Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Αφηρημένα....

Πολλά πράγματα πέφτουν καθημερινά στην αντίληψη μου:
ειδήσεις, κρίσεις, επικρίσεις, ασθένειες ψυχικές.
πόνος πολύς, κακεντρέχεια,
ζηλοφθονία, αγένεια
κι έτσι, όλα εισβάλλουν....
και σχηματίζουν ένα αφηρημένο ανάγλυφο στο μυαλό μου....
Έχω δύο δρόμους τότε:
ή να σκάσω ή να το μετουσιώσω σε έργο!
Έστω και αφηρημένα!

Όχι, καλύτερα αφηρημένα!
Όπως όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας!
Όπως αφηρημένοι είναι πολλοί άνθρωποι γύρω μας 
και δεν προσέχουν τις ομορφιές του κόσμου τούτου..
Περιμένουν αντίθετα στη γωνία πότε θα κάνεις το λάθος.
Πού θα δουν την αδυναμία σου (για να πατήσουν πάνω της προφανώς)
Πώς θα γεμίσουν το χρόνο τους γελώντας με τους μικρούς,
ξεχνώντας πώς έτσι γίνονται οι ίδιοι μικροί!

"Ανάγλυφη σκέψη" λέγεται αυτό που έφτιαξα,
και κάποια ψυχή θα το πάρει δώρο (εάν της αρέσει φυσικά).
Την έκπληξη την κρατούσα για το τέλος:
Καμβάς για το έργο αυτό αποτέλεσε 
ένα καπάκι από ένα μεγάλο, ανθεκτικό, ορθογώνιο κουτί 
που είχε κάποτε μέσα πουκάμισο (γνωστής μάρκας!)
Γιατί όλα τα άχρηστα μπορούν με λίγη προσπάθεια να γίνουν χρήσιμα.
Ίσως και όμορφα!
Τώρα εσύ θα αναρωτηθείς...
αν το μέσα είναι άθλιο, πάντα άθλιο δεν θα μείνει,
όσο κι αν το σουλουπώσεις απ' έξω;
Ευτυχώς εδώ πρόκειται για κουτί!
Όχι για άνθρωπο!

Ήταν βραδινές, αφηρημένες σκέψεις
που προσπάθησαν να μπουν σε σειρά.

Καλό σας βράδυ
@

68 σχόλια:

  1. παιδί μου τι αφηρημενο λες; Αυτό ειναι αφρισμένη θάλασσα ,όπως ακριβώς είμαι αυτές τις μέρες! Οπότε κατοχυρώθηκε!
    φιλάι ,καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχα! :) Χαίρομαι πολύ !
      Ναι , φυσικά!
      Χρόνια πολλά ξανθούλα μου ♥

      Διαγραφή
    2. Nάσια μου Χρόνια Πολλά για τη γιορτή σου!
      Να χαίρεσαι την οικογένεια και να είσαι πάντα καλά!!!

      Διαγραφή
    3. Σε ευχαριστω πολύ Μαρία! Με συγκινεις ειλικρινά!
      Ό,τι καλύτερο ε'υχομαι για την οικογένειά σου!

      Διαγραφή
    4. Επέστρεψα, η αφηρημένη!!!

      Νάσια, χρόνια σου πολλά! Υγεία, χαρές κι ό,τι καλύτερο για 'σένα και την οικογένειά σου!

      Διαγραφή
    5. Έπρεπε να ανοίξω και βιβλίο ευχών για τη Νάσια μας :)))) αχαχαχ!
      Φιλιά σε όλα τα κορίτσια :)

      Διαγραφή
    6. σε ευχαριστω Ρουλα!
      Αριστεα του χρόνου να εχεις και το βιβλίο,εισαι απαραδεκτη !

      Διαγραφή
  2. Ξέρω κάτι ανθρώπους "παλιόκουτια" που δεν σουλουπώνονται με τίποτα ρε Αριστάκι. Αν πέφτανε στα χέρια σου, ίσως και να γινόντουσαν λιγότερο άχρηστοι. Δεν είναι τα υλικά που δουλεύεις με μαεστρία, αλλά ο τρόπος που χειρίζεσαι τα "σκουπίδια" που χαλάνε τη ζωή σου. Αντί να τα πετάς, τα αξιοποιείς. Μεγάλη κατάκτηση αυτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι μου περνάει Μαρία μου εγώ! Πρέπει το άσχημο να το κάνω όμορφο στη ζωή μου. Το άχρηστο χρήσιμο! Ξέρω ότι δεν πήγε στράφι τίποτα! :)))
      Σε ευχαριστώ από καρδιάς για τα λόγια σου που πάντα με συγκινούν!
      Την καλημέρα μου και την αγάπη μου !

      Διαγραφή
  3. A, όταν είδα την πρώτη φωτογραφία, νόμισα πως έκανες κάτι σχετικό με πλάκες Καρύστου!!!
    (Μη σχολιάσεις!!!)
    :-p
    Πολύ όμορφο και πολύ εντυπωσιακό είναι, Αριστάκι μου!!!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχ! οκ Πηδάμε τις ...πλάκες!
      Σε ευχαριστώ κουκλί!
      Την καλημέρα μου! :)

      Διαγραφή
  4. Ναι, όντως κι εγώ κύματα νόμιζα πως ήταν με την πρώτη ματιά. Αλλά γι' αυτό το λέμε αφηρημένη τέχνη. Νάσια χρόνια πολλά κι από μένα και να είσαι καλά! Φιλιά κορίτσια μου και καλό βράδυ :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου πάει τελικά το αφηρημένο . Το καταλαβαίνω από το πόσο όμορφα περνάω :))))
      Καλημέρα Πετρούλα μου! :)

      Διαγραφή
  5. Αν μελλοντικά βρεθώ σε δίλημμα, για το αν ένα έργο είναι δικό σου ή όχι ξέρω πώς θα το καταλάβω...
    Από τη δαντελίτσα, καλέ!!!
    Μάλλον αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της τεχνοτροπίας σου...
    Έχω παρατηρήσει πως την τιμάς ιδιαιτέρως!
    Νάσια, χρόνια πολλά κι από εμένα!!!!!
    Αριστούλα, να έχεις ένα καλό, αφηρημένο βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από δω και πέρα η Αφρούλα μου εκτός από Χαζ'εα με λέει και μις δαντελίτσα να ξέρεις! :))) αχαχχαα Ναι έχω τρέλα με τις δαντέλες! μα δεν είναι γλύκα;
      Καλημέρα μάτια μου :)

      Διαγραφή
  6. Αριστέα μου ,σοφά τα λόγια σου. Γέμισε ο κόσμος ''δηθεν''.πολύ ωραίο το ''εργο σου.Ειδικά αυτό το σημείο με τις τρεις ''βουλίτσες''.Αφηρημένες σκεψεις μου φαίνονται. Πάντα μ' αρέσει να σε διαβάζω.
    Καλό βράδυ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι τρεις βουλίτσες ταίριαζαν με τους "μικρούς ανθρώπους"! :)))
      Να'σαι καλά Σοφία μου!
      Σε ευχαριστώ που περνάς !
      Την καλημέρα μου :)

      Διαγραφή
  7. Και βέβαια το ....μετουσίωσες σε έργο.....! όπως πάντα.....! με την μοναδική σου έμπνευση Αριστέα....! και έτσι εκτονώνεται και διοχετεύεται στην δημιουργία μια άναρχη σκέψη.
    Καλό βράδυ καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς έτσι ένιωσα Γιάννη μου!
      Την καλημέρα μου χαρά μου :)

      Διαγραφή
  8. Μου αρέσει αυτό το "αφηρημένο" σου, Αριστέα!!!! Οπως μου αρέσουν και αυτά που γράφεις κάθε φορά!!
    Να'σαι καλά, και να'χεις μιαν όμορφη εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ξέρεις πόσοι, Αριστάκι μου, σουλουπώνονται απ' έξω και μένουν για πάντα άθλιοι από μέσα;
    Το κουτί είναι αντικείμενο, όπως λες και μπορεί να ανακυκλωθεί με έναν τέτοιο τρόπο. Για τους ανθρώπους υπάρχει ένα είδος "ανακύκλωσης" άραγε;
    Μου άρεσε ο τίτλος που του έδωσες!
    Ανάγλυφη κι όχι αφηρημένη...
    Καλές δημιουργίες, κορίτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι είναι δύσκολη αυτού του είδους η ανακύκλωση Γλαύκη μου, αλλά όχι αδύνατη! Η εσωτερική μετααμόρφωση κατά τη δική μου πάντα γνώμη αρχίζει μετά από μεγάλη απελπισία. Συνήθως οι "μικροί" δεν απελπίζονται εύκολα. Βολεύονται με τον χαρακτήρα τους όπως είναι. Γιατί να τον αλλάξουν;
      Τα ανάγλυφα πάντα μου άρεσαν γιατί μπορούσα να αγγίξω και να νιώσω! Το ρήμα που με αντιπροσωπεύει !
      Να έχεις μια υπέροχη μέρα μάτια μου :)

      Διαγραφή
  10. "Αν το μέσα είναι άθλιο πάντα άθλιο θα μείνει όσο κι΄αν το σουλουπώσεις απ΄έξω". Λόγια σοφά καλή μου φ'ιλη.
    Υπέροχα τα όσα έφτιαξες. Απάντησα στο σχόλιό σου στο Καφενείο. Αν θέλεις πέρασε να το δεις.
    Νάσαι καλά,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που συμφωνείς Ντένη. Σε ευχαριστώ πολύ , θα περάσω μέσα στην ημέρα από το Καφενείο :)))
      Να έχεις μια όμορφη μέρα :)

      Διαγραφή
  11. Υπέροχο να δημιουργείς από το τίποτα κάτι τόσο ιδιαίτερο κι εξαίσιο!
    Απαραίτητα συστατικά, υλικά, Αριστέα μου, είναι η σκέψη, η θετική ενέργεια, το κέφι, ο χρόνος κι ο κόπος που αφιερώνεις, το μεράκι κι η αγάπη που σαν καλλιτεχνική φυσιογνωμία διαθέτεις, κι αποδίδεις μοναδικά θέματα που τους δίνεις χρώμα, αισθητική, σχήμα, κι όχι απλώς ένα "περίγραμμα"!
    Όλα αυτά τα κάνουν έργα με "χαρακτήρα" κοπέλα μου!
    Το λέω επειδή έχω δει πάρα πολλά έργα σου, στις σελίδες σου, αλλά δεν είχα την ψυχική ηρεμία να σχολιάσω και να σ' επιβραβεύσω παράλληλα!
    Άσε δε τα θαυμάσια "ανάγλυφα" λόγια που συνοδεψες!
    Για τους ατσούμπαλους "εσωτερικά" προσπαθώ να τους αποφεύγω
    να μην τους βάζω στη ζωή μου.

    Υ.Γ. Το ποίημα σου "όμορφος κόσμος" το διάβασα και σταμάτησα να γράφω το δικό μου!!! Τι να πω, καταπληκτικό!
    "... τι είναι ένα πέταγμα" αλήθεια, θα πω πολλά, αρκεί να βρεις το κουράγιο να σταθείς και την τόλμη να πετάξεις...
    Να είσαι πάντα καλά Αριστάκι μου, κάθε σου ανάρτηση, γεμίζει φως την ψυχή μας!
    Φιλιά ολόφρεσκα με ζεστή τρυφερή, αγκαλιά!:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου γλυκιά, σε ευχαριστώ από καρδιάς για τα υπέροχα λόγια σου! Για το ποίημα δε, τι να πω κι εγώ; Με συγκίνησες !
      Όταν το έγραφα η ψυχή ένιωθα να μεγαλώνει...να απλώνει!
      Περιμένω τη συμμετοχή σου γιατί ξέρω ότι αν δεν τη στείλεις θα μας στερήσεις ένα διαμάντι!
      Πολλά γλυκά φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Τα κουτιά σουλουπώνονται ευκολότερα από τους ανθρώπους!
    Πραγματικά!
    Και αυτό έγινε πολύ όμορφο...άσχετο, αλλά κύματα είδα κι εγώ!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Μαρία μου!
      Εγώ πάλι λάβα είχα στο νου μου! Μια λάβα που κατακαίει τα πάντα!
      Την καλημέρα μου :)))

      Διαγραφή
  13. Δύσβατα, χιονισμένα μονοπάτια μου 'φερε στο μυαλό το έργο σου...
    Μα, κάπως έτσι δεν είναι η πορεία της σκέψης μέχρι να συλλάβει και να φέρει εις πέρας το στόχο της...;

    [Κάθε έργο ερμηνεύεται καταπώς το βλέπουμε... μα νομίζω, αυτό είναι και το πραγματικό επίτευγμα του δημιουργού του: ν' αφήνει χώρο στο μυαλό...]

    Φιλιά πολλά, Αριστέα μου!
    Καλό ξημέρωμα!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ μου αρέσει που ο καθένας βλέπει άλλα! Ναι, τότε τον πέτυχα τον σκοπό μου:))
      Ρούλα μου σε ευχαριστώ για όλα!
      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου :)

      Διαγραφή
  14. μ 'αρέσουν τα αφηρημένα σου.. τα κάνεις καλλιτεχνήματα...μπραβο!!
    καλό βραδυ, καλή ξεκουραση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πωωωω έβαλες και την κομματάρα του θεοκόματου Brett και δε μπορώ να συγκεντρωθώ! Τι λέγαμε; ότι σου πάνε πολύ τα καδράκια, ότι κάθε φορά που τα βλέπω θέλω να κουλτουριαστώ και να αράξω σε ένα έντεχνο ethnic cafe με τσάι περγαμόντο και ελληνική λογοτεχνία που σπανίως (κακώς) αγγίζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχα! Είσαι απίστευτη στα σχόλια σου Χριστινάκι μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ μάτια μου!
      Φιλιά! :)

      Διαγραφή
  16. Τα αφηρημενα σου ειναι εκπληκτικα! Μπραβο Αριστεα μου! Πραγματικα ειναι υπεροχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολύ όμορφο είναι Αριστέα μου γλυκιά!
    Οτι και να πιάσεις εσύ στα χεράκια σου τέλειο θα γίνει.

    Υ.Γ. Εγώ περίμενα από την Νάσια να το περάσει για σεφταλιά και να θέλει να το φάει!
    Χαχαχαχαχαχαχα!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να 'ξερες τι μου έκανες τώρα!!!!!

      Διαγραφή
    2. αχαχαχα Δεν μπορώ να μην σταθώ στο σχόλιο για τη Νάσια!
      Θα βγούμε αύριο και θα ζητάει σεφταλιές! αχαχαχαχα!
      Καλημέρα στα κορίτσια μου!

      Διαγραφή
  18. Αριστέα το κενό του νου στην αφηρημάδα του γίνεται μια αιτία έκρηξης σε μυαλό σκεπτόμεν . Είναι ο ύπνος με το όνειρο που ξυπνάς και αρχίζεις να δημιουργείς. Εικόνες σκηνές αισθήματα μπερδεμένα σε καλούν να τα βάλεις σε σειρά. Προσπαθείς και εκείνα αγωνίζονται να μείνουν στο βάθος του μυαλού το μόνο που καταφέρνεις είναι ένας αφηρημένος καμβάς και το έργο είναι έτοιμο να βγει στην επιφάνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός ήταν ο σκοπός μου! Η έκρηξη η δική μου να έχει επακόλουθα και σε όσους τον βλέπουν! :)))
      Σε ευχαριστώ πολύ για το πέρασμα και το σχόλιο Λεωνίδα!
      Την καλημέρα μου :)

      Διαγραφή
  19. Μου αρέσουν τελικά πολύ οι αφηρημένες σκέψεις σου... ειδικά όταν γίνονται τέτοια έργα... συνέχισε λοιπόν να σκέφτεσαι αφηρημένα κι εμείς εδώ είμαστε για να τα μοιραζόμαστε μαζί!!! Φιλιούσκα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Σοφία μου!
      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου :))

      Διαγραφή
  20. Μου αρέσει που χρησιμοποίησες το κουτί ως καμβά κι έτσι η πρόταση "τίποτα δεν πάει χαμένο" αποκτά σάρκα και οστά!!
    Αφρισμένη θάλασσα που ψάχνει διέξοδο να εκτονωθεί, οι σκέψεις σου, Αριστέα!! Πολύ όμορφο!!!
    Να έχεις μία όμορφη εβδομάδα!!! Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α το κάνω χρόνια τώρα Αλεξάνδρα μου. Έχω ένα από τα φύλλα της ντουλάπας του εργαστηρίου γεμάτο άχρηστα υλικά! Κάποια στιγμή όλα αξιοποιούνται! :)))
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Την καλημέρα μου :)))

      Διαγραφή
  21. Αν είναι να σκας για κάποια πράγματα που σε στενοχωρούν καλύτερα να τα μετουσιώνεις σε έργα και μάλιστα αφηρημένα. Τα αφηρημένα είναι πιο όμορφα, γιατί ο καθένας αφήνει τη φαντασία του να μαντέψει τι θέλει να πει ο ποιητής.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχα! Να'σαι καλά Ελένη μου!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  22. Καλημέρα Αριστάκι μου
    Εσύ χώμα παίρνεις και χρυσάφι το κάνεις!!!
    Τι να πω...και εις ανώτερα μάλλον δεν ισχύει
    αφού η φαντασία σου έχει απογειωθεί!!!

    φιλάκι γλυκό ♥♥♥
    Υ.Γ έλαβες μήπως τα χτεσινά μου mail

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου και σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Χτες όλη μέρα ήμουν στο τρέξιμο. Σου έχω απαντήσει και περιμένω! Δεν σε ξέχασα!
      Φιλιά♥

      Διαγραφή
  23. ποσο ομορφα τα ειπες κοριτσι μου και ποση αληθεια κρυβουν!!!!!οσο για το αφηρημενο κουτι ειναι εργο τεχνης μπραβο συγχαρητηρια κουκλα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Σοφία μου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Την καλημέρα μου :)

      Διαγραφή
  24. Εσύ το λες αφηρημένο σχέδιο ,ενώ εγώ βλέπω ένα υπέροχο φθινοπωρινό φύλλο φτιαγμένο με ρομαντική διάθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΤΕΛΕΙΟΟΟΟΟ!!!!
    Μπράβοοοοο!!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Στην αφρισμένη θάλασσα πήγε αρχικά το μυαλό μου...
    Και όχι να μη σκάσεις! Κι όλοι μας, ό,τι μας πνίγει να προσπαθούμε να κάνουμε κάτι μ' αυτό...
    Σου πάει και το αφηρημένο και το συνοδευτικό του γραπτό!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχα! Μου αρέσει και η δική σου ματιά Αλεξάνδρα μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου :)))

      Διαγραφή
  27. Φοβερό έγινε, μπράβο! Ενσωμάτωσες μέσα στο έργο σου τα συναισθήματα της στιγμής...
    Η δημιουργία, ανάμεσα στα άλλα καλά της, έχει και το καλό ότι είναι πάντοτε αγχολυτική και χαλαρωτική.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Έλλη μου για το σχόλιο. Συμφωνούμε απόλυτα σχετικά με την επίδραση της δημιουργίας πάνω μας! Εξάλλου το ξέρεις από πρώτο χέρι!
      Την καλημέρα μου :)

      Διαγραφή
  28. Το τι ειναι αφηρημένο και τι άθλιο είναι καθαρά υποκειμενικό!!
    Ο κάθενας έχει τη δική του οπτική γωνία!
    Ό,τι και να λες ο πίνακάς σου είναι πανέμορφος!!
    Σμουτς!! :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αριστέα μου, εγώ στο αφηρημένο σου, είδα ένα νησί από ψηλά…….να πλέει σε έναν άγνωστο ωκεανό, είδα την παρθένα βλάστηση που το καλύπτει, τα ποτάμια και τους δρόμους που το διασχίζουν, φαντάστηκα τα μικρά χωριά κρυμμένα κάτω από τα δέντρα και τους ανθρώπους που το κατοικούν……γελαστούς ,πρωτόγονους, σοφούς, τέλεια εναρμονισμένους με τη φύση…. ανέγγιχτους από τον «πολιτισμό»……έχεις τη ευλογία της δημιουργίας κι αυτό είναι ένα μοναδικό, πολύτιμο δώρο, χαίρομαι που το αξιοποιείς τόσο παραγωγικά όσο και ποιοτικά…. Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό θα πει πλούσια φαντασία !
      Μου άρεσε όλο αυτό που είδες Κλαυδία μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Την καλημέρα μου :)

      Διαγραφή
  30. Να δουμε τι αλλο θα αξοποιησεις εσύ και μεχρι που θα φτασει η δική σου φαντασία παντως Αριστακι μου την δική μας την εκανες να απογειωθεί...με το καπακι της κουτας .. χι.χιχ. φιλακιααααα .εχει αλλη αναρτηση παρακατω; μια ωρα ειμαι εδώ να διαβαζω... εχω και πλέξιμο . βρε παιδι μου ..!!! χι.χιχ. φιλακιααααα Μ.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχαχα! Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Την καλημέρα μου :)
      ΣΛ

      Διαγραφή