Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Ακούω, βλέπω, συλλογίζομαι # 9



Η εβδομαδιαία στήλη της Ελευθερίας 
που αρθρογραφεί στο Beauty blog είναι και πάλι εδώ!
Σήμερα με κάτι εντελώς διαφορετικό από τα συνηθισμένα μου...



ακούω

♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♩ ♬ ♮ ♩ ♬ 

Ένα σπαρακτικό τραγούδι.
Το γρατζούνισμα της φωνής φτάνει βαθιά μέσα μου 
και το "μαύρο περιστέρι" (paloma negra) θέλει να πετάξει....


βλέπω


...και τον άδειο καμβά που μέρες κοιτώ να τον γεμίσει
χρώματα.

συλλογίζομαι

...κάτι που διάβασα πρόσφατα στο βιβλίο της Μ. Βαμβουνάκη 
"Μια μεγάλη καρδιά γεμίζει με ελάχιστα"
πώς "ελευθερία είναι να κάνεις εκείνο 
που φοβάσαι" 
Εγείρει πολλές συζητήσεις το θέμα...


Καλή σας μέρα
Καλό Σαββατοκύριακο

@ριστέα


48 σχόλια:

  1. Καλημέρα Αριστέα μου!
    Άμα σου πω πως σε αναζητουσα θα με πιστεψεις;
    Σε εχω στις πρωτες μου επισκεψεις, καταλαβαινεις. χιχιχι

    Λοιπον αυτη η στηλη ειναι πολυ ενδιαφερουσα. Σκεφτομαι να την υιοθετησω και εγω. Να ειναι καλα η Ελευθερια που μας τη γνωρισε.

    Λοιπον παμε τωρα στα υπολοιπα.

    Το τραγουδι το ακουω πρωτη φορα. Δεν ειναι στα ακουσματα μου. Μπορω να καταλαβω την εκφραστικοτητα της φωνης και το ταλεντο της ερμηνευτριας αλλα εγω σε καποια σημεια σκιαχτηκα με το ξεσπασμα της. (γελας τωρα;; :) )
    ομως καλο ειναι που σκιαχτηκα. προφανως το εισελαβα!

    ο καμβας ο αδειος ειμαι σιγουρη πως θα γεμισει αμεσα!

    και για το συλλογισμο οπως ειπες και εσυ θελει σκεψη και αναλυση. δεν ειμαι σε θεση να κανω τιποτα απο τα δυο αυτη τη στιγμη. το κρατω και προχωρω! :)

    φιλακια αγαπημενη! να εχεις ενα καλο σκ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημλέρα Κικίτσα μου. Η στήλη μου δίνει την ευκαιρία να παρουσιάζω με τις βασικές αισθήσεις μου αυτό που με απασχολεί, με προβληματίζει ή απλά συμβαίνει τη δεδομένη στιγμή στη ζωή μου. Να την κάνεις κι εσύ. Θα σε παρακολουθώ με ενδιαφέρον.
      Το άκουσμα δεν είναι για όλα τα αυτιά Εγώ βλέπεις λατρεύω τα ισπανόφωνα κομμάτια αλλά και τέτοια κορυφώματα που έχει το συγκεκριμένο κομμάτι.
      Όσο για τον καμβά είναι περισσότερος ο χρόνος της απόφασης! Μετά κι εγώ ξέρω ...θα βγει μόνο του! Απλά όταν πρόκειται να πάει αλλού προβληματίζομαι περισσότερο.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Αριστάκι μου
    Καταπληκτικό το μουσικό
    άκουσμα...είναι από τις μουσικές
    που πάντα με συνέπαιρναν!!!!!
    Ο καμβάς θα γεμίσει..δεν σε φοβάμαι
    Οι σκέψεις δυνατές πολύ!!!
    Στάθηκα σε αυτό:
    "ελευθερία είναι να κάνεις εκείνο
    που φοβάσαι" ...έτσι κατακτάς
    την αυτογνωσία σου θα πρόσθετα....

    Καλό σ.κ με γλυκό φιλί και σκέψη θετική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου. Χαίρομαι που έχουμε ίδια ακούσματα. Η επιλογή του είχε να κάνει και με την ταινία στην οποία ακούγεται ...στη ζωή της Φρίντα Κάλο.
      Να'σαι καλά και να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Αριστάκι ... ο καμβάς θα γεμίσει... δεν σε φοβάμαι εσένα :-)
    Μόλις εχθές έβλεπα την ζωή της Φ.Κ στο οτενετ οπότε ήρθε και έδεσε το τραγούδι ...και για το τέλος κρατώ αυτό '' μια μεγάλη καρδιά γεμίζει με ελάχιστα '' το προσυπογράφω ...
    Τα φιλιά μου
    καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Λεβίνα μου. Την ταινία ολόκληρη δεν την έχω δει αλλά αποσπάσματα στο διαδίκτυο. Θέλω να τη δω. Τη ζωή της την ξέρω απ΄όσα έχω διαβάσει και είναι από τις προσωπικότητες που μαγεύουν! Τουλάχιστον εμένα!
      Φιλιά πολλά κι ευχαριστώ για τη ψήφο εμπιστοσύνης ;-)

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Αριστέα δεν το γνώριζα το τραγούδι ούτε την γυναίκα που το ερμηνεύει, αλλά η φωνή της με εντυπωσίασε!!! Την γκουγκλάρισα και έριξα μια ματιά στη βιογραφία της η οποία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα! Αναμονή λοιπόν να γεμίσει ο καμβάς...!!! καλό σκ να έχεις Αριστέα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή που τραγουδά Μαρία μου δεν είναι η ζωγράφος της οποίας τα έργα απεικονίζονται.Συμφωνώ όμως και στα δύο : απίστευτη η φωνή της ερμηνεύτριας αλλά άκρως ενδιαφέρουσα η ζωή της Κάλο.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Τι τρομερό κομμάτι! Μ' αρέσουν οι αισθησιακές γυναικείες φωνές και οι σπαραχτικές ερμηνείες.
    Αν ψάχνεις πως να ζωγραφίσεις τον έρωτα, βάλε και ένα μικρό διαβολάκι να γελάει πονηρά στο φόντο!
    Η Φρίντα Κάλο έκανε πράξη αυτά που συλλογίζεσαι! Φοβερή γυναίκα!
    Καλήμερα και καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που συμφωνούμε σε όλα Σοφία μου! Η επιλογή του κομματιού κι ειδικά του βίντεο δεν ήταν τυχαία!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  6. Ο Έρωτας ζωγραφίζεται σύμφωνα με αυτό που κυλάει μέσα μας. Συνεπώς, θα σου πρότεινα να ζωγραφίσεις αυθόρμητα, εξωτερικεύοντας ο,τι νιώθεις τη δεδομένη στιγμή. Η ζωγραφική είναι συναίσθημα, εσύ που ζωγραφίζεις, προφανώς και το γνωρίζεις. Σου γράφω ακούγοντας αυτό το υπέροχο τραγούδι. Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναμένοντας την έμπνευση θα ακούσω πολλά κομμάτια και θα διαβάσω πολύ ερωτική ποίηση! Ήδη για το Συμπόσιο μου έρχονται υπέροχα ποιήματα! Φιλάκια! :)))

      Διαγραφή
  7. Υπάρχει περίπτωση να μη γεμίσει ο καμβάς????!!!
    Άκου το κομμάτι και... εμπνεύσου!!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το κομμάτι το λάτρεψα! Είχα πολύ καιρό να το ακούσω, σ΄ευχαριστώ! Μου αρέσουν πολύ αυτά τα ακούσματα...
    Βάλτο στη διαπασών, είναι ό,τι πρέπει για να ασχοληθείς με τον πίνακα! :))
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τρελαίνομαι Έλλη μου!
      χεχε! Αυτό ακριβώς σκέφτομαι να κάνω!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Πρέπει να ξέρεις ότι ο καμβάς ξέρει να περιμένει.
    Αλίμονο στον καμβά που δεν το έμαθε αυτό.
    Εσύ κάποια στιγμή θα βρεις το ερέθισμα και θα πας κοντά του.
    Όσο όμορφο κι αν είναι ένα τραγούδι (όπως αυτό)
    μπορεί να μην έχει τη δύναμη να ενεργοποιήσει το χέρι
    να το κάνει να πάει να παίξει με τον καμβά...
    μπορεί όμως ακόμη κι ένα χαμομηλάκι που θα δεις να
    πετιέται ανάμεσα σε δυο πέτρες να σε βάλει να κάνεις θαύματα
    παρέα με τον καμβά σου.
    Περίμενε λοιπόν το σωστό ερέθισμα.
    Ως τότε να απολαμβάνεις τη μουσική σου χωρίς άγχος.
    Οι αγαπημένοι σου που περιμένουν τους καμβάδες σου
    προτιμούν να είσαι εσύ χαλαρή και ήρεμη.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω πασταφλωρίτσα μου! Είχα πίνακα που χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να τελειώσει :)))
      Η μουσική εμένα με βοηθάει πολύ! Όπως κι οι εικόνες που φτιάχνω στο μυαλό.
      Χρονικό περιθώριο δεν έχω. Θα ήθελα να έχει σχηματιστεί το θέμα μου μέχρι τη λήξη του Συμποσίου .Θα δείξει!
      Δεν αγχώνομαι πάντως!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  10. Frinda Kahlo αγαπημένη λόγω των ισπανόφωνων ακουσμάτων μου paloma negra , τόσο σπαρακυικό αλλά και το la llorona http://www.youtube.com/watch?v=fcxNFUPD3WE το λατρεύω επίσης. Που με ταξίδεψες!!! Ο καμβάς θα γεμίσει όταν έρθει η ώρα του και εσύ θα γνωρίζεις πότε...΄΄Ελευθερία είναι να κάνεις εκείνο που φοβάσαι΄΄ ναι γιατί η ελευθερία δεν κατακτάται χωρίς πόνο
    Σήμερα σου στέλνω τα πιο ταξιδιάρικα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι λυγμός στη φωνή; Νικόλ μου δεν το είχα ακούσει ξανά το κομμάτι! Φυσικά δεν κατάλαβα λέξη αλλά ο σπαραγμός είναι διεθνής ε;
      Δεν προλάβαινα να σχολιάσω ! Μόνο έβαλα το κομμάτι να ακούσω γιατί ήμουν περαστική!
      Φιλιά και θα επανέλθω!

      Διαγραφή
    2. Η ελευθερία θέλει πόνο. Κι είναι και ρίσκο που αξίζει θα συμπλήρωνα Νικόλ μου. Δεν ξέρω κατά πόσο είμαστε έτοιμοι για αυτήν τελικά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Φρίντα..τι κορυφαία γυναίκα!
    Καμβάς...τα χρώματα, οι φιγούρες, το φόντο, θα΄ρθουν να σε βρουν...
    Βαμβουνάκη..όλες οι αράδες της, φέρνουν στοχασμό.
    Πολλά φιλιά...
    **Αννιώ**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είπα να βγω να μπλοκοπερπατησω!
    Να δώσω τις ευχες μου για τη νεα χρονιά και να πω και ένα γεια.

    Γεια λοιπόν :) και καλή χρονια!!!! Τι κάνεις Αριστεα μου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Στέλλα ειμαι απο το styllia. Μα τι έπαθε και δεν με εμφάνισε στο σχόλιο #\>}+
      χα χα χα

      Διαγραφή
    2. Καλώς την! Μας έλειψες να ξέρεις! Εύχομαι να είσαι καλά!
      Καλή χρονιά κοπέλα μου, με υγεία!
      Καλά να περνάς!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. ....υπέροχο άκουσμα...όμορφοι συλλογισμοί και ένας καμβάς που περιμένει την έμπνευσή σου!!
    Καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι και δημιουργικό!!
    Φιλιά!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτά τα ακούσματα, σπαραχτικά!! Πρόσφατα έμαθα ότι το τραγουδούσε πρώτα άντρας για την αγαπημένη του που τον απατούσε και αυτός δεν άντεχε..
    Το έργο το χω δει με την Χάγιεκ.. Η Φρίντα είναι κι εκείνη αυτό που λέμε άπιαστο σύννεφο.. Νερό που κυλά από τα δάχτυλα και πως να το παγιδέψεις.. Ασυμβίβαστο πνεύμα όπως όλοι οι καλλιτέχνες..
    Ο πίνακας θα σου ζητήσει να τον γεμίσεις όταν το νιώσει... Θα σε πάρει από το χέρι και θα στραγγίσει από μέσα σου επάνω του κάθε εικόνα που λάτρεψες, κάθε νότα που σε ενέπνευσε, κάθε συναίσθημα που έπνιξες ή σε πλημμύρισε... Εσύ απλά πρέπει να υπακούσεις όταν έρθει η στιγμή...
    Για μένα αυτή είναι η διαδικασία δημιουργίας..
    Σοφά τα λόγια της Μάρως! Ελευθερία είναι να νικάς τον φόβο. Οσο για τις μεγάλες καρδιές εδώ θα διαφωνήσω.. Γεννήθηκαν για να αδειάζουν όχι για να γεμίζουν!! ;)))
    Φιλάκια Αριστάκι μου και να χεις ένα όμορφο σ/κ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι από τα έργα που θέλω να δω! Έχω δει σκηνές κι έχω παρακολουθήσει πολλά βίντεο με τη ζωή της ζωγράφου όπως και ντοκιμαντέρ με υλικό που έχει την ίδια και το σύντροφό της ζωγράφο Ριβέρα.
      Ξεκίνησα να τη ψάχνω λόγω της ζωγραφικής της...διάσημες οι αυτοπροσωπογραφίες της. Ασυμβίβαστη, φλογερή, παθιασμένη! Είναι δυνατόν να μην μαγεύει;
      Έθεσες σε σωστή βάση τα λόγια απότο βιβλίο της Βαμβουνάκη:
      Ν ατα βάζεις με το φόβο...να προσπαθείς να τον ξεπεράσεις...τότε γεύεσαι κομμάτια ελευθερίας.
      Κι οι μεγάλες καρδιές φυσικά και δεν χρειάζεται να γεμίσουν.... ελάχιστα λέει ο τίτλος...σχεδόν τίποτα !
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  15. Πολύ ενδιαφέρουσα η μουσική επιλογή σου, όπως ο συλλογισμός, οποίος όντως χωράει ανάλυση, που όμως μάλλον εδώ δεν είναι το κατάλληλο σημείο να γίνει. Όσο για τον καμβά, να υποθέσω ότι όταν γεμίσει θα τον ξανανεβάσεις σε στυλ πριν-μετά; Χαχα! Πάντως θα περιμένουμε όσο χρειαστεί! :)

    Καλό Σαββατόβραδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται χαρά μου ... θα υπάρχει το άδειο και μετά το γεμάτο. Όπου μπορώ τραβώ και φωτό από στιγμές. Αλλά το να ζωγραφίζω και να σταματώ να φωτογραφίσω τη διαδικασία είναι άβολο. Μακάρι να μπορούσα να δείχνω τα διάφορα στάδια.
      Χαίρομαι που δεν αγχώνομαι εγώ...αλλά ούτε κι εσείς!
      Καλό Σαββατόβραδο!

      Διαγραφή
  16. Ακούς, βλέπεις και συλλογίζεσαι σε πολύ ωραίες συχνότητες. Βάλε μουσική στον καμβά, χρώματα στα τραγούδια, ποίηση στη ζωή, ανακάτεψέ τα όλα και κάνε το θαύμα σου. Μια καλή μίξη, γεννά δημιουργία. Καλή έμπνευση Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για την ενθάρρυνση Μαρία μου!
      Οι συμβουλές σου ...υπέροχες!
      Πολλά γλυκά φιλιά!

      Διαγραφή
  17. "Ελευθερία είναι να κάνεις εκείνο που φοβάσαι"
    Είσαι σίγουρη παιδάκι μου; Γιατί αν με πιάσουν να κάνω αυτό που θέλω θα τους πω ότι εσύ μου το ‘πες!
    Πολύ θα το ‘θελα να πλάκωνα στις κατακεφαλιές κάτι τύπους μέσα στη Βουλή και κάτι άλλους που πέρασαν από αυτήν. Φοβάμαι πως μετά θα έχανα την ελευθερία μου.
    Καλή και δημιουργική Κυριακή.

    Συμβουλή: Μη συνεχίσεις τον πίνακα. Βάλε του τίτλο "Ένα σαξές στόρυ που μόλις ξεκίνησε και σταμάτησε εκεί. Samaras edition"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α καλά! Πες μας τι πήρες! χεχε!!!
      Να τα βάζεις με τους φόβους σου ...φαντάζομαι τους εσωτερικούς. Τους τοίχους που ανυψώνονται μέσα σου. Που δεν σε αφήνουν να πας παρακάτω. έτσι το φαντάζοομαι εγώ και νομίζω ότι έχω δρόμους να κάνω ...πολλούς.
      Έχω ξεκινήσει με το να ρωτώ και να ψάχνω.
      Όσο για τον πίνακα.... σαξές δεν ξέρω αν θα είναι. Θα κοιτάξω πάντως να βλέπεται! χιχιχ!
      Καλό βράδυ Πέτρο μου!

      Διαγραφή
    2. Και όταν αγαπάς, δεν φοβάσαι να φοβηθείς!

      Καλό Σαββατιάτικο βραδάκι... πολύ αγαπησιάρικο! :)))

      Διαγραφή
    3. Πολύ σωστή η παρατήρηση σου Στεφανία μου γλυκιά!
      Πολλά ζεστά φιλιά!

      Διαγραφή
  18. μια μεγαλη καρδια γεμιζει με ελαχιστα γιατι δεν χρειαζεται φτιασιδια.
    οσο για την ελευθερια, υπαρχει πιο μεγαλη απο το να απελευθερωθεις απο τους φοβους σου,απο οσα σε κρατανε δεσμιο;
    η ιδεα για τον καμβα θα σου ερθει εκει που δεν το περιμενεις και θα ειναι υπεροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άπιαστο όνειρο η ελευθερία όμως ε; Απλά μπορούμε να λέμε ότι προσπαθούμε.
      Κάτι άρχισε να μου έρχεται μετά από τόσες συμβουλές και μουσική κάλυψη!
      Καλημέρα και φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Η μουσική υπέροχη Αριστέα μου , δεν το είχα ξανακούσει το τραγούδι και με ξάφνιασε ευχάριστα, αισθαντικό και υποβλητικό, αφέσου στη μουσική και οι οι εικόνες θα σχηματιστούνε μόνες τους και όλη η θετική ενέργεια που εκπέμπεται από τα σχόλια και τις σκέψεις των φίλων θα φορτίσουνε το δημιουργικό σου πνεύμα που θα εκφραστεί στον καμβά όταν έρθει η στιγμή......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου Κλαυδία για τα γλυκά σου λόγια!
      Καλή Κυριακή να έχεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  20. Πραγματικά έμεινα με τα λόγια της Βαμβουνάκη!
    πολύ μεγάλο ρητό!
    όντως σηκώνει πολύ συζήτηση!

    φιλάκια!
    Καλό βράδυ κι από δω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή