Αν και τα παιδιά σχολικής ηλικίας ήδη έχουν διανύσει το μισό μέρος
των διακοπών τους, θα αφιερώσω λίγες σκέψεις σήμερα
-πολύ λίγες γιατί πολλοί, αν και γονείς κάποιοι,
βαριούνται το διάβασμα μεγάλων αναρτήσεων-
Οι καλοκαιρινές διακοπές των παιδιών σχολικής ηλικίας
έχουν προβλεφθεί για την απαραίτητη ξεκούραση και χαλάρωση
από το φορτωμένο σχολικό πρόγραμμα.
Είναι σημαντικό οι γονείς να το θυμούνται αυτό
κι όχι να προσπαθούν να γεμίσουν το χρόνο του παιδιού
με ακόμα περισσότερη μελέτη.
έχουν προβλεφθεί για την απαραίτητη ξεκούραση και χαλάρωση
από το φορτωμένο σχολικό πρόγραμμα.
Είναι σημαντικό οι γονείς να το θυμούνται αυτό
κι όχι να προσπαθούν να γεμίσουν το χρόνο του παιδιού
με ακόμα περισσότερη μελέτη.
Το παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό για την ομαλή ψυχική ανάπτυξη του παιδιού
και πρέπει να κυριαρχεί στις διακοπές του.
και να γεμίσουν ξανά τις μπαταρίες τους;
(Ναι, χρησιμοποίησα λάθος χρόνο: ΕΠΑΙΡΝΑΝ!)
Έτσι και για τα παιδιά μας είναι πολύτιμο το διάστημα των διακοπών
ανάμεσα σε δύο σχολικές χρονιές.
Το να πιέζουμε τα παιδιά μας για διάβασμα σχολικών μαθημάτων
τους καλοκαιρινούς μήνες προκειμένου να κρατηθούν... σε φόρμα,
είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να αντιπαθήσει
ίσως και να μισήσει το παιδί μας το βιβλίο και την ανάγνωση!
Όχι, το καλοκαίρι δεν είναι για επανάληψη.
Ούτε η επανάληψη θα οδηγήσει το παιδί μας
να γίνει σαΐνι, φωστήρας, ο απουσιολόγος της τάξης.
Η ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων
είναι το καλύτερο εργαλείο για αγαπήσει το παιδί το βιβλίο.
Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει με ψυχαναγκαστική πίεση,
ούτε βέβαια στα ξαφνικά.
Η αγάπη του παιδιού για το βιβλίο ξεκινά από πολύ μικρές ηλικίες.
Απαιτεί μια εξοικείωση,
σαν την εξημέρωση της αλεπούς και του Μικρού Πρίγκιπα
στο διάσημο βιβλίο του Εξιπερύ.
(παντού κολλάει ένα Μικρός Πρίγκιπας☺)
(παντού κολλάει ένα Μικρός Πρίγκιπας☺)
Η "εξημέρωση" αυτή γίνεται σταδιακά.
Το παιδί δέχεται ως δώρο ένα βιβλίο,
συμμετέχει στην αγορά του,
ακούει στις αρχές το γονιό να εξιστορεί φανταστικές ιστορίες
που δημιουργούν υπέροχες εικόνες στο μυαλουδάκι του,
ενώ αυτό ξεφυλλίζει τις πλούσιες εικόνες του.
Η κατάκτηση έρχεται όπως κάθε κατάκτηση.
Μέσα από την πορεία.
Το παιδί μαθαίνει να διασκεδάζει μέσα από εικονογραφημένα βιβλία,
μαθαίνει τον κόσμο, διευρύνει τις γνώσεις του,
αλλά αυτό πρέπει να γίνεται αβίαστα.
Από επιλογή!
Από μικρή ηλικία.
Από μικρή ηλικία.
Και κυρίως με τη μίμηση.
Αν δεν μας βλέπει εμάς να διαβάζουμε
πώς περιμένουμε (ή και απαιτούμε) να το κάνει το ίδιο;
Φυσικά θα μπορούσα να μιλήσω εδώ για άλλες δραστηριότητες
που θα μπορούσαν να κάνουν οι γονείς το καλοκαίρι
μαζί με τα παιδιά τους.
Αλλά επειδή είναι ένα μεγάλο κομμάτι με το οποίο έχω στο νου
καιρό τώρα να καταπιαστώ
και οι μεγάλες αναρτήσεις, τονίζω ξανά, κουράζουν,
θα το αφήσω για άλλη φορά!
Καλή σας μέρα
Καλή εβδομάδα να έχουμε!
Καλή εβδομάδα να έχουμε!
@ριστέα!
ΥΓ1: Φέτος, για πρώτη φορά συμμετείχα εθελοντικά
στα καλοκαιρινά προγράμματα για παιδιά ηλικίας 4-12 ετών
στη Δημόσια Βιβλιοθήκη του Πύργου.
Το κείμενο (εν μέρει..εδώ προσαρμόστηκε στο γνωστό μου ύφος!)
ήταν ένα από αυτά που έγραψα και μοιράστηκαν στους γονείς.
Για το Πρόγραμμα αυτό θα σας μιλήσω, καλώς εχόντων των πραγμάτων, αύριο.