Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015

Όμορφος κόσμος !



Θα ξυπνήσουν μια μέρα οι άνθρωποι
μέσα σε έναν πράσινο κόσμο
με κόκκινα ρόδα
και γαλάζιους ουρανούς.
Θα λένε καλημέρα σε όλους
και θα χαμογελάνε
Θα αγκαλιάζονται σε κάθε κοινωνική συναναστροφή
νέοι, γέροι, άνθρωποι απλοί, 
πολιτικοί,
ιερωμένοι
και τα λόγια τους θα είναι πλούσια 
από αισθήματα, χρώματα, ήχους
Οι αρρώστιες και ο θάνατος θα υπάρχουν
Ναι θα υπάρχουν κι αυτά.
Μα δεν θα τρομάζουν 
αφού ξέρουν όλοι πως το απευκταίο 
δεν το γλιτώνει κανείς
Μετριάζει όμως ο πόνος ή ο φόβος με τον ώμο του φίλου
κι έναν λόγο καρδιάς:
"Θα περάσει κι αυτό"!

Θα ξυπνήσουν μια μέρα οι άνθρωποι
σε έναν σύμπαν φιλόξενο
Όπου όλα θα είναι όπως έπρεπε να ήταν
Πριν ξεσπάσει 
ο Νόμος του δυνατού
Πριν κυριαρχήσει ο Εγωισμός
και η Αχαριστία
κι όλα τα κακά που φώλιασαν στις ψυχές μας
και τις μαύρισαν!
Πόλεμοι δεν θα υπάρχουν
Όχι άλλα νεκρά παιδιά και τρόμος για το αύριο
Κανείς δεν θα γελάει με τις αδυναμίες του άλλου
Άσπροι, κίτρινοι,μαύροι,άφυλοι, ομοφυλόφιλοι,
όρθιοι ή ξαπλωτοί
όλοι ίσοι!

Όμορφος κόσμος!

Πόσο πολύ θα'θελες να βγει αληθινό το όνειρο αυτό
Θαρρώ πως μόλις έκλεισες τα μάτια
Και η σκέψη σου πλημμύρισε από φως
Η ψυχή σου ένιωσε χάδια ζεστά
Και προσευχές εσκέφτηκες να κάνεις.

Πάμε φίλε μου εσύ που το ζητάς
να βάλουμε το πρώτο λιθαράκι;
Όχι με προσευχές
μα με μια αλλαγή!
Μία στροφή σε μας, όχι στον άλλον
Ένα βαθύ, συνεχές μα και επίμονο
πέταγμα πάνω στα λάθη μας
στους εγωισμούς μας
στην μικροψυχία μας
στην οκνηρία μας
στην αλαζονεία μας
στην αχαριστία μας
στην ζηλοφθονία μας
στην απληστία μας
στα εφτά
στα δεκαεφτά
στα εκατόν εφτά κακά 
του κακού εαυτού μας!

Μειδιάς!
Σε βλέπω

"Τι είναι ένα πέταγμα;"
ψιθυριστά ρωτάς
μα φανερά πια γελώντας!

Μα ένα πέταγμα της πεταλούδας, λένε,
ολόκληρο τυφώνα μπορεί να προκαλέσει*

@ριστέα


Αυτή είναι η εκτός συναγωνισμού (για προφανείς λόγους) συμμετοχή μου
στο 6ο Συμπόσιο ποίησης!

Μια αναγκαία συμπλήρωση, μισή μέρα μετά
(το ποίημα γράφτηκε χτες βράδυ):
Παραπονιόμουν τελευταία ότι η έμπνευση με έχει εγκαταλείψει 
και οι εννέα Μούσες μαζί!
Αλλά μία τυχαία συνάντηση, ένα χαμόγελο,
συναισθήματα ζεστά και μια αγάπη που υπάρχει πέρα 
και πάνω από σχέσεις, τύπους και χρόνους
είναι ικανά να σου δημιουργήσουν ιδανικούς κόσμους, αισιοδοξία και ελπίδα!
Δεν είναι υπέροχο να γινόμαστε για τους άλλους πηγή έμπνευσης 
κι όχι πηγή άγχους, αγωνίας και πόνου;
___________________________________________
*Το φαινόμενο της πεταλούδας  είναι μια ποιητική μεταφορά, στη θεωρία του χάους 
για το φαινόμενο της ευαίσθητης εξάρτησης ενός συστήματος από τις αρχικές συνθήκες. 
Σύμφωνα με μια από τις διατυπώσεις, λέγεται ότι "αν μια πεταλούδα 
κινήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, μπορεί να φέρει βροχή στην Κίνα". 
Διαφορετικές παραλλαγές εκφράζουν ουσιαστικά την ίδια ιδέα: 
μια απειροελάχιστη μεταβολή στη ροή των γεγονότων οδηγεί,
 μετά από την πάροδο αρκετού χρόνου, 
σε μια εξέλιξη της ιστορίας του συστήματος δραματικά διαφορετική 
από εκείνη που θα λάμβανε χώρα, αν δεν είχε συμβεί η μεταβολή.
*
Ψιλά δικά μου γράμματα: 
Όχι, η αλλαγή δεν είναι πάντα δραματική!
Αμήν!

57 σχόλια:

  1. Αριστεα μου καλημερα!
    Η αλλαγη σου ειναι εξαιρετικη!
    Αξιοζηλευτη θα μπορουσα να πω!
    Κριμα που ειναι εκτος συναγωνισμου!
    Παντως το θεμα που σκεφτηκες επικαιρο οσο ποτε!
    Φιλακια πολλα πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Κικίτσα μου. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Καλό ΣΚ :)))

      Διαγραφή
  2. Υπέροχο Αριστέα, πραγματικά υπέροχο! Μακάρι να 'ρθει η αλλαγή που προσδοκούμε..........φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Αριστάκι μου
    Θαυμάσιο και με πολλά μηνύματα
    Αφέθηκα στην πένα σου και με συγκίνησε αυτό:
    "Μα ένα πέταγμα της πεταλούδας, λένε,
    ολόκληρο τυφώνα μπορεί να προκαλέσει"
    Όντως μια αλληλεξάρτηση πραγμάτων γεγονότων
    παρατηρείται παντού στο σύμπαν και το μεταβάλλει!!!

    φιλάκι γλυκό ♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λόγια αυτά ειδικά από σένα Ελένη μου με τιμούν και με συγκινούν!
      Να'σαι καλά μάτια μου!
      Καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι♥

      Διαγραφή
  4. Υπέροχο Αριστάκι μου και πόσο θα ήθελα κάποια στιγμή να γίνει αληθινό και να ζήσουμε τον όμορφο κόσμο σου!
    Ας αφήσουμε τις πεταλουδίτσες να κάνουν την ζωή τους και τα πετάγματα τους και να προσπαθήσουμε εμείς να κάνουμε καλύτερο το κόσμο μας.
    Πολλά φιλιά!
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Ελενάκι μου ...Τον καημό μου κατέγραψα!
      Και χάρηκα που βλέπω ότι το όνειρο αυτό φωλιάζει μέσα σε πολλούς! Είναι ενθαρρυντικό και αισιόδοξο!
      Πολλά γλυκά φιλιά!♥

      Διαγραφή
  5. Ονειροπόλο κι αληθινό συγχρόνως. Γιατί έτσι αρχίζουν όλα.Μ'ένα πέταγμα ...........
    καλημέρα Αριστέα μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Σοφία μου!
      Χαίρομαι πολύ που μίλησε μέσα σου!
      Πολλά φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο να έχεις :)))

      Διαγραφή
  6. Γράφεις τόσο όμορφα! Δε μου έρχονται λόγια για να σχολιάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΥΠΕΡΟΧΟ...και σου αφιερώνω τα παρακάτω λόγια, με όλη μου τη καρδιά...
    " Ώσπου τέλος ένιωσα
    κι ας πα’να μ’ έλεγαν τρελό
    πως από ΄να τίποτα γίνεται ο Παράδεισος."
    Ο.Ελύτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας με λένε και τρελή κι ονειροπόλα Δημήτρη!
      αχαχα! Είδα και τους ρεαλιστές!
      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου ♥

      Διαγραφή
  8. υπέροχο καλημέρα στην αλλαγή και στην προσπάθει πραγματοποίησης της !!! μια αλλαγή ώς αρχή για πολλά ... μοναδικό το γράψιμο σου καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Νικόλα μου!
      Αμήν θα πω στην ευχή σου!
      Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις ! ♥

      Διαγραφή
  9. Ωραίο το όνειρο σου....μα δεν καταλαβαίνω ποιος ακριβώς μας σταματά από το να το πραγματοποιήσουμε!!!
    Όλα είναι θέμα οπτικής ποιος με εμποδίζει ακριβώς να είμαι χαρούμενη εκτός από τον εαυτό μου;
    Καλή σου μέρα Αριστέα μου....να έχεις ένα όμορφο σουκου ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιος μας σταματά; Ο κακός εαυτός όλων μας!
      Εμείς προσωπικά θα μπορούσαμε να τον βλέπουμε όμορφο τον κόσμο.
      Η ευχή μου αφορά κάθε ανθρώπινη ψυχή πάνω στη γη!
      Πολλά φιλιά κορίτσι μου ♥

      Διαγραφή
  10. Το 'τσερα ότι εκεί θα κέντραρες, και σε περίμενα πώς και πώς. :)

    Σε λατρεύω! Και γι' άλλη μια φορά φεύγω με αγαλλίαση, γλύκα και χαμόγελο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και με έκανες αλοιφή λέμε.....
      ΣΛ περιστέρα μου γλυκιά ! ♥

      Διαγραφή
  11. Είναι να μην σκάσεις χαμογεο μετά απ αυτό!!
    Πάντα να μας ανεβάζεις τη διάθεση κούκλα!!
    Καλό υπόλοιπο της ημερας!Φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά μάτια μου!
      Πολλά γλυκά χαμόγελα λοιπόν ☺☺☺

      Διαγραφή
  12. Δεν θα ήταν δυνατόν ένα κορίτσι που μας δείχνει σχεδόν καθημερινά πως η ζωή είναι ωραία, να μην μας έδινε εύστοχα τον όμορφο κόσμο της.
    Η συμμετοχή σου Αριστάκι είναι για πολλούς λόγους εκτός συναγωνισμού! :)
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λόγια σου με συγκινούν Μαρινάκι μου!
      Να'σαι καλά και να χαμογελάς !
      Πολλά φιλιά♥

      Διαγραφή
  13. Με τον τρόπο που μας παρακίνησες, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να γίνουμε πεταλούδες...
    Ας πετάξουμε λοιπόν...
    Τα πολύχρωμα φτερά μας, πολλά μπορούν ν' αλλάξουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάμε να φτερουγίσουμε λοιπόν Ινώ μου!
      Όλοι μαζί έχουμε ελπίδα!
      Καλό Σαββατοκύριακο μάτια μου♥

      Διαγραφή
  14. Πολύ όμορφο και το όνειρό σου και η έκφρασή του, Αριστέα!

    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Πίπη μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια !
      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου♥

      Διαγραφή
  15. να ελπίζεις - να ελπίζεις πάντα - πως ανάμεσα εις τους ανθρώπους
    - που τους ρημάζει η τρομερή "ευκολία" -
    θα συναντήσεις απαλές ψυχές με τρόπους
    που τους διέπει καλοσύνη - πόθος ευγένειας - ηρεμία
    ίσως όχι πολλές - ίσως να 'σαι άτυχος: καμία -
    τότες εσύ προσπάθησε να γενείς καλλίτερος
    εις τρόπον ώστε να έρθει κάποια σχετική ισορροπία
    Ν. ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. V ...
      δεν έχω λόγια...
      Με συγκίνησε η αφιέρωση σου!
      Την καλημέρα μου :)

      ΥΓ: Αγαπημένος ο Εγγονόπουλος

      Διαγραφή
  16. «Ένα βαθύ, συνεχές μα και επίμονο
    πέταγμα πάνω στα λάθη μας».
    Και καθώς περνούν τα χρόνια, αυτή η εκπαίδευση αποδίδει καρπούς. Αξίζει τον κόπο!
    Όλο το γραπτό σου, Αριστέα, μια όμορη διαδρομή από το όνειρο στην πραγματικότητα.
    (Οι Μούσες κάπου-κάπου ξεκουράζονται, αλλά ποτέ δεν εγκαταλείπουν τις ακοίμητες συνειδήσεις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακοίμητη συνείδηση! Πόσο με τιμούν τα λόγια σου φίλε Άρη!
      Πολύ σε ευχαριστώ !
      Την καλημέρα μου :)))

      Διαγραφή
  17. Κι όμως το φαινόμενο της πεταλούδας είναι το αγαπημένο μου!
    Το όνειρό σου είναι και δικό μου όνειρο!!!!
    Αλήθεια να γίνει Αριστάκι μου! Αμήν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ κι εγώ λατρεύω τη θεωρία όλη που κρύβει το φαινόμενο της πεταλούδας Χριστινάκι μου!
      Ενώνουμε τις προσευχές μας , μα αγωνιζόμαστε με πράξεις!
      Φιλιά!♥

      Διαγραφή
  18. Το πέταγμα της πεταλούδας.. ήδη έχει αρχισει να σηκώνει ενα μικρο αερακι με χαμόγελα.. ..τι ομορφο Αριστακι μου.. απο την πρωτη παραγραφο ως την τελευταια.. και οτι χριαζόταν αυτες τις μερες ένα μικρο πέταγμα΄΄ να γαληνεψει η καρδια.....να είσαι καλα ματια μου.. φιλώ σε και μια Μ.Α...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλίτσα μου, πολύ σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Να'σαι καλά μάτια μου!
      Το ξέρω ότι αυτές τις μέρες είστε στη γειτονιά θλιμμένες!
      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου♥

      Διαγραφή
  19. Υ-Π-Ε-Ρ-Ο-Χ-Ο !!!!!!
    Καλημέρα όλη μέρα ομορφιά μου!
    Πολλά φιλιά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. όνειρο ζω ,μη με ξυπνάτε.........
    Καλημέρα Αριστέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχα! It's too good to be true!
      Το ξέρω, αλλά πάντα θα προσπαθώ!
      Την καλημέρα μουΝάσια μου ♥

      Διαγραφή
    2. για εμένα ήταν η φραση,πως θα ήθελα να ζω σε αυτο το όνειρο....φιλάκια!

      Διαγραφή
    3. Στο ίδιο όνειρο θα θέλαμε να ζούμε.... :)))

      Διαγραφή
  21. Και ποιήτρια συν όλα τ αλλα...τι να πω πια!
    Καλο ΣΚ! Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. "Το φαινόμενο της πεταλούδας" το συζητούσα προ ημερών με τον γιο μου. Σημαντικό -για μένα- είναι, ότι ο ίδιος μου το ανέφερε, μου το ανέλυσε και μου εξήγησε και για ποιους λόγους το πιστεύει βάσιμα. Εγώ πάλι με την σειρά μου, βρήκα άλλον έναν λόγο για να είμαι υπερήφανη για αυτόν! Καλημερούδια και φιλιά και καλό σ/κ κοριτσάκι :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και να συνεχίσεις να καμαρώνεις για το παλικάρι σου! :)))
      Α ρε μανούλα♥
      Φιλούρες και καλό ΣΚ μάτια μου♥

      Διαγραφή
  23. Τώρα που ζωγράφισες έναν υπέροχο πίνακα, δεν μένει παρά να μας πάρεις μαζί σου, να μπούμε όλοι μέσα! ;-)
    Και τίθεται το αιώνιο ερώτημα, τι μας εμποδίζει ν' αλλάξουμε τον κόσμο στον οποίο ζούμε;
    ΑΦιλάκια καρδιάς και καλό μας Σ/Κ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου ο κακός εαυτός μας είναι η μόνη απάντηση που δίνω! Ό,τι κι αν σημαίνει αυτό!
      Όλα τα κακά που ανέφερα και τα συναντάμε σε μικρές ή μεγάλες δόσεις παντού και σε μας επίσης!
      Χαίρομαι που το είδες όπως εγώ: σαν έναν όμορφο πίνακα!
      Φιλιά καρδιάς!♥

      Διαγραφή
  24. Πραγματικά υπέροχο αυτό που έκανες! Αξιοποίησες την θεωρία του χάους μέσα από την ποιητική μεταφορά της στη δική σου γοητευτική δημιουργία!
    Ένας ψίθυρος πετάγματος κι όλα αλλάζουν...!!!
    Κι όμως έτσι είναι. Αρκεί να το συνειδητοποιούμε!!!

    Εδώ σερβίρεται "καφές":

    http://stisglafkistocafe.blogspot.gr/

    Φιλιά, σαν το άγγιγμα της πεταλούδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλαύκη μου, σε ευχαριστώ πολύ πολύ για τα καλά σου λόγια! ♥
      Να'σαι καλά μάτια μου και καλοτάξιδο το μπλογκ σου :)))
      Φιλιά!♥

      Διαγραφή
  25. Επιτέλους!!!! Μου είχαν λείψει τα κείμενά σου!
    Υπέροχη η έμπνευσή σου για το επίμονο πέταγμα που θα κάνει τον κόσμο που ζούμε φιλόξενο!!!!
    Καλό Σ/Κ με εμπνεύσεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου , σε ευχαριστώ πολύ για την ενθάρρυνση!
      Είχα χάσει την επαφή μου με το γράψιμο !
      Να'σαι καλά!
      Φιλιά!♥

      Διαγραφή
  26. Η θεωρία του χάους στην υπηρεσία του καλού!
    Με το καλό λοιπόν!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. τι όμορφο ποίημα Τσαγάκι μου.. περισσότερο μου αρέσει αυτή του η αισιοδοξία και ρομαντισμός μαζί!!!! φιλάκια πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Ευάκι μου!
      Να'σαι καλά!
      Τα φιλιά μου και την καλημέρα μου ♥

      Διαγραφή
  28. Καλησπέρα. Καλώς σε βρίσκω. Ελπίζω να είσαι καλά. Καλή χρονιά , με υγεία , αγάπη, ευτυχία, ωραίες και όμορφες στιγμές και ότι επιθυμείς και επιθυμούμε. Μου λείψατε πολύ πολύ . Είμαι πολύ χαρούμενη που βρίσκομαι και πάλι εδώ ,μετά από τόσους μήνες. Φιλούθκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή