Σάββατο 1 Απριλίου 2023

#Μάρτης


Μάρτης γδάρτης και και κακός παλουκοκαύτης
έλεγαν οι παλιοί, γιατί τα κρύα του Μαρτίου έρχονταν ξαφνικά 
και τα ξύλα συχνά δεν έφθαναν για όλο τον μήνα.
Παλούκι υπήρξε ο φετινός για τους Έλληνες, μα όχι για τα κρύα του!

Αυτός ο Μάρτης δύσκολα θα ξεχαστεί από τη μνήμη μας, νομίζω.
Θα χαρακτηρίζεται πάντα από το τραγικό γεγονός με το οποίο ξεκίνησε.
Και νομίζω ότι πάντα θα θυμόμαστε τι κάναμε ή πού ήμασταν,
όταν μάθαμε για το δυστύχημα στα Τέμπη.

🔆

Η λέξη που χαρακτήρισε τον Μάρτη μου: Δολοφονία

Γιατί: δεν ήταν ατύχημα. Δεν ήταν ατυχία.
Δεν ήταν η κακιά η ώρα!
Ήταν ξεκάθαρα σφαγή!
Όλες αυτές οι ψυχές δο-λο-φο-νή-θη-καν 
από τις πολιτικές, την αδιαφορία και τη θρασύτητα 
ορισμένων ανευθυνο-υπεύθυνων!
Ηχεί στα αυτιά μου ακόμα το γνωστό :
"διασφαλίζουμε την ασφάλεια" και θλίβομαι απέραντα!
Οτιδήποτε δικό μου πέρασε για μέρες σε δεύτερη μοίρα.
Ντρεπόμουν να σκεφτώ τον εαυτό μου και όσα τραβάω...
Επηρεάστηκα πολύ και για βράδια δεν κοιμόμουν καλά.
Είχα εφιάλτες ότι ήμουν κι εγώ εκεί!
Επειδή ταξίδευα μόνο με το τρένο ως φοιτήτρια,
σκεφτόμουν ότι απλά είχα πιάσει το τζόκερ τότε και δεν το γνώριζα!


Ένιωσα ευγνώμων τον Μάρτιο:
✔Για το σύστημα "πρώτων βοηθειών" που έχω αναπτύξει 
για τις δύσκολες στιγμές: 
δημιουργία, διάβασμα, κατοικίδια, μουσική, "λιάσιμο" (ω, ναι!).
Κάπως έτσι σιγά σιγά επανήλθα λίγο ψυχολογικά.


Το τραγούδι που άκουσα περισσότερο αυτό τον μήνα :
Ο μήνας μπήκε με θλίψη, οπότε τις πρώτες μέρες μπορούσα να ακούσω 
μόνο κλασική μουσική και δη το αγαπημένο μου κομμάτι,
τη Lacrimosa του Mozart.

Εναλλακτικά, ακούσω συχνά εκκλησιαστική μουσική!
Κυρίως βυζαντινούς ύμνους.
Ο πιο χιλιοπαιγμένος μου :



Το quote του μήνα:


Εξακολουθώ να παρατηρώ τον κόσμο - όσο και τον εαυτό μου!
Σημειώνω σαν κυρίαρχη τάση το γεγονός
ότι οι περισσότεροι έχουν άποψη για τα πάντα!
Κρίνουν. Διαρκώς σχολιάζουν.
Δεν παρατηρούν απλώς. 
Εξηγούν τα πάντα, πάντα με το δικό τους σύστημα αξιών.
Θα φέρω ένα παράδειγμα για να το συνδέσω και με τα Τέμπη και πώς 
με απασχόλησε αυτόν τον μήνα η κριτική:
Κάποια παλικάρια στο μοιραίο τρένο υπήρξαν ήρωες 
και μπράβο τους για τον ηρωισμό τους και την προσφορά τους.
Τους θαύμασα, όπως όλοι πιστεύω.
Κάποιοι άλλοι, πάλι, βγήκαν από το τρένο και κοίταξαν πώς να φύγουν
και να σωθούν. 
Στα σόσιαλ τους ξέσκισαν, στην κυριολεξία, 
ξεχνώντας πως είναι ανθρώπινο να θέλεις να σωθείς.
Την ώρα του πανικού πυροδοτείται η ανάγκη για επιβίωση.
Δεν ξέρεις πώς θα φερόσουν εσύ. 
Δεν το ξέρεις, αν δεν βρεθείς σε αυτές τις συνθήκες!
Το πιο εύκολο είναι να κρίνεις.

