Παρασκευή 5 Απριλίου 2019

Ο " υπνοκυνηγός" ~ φωτοσυγγραφική σκυτάλη #3

φωτό: Θάνος Τσάκαλος

Με τις παντούφλες του
τις ξεφτισμένες
και την εφημερίδα του
υπομάλης,
στου καναπέ τη βολή
ο Α θρονιάζεται,
τα νέα της ημέρας
να απολαύσει,
ικανοποιημένος
που στη θέση
των λαβωμένων,
των σκοτωμένων,
των εξαφανισμένων,
δεν βρίσκεται αυτός.
Με το κομπιουτεράκι της τιβή
αριστερά του
και την αριθμομηχανή του
δεξιά του,
ο Α βολεύεται.
Υπνωτίζεται και λογαριάζει.
Εναλλάξ.

Έχει πράξεις πολλές να κάνει.
Τι έδωσε, τι έλαβε,
αν αύξησε τα φράγκα του μετρά.
Στης δουλειάς τα τεφτέρια ολημερίς
τριγυρνά...
-Τι νόμιζες αλήθεια;
(Πώς θα τολμήσει
στα πεπραγμένα της ζωής
να κάνει ταμείο;)

Με τις παντούφλες του
τις ξεσκισμένες,
τι όνειρα να κυνηγήσει πια;
Τούτος εδώ
(εσύ, εγώ...
ας κοιταχτούμε στον καθρέφτη
καλού-κακού)
την ευτυχία, μέσω του ύπνου,
-μια πρόγευση θανάτου-
το πολύ-πολύ να κυνηγά.
Πιο πέρα δεν δύναται να φθάσει!

Αριστέα

~//~
Ήταν η συμμετοχή μου στη Φωτο-συγγραφική σκυτάλη #3
που διοργανώνει η marypertax στη Γήινη Ματιά,
εμπνεόμενη από την υπέροχη φωτογραφία και τη λέξη που μου έδωσε 
η Κανελλένια μας
(αχ πολύ με ενθουσίασαν οι παντοφλίτσες του Θάνου Τσάκαλου!) 
~//~

Επιλέγω για τη Μία μας την επόμενη σκυτάλη...
Misty morning
by George Christakis

και η λέξη-κλειδί λαχτάρα 
ελπίζω να τη βγάλει σε όμορφα μονοπάτια.

~//~ 

Θερμές ευχαριστίες στη Μαίρη που για μια ακόμα φορά 
μου έδωσε "το καρότο" που χρειαζόμουν για να κινηθώ μπροστά....

Τέλος, να πω ότι τούτο ποίημα μπορεί να θεωρηθεί
η εκτός συναγωνισμού, όπως πάντα, συμμετοχή μου 
στο 23ο Συμπόσιο Ποίησηςπου τρέχει.
Το νου σας!

@

60 σχόλια:

  1. Τι ωραία θανατερή πρόγευση πήρα πρωινιάτικα! 😄
    Ας κοιταχτούμε όλοι στον καθρέφτη, ναι. Δεν θα χάσουμε, θα ωφεληθούμε μόνο.
    Μπράβο, λοιπόν, στη Μαθρη για το καρότι. Άντε... και σε σένα για τη συμμετοχή!
    Καλημέρες! 😍💜

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις έκανα μια νέα φίλη, τη Μάθρη, υπέροχη κοπέλα!!!
      Και άρχισα διατροφή, τρώω μόνο καρότι, ιταλικό προϊόν, νοστιμότατο!
      Για όλα ευθύνεται το κινητό...

      Διαγραφή
    2. Εντάξει! Κλαίωωωω!
      Μου συνιστάς λοιπόν κι εμένα ..καρότι λοιπόν; Είναι καλό; ☺
      Αλεξάνδρα μου , σε ευχαριστώ που με κάνεις να χαμογελώ...
      ♥☺♥
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
    3. Ανεπιφύλακτα, Αριστέα μου. Το συνιστούν 10 κατασκευαστές κινητών!

      Διαγραφή
  2. Λοιπόν εγώ καλά μίλησα για ..."κρυφή πληγή" έτσι;
    Να που επιβεβαιώνομαι εισέτι μια φορά!
    Αριστέα μου, κοίτα. Βλέπω ένα εξαίρετο ποίημα με έντονη κοινωνική ανθρώπινη χροιά.
    Θα τολμήσω να πω, χωρίς υπερβολή, ένας δικό σου "Κυρ-Παντελής", με το στίχο σου, τη σκέψη και τις παρατηρήσεις σου.
    Πολύ ριζοσπαστικό ποίημα. Σκανάρεις έναν σύγχρονο μικροαστό βουλιαγμένο σε μια κενή και άδεια ψυχή, αλλοτριωμένο από αξίες και μέτρα μιας ζωής φτηνής, άδειας και εντελώς ευνουχισμένης από εκείνα που πραγματικά όφειλαν να τον ανησυχούν και να κρατούν την αγωνία του.
    Ειδικά το τέλος σου, ακουμπώντας και στο επερχόμενο "Συμπόσιο", κάνει την αναγκαία φιλοσοφική κορύφωση-αναζήτηση.

    Πήρες μια δύσκολη εικόνα. Την δούλεψες στο μυαλό σου και έχουμε τώρα αυτό ακριβώς που απολαμβάνουμε.
    Ειλικρινά μπράβο για όλο αυτό.

    Η Εικόνα που κληροδοτείς στην Μία είναι πανέμορφη. Μια εικόνα της ανοιχτής φύσης που είμαι σίγουρος ότι θα την εμπνεύσει μαζί με τη "λαχτάρα" της λέξης σου.

    Καλησπέρα κορίτσι μου.
    Καλή επιτυχία στη Μία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου, η κρυφή πληγή σου στέλνει εγκάρδιες αγκαλιές! ☺

      Διαγραφή
  3. Ο ύμνος της παντόφλας και του καναπέ! Ένα μεγάλο μπράβο Αριστάκι μου, για την έμπνευση που είχες σε μια ασυνήθιστη φωτογραφία. Πολλά τα νοήματα στο ποίημά σου.
    Πολύ καλή κι η πάσα σου στην Μία.
    Υ.Γ. Το καρότι τι είναι πάλι; Είδα κι έπαθα να μάθω τα τσία, τα κινόα και τους λιναρόσπορους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Μαρία μου, δεν σε παρεξηγώ... Πού να ξέρεις εσύ... Εμένα να ρωτάς για αυτά, όχι την Αριστέα!

      Διαγραφή
    2. Ακόμα αναζητούμε την ύπαρξη του καρότι;
      @Μαρία μου ...ΣΛ! ♥

      Διαγραφή
  4. Είναι και αυτή η σημερινή συννεφιά που φέρνει στο νου μου ένα λεφούσι σκέψεων. Ειρμούς που μόνο η ψυχή ξέρει ν' αγκαλιάζει. Πιθανά αναπάντητα ερωτήματα που αιωρούνται τριγύρω από το κεφάλι μου... Πιτόγυρα ή μπέργκερς για το βράδυ; Μπίρα ή βότκα για πιο μετά; Την πάω καλά την περισυλλογή, αριστάκι;;;;; Τι; Δεν εννοούσες το γνωστό τρίπτυχο: ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο απαυτός μας;!;!;! 😉

    ΣΛ, baby!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και είχα την περιέργεια όπως έγραψα στη Μαρία, τι θα σου ενέπνεε η εικόνα που σου επέλεξε! Νομίζω πως και η δική της περιέργεια και η δική μου ικανοποιήθηκε με το παραπάνω με αυτό το ποίημα γεμάτο νόημα που περιγράφει ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που ονομάζονται Α! Συγχαρητήρια για την έμπνευση σου, σ' ευχαριστώ για άλλη μια φορά για την συμμετοχή σου και μου αρέσει η εικόνα που διάλεξες για την Μία! Πολλά φιλιά καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μαίρη μου!
      Ολόψυχα σε ευχαριστώ για το κίνητρο...

      Διαγραφή
  6. Το ποίημα σου, Αριστέα μου, εμπνευσμένο, μας έφερε στο τέλος της ζωής μας, με ή χωρίς ξεφτισμένες παντόφλες... Μη ξεχνάμε πάντως πως μια πρόγευση θανάτου, την παίρνουμε κάθε βράδυ πριν πέσουμε για ύπνο, αφήνοντας δίπλα στο κρεββάτι τις παντόφλες μας.
    ΑΦιλάκια μ' ένα μπράβο, στην φιλοσοφημένη μας Αριστέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δύο σε ένα λοιπόν; Μας στερείς έτσι απλά, χωρίς τύψεις, την εκτός βαθμολογιας συμμετοχή σου στο Συμπόσιο; Ετσι απλά; Χωρίς τύψεις; 🤔
    Ας είναι...
    Συγχαρητήρια πολλά για την έμπνευση και το πόνημά σου Αριστέα μου!!!
    Αλλά αυτό το "2 σε 1" να το ξανάσκεφτείς, παρακαλώ πολύ...😢

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ε ναι ταμείο χρειάζεται με ή χωρίς παντόφλες κάθε βράδυ. Και ο καθρέφτης απαραίτητος. Σημασία έχει τι στόχους έχει ο καθένας για να κρίνει το ταμείο που κάνει κάθε βράδυ.Τι αρχές, τι γνώσεις,τι ανθρωπιά.
    Αλλά και ο ύπνος η πρόγευση θανάτου είναι η εκτός συναγωνισμού συμμετοχή σου στο Συμπόσιο; Εντάξει σε πτώχευση η χώρα αλλά τόση οικονομία πια;
    Συγχαρητήρια για τις συμμετοχές σου λοιπόν. Μια ευχή για δυο!🌻 🌻
    Ωραία και η εικόνα για τη Μία Υπόσχεται πολλά
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ενδιαφέρον το ποίημα σου Αριστέα, αρίστευσες !!! :)
    Και η φωτογραφία μαζι με τη λέξη που παρέδωσες επίσης.
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αριστέα μου, με μεγάλο ενδιαφέρον διάβασα το υπέροχο ποίημά σου για τον μεσοαστό Α. Οι παντόφλες σου έδωσαν τρομερή έμπνευση για να μας τον παρουσιάσεις έτσι όπως ακριβώς είναι. Βολεμένος, δε νοιάζεται τι συμβαίνει γύρω του, το μυαλό του στο κέρδος και δίχως όνειρα. Πραγματικά μπράβο σου. Και ευχαριστώ για την όμορφη εικόνα που διάλεξες για μένα. Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θα την πω την αμαρτία μου σαν εργαζόμενο και πολυάσχολο νιάτο που είμαι, τις αγαπώ τις αναρτήσεις σαν κι αυτήν ένα τσικ παρά πάνω. Περιεκτική και ουσιώδης και με ωραίο περιεχόμενο. Αμ πώς! Μπράβο ρε Αριστάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αριστέα μου τι να κοιταχτούμε στον καθρέφτη...όλοι επαναστάτες της παντόφλας και του καναπέ έχουμε γίνει. Πολύ καλή η συμμετοχή σου με πολλά μηνύματα για όλους μας και μένα το τραγούδι "Έντιμε άνθρωπε κυρ-Παντελή" μου θύμισε.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπεροχο Αριστεα μου ολο και πιο καιριες οι δημιουργιες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δύο σε ένα λοιπόν! :)

    "ικανοποιημένος
    που στη θέση
    των λαβωμένων,
    των σκοτωμένων,
    των εξαφανισμένων,
    δεν βρίσκεται αυτός."

    αυτές εδώ οι γραμμές απεικονίζουν τον καθρέφτη ενός μεγάλου μέρους της κοινωνίας μας. Η θρασύτητα ότι εμείς δεν θα βρεθούμε ποτέ στην θέση των άλλων, η έλλειψη ενσυναίσθησης και η ικανοποίηση που συμβαίνουν τόσα δεινά σε άλλους, σε εμάς όχι (ακόμα).

    Δυνατή κοινωνικοποιητική συμμετοχή!!
    Πολύ ενδιαφέρουσα φωτογραφία η σκυτάλη που δίνεις και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η λέξη που φαινομενικά δεν ταιριάζει στην εικόνα.

    Καλή μας συνέχεια!

    Να περνάς όμορφα και δημιουργικά σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το έκανες το θαύμα σου Αριστέα μου....με ένα ζευγάρι παντόφλες !!! Ας κοιταχτούμε στον καθρέφτη...πολύ καλά το λες το θέμα είναι αν θα είμαστε σε θέση να δούμε πραγματικά την εικόνα ή το είδωλο που έχουμε πλάσει...σε πολλές σκέψεις με έβαλαν οι στίχοι σου...Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μαλλον και εμεις πρεπει να κοιταχτουμε στον καθρεφτη Αριστακι μαζι με τον κυριο Α.. βολεμενοι στον καναπε μας και στις παντοφλες μας.. ειμαστε ενταξει.. αφού δεν ειμαστε εμεις που πειναμε..διψαμε.. ολα καλα ..
    Ενα περιεκτικοτατο σε μηνυματα μας ποιημα μας χαρισες και μας εκανες με ενα ζευγαρι παντοφλες να κοιταχτουμε στο καθρεφτη και να αναρωτηθουμε..για πολλα ...
    Το θανατερο δεν το συζητω ..τελεια το ταιριαξες στην ιστορια του Α..!!!
    Η εικονα για την Μια πολύ ωραια αλλα να δουμε πως θα την ταιριαξει.. με την "λαχταρα"...μα κατι λεξεις που βαζεις και εσύ!!!
    Την αγαπη μου παντα Αριστακι μου.. φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Με τον απλό και βαθυστόχαστο λόγο σου Αριστέα περιέγραψες άψογα το σημερινό "ανθρωπάκο", που είναι ο απόγονος εκείνου του άλλου "ανθρωπάκου" του Βίλχελμ Ράιχ(Άκου ανθρωπάκο). Τον περιέγραψες τόσο αθώο όσο και επικίνδυνο συγχρόνως!
    Συγχαρητήρια!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πόση αλήθεια, δυστυχώς, υπάρχει στο γραπτό σου...
    Κι όλα αυτά βλέποντας μια φωτογραφία με παντόφλες.
    Εύγε Άιρις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Και επιτέλους, ας αναλάβει κάποιος μα μας πει υπεύθυνα τι είναι αυτό το "καρότι"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Εξαιρετική έμπνευση, Αριστέα μου, και εξαιρετικός τίτλος!
    Ήξερε τι σου έδωσε η Μαρία τελικά!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πολύ καλή η έμπνευσή σου Αριστέα μου!
    Αλλού θα "με πήγαιναν" εμένα οι παντόφλες φαντάζομαι!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Και πάνω που πήγα να αγαπήσω αυτές τις μπλε ελεκτρίκ παντοφλίτσες με τίναξε ένα ρεύμα συνειδητοποίησης του κοινωνικού και προσωπικού μας μας δια ταύτα και υποσχέθηκα στον εαυτό μου, όχι άλλες παντόφλες πια!
    Ταρακουνιστικό το ποιήμά σου αριστάκι μας, αναδύει την απογοητευτική αλήθεια της απραξίας σήμερα.
    Σαγιονάρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πολλά μπράβο που βρήκες τέτοια έμπνευση, από μια φαινομενικά τυχαία φωτογραφία.
    Να 'σαι καλά να δημιουργείς Αριστάκι μου.
    Φιλάκι γλυκό
    και καλή βδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Απαντήσεις
    1. Καλωσόρισες Νατάσα, από το φτωχικό μου!
      Πολλά φιλιά!
      ✽ ❃ ❋


      Διαγραφή
  27. Τί έμπνευση από ένα ζευγάρι παντόφλες Αριστέα μου.
    Όλοι πρέπει να κοιταχτούμε στον καθρέφτη, αλλά δεν είναι σίγουρο τί θέλουμε να δούμε.
    Και η φωτογραφία που διάλεξες για τη Μία ειναι καταπληκτική.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Τι να πω τώρα, εγώ?... Τα έχουν πει όλα οι φίλοι μας Αριστάκι μου!
    Ένα ζευγάρι παντόφλες μας έδωσαν μια καταπληκτική συμμετοχή, που έχει τόση αλήθεια!! Αυτές οι παντόφλες τελικά, έχουν στοιχειώσει την ανθρώπινη ύπαρξη, έχουν καταπιεί κάθε κίνηση, κάθε πρωτοβουλία...
    Μπράβο σου, το απόλαυσα!!
    Φιλιά κοριτσάκι μου
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αριστέα μου, συγχαρητήρια!
    Έχεις τη δύναμη να εμπνέεσαι από απλά - καθημερινά μικροπράγματα και να καυτηριάζεις με τη γραφίδα του λόγου σου τη χαίνουσα πληγή του καιρού μας, η οποία είναι διαποτισμένη με εγωκεντρισμό, αδιαφορία προς τον συνάνθρωπο και τυχοδιωκτική διάθεση...

    Με όλη μου τη φιλία!

    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ Μαρία μου!
      Πολλά, γλυκά φιλιά!

      Διαγραφή