Δευτέρα 1 Απριλίου 2019

Αέναη απορία ( Η συμμετοχή μου στο 19ο Παίζοντας με τις λέξεις)


Είτε γίνω στάχτες
είτε χώμα
Η ψυχή, αργά ή γρήγορα,
θα ταξιδέψει
Δεν έχω το χάρισμα να βλέπω τα μελλούμενα,
ούτε τα περασμένα
Κάτι όμως μέσα μου, βαθιά, φωνάζει
Άκου όσους πριν από σένα μίλησαν
Για πνεύμα
Και για ύλη
Για αέναες ιδέες
Στον κόσμο τούτο πρόσκαιρα
ευρέθης
Μια στάλα ύπαρξη
Μια κουκιδίτσα
Μα η ψυχή σου, κομμάτι δομικό
στο χτίσιμο του Σύμπαντος

'Εζησες τίμια;
Μην έσπειρες διχόνοιες;
Έδωσες χαρά;
Ή μήπως πόνο;
Έμαθες;
Ή έμεινες για πάντα στα σκοτάδια σου;
Έσωσες;
Ή εχάθης;
Εσύ θα δώσεις άφεση
Εσύ και τιμωρία
Κανείς άλλος δεν έχει την εξουσία

.......................................................

Κάτω στη γη, στο μεταξύ,
Κάντο εικόνα
Σαν βρέφη που είναι κατά βάθος οι περισσότεροι, 
θα κλαίνε
και θα μαλώνουν για τα παιχνίδια τους

Λίγο πιο πέρα, στο ίδιο κάδρο
Κάποια λουλούδια θα στολίζουνε την πλάση
Κάποια αγρίως θα τα κόβουν
Πολλοί θα τα στολίζουν στις σάλες τους
Λίγοι θα τα μυρίζουν
Και κάποιοι μοναδικοί θα ψάχνουν 
ποιος τα φύτεψε
Γιατί;



Ήταν η συμμετοχή μου στο 19ο Παίζοντας με τις λέξεις 
που ακούραστα και με μεράκι διοργανώνει η Μαρία μας
Ολόψυχα την ευχαριστώ για τη φιλοξενία
αλλά και για τις ευκαιρίες που συνεχίζει να μας δίνει.
Θερμές ευχαριστίες και σε όσους αγάπησαν....
τις φιλοσοφικές ανησυχίες μου.

Καλό μήνα!
@ριστέα

36 σχόλια:

  1. Ωπ! Πρώτη σχολιάζω; ☺️

    Τα είπα στην βαθμολογία, σου τα είπα ιδιαιτέρως και εδώ λέω πως ίσως να 'ναι κι απ' τα καλύτερα που 'χεις στείλει ποτέ! 😁

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το λες κι "αέναη πορεία". Και είναι απ' τις καλύτερες στιγμές σου, μια Αριστέα πιο ώριμη, πιο μεστή, πιο ευσύνοπτη και ευθύβολη.
    Καλό μήνα Αριστάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταπληκτική συμμετοχή, αιχμηρή ποίηση.
    Συγχαρητήρια και καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί φιλοσοφείς προς μια κατεύθυνση τελευταία; Για να μου φτιάχνεις τη διάθεση! 😂 Ξέρεις εσύ!
    Αυτό το κρατάω, με ρωτάω στο τέλος της μέρας κάτι τέτοια (😉): "Εζησες τίμια;
    Μην έσπειρες διχόνοιες;
    Έδωσες χαρά;
    Ή μήπως πόνο;
    Έμαθες;"

    Αριστάκι, καλό μήνα! 😍🌼

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να αναρωτιόμασταν καθημερινά όλοι μας!
      ίσως ο κόσμος μας να ήταν λιγουλάκι καλύτερος...

      Διαγραφή
  5. Δεν είχα άδικο τελικά έτσι; Και μην μου σφυρίζεις αδιάφορα!
    "Κρυφή πληγή" κυρία μου! Γιατί, τελευταία, ο ποιητικός και γενικά ο λογοτεχνικός σου οίστρος είναι σε μεγάλη άνθηση.
    Και αυτό το χαίρομαι. Όπως χάρηκα ιδιαίτερα με την "Αέναη απορία", που αγαπήθηκε και ξεχώρισε.
    4 τριάρια και 13 επιλογές από του φίλους/φίλες που ψήφισαν.

    Λάτρεψα ιδιαίτερα Αριστέα, τα ερωτήματά σου. Μου άρεσαν, τα αγάπησα. Ήταν σαφή, μονολεκτικά. Απόλυτα. Φτάνοντας σε ένα εξαίρετο κλείσιμο στο φινάλε.
    Κορίτσι μου συγχαρητήρια, να είσαι καλά και πάντα να δημιουργείς και να μας χαρίζεις ομορφιές.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου για τα καλά σου λόγια.
      Αναρωτήθηκα κι εγώ για μένα, καθώς έχω πολύ πολύ καιρό να γράψω κάποια μικρή ιστορία. Μάλλον ο ευσύνοπτος λόγος μου είναι πιο ταιριαστός πια... Μπορεί να φταίει και η κατεύθυνση που έχω δώσει στα διαβάσματά μου και στη ζωή μου γενικότερα.
      :))

      Διαγραφή
  6. Ένα ποίημα για να μας θυμίσει το ποιοι είμαστε και γιατί έχουμε έρθει σε αυτόν τον κόσμο. Επίσης, δε μας αφήνει να λησμονήσουμε ότι είμαστε εδώ πρόσκαιροι. Πολύ ωραίο, Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το εκανα εικονα ..και πιο πολύ εδω στον χώρο του.. ναι ειναι μια αέναη απορία που μας βαζει σε σκεψεις..η σκεψη σου.. και οταν λέω οτι ολες οι συμμετοχες διαβαζοντας τες πιο προσεκτικα θα ηθελες να εχεις κι αλλους βαθμούς.. ομως νομιζω οτι η βαθμολογια δεν ειναι το πρωτευον Αριστακι μου ε;.. σημασια εχει η ψυχή που βαζει ο καθενας μεσα στην γραφή του...και τα νοήματα που βγαζει.
    Μπραβο για την σύλληψη του θεματος..αγαπη μου!!!
    Να περνας ομορφα οτι και να κανεις την αγαπη μου παντα φιλακιαααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ όμορφη η ποιητική σου δημιουργία, Αριστέα μου, γεμάτη εικόνες και μηνύματα.
    Συγχαρητήρια πολλά-πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πόσο αλήθειες με τόσες λίγες λεξεις.
    Από αυτά που ξεχώρισα Αριστέα μου .
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φοβερό το ποίημά σου Αριστέα μου. Και τόσο πολύτιμα ερωτήματα που θέτει για όλους!!!
    Αν λάβω υπόψη και το θέμα του Συμποσίου απολαμβάνουμε εσωτερικές αναζητήσεις. Και το έχουμε ανάγκη,ναι;
    Συγχαρητήρια Κυρία μου
    Υπέροχο- Υπέροχη!
    Καλή γλυκό μήνα
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χεχε....
      Εσωτερικές ανάγκες...έτσι ακριβώς Αννούλα μου!
      Πολλά φιλιά :)

      Διαγραφή
  11. Ξεχωριστή η συμμετοχή σου Αριστέα μου, Συγχαρητήρια !!! Τα ερωτήματά σου παραμένουν στη σκέψη μου..... ίσως κάποτε απαντηθούν...Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κλαυδία μου γλυκιά!
      Πολλά φιλιά :))

      Διαγραφή
  12. Θέτεις, Αριστέα, τα αρχαία φιλοσοφικά ερωτήματα και παίρνεις θέση με λεπτότητα και με μια συγκινητική αθωότητα, αναζητώντας την ανθρωπιά και την ευαισθησία.
    Το συνοπτικόν τού γραπτού σου ενισχύει τη σοβαρότητα και την εγκυρότητά του.
    Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Α τι ωραία!
    Πάνω κάτω τις ίδιες απορίες έχουμε!
    Κονγκράτς Άιρις!
    Κίσιζ και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η σοφή μου Αριστέα που έμαθε να μεταδίδει τόσο όμορφα βαθιές έννοιες που όλους αγγίζουν!
    Ευλογημένος αυτός που ανακαλύπτει την ευθύνη που φέρει απέναντι στη πλάση...
    "Εσύ θα δώσεις άφεση
    Εσύ και τιμωρία
    Κανείς άλλος δεν έχει την εξουσία"...
    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με έλιωσες μαγισσούλα μου, με έλιωσες...
      Φιλάκια καρδιάς κι από μένα!

      Διαγραφή
  15. "'Εζησες τίμια;
    Μην έσπειρες διχόνοιες;
    Έδωσες χαρά;
    Ή μήπως πόνο;
    Έμαθες;
    Ή έμεινες για πάντα στα σκοτάδια σου;
    Έσωσες;
    Ή εχάθης;"
    -----------------
    "Κάτω στη γη, στο μεταξύ,
    Κάντο εικόνα
    Σαν βρέφη που είναι κατά βάθος οι περισσότεροι,
    θα κλαίνε
    και θα μαλώνουν για τα παιχνίδια τους

    Λίγο πιο πέρα, στο ίδιο κάδρο
    Κάποια λουλούδια θα στολίζουνε την πλάση
    Κάποια αγρίως θα τα κόβουν
    Πολλοί θα τα στολίζουν στις σάλες τους
    Λίγοι θα τα μυρίζουν
    Και κάποιοι μοναδικοί θα ψάχνουν
    ποιος τα φύτεψε"

    αυτοί οι στίχοι σου, αχ!
    πόση αλήθεια κρύβουν μέσα από την ιδεαλιστική σου προσωπικότητα... Αιώνια φιλοσοφικά ερωτήματα, όπως λέει και ο φίλος Άρης παραπάνω, άλυτα από τη γένεση της φιλοσοφίας ως σήμερα για μας που η ύλη δεν αρκεί.
    Συγχαρητήρια και για την έμπνευση και για την κατάταξη Αριστάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για μας που η ύλη δεν αρκεί...
      Τα είπες όλα Αννετάκι μου γλυκό!
      Φιλάκια! :))

      Διαγραφή
  16. Λεπτές αποχρώσεις συναισθημάτων που αφήνουν ένα στοχασμό για τα ουρανοσήμαντα, μια μελαγχολία, ίσως και ένα παράπονο και εικόνες μ'εκείνη την γλυκόπικρη αίσθηση που σκάβει στα μύχια της ψυχής για απαντήσεις για να δώσει νόημα ύπαρξης και ευθύνης.
    Πολύ όμορφο Αριστέα!
    Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Άννα !
      Να'σαι καλά!
      Πολλά φιλιά :))

      Διαγραφή
  17. Πω πω αυτό μου άρεσε τόσο πολύ! Μπράβο Αριστέα μου είχες φοβερό οίστρο για άλλη μια φορά! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ Μαίρη μου που σου άρεσε!
      Πολλά φιλιά :)

      Διαγραφή
  18. Αριστέα μου πολλά συγχαρητήρια για την εξαιρετική σου συμμετοχή που έφτασε πολύ ψηλά και δικαίως!
    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή