μια δοκιμασία είναι. Κουράγιο!
    Μακάρι η νέα χρονιά να σου φέρει στιγμές γαλήνης! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που αναφωνούν "γιατί σε μένα" Άννα μου! Έχω συμφιλιωθεί και αποδεχτεί την ιδέα πως οι δυσκολίες, τα προβλήματα, οι αναποδιές, τα άσχημα, οι πικρίες, οι χωρισμού και οι απώλειες, όλα είναι μέρος της ζωής και ταυτόχρονα είναι εκεί μόνο για να μας διδάξουν και να μας πάνε παρακάτω. Δοκιμασίες, όπως είπες κι εσύ!
      Πόσο όμορφα τα λόγια σου, Άννα μου! Με συγκίνησες! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ! ♥
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Παρά τις δυσκολίες που σας επιφύλαξε το 22, διακρίνω την διάχυτη αισιοδοξία σου! Να ευχηθώ το 2023, να φέρει υγεία, δύναμη να παλεύετε τις δυσκολίες και αγάπη, η οποία ζεσταίνει την καρδιά μας!
    Καλή Χρονιά, Αριστέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ από καρδιάς, Βασίλη μου για τις ζεστές σου ευχές!
      Να είσαι πάντα καλά και να έχεις κι εσύ υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  9. Χαμογέλασα για τους λόγους που ξέρεις και μπορείς να καταλάβεις. Πολλές φορές, χωρίς να το επιδιώκεις και να το ξέρεις, λειτουργείς ως πυξίδα για τους άλλους. Προσωπικά, ένα μικρό ευχαριστώ σου το έχω φυλαγμένο γι' αυτόν τον λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεπουδίτσα μου....
      Η προσωποποίηση της ενσυναίσθησης...
      Λοβ γιου!

      Διαγραφή
  10. Το δρώμενο της Μαρίνας μας, ήταν τελικά πολύ έξυπνο.
    Αριστέα μου, διαβάζοντας σε κατάλαβα σε μεγάλο σημείο, γιατί πέρασα κι εγώ πριν μερικά χρόνια ανάλογες καταστάσεις.
    Το σημαντικό είναι ότι άντεξες κι επέζησες.
    Το αποτέλεσμα είναι η ευγνωμοσύνη που αισθάνεσαι για όλα αυτά κσι για όλους τους ανθρώπους που στάθηκαν κοντά σου.
    Σου εύχομαι τα καλύτερα.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντελώς καθυστερημένα απαντώ και συγγνώμη, αλλά αυτές οι μέρες δεν ήταν καθόλου καλές.
      Άντεξα την αρχή, Ρένα μου, τώρα έχω την πορεία. Ελπίζω να μην είναι πάντα ανηφορική, για να μπορώ να παίρνω ανάσες. Είσαι από τους λίγους που μπορούν να κατανοήσουν πλήρως όλη την κατάσταση, αφού τη βίωσες κι εσύ.
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Αριστέα μου χρόνια πολλά.
    Το 2022 είναι πια παρελθόν, δοκίμασε τις αντοχές σου, αλλά στάθηκες δυνατή και συνεχίζεις.
    Εύχομαι να παραμείνεις δυνατή και να έχεις δίπλα σου ανθρώπους που σε αγαπούν και σε στηρίζουν.
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά, Ελένη μου, εντελώς καθυστερημένα, γιατί είχα αρκετές δύσκολες μέρες.
      Σε ευχαριστώ για τις ευχές σου!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Τελικά αυτός ο εσωτερικός ρυθμιστής που με καθοδηγεί και εμένα στα σωστά βήματα μου πήρε χρόνια για να του έχω εμπιστοσύνη. Και όμως είναι απίστευτος ο άτιμος και ρουφά σα σφουγγάρι όλα όσα μου συμβαίνουν και γίνεται συνέχεια και πιο γρήγορος σε σωστό βηματισμό!!
    Είναι αυτό που λες και στο τέλος, πως ότι και αν σου συνέβη δεν θα το άλλαζες ...
    Φυσικά και πέθανα στα γέλια με αυτή την εκτέλεση του Αι σαρβαιβ χαχαχαχα
    Να σαι καλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν δεν έχουμε και λίγο χιούμορ, Μάνια μου, δεν βγαίνει αλλιώς! ☺ Με αυτή την εκτέλεση δε το τραγουδώ κι εγώ!
      Σόρρι για την καθυστερημένη απάντηση, αλλά δεν είχα την ανάλογη διάθεση να περάσω από το μπλογκ του.
      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  13. Η ζωή θέλει αγώνα και σωστή οπτική τελικά! Πάντα βρίσκουμε τον τρόπο να επιβιώνουμε μαθαίνοντας κάπως μέσα από αυτά που μας συμβαίνουν. Καλή χρονιά, αντοχή και δύναμη! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Μαίρη μου!
      Να 'σαι πάντα καλά!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Κοίτα τώρα που και πάλι οι φίλοι είναι αυτοί που μας σώζουν, πρωτίστως, αλλά και τα βιβλία είναι μια τόσο μαγική συνταγή/παρέα! Αυτό το κουκλοβαφτιστηρόνι μάς έχει βάλει όλους να "χορεύουμε" καρσιλαμά -που λες κι εσύ Αριστάκιον!- αλλά τελικά είναι για το καλό μας! 😘Ψυχοθεραπεία ομαδική θα έλεγα. Στόχος είναι να συνεχίσουμε όλοι εμείς που δημιουργούμε έναν ασφαλή κύκλο γύρω από τους φίλους μας, να εξακολουθούμε να το κάνουμε με όλη μας την αγάπη.. 😉😘💖

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλοι είναι η οικογένεια που επιλέγουμε εμείς να έχουμε. Κι είμαι πολύ χαρούμενη και ικανοποιημένη από τούτη τη φιλική οικογένεια που έχω δημιουργήσει. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου αυτό το δέσιμο και η διάρκεια που έχω με τους περισσότερους, ακόμα και αν δεν έχουμε συναντηθεί (ακόμα) από κοντά, ή βρισκόμαστε σε μεγάλη χιλιομετρική απόσταση. Όσοι αξίζουν, όσοι με αντέχουν ☺ είναι δίπλα μου, ήταν και έμειναν δίπλα μου και ήταν ο λόγος για να συνεχίζω και να νιώθω απέραντη ευγνωμοσύνη!
      Ναι, αυτός ο απολογισμός ήταν ένα είδος ψυχοθεραπείας. Για μένα έτσι λειτούργησε.
      Τι ωραίο αυτό που έγραψες για τον "ασφαλή κύκλο"!
      Φιλάκια πολλά, Πετρούλα μου!

      Διαγραφή
  15. Ενας απολογισμός Αριστάκι μου δύσκολος και όμορφος συνάμα, αν δεις τα αποτελέσματα του στο τέλος.
    Πόσα δεν σου έχει μάθει μέσα από αυτές τις δυσκολίες!
    Πόσο σοφότερη, γιατί μην μου πεις ότι δεν έγινες; και μόνο η αποδοχή είναι ένας τρόπος σοφίας να ξεπερνούμε ότι δυσκολίες μας συμβούν.
    Αφού παρόλες τις δυσκολίες βρίσκεις σε κάθε ένα μήνα και μια αιτία για να τον ευγνωμονείς.
    Σε αυτήν ακριβώς την αιτία πάτησε η πολύ όμορφη ιδέα που είχε το Μαρινάκι μας.
    Χαίρομαι που έχεις όμορφα όπλα στην φαρέτρα σου, να συνεχίσεις με περισσότερη δύναμη και σίγουρα θα βρεις πολλές αφορμές για ευγνωμοσύνη και την καινούργια χρονιά που μόλις μπήκε.
    Καλή Χρονιά να έχεις με υγεία και ότι καλύτερο έχει να σου δώσει...
    Σε γενικό επίπεδο, ας ανοίξουμε τις καρδιές μας στην αγάπη Αριστάκι μου...την αγάπη μου Σ.Λ. φιλιααα 🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που στάθηκες στην αποδοχή, Ρουλίτσα μου. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή: να αποδέχεσαι ακόμα και τις δυσκολίες και τα προβλήματα χωρίς δυσανασχέτηση. Προχωράς καλύτερα έτσι.
      Μακάρι να μπορώ κοιτάζοντας πίσω να έχω την ίδια σταθερά αποδοχή.
      Καλή συνέχεια να έχουμε, Ρουλίτσα μου, πάντα με αγάπη!

      Διαγραφή
  16. Αριστέα μου, κρατάω τις τελευταίες σου σκέψεις... σαν να βλέπω τον εαυτό μου. Και ναι η ευγνωμοσύνη, είναι στάση ζωής. 
    "Ο άνθρωπος που δεν προσδοκά τίποτα, έχει τα πάντα" είναι κάτι που προσπαθώ πολύ να το κάνω και αυτό στάση ζωής.
    Να είσαι καλά, δυνατή και ακριβώς αυτή που είσαι και σε αγαπάς όπως είσαι.
    Την ❤️ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου πήρε χρόνια για να το εφαρμόσω αυτό, Μαρία μου, δηλαδή να μην έχω προσδοκίες. Γιατί όσο μεγαλύτερες, τόσο μεγαλύτερη έπειτα και η απογοήτευση.
      Κι εσύ να είσαι καλά, Μαράκι μου και να έχεις δύναμη. Δεν σου έχουν τύχει και λίγα!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  17. Μπράβο Αριστεα μου! Για όλα και σε όλα! Καλη χρονια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή