Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019

Ποιος είναι αυτός; Δεν τον γνωρίζω! (Μια κριτική στους επικριτικούς!)


Κυκλοφόρησε βιβλίο ο «Ντάνος». Ένας παίκτης ριάλιτι παιχνιδιού που έχει εγείρει από τη νίκη του σε αυτό και δώθε πολλές συζητήσεις και θύελλες. Και τώρα, λένε, και συγγραφέας. Κι άρχισαν οι παραφιλολογίες- αν έχει δικαίωμα να ονομάζεται συγγραφέας ή όχι κλπ κλπ ( πέρυσι κάτι αντίστοιχο έγινε, αν μπορεί να υπάρξει στο χώρο ως ηθοποιός, και βετεράνοι και μη ηθοποιοί τον έκραζαν ή τον κορόιδευαν – "ποιος είναι αυτός; Δεν τον γνωρίζω!" ) και πάει λέγοντας τελικά….

Ο άνθρωπος έγραψε ένα πόνημα για τη ζωή του. Μάλλον το σωστό, του έγραψαν κάτι που βασίζεται στις διηγήσεις του για τη ζωή του. Δεν νομίζω ότι είπε ή ότι θέλει να περνιέται για συγγραφέας. Και στην τελική,  άλλος συγγραφέας κι άλλο λογοτέχνης! Ξέρετε πόσοι έχουν βγάλει βιβλία; Όλοι θέλουν να γίνουν συγγραφείς στην σύγχρονη  Ελλάδα .. Αυτή την εντύπωση έχω δηλαδή... Συγγνώμη κιόλας αν κάνω λάθος εκτίμηση.

Η ουσία είναι ότι δεν είμαι υποχρεωμένη να τον διαβάσω, να τον αποδεχτώ, να, να, να… Αλλά δεν θα τον χλευάσω. Ούτε τη Δημουλίδου, τη Μαντά και όλους τους ανώνυμους και μη συνέλληνες που θέλουν να εκδώσουν τις σκέψεις τους θα χλευάσω. Όλοι έχουν χώρο και λόγο ύπαρξης. Δεν μου αρέσει- δεν τον αγοράζω. Δεν τον διαβάζω. Νομίζω ότι αυτό μου υποδεικνύει η όποια υπευθυνότητα με διακρίνει. (Θα ήθελα να είχα περισσότερη η αλήθεια είναι.)

Ο καθένας έχει το κοινό που του αξίζει.

Δεν κινδυνεύει η παιδεία μας, η κοινωνία μας, τα ελληνικά γράμματα  από τους Ντάνους που κυκλοφορούν γύρω μας. Περισσότερο κινδυνεύει από αυτούς που θεωρούν τους εαυτούς τους πιο σπουδαίους!
Η ταπεινότητα που ζητάμε από τους άλλους ας ξεκινά από μας….. 

ps: Μέρος των εσόδων θα δοθεί σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Ακόμα κι αν είναι στα πλαίσια του μάρκετινγκ, εγώ το χειροκροτώ. Ας το έκαναν κι άλλοι για μάρκετινγκ στην τελική! Έλεος πια! Για αυτό δεν πάμε μπροστά. Όχι γιατί κάποιοι απέκτησαν πρόσκαιρη δημοσιότητα (και την εκταμιεύουν προτού περάσει η μπογιά τους) χάρη στην αμεσότητα της τρας τιβή. Αλλά γιατί κοιτάμε πώς να την πούμε στους άλλους. Ας γίνουμε ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΡΕ ΑΔΕΡΦΕ! 

Αυτά από μένα! 
(Υποκειμενική είμαι κι εγώ-όσο και οι επικριτές. Δεν τρέχει κάτι. Αλλά ας υπάρξει κι ένας αντίλογος ...)

@ριστέα