Σάββατο 13 Απριλίου 2013

24 Days Challenge, Day # 16 : Π

Π
Πόλη- Η πόλη μου


Για την πόλη μου θα σας μιλήσω. Που συμβαίνει να αρχίζει από Π- Πύργος. 
Η Ελλάδα είναι γεμάτη από Πύργους, αν δεν το ξέρετε. Μα ένας μας έρχεται στο νου όταν λέμε Πύργο. Ο Πύργος της Ηλείας.
Απέχει μόλις 5 χιλιόμετρα από την πιο κοντινή θάλασσα, 19 χλμ από την αρχαία Ολυμπία μα 315 χλμ από την Αθήνα ( είναι πολλά τα άτιμα για μένα που θα ήθελα να πηγαίνω ταξίδια αναψυχής και να συναντώ αξιόλογους ανθρώπους που γνωρίζω διαδικτυακά).

Έχει ιστορία. Σιγά μην είμαστε τυχαίοι! Θα τα πούμε κι αυτά!

Πώς βρέθηκα εγώ εδώ; Από τη μαμά!
Ο μπαμπάς κατάγεται από ένα χωριό της Αρκαδίας, δίπλα στην Τρίπολη. Πήγε η μαμά επίσκεψη στην Τρίπολη το 1967 την είδανε , ψηλή πολύ και νοστιμούλα και την γραπώσανε και τη δώσανε πεσκέσι στο μπαμπά!  Ο μπαμπάς την πήρε και την πήγε στην Αμερική! Μα η καρδιά της μαμάς ζητούσε τον κάμπο της Ηλείας! Κι ήρθαν εδώ και χτίσανε θεμέλια! Και έτσι εγώ η μόνη πατρίδα που γνώρισα κι αγάπησα είναι αυτή η πόλη!
Έζησα χρόνους τέσσερις και βάλε στην Αθήνα. Η σκέψη μου ήταν πότε θα γυρίσω στα μέρη μου!  Και δεν τα αλλάζω με όλα τα χρυσάφια του κόσμου!
Η πόλη μου είναι τίγκα στις γειτονιές, στο κουτσομπολιό, στις μικροπρέπειες! Μια τυπική πόλη της νοτίου Ελλάδας! Το χειμώνα ερημώνει. Αν δεν είχαμε και τα ΤΕΙ θα είχαμε ψοφήσει από ζωή! (Και τώρα θέλουν να μας τα πάρουν ! Αλλά είναι άλλη πονεμένη ιστορία αυτή.)
Δεν έχει ρυμοτομία καλή, δεν έχει δρόμους σωστούς, μόλις πρόσφατα αποκτήσαμε φανάρια αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι λειτουργικά, δεν είναι όμορφη πολύ!
Μα έχει ιστορία και την αγαπώ!

Είναι κτισμένη πάνω σε επτά λόφους ( καθόλου τυχαίο τώρα που το σκέφτομαι το εφτά) γήλοφους για την ακρίβεια, δηλαδή υψωματάκια,περίπου δεκατριών μέτρων,  σε έναν από τους οποίους είναι η Πλατεία του Πύργου, το Επαρχείο.

Πάνω στο λόφο αυτό ήταν κτισμένος κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας ένας πύργος (οίκημα) από τον οποίο πήρε και το όνομά της η πόλη.
Για τον πύργο αυτό, με τον οποίο συνδέεται η ίδρυση της πόλης ο ιστορικός και λαογράφος Κώστας Ρωμαίος, γράφει τα εξής:
Ο Πύργος είναι νέα σχετική πόλη, κτισμένη πιθανά στη θέση του αρχαίου Δυσποντίου, μιας από τις οκτώ πόλεις της αρχαίας Πίσσας. Πρωτοεμφανίζεται ο Πύργος το 1687 σαν ένας οικισμός, που περιέβαλε ένα ογκώδες ψηλό κτίριο, σχήματος πύργου, από το οποίο πήρε και το όνομά του. Το κτίριο αυτό ανήκε σε κάποιον Τσερνοτά, που ήταν κτηματίας της περιοχής και που βρήκε κάποτε μέσα σ' ένα πηγάδι- που ακόμα και σήμερα λέγεται πηγάδι του Τσερνοτά-  έναν θησαυρό, από κρυμμένα αρχαία χρυσά νομίσματα. Θέλοντας λοιπόν ο χωρικός εκείνος να δείξει νομιμοφροσύνη, ταξίδευσε στην Κωνσταντινούπολη και παρέδωσε το θησαυρό στον Σουλτάνο Σελίμ τον Α'. Τότε κι ο Σουλτάνος ενθουσιασμένος για το απροσδόκητο και μεγάλο κέρδος, απένειμε στον Τσερνοτά τον τίτλο του Μπέη και του παραχώρησε μεγάλες εκτάσεις γης στην οποία υπήρχε το θαυματουργό πηγάδι. Χαρίζοντας λοιπόν τα νομίσματα των αρχαίων προγόνων του στον Τούρκο κατακτητή, ιδού ένας αφελής χωρικός έγινε  ξαφνικά Μπέης. Ο Τσερνόμπεης γύρισε έπειτα κι έκτισε στα νέα κτήματά του τον πύργο που προαναφέραμε και γύρω γύρω σχηματίστηκε  σιγά σιγά ο οικισμός του Πύργου, κατοικημένος από τους διάφορους εμπορευόμενους.
Όταν ο Τσερνόμπεης πέθανε χωρίς να αφήσει απογόνους, μετά από την αποχώρηση των Βενετών που είχαν έρθει προσωρινά, και μετά την ανάκτηση της Πελοποννήσου από τους Τούρκους, τα κτήματα του έγιναν ιδιοκτησία του Οθωμανικού κράτους και περιήλθαν στην Βαλιντέ Σουλτάνα, δηλαδή στη βασιλομήτωρ.
 Στο μεταξύ ο Πύργος είχε αναπτυχθεί σε σημαντική πόλη, στην οποία προύχοντες είχαν αναδειχθεί οι απόγονοι των πρώτων οικιστών. Και πρώτη μάλιστα ήταν η οικογένεια των Βιλαταίων που έδωσε στα 1821 τον σημαντικό αγωνιστή Χαράλαμπο Βιλαέτη. 
Εκτός από τον οπλαρχηγό Χαράλαμπο Βιλαέτη, που υπήρξε η ψυχή του αγώνα εναντίων των τουρκαλβανών του Λάλα, ο Πύργος περηφανεύεται για την προσφορά κι άλλων τέκνων του κατά τον αγώνα του '21. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται ο Λυκούργος Κρεστενίτης, μια σπουδαία στρατιωτική και πολιτική μορφή της επανάστασης( 1793-1873). Μέλος της Φιλικής Εταιρείας, και με πνευματική καλλιέργεια δίδαξε στον Πύργο τα ελληνικά γράμματα, αλλά και την πολεμική τέχνη και πρωταγωνίστησε στην οργάνωση της επανάστασης στην Ηλεία. Μετά την απελευθέρωση διετέλεσε δύο φορές γερουσιαστής, υπουργός δικαιοσύνης, εσωτερικών, οικονομικών και πρόεδρος της Βουλής.
Ήταν η πρώτη ελληνική πόλη που καταστράφηκε από τους Τούρκους. Αλλά δεν εξαφανιστήκαμεν τελικά από τον χάρτη!
 Η γεωγραφική θέση της πόλης λόγω του λιμανιού του Κατακόλου, που αποτελεί και το Επίνειο της, βοήθησε την ανάπτυξή της τον 19ο αιώνα έως αρχές του 20ου κατά την περίοδο της ανάπτυξη του εμπορίου της σταφίδας.Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του εμπορίου της σταφίδας αποτέλεσε η πρωτοβουλία του Πύργιου βουλευτή Ανδρέα Αυγερινού σχετικά με την σιδηροδρομική ένωση του Πύργου με το Κατάκολο.Η γραμμή που συνέδεε την πόλη με το λιμάνι του Κατακόλου,ήταν η δεύτερη σιδηροδρομική γραμμή που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα.

Κορυφαία πνευματική μορφή του Πύργου είναι ο συγγραφέας Τάκης Δόξας. Επίσης σημαντικές προσωπικότητες που γεννήθηκαν ή μεγάλωσαν στον Πύργο είναι: ο ακαδημαικός,ιστορικός και λογοτέχνης Διονύσιος Κόκκινος, ο ποιητής Τάκης Σινόπουλος, ο καθηγητής Σάκης Καράγιωργας, ο συγγραφέας Παύλος Μάτεσις, ο συγγραφέας Ηλίας Χ. Παπαδημητρακόπουλος, ο ποιητής Γιώργης Παυλόπουλος, οι ηθοποιός Κώστας Καζάκος και Αιμιλία Υψηλάντου, , ο λογοτέχνης Θεόδωρος Ξύδης, ο συγγραφέας Μπάμπης Τσικληρόπουλος, ο γελοιογράφος Στάθης (Σταυρόπουλος), ο ζωγράφος Δανιήλ Παναγόπουλος κ.α.

Η πόλη έχει πολλά διατηρητέα κτίσματα ( με υπέροχα ακροκέραμα, στοιχείο της νεοκλασσικής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς) κι έργα του Τσίλλερ (διάσημος αρχιτέκτονας που σχεδίασε πάνω από 900 κτίρια στην Ελλάδα) όπως:

Μουσείο της Ολυμπίας
Δημοτική Αγορά Πύργου (τώρα Αρχαιολογικό Μουσείο Πύργου)
Σιδηροδρομικός Σταθμός Πύργου
Σιδηροδρομικός Σταθμός Ολυμπίας
Θέατρο "Απόλλων" Πύργου
Μανωλοπούλειο Νοσοκομείο (το παλιό νοσοκομείο)

Νομίζω ότι σας κούρασα πολύ! Οι φωτογραφίες μιλούν καλύτερα. Όλες είναι από το προφίλ του  Olympia Pyrgos Ilias στο Facebook.



Δεν είναι η πιο όμορφη πόλη. Πιθανόν για κάποιο περαστικό να είναι και αδιάφορη η πόλη, σαν πόλη. Δεν έχει δυνατότητες κι ευκαιρίες, πολιτιστικές κυρίως. Όμως τα καλοκαίρια αλλάζει... Οι θάλασσες κι οι παραλίες μας δεν υπάρχουν. Όποιος έχει γευτεί το Ιόνιο ξέρει γιατί πράγμα μιλάω. 
Είναι το μέρος που μεγάλωσα και ζω. Και την αγαπάω. Και δεν θα ήθελα να μένω πουθενά αλλού, εκτός από τα ευλογημένα χώματα της Ηλείας.

Και κάπου εδώ τελείωσε το μίνι τουρ στα μέρη μου.
Σας εύχομαι ένα υπέροχο Σαββατόβραδο..
@ριστέα

42 σχόλια:

  1. Πες το ντε! Έτσι εξηγείται. Ώστε …κοντοχωριανή λοιπόν;
    Πλάκα κάνω.
    Καλοί και κακοί υπάρχουν παντού.

    Για τον Πύργο τώρα. Μη παρεξηγηθείς, άλλωστε καλό είναι να λέμε αλήθειες. Ο Πύργος σαν πόλη δεν μου αρέσει. Έχω περάσει 5-6 φορές και είναι αυτό που περιγράφεις. Με στενούς δρόμους που ασφυκτιούν από την κίνηση, πολύ άναρχη δόμηση, κακή ρυμοτομία, παρκάρισμα παντού, παλιά και παραμελημένα κτίσματα στα οποία βρίσκουν στέγη πολλές επιχειρήσεις, λίγο πράσινο. Τουλάχιστον αυτά έχω δει εγώ.

    Χρειάζονται πάρα πολλά λεφτά για να μεταμορφωθεί η πόλη και δεν υπάρχουν.

    Το Κατάκολο είναι σε καλύτερη κατάσταση, αλλά τα τελευταία χρόνια που το λιμάνι απέκτησε τη μεγάλη κίνηση, τείνει να γίνει απρόσωπο και αυτό. Τα κακά του τουρισμού.

    Όποτε ‘κατηφορίσεις’ να βρεθούμε. Το χωριό της συζύγου μου που παραθερίζουμε είναι κοντά.

    (δε πιστεύω να ήμουν η αιτία της δεύτερης ανάρτησης του “Π”! ε;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Πέτρο!
      Καλέ δεν παρεξηγούμαι με τίποτα.Πάντως τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες κι αλλαγές. Τα παλιά, παραμελημένα κτίρια είναι διατηρητέα υποτίθεται (με υπέροχες λεπτομέρειες νεοκλασικής αρχιτεκτονικής) μα δεν τα φροντίζει κανείς! Κίνδυνος θάνατος είναι!
      Το Κατάκολο εξακολουθεί να έχει λίγη από τη γραφικότητα του χτες, μη το λες αλλά για μένα όλα τα λεφτά είναι ο Άγιος Ανδρέας.
      Αλήθεια; Ποιο είναι το χωριό της συζύγου;
      ΥΓ: Είχα σκεφτεί τον Πύργο εξαρχής αλλά ήθελα παρακίνηση μάλλον!
      Μου το ζήτηση η κολλητή μου και την έκανα τελικά την αφιέρωση!
      Καλή Κυριακή εύχομαι!

      Διαγραφή
  2. Χαίρομαι συμπατριώτισσα που σήμερα αναφέρθηκες στην όμορφη πόλη μας. Τα τελευταία χρόνια με τους πεζόδρομους έχει ομορφύνει αρκετά. Αγαπημένη πόλη αλλά θέλει αρκετό λίφτινγκ ακόμα. Ωστόσο έχει αναδείξει αξιόλογους ανθρώπους.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου !
      Χαίρομαι απίστευτα που είμαστε συμπατριώτισσες! Μένεις εδώ;
      Η αλήθεια είναι πως πολλά χρειάζονται ακόμα να γίνουν, αλλά είμαστε τυχεροί λόγω της θάλασσας!
      Φιλάκια γλυκιά μου!

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα
      Εδώ μένω, στην οδό Μανωλοπούλου.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
    3. Α! Τι καλά! Ξέρεις τι σκέφτηκα αμέσως: Επιτέλους θα γνωρίσω μια μπλόγκερ από κοντά!
      Θα περιμένω πώς και πώς ε;
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Δεν έχω έρθει ποτέ και από όσα είδα εδώ μου άρεσε!!
    Είναι αλλιώς να γνωρίσεις μια πόλη μέσα από τα μάτια κάποιου που την αγαπάει...
    Λοιπόν, θα έρθεις εδώ να σου γνωρίσω τη δική μου πόλη και θα έρθω εκεί να μου γνωρίσεις τη δική σου πόλη..δίκαια πράγματα..
    πλάκα πλάκα ελπίζω μια μέρα να γίνουν και τα δυο!!
    Υπέροχο αφιέρωμα και ναι...ψηφίζω Ιόνιο...άλλωστε σε αυτό βουτάμε κάθε καλοκαίρι..χαχα!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχχαα! Καλημέρα Μαρία μου! Καταπληκτική ιδέα!
      Κι εγώ ελπίζω μία μέρα να γίνουν και τα δυο! Τώρα ξέρεις που θα μείνεις αν έρθεις προς τα μέρη μου! Μεγάλη μου χαρά! Πάρε το σύζυγο το καλοκαίρι κι ελάτε!
      Φιλάκια πολλά!

      ΥΓ: Αχ αυτό το Ιόνιο ε;

      Διαγραφή
  4. Τι όμορφα που παρούσιασες τον τόπο σου Αριστέα μου...Δεν έχω έρθει , δεν τον γνωρίζω κι όμως ένοιωσα λίγο σαν να είμαι εκεί..ΟΜορφες οι φωτος που έβαλες.. Το Ιόνιο το γνωρίζω , δεύτερο νησί καταγωγής μου...λατρεύω τον συνδυασμό του πράσινου (βουνά) και της θάλασσας
    Πολύ καλή επιλογή για το Π και ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας τον τόπο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αα ξέχασα, στην εκδρομή με το σχολείο που πήγαμε Ελλάδα, μας πήγαν και στην αρχαία Ολυμπία

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα Δελφινάκι μου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η μίνι ξενάγηση στα μέρη μου!
      Είχα σκεφτεί να βάλω και φωτογραφίες από την Ολυμπία μα τελικά περιορίστηκα στα κοντινά! Εξάλλου λίγο πολύ την Ολυμπία οι περισσότεροι τη γνωρίζουν!
      Σου άρεσε εσένα όταν την είχες επισκεφτεί;

      Καλή Κυριακή!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
    3. Ναι πολύ...τι καλύτερο να εχεις μπροστα σου ολοζωντανη , να βλεπεις την αρχαια Ελλάδα! Ρομαντικό! Ομορφο! Συγκινητικό!
      Θυμούμαι τον ναό της Ηρας, το Ηραίο
      Και με τον Παρθενώνα το ίδιο ένοιωσα
      καλή Κυριακή
      φιλούθκια

      Διαγραφή
    4. Λατρεύω την αρχαία Ολυμπία, όσες φορές κι αν βρεθώ εκεί!
      Έχει μαι ηρεμία ανεπανάληπτη ! Και μια υπέροχη ομορφιά!
      Πολύ χαίρομαι που σε άγγιξε τόσο πολύ η επίσκεψη στα ιερά εδάφη της!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Η ξενάγησή σου θαυμάσια. Έχω περάσει πολλές φορές έξω απ' τον Πύργο και επειδή δεν είχα ακούσει τίποτα γι αυτόν αξιόλογο δεν μου έκανε περιέργεια να τον επισκεφτώ.
    Τώρα όμως έχω δύο λόγους... τον εξής ένα... την Αριστέα που πρέπει να γνωρίσω από κοντά οπωσδήποτε και τον Πύργο που μου σύστησε μόλις σήμερα η Αριστέα...
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται πως θα με πάρεις μαