Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Η σπηλιά



Έλα ψυχή μου,
στη μυστική σπηλιά μαζί να μπούμε
να την εξερευνήσουμε...
Εκεί όπου θεοί και δαίμονες,
άγγελοι και δράκοι  
στου ονείρου το λυκαυγές
συναπαντιούνται...
Εκεί, στη μυστική σπηλιά,
να ψάξουμε για αλήθειες μόνο.
Προσεκτικά.
Επίμονα.
Καρτερικά.
Στα αδιέξοδα 
δρόμους να επιλέξουμε
αυθωρεί.
Κάνει ψύχρα εκεί, μου είπανε.
Κάνει σκοτάδι.
Κι ίσως σκιαχτούμε...
Και οι αισθήσεις δεν βοηθούν,
καθόλου δεν βοηθούν,
στην αναζήτηση αυτή....
Τι κι αν ακούς,
αν βλέπεις στις σκιές;
Η όσφρηση ανώφελη.
Η γεύση περιττή.
Το χέρι κι αν αγγίξει,
τα μυστικά που αναζητώ πώς να γνωρίσει;
Πώς να ανεχθούμε τη σήψη
τη δυσωδία που έρχεται από τα έλη του νου
καθώς ακίνητα έμεναν για χρόνους τα νερά του;
Ούτε ένα τόσος δα κυματισμός...
Πώς να τα κάνουμε ξανά να κινηθούν;
Αυτή είναι η έννοια μου,
το μόνο μέλημά μου.
Στα αδιέξοδα ψυχή μου μη φοβηθείς.
Στα πόδια μη το βάλεις.
Να τον πας το δρόμο μέχρι που πάει....
Κι ας πονάει.
Δεν είναι αναλγησία από μέρους μου ψυχή μου.
Είν' που μου' πανε πως από τα σκοτάδια 
τα βαθιά 
επάνω σαν ανέβουμε ξανά
το φως θα φέξει πιο δυνατά!

@ριστέα


Αυτό είναι το ποίημα που δεν έστειλα στο Παιχνίδι των λέξεων 
στο TEXNIS STORIES.
Αποφάσισα να συμμετέχω με κάτι άλλο.


Καλή σας μέρα!

Καλή εβδομάδα!





Το 2ο Συμπόσιο Ποίησης με θέμα τον ...Έρωτα
περιμένει τις συμμετοχές σας,
έως και την Πέμπτη 16/01 στις 8 το βράδυ 
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.



61 σχόλια:

  1. Κρατάω σαν φυλαχτό τον τελευταίο σου τον στίχο...
    "... το φως θα φέξει πιο δυνατά!"
    Καλή επιτυχία στο διαγωνισμό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγω επισης..
      "... το φως θα φέξει πιο δυνατά!"
      Αντιλαλει σαν επιθυμια μεσα μου αυτο..

      Σου ευχομαι μια ομορφη καλη μερα..

      Διαγραφή
    2. @Σοφία μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Να'σαι καλά!
      Φιλάκια!

      @ Καλή μου και νέα μου φίλη που δεν ξέρω και τι όνομα να χρησιμοποιήσω πινελάκι μου...να 'σαι καλά!
      καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Ωραίο το ποίημα σου...κριμα που δε το στείλες στη Φλώρα ...πειράζει να συμμετείχες με δυο συμμετοχές; Καλή επιτυχία σου εύχομαι με το άλλο που έστειλες..Καλημέρα κ καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει δελφινάκι μου! Επέλεξα κάτι που ένιωθα καλύτερα για το Παιχνίδι. Εδώ έχει τη θέση που ήθελε να έχει!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. "Να τον πας το δρόμο μέχρι που πάει.."
    Ναι Αριστέα μου αυτό είναι το ζητούμενο!!
    Πολύ καλό το εγχείρημά σου
    Δεν ξέρω γιατί δεν επέλεξες αυτό στην
    συμμετοχή σου θα μπορούσε επάξια
    να σε αντιπροσωπεύσει πάντως...
    Κρατάς φαίνεται άσσο στο μανίκι...σε ξέρω!!

    Καλημερούδια με φιλί γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Μετράει η γνώμη σου πολύ!
      Άσσο δεν ξέρω αλλά αισθάνομαι και με την άλλη μου επιλογή θαυμάσια!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. καλημέρα καλή εβδομάδα!κι εγω στο τελευταίο στίχο θα έμενα!
    και μην ξεχνάς:45 και σήμερα!!φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Βαρβάρα μου, να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα!
      Τι καλά που φέρνεις την αισιοδοξία και την απιθώνεις εδώ!
      Σε λατρεύω! ♥

      Διαγραφή
  5. Μου άρεσε πολύ το ποίημα, κρίμα που δεν το έστειλες.
    Καλή επιτυχία με το άλλο...κάτι θα ξέρεις εσύ, θαρρώ θα είναι καλύτερο.

    Φιλάκια, καλή εβδομάδα Αριστέα μου:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αριστεα μου θα ηταν μια πολυ δυνατη συμμετοχη!
    Ειλικρινα μου αρεσε παρα παρα πολύ!
    Και ωραιος τιτλος!
    Καλη επιτυχια στην αλλη που εστειλες!
    Φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικίτσα μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Αυτό προέκυψε σαν άσκηση και πολύ το χάρηκα!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  7. Καλημερούδια!! Μα τόση έμπνευση πια βρε θηρίο;;;; Ασε λίγη και για μας!!! Χαχαχα!!
    Πολύ όμορφο το ποίημα!!! Μου αρέσουν πάντα τα νοήματα που περνάς Αριστέα μου!! Σε εμπιστεύομαι που δεν το κράτησες για το παιχνίδι!! Κάτι ξέρεις!!
    Αλλά αλήθεια αν στόχος είναι να βγούμε από την σπηλιά γιατί να μπούμε εξαρχής άραγε;;; Είναι τελικά τόσο απαραίτηττη η κατάδυση για να αναδυθούμε;;;
    Τροφή για σκέψη! ;))))
    Μάκια καλό μου και καλή βδομάδα να χεις!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συναισθηματικά ήταν μια δύσκολη μέρα. Έτσι προέκυψε να γίνει ....δημιουργική Μαριλένα μου! Αν σου πω ότι σχεδίασα και το θέμα που θέλω να ζωγραφίσω; αχαχα!

      Νομίζω ότι το έπιασες το point! Η ερώτηση σου φαντάζομαι ....ρητορική ε;

      Ξέρεις εσύ!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. "Στα αδιέξοδα ψυχή μου μη φοβηθείς. Στα πόδια μη το βάλεις"... αυτό είναι ο μεγαλύτερος φόβος μου. Μου αρέσει που με τη λέξη "ψυχή μου" εισέπραξα να απευθύνεσαι, αφενός στα ενδότερα σου κι αφετέρου σε κάποιον άλλον, εξίσου συνοδοιπόρο... Αναρωτιέμαι κι εγώ, γιατί αυτό το ταξίδι στα άδυτα να θεωρείται απαραίτητο, αφού, με μαθηματική ακρίβεια, πονάει τόσο.... Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ έπιασες το δεύτερο πρόσωπο χαρά μου και μαζί με τη Μαριλένα ...καταδυθήκατε στο ανταριασμένο μου μυαλό!
      Γιατί τον πάμε το δρόμο που πονάει.... γιατί ο λιγότερο ταξιδεμένος θα μας βγάλει ίσως στα ανεξερεύνητα καρδιά μου!

      Φιλιά και καλή εβδομάδα ! Δύσκολη ...αστρικά! Προσοχή έχει πανσέληνο στο ζώδιο μου ...κλάματα κι ευαισθησίες δηλώνει το θέμα! Λέω να πάω κάπου στη Χαβάη να εξαφανιστώ! ;-)

      Διαγραφή
  9. Είν' που μου' πανε πως από τα σκοτάδια
    τα βαθιά
    επάνω σαν ανέβουμε ξανά
    το φως θα φέξει πιο δυνατά!

    Σίγουρα τα σκοτάδια πονάνε πολύ...μα θα 'θελα να ελπίζω πως μια μέρα θα φτάσω επιτέλους στο φως...!
    Υπέροχο Αριστέα μου!
    Την καλησπέρα μου και καλή εβδομάδα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα έτσι μου είπανε και εγώ έχω αρχίσει να το πιστεύω: από το σκοτάδι μαθαίνεις την αξία του φωτός!]
      Και μόνο ότι πονάει διδάσκει!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. όσοι γραφουν τόσο δραματικά πάντα με βαζουν σε σκέψεις αν εχουν ζησει κάπως έτσι , το γιατί πληγωθηκαν.....για να τα γραφουν όμως ,νομιζω τα εχουν ξεπερασει , θυμούνται τον πόνο που τους προκάλεσαν ,τα καταγραφουν ,αλλά νομίζω τωρα τα βλέπουν από μια άλλη οπτική.....
    πολύ ωραίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ Νάσια μου βλέπω με τα χρόνια πως κάτι μαθαίνω κάθε φορά...baby steps! Κι αυτό το βγάζω στο χαρτί. Κάθε φορά κι ένα βηματάκι πιο πέρα. Πριν δέκα χρόνια δεν είχα βασανιστεί σε τίποτα ουσιαστικό. Πιθανόν να υπάρχουν κι άλλα δυσκολότερα μπρος! Κάτι αφήνουν όλα αυτά!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Εξέγερση όχι μόνο για να ζήσεις, αλλά για να μπεις βαθύτερα στο νόημα της ζωής, να θρέψεις τις υπαρξιακές σου πείνες. Βύθιση κι ανύψωση εν ρίπη. Δικά σου τα βάθη, δικά σου τα ύψη, δικές σου οι κορυφές, δικές σου κι οι χαράδρες.

    Πολύ σε γουστάρω, κυρά-δασκάλα!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα το γλυκό μου το φοιτητριάκι !!! Πολύ χαίρομαι που έπιασες αγάπη τις υπαρξιακές πείνες! Δρόμος μακρύς και βαθύς! Αποτέλεσμα ; Αβέβαιο. Η προσπάθεια είναι αυτή που μετράει!
      Φιλάκια πολλά! ♥

      Διαγραφή
  12. Ένας κόμπος στο λαιμό...
    Εξαιρετικό!!!!!!
    Γλαύκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπέροχο! Αλήθεια πόσοι αντέχουν να ψάξουν στη σπηλιά;

    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσοι αλήθεια την πλησιάζουν; Πόσοι αγνοούν την ύπαρξη της; Κι εγώ μη νομίζεις ...στα 10 βήματα είμαι ακόμα...με έσπρωξαν! Αλλά έχω κάποιον που με προκαλεί διαρκώς να πάω και παρακάτω!
      Φιλιά πολλά Γιώργο!

      Διαγραφή
  14. Μου είπαν πως τα εύκολα μας αρέσουν!
    Τι ωραία να καταλαβαίνουμε ένα βιβλίο και να το διαβάζουμε ευχάριστα!
    Μα αυτό που πονάει, που δεν το καταλαβαίνω έχει πιθανότητες να μου δώσει κάτι!
    Μου είπαν πως αν στέκομαι στα εύκολα ...ποια η ουσία;
    Τι θα κερδίσω;
    Αν στέκομαι στην επιφάνεια πώς ξέρω τι υπάρχει παρακάτω;

    Χαίρομαι που μου έδωσαν τροφή για σκέψη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν αυτό είναι το ποίημα που ΔΕΝ έστειλες στο παιχνίδι, σκέψου τι θα 'ναι αυτό που έστειλες! (ήθελα να γράψω περισσότερα αλλά μόλις γύρισα από κάτι τσίπουρα και κρασιά -χικ!- οπότε κι αυτά που γράφω πολλά είναι!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχα! Και μόλις το διαπίστωσα και στο μέιλ Σοφία μου!
      Δεν είν'κακό!Εμένα το νέκταρ με οδήγησε ουκ ολίγες φορές σε μονοπάτια δημιουργικά!
      Αυτό που έστειλα είναι πιο βατό! Τα δύσκολα παιδεύουν . ήθελα να παιδευτούμε εδώ , όχι στο Παιχνίδι!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Υπέροχο!!! Λοιπόν, αν δεν το έστειλες αυτό στη Φλώρα, αναρωτιέμαι τρελά τι είναι το άλλο κείμενο που διάλεξες να στείλεις...
    Θα μας "στείλεις", να υποθέσω;;
    :))))
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σου πω μετά το πέρας του Παιχνιδιού το στόρι της συγγραφής!
      Έχει να κάνει με μια ιστορία που ποτέ δεν έστειλα στον προηγούμενο γύρο. Ήταν στο μυαλό μου . Οι λέξεις επιλέχθηκαν ως πρόκληση! Ήταν και για μένα πρόκληση να τις βάλω σε μια ιστορία που προϋπήρχε στο μυαλό μου! Όπως και στο σημερινό ποίημα! (Φυσικά και με΄έλεγα Χαζέα για τη σήψη και την αναλγησία!)

      αχαχα!
      Φιλάκια Έλλη μου και σε ευχαριστώ για όλα!

      Διαγραφή
  17. Υπέροχη κατάδυση στη σπηλιά του εαυτού μας. Με τέτοιον οδηγό, το ανέβασμα στο φως είναι βέβαιο. Κι ας είναι δύσβατα τα μονοπάτια που μας ξεναγείς. Είναι ο μόνος δρόμος.
    Αριστέα μου ανεξάρτητα από συμμετοχές, είναι μια εξαιρετική κατάθεση. Να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, σε ευχαριστώ πολύ! Το ξέρω ότι είναι ο μόνος δρόμος.
      Καθόλου εύκολα. Καθόλου σιγουράκι. Μα το πείσμα κυριαχεί: θα προσπαθήσω!
      Να'σαι καλά!
      Τα λόγια σου με τιμούν!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  18. Ειναι εξαιρετικό δεν ξέρω γιατί αλλά έγινε αμέσως δικό μου Αριστάκι!
    Δεν σε πειράζει να το δανείζομαι όποτε με πιάνει απελπισία!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι μου ,,,αναδημοσίευσέ το κιόλας!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Και αφού έχεις περισσευούμενα γιατί δεν μου ‘στειλες ένα;
    Ωραία φιλενάδα είσαι!
    Τι; Περιμένεις τις δικές μου σκέψεις;
    Ναι καλά!
    Ήθελα να ‘ξερα με τόσο …ποιοτική μουσική ολημερίς πως δεν κουδουνίζουν τα αυτιά σου και έχεις έμπνευση; Βάζεις κάτι στο γάλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχα! Δεν πίνω γάλα καρδιά μου!
      ( αν πιω γάλα ...θα δηλητηριαστώ! Είμαι αλλεργική! )Κι αφού η μανούλα μου με έκανε αλλεργική είπε: δεν την κάνω ανεκτική και πεισματάρα σε άλλα;
      αχαχαχαχαχα!
      Ήταν τυχαίο χτες! Είχα καλές αστρικές επιρροές φαίνεται ;-)

      Διαγραφή
  20. Υπέροχο!!
    Το διάβασα και το ξαναδιάβασα και κάθε φορά μου άρεσε όλο και περισσότερο...!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου πολύ χαίρομαι που σου άρεσε! Με παίεψε πολύ αλλά το χάρηκα! Είχα καθαρά την εικόνα αλλά οι λέξεις που ήθελα ντε και καλά να βάλω ήταν κάπως... Τι στο καλό σκεφτόμουν όταν τις επέλεγα; αχαχα!
      φιλάκια!

      Διαγραφή
  21. πω πω τι ωραίο!!! "Στα αδιέξοδα ψυχή μου μη φοβηθείς." πολύ δυνατό ποίημα Αριστεάκι μου!! Μπράβο, φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Θα ήταν δυνατή συμμετοχή αυτό το ποίημα Αριστέα μου, εξαιρετικό! Δεν έχω λόγια για την τόσο υπέροχη δημιουργία σου!!
    Καλό βραδάκι και καλή εβδομάδα! Φιλάκια!

    Υ.Γ. Καλή επιτυχία στην συμμετοχή σου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Κωνσταντίνα μου! Πίστεψα ότι την ποίηση την προσπερνούν λιγάκι στο παιχνίδι, ειδικά αν είναι λιγάκι βαρύ το ποίημα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  23. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία Έλενα!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πολύ ωραίο! Φαντάζομαι πως θα είναι η συμμετοχή σου στο παιχνίδι!!!
    Πως τα καταφέρνεις να γράφεις δύο συμμετοχές και εγώ να μη μπορώ να γράψω ούτε μία? Είδες τι κάνει η άτιμη η έμπνευση?
    Σε φιλώ! Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάθισα να γράψω το συγκεκριμένο ποίημα έχοντας στο νου τι ήθελα να διαπραγματευτώ. Οι λέξεις άγγελος και δράκος μου ήταν χρήσιμες. Ε μετά είπα ας βάλω και τις άλλες αν μπορώ!
      Και μπόρεσα!
      Φιλιά κι ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  25. Είναι παρά πολύ όμορφο....ειδικά η κατάληξη του!!!
    Καλό ξημέρωμα :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Είχαμε τον Ανταίο, να που μας προέκυψες κι εσύ... σπηλαιολάτρης! Με τέτοια προτροπή, βλέπω να γινόμαστε όλοι, λίγο - πολύ, τρωγλοδύτες!
    Καλό ξημέρωμα εύχομαι, από τα βάθη της σπηλιάς μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χεχε! Καλησπέρα Αννούλα μου! Η σπηλιά είναι τόσο αγαπημένη λέξη κι ιδέα που την έχω ζωγραφίσει κιόλας
      http://princess-airis.blogspot.gr/2012/07/blog-post_2790.html
      δες τον πρώτο πίνακα! Ο καλύτερος μου ως τώρα! Αγαπημένος!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
    2. Απίστευτα όμορφος ο πίνακας. Τον κοιτάζω και ταξιδεύω, θέλω να διαβώ την καμάρα - πόρτα...
      Φιλιά

      Διαγραφή
    3. Εγώ να δεις ! Σημαίνει τόσα πολλά για μένα! Πέρα ως πέρα συμβολική η σπηλιά!

      Και τεχνικά όμως που να το πω και ποιος να πιστέψει ότι ο ουρανός φτιάχτηκε με τον παράμεσο! Το δάχτυλο εννοώ!
      Αγκύλωση είχε πάθει μετά αλλά άξιζε!

      Φιλάκια πολλά ♥♥♥

      Διαγραφή
  27. ... φαντάζομαι αυτό που έστειλες... !! μπράβο airis... έχω φίλη μια ποιητρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπική επιλογή. Θα δείξει το αποτέλεσμα αν έκανα καλά!
      Φιλιά κι ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  28. - Πώς να ανεχθούμε τη σήψη,
    τη δυσωδία που έρχεται από τα έλη του νου καθώς ακίνητα έμεναν για χρόνους τα νερά του;
    Ουτε ένας τόσος δα κυματισμός..

    Έδεσε γλυκά, άναρχα, περήφανα, τολμηρά, βεβιασμενα με τις ''υπαρξιακές πεινες''της Lysippe μας. Σκέφτομαι πώς τυπώνονται οι λέξεις στο νου, πώς χαράζουν βαθιά μέσα μας ώρες μετά την ανάγνωσή τους και μας κρατούν το χέρι δείχνοντας μας τον δρόμο. Πότε προβληματίζοντας μας, πότε ταρακουνώντας μας, πότε κλείνοντας μας το μάτι πονηρά από τη γωνία. Πάντοτε ξυπνώντας μέσα μας κάτι, οδηγώντας μας στη μη-φυγή, στη μη-αδράνεια, στη μη-σήψη.

    Χάρηκα που ελαβες το ταρανδακι, κοριτσάκι μου. Σου'χω φωτογραφίες από την εκδρομουλα μας στην εξοχή της Βικτωριας. ΣΛ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που στάθηκες σε αυτό το σημείο ξενιτεμένο μου!
      Η στασιμότητα χρόνων ήταν ο στόχος μου! Αλλιώς γιατί το κατέβασμα; Γιατί διαπιστώνω ότι αν δεν πας πίσω δεν θα πας ποτέ μπρος!

      Φιλιά λατρεμένο μου ♥

      Διαγραφή
  29. Αν και αυτό δεν πήρε μέρος στο παιχνίδι
    ξεχώρισε με τη μοναδικότητά του
    και την τέλεια περιγραφή του εσωτερικού κόσμου μας.
    Αριστέα μου σε κάτι τέτοια είσαι ακαταμάχητη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλώρα μου με τιμούν τα λόγια σου!
      Να σαι καλά!
      Τα φιλιά μου και την αγάπη μου! ♥

      Διαγραφή