Όταν, λοιπόν, είναι καθαρά ο νους και η ψυχή του ανθρώπου, 
τότε είναι καθαρός και ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε και 
προσεγγίζουμε την πραγματικότητα.

Όταν έχουμε μόνο άσχημα να λέμε για τους γύρω μας 
ας κοιτάξουμε μέσα μας να βρούμε τι μας οδηγεί σε αυτή την κατάσταση.
Γιουνγκ, Κρισναμούρτι, Πατέρες της Εκκλησίας,
όλοι υποστηρίζουν το ίδιο.
Δεν ανακάλυψα την πυρίτιδα.

Θα ήθελα απλά έναν κόσμο γεμάτο αγάπη.
Θα ήθελα να παρατηρούμε και να προσπερνάμε.
Αυτό που ένας καλός φίλος και ποιητής μου είχε πει :"Ας..."
Ας προσπεράσουμε....
Αυτό είναι ευφυία!


🔆

Λίγες τελευταίες σκέψεις:

Ο Μάρτιος προσωπικά ήταν ένας περίεργος μήνας.
Είχε πολλά σκαμπανεβάσματα για μένα. Η κούραση, σωματική και ψυχική,
είναι στο ημερήσιο πρόγραμμα, δίχως φως στο τούνελ,
κάποιες μέρες με έπιανε απελπισία, 
ένιωθα κι εγώ στιγμές ότι ζω μια διαρκή δολοφονία, 
άλλες στιγμές αρκούσε ένα δικό μου δίωρο για να νιώσω ότι ζω 
και γεμίζω τη ψυχή μου με ομορφιές.
Ο ήλιος, το Πάσχα που έρχεται και το μεγάλωμα της μέρας
για μένα είναι η φλογίτσα αισιοδοξίας που έψαχνα.
Πάνω σε αυτό θα πατήσω και πορευτώ.

Καλό μήνα!

Μήνας Συμποσίου!
Μην ξεχνάτε, το 30ο Συμπόσιο Ποίησης τρέχει και περιμένει 
τις συμμετοχές σας ως την Μ. Τετάρτη το βράδυ.

🔆

ps:Συνεχίζω το περσινό δρώμενο της Μαρίνας
"Απολογισμός ευγνωμοσύνης" 
στο τέλος κάθε μήνα.

14 σχόλια:

  1. θα ξεκινήσω από εκεί που στάθηκα πιο πολύ. Η κατάκριση, η επίκριση και γενικά ότι έχει να κάνει με την κριτική, ειναι κάτι που με απασχολεί και προσπαθώ να το πολεμώ μέσα μου!
    Δυστυχώς, με τα social media, έχουν επικρατήσει περίεργες "φιλοσοφίες". Όλοι έχουν άποψη, όλοι έχουν δίκιο, όλοι ξέρουν. Με τόση "γνώση" πώς είμαστε σε απόγνωση ως κοινωνία, ένας Θεός ξέρει.
    Εν τω μεταξύ πολλοί εξ' αυτών που στα social media κατηγορούν μια συνθήκη, σε αντίστοιχη περίπτωση, θα έπρατταν τα ίδια, αν όχι χειρότερα.
    Αγάπησα και τη μουσική σου και το quote του μήνα, πραγματικά.
    Σπουδαίο πράγμα, το σύστημα "πρώτων βοηθειών" που έχεις συνθέσει και εύχομαι πάντα να ξαλαφρώνει την όμορφη ψυχή σου.
    Η ευχή μου για τον Απρίλη, απλή και ταπεινή, αλλά είναι αυτό που όλοι έχουμε ανάγκη! Τρεις λέξεις μόνο: Υγεία, ηρεμία, επίγνωση.
    Καλή μας δύναμη, στις επόμενες είκοσι εννέα ημέρες και σε όσο μένει από τη σημερινή χαχα
    Σε φιλώ Αριστάκι μου.
    Καλό απόγευμα :)
    ΥΓ: Ανυπομονώ για το Συμπόσιο μας και σε ευχαριστώ που μας το χαρίζεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρεις, Μαρινάκι μου. Κάποτε με ενοχλούσε η κριτική. Αυτή που μου έκαναν. Προσπαθούσα να φέρω τα δικά μου επιχειρήματα και να αποδείξω πόσο λάθος είχαν. Στην πορεία άρχισα να μην ασχολούμαι, να χαμογελάω, αλλά εξακολουθούσε μέσα μου να με ενοχλεί. Η πραγματική ευτυχία έρχεται όταν δεν σε ενοχλεί και μέσα σου. Άργησα να τα καταφέρω σε αυτό το επίπεδο. Δεν με ενοχλεί η κριτική. Έχω αποδεχτεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων το κάνει και θα το κάνει ως τέλους (της ζωής τους). Απλά το παρατηρώ. Έχουν δρόμο οι άνθρωποι για την ωρίμανση.
      Η ανευθυνότητα και η έλλειψη ωριμότητας ευθύνεται για όλα τα στραβά εκεί έξω!
      Κρατώ τις τρεις λέξεις σου, που αγαπώ και καλή μας πορεία. Ή δρόμο. Ή διαδρομή! ☺☺☺

      Φιλάκια κοριτσάρα μου ♥
      υγ: Με σκλαβώνεις με την ενσυναίσθησή σου!

      Διαγραφή
  2. Ναι, ήταν δολοφονία, και δεν ξέρω πώς δε θα μας ξαναβρεί ένα παρόμοιο κακό, αφού δεν άλλαξε κάτι μετά το έγκλημα. Τί θα μπορούσε να αλλάξει άλλωστε; Μιλάμε για εγκληματικές "αμέλειες" ετών, που θέλουν έτη πολλά -και χρήματα πολλά- για να αποκατασταθούν. Δύσκολος μήνας αλήθεια, αλλά όσοι είμαστε καλά και γεροί, πάντα θα βρίσκουμε τρόπους να περνάμε "απέναντι". Μακάρι να έχουμε ένα καλό μήνα.. Εν αναμονή τού συμποσίου, που λέει και το κουκλοβαφτιστηρόνιμου! Τα φιλιά μου 💖

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας έμαθαν πια να ζούμε με το φόβο τι άλλο θα μας ξημερώσει και αυτό είναι το χειρότερο: το να μην αισθανόμαστε ασφαλείς μας σκοτώνει από λίγο και διαρκώς....
      Τα λέμε...απέναντι!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Οντως αυτός ο Μάρτης Αριστάκι μου ήταν από αυτούς που δεν θα ξεχαστούν εύκολα από εμάς τους απ έξω από τα τραγικά γεγονότα...πόσο μάλλον για όλους εκείνους που δολοφόνησε η ανευθυνότητα των υπευθύνων τα παιδιά τους. Να τους δίνει δύναμη και κουράγιο η Παναγία μέρες που είναι.
    Εμείς οι άλλοι όπως λέει και η Πετρίνα θα βρούμε τρόπους να ξεπερνάμε ότι ξεπερνιέται Αριστάκι μου.
    Να είναι ο Απρίλης για σένα ένα μήνας που να έχεις λύσει αν όχι όλα αλλά τα περισσότερα δύσκολα σου.
    Καλό μήνα καρδούλα μου την αγάπη μου 🧡φιλιά 🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Ρουλίτσα μου για τις ευχές σου! Πραγματικά έχω ανάγκη τις ευχές για να μου δώσουν δύναμη. Υπάρχουν μέρες που σέρνομαι....
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  4. Δύσκολος μήνας ( το λιγότερο που μπορώ να πω), με πολύ πόνο για όλους, όσο μακριά κι αν βρισκόμαστε από εκεί, θλίψη για το κράτος μας και την νοοτροπία αυτών που κυβερνούν αλλά και ορισμένων απλών εργαζομένων, που ως μότο του τους έχουν το "δε βαριέσαι", ένας τέτοιος ήταν και ο μοιραίος σταθμάρχης και οι γύρω του. Αντιμετωπίζω, όλη την κατάσταση με πολύ σκεπτικισμό, ωραία πούλησαν τα τρένα, αλλά γιατί ο ΟΣΕ, πρέπει να έχει ελάχιστους υπαλλήλους κι αυτούς με μπλοκάκι για παράδειγμα; Αυτό είναι το κράτος, που θέλουμε;
    Χαίρομαι, που έχεις αντιστάσεις, όλοι μας τις αναζητούμε, κι όλοι μας δεν πρέπει να ξεχάσουμε.
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο ωχαδερφισμός και το "δε βαριέσαι" μας έχουν καταστρέψει ως έθνος! Και έτσι όπως προχωράει η ζωή και ξεκόβουμε από τις παραδόσεις, την απλότητα και τις ανθρώπινες σχέσεις, κόβουμε και τα ισχυρά φίλτρα που είχαμε ως Έλληνες και ισορροπούσαν κάπως τα πράγματα!
      Προχωράμε ¨κι όπου βγει!", δυστυχώς!
      Καλή συνέχεια, Βασίλη!

      Διαγραφή
  5. Αυτό με το "λιάσιμο" το εφαρμόζω κι εγώ. Σαν το μοσχάρι αράζω στη λιακάδα και φορτίζω μπαταρίες (ή αποφορτίζω ό,τι αρνητικό με φορτώνει). Ευτυχώς δηλαδή, γιατί νόμιζα πως μόνο εγώ έχω το κουσούρι αυτό. Κατά τ' άλλα Αριστέα μου, την ίδια διάθεση, τα ίδια κουτάκια πρώτων βοηθειών καιι τις ίδιες κοινωνικές παρατηρήσεις... Μόνο που όσο πάει, νομίζω πως αυτά τα σηκωμένα φρύδια και οι τεντωμένοι δείκτες, όσο πάνε και χαμηλώνουν. Ζούμε την ήττα μας. Άλλοι με αξιοπρέπεια κι άλλοι με παράδοση άνευ όρων. Θα δείξει οσονούπω...
    Καλός να είναι ο Απρίλη σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα! Ναι, ναι, σαν μοσχάρια στην λιακάδα! Ή σαν τις γάτες! Κάτι ξέρουν τα ζωντανά μας! Βλέπω τα σκυλιά μας, παρατηρώ τον Μαξ, ακόμα και μέσα στο σπίτι, όταν βρει μια υποψία ήλιου, εκεί πάει και κάθεται! Φάρμακο ο ήλιος για πολλά ( τον έχω υμνήσει, παλαιότερα εξάλλου!)
      Χαίρομαι που ανατρέχουμε στα δικά μας handmade κουτάκια πρώτων βοηθειών!
      Αναμένω κι εγώ φως στο τούνελ, Μαράκι μου. Εύχομαι ολόψυχα λιγότερους δείκτες τεντωμένους. Αν σηκώνονται να είναι μόνο για αντιπολίτευση, προς καλυτέρευση της ζωής μας!
      Καλό Απρίλη να έχουμε και καλό μας Συμπόσιο!

      Διαγραφή
  6. Ναι μπήκε άσχημα ο Μάρτης και κανείς δεν κατόρθωσε να θυμηθει τα δικά του. Ο πόνος τόσων ανθρωπων, οι χαμένες άδικα ψυχές ήταν στο μυαλό το δικό μου επίσης.
    Σωστά όλα αυτά που λες για την κριτική...εκπομπή ήθελα να κάνουν ή αναρτήσεις με ''νόημα'' στο διαδίκτυο. Εξυπνάδες ''μικρών'' ανθρώπων λέω εγώ
    Να σαι καλά και να δημιουργείς
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά κι εσύ, Αννούλα μου και καλή δύναμη να έχουμε στους δύσκολους δρόμους που μας έτυχαν!
      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  7. Βαρύς και γεμάτος οδύνη ο Μάρτης, Αριστέα μου. Ποιος να το πίστευε αυτό που έγινε. Και όμως, ήταν το σκηνικό μιας προαναγγελθείσας δολοφονίας.
    Αν μπορεί κανείς να βρει θετικά στο μήνα είναι ο γενικός ξεσηκωμός μεγάλης μερίδας λαϊκών μαζών, που βγήκαν στο δρόμο, μαχητικές, αγωνιστικές. Η κοινωνία έδειξε αντανακλαστικά και γεμάτα υγεία και υποσχέσεις.
    Μένει να δούμε τη συνέχεια.
    Αχ αυτή η "Λακριμόζα" του Μότσαρτ! Πόσους συμβολισμούς κρύβει, αγαπημένη μου φίλη.
    Μού αρέσουν και μένα οι Βυζαντινοί ύμνοι. Ειδικά αυτήν την εποχή, ιδιαίτερα επίκαιροι για να βιώσουμε την ομορφιά τους.
    Φυσικά και μάς περιμένει το "Συμπόσιο", Αριστέα μου.
    Στέλνω τα φιλιά μου και εύχομαι έναν καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλό αυτό που κάνεις, Γιάννη μου, που βρίσκεις, δηλαδή, θετικά μέσα από τόσο οδυνηρή πραγματικότητα! Κι εγώ χάρηκα τον ξεσηκωμό των νέων παιδιών κυρίως! Με γέμισε ελπίδα!
      Πάμε για Συμπόσιο, λοιπόν!
      Σε περιμένω 😉
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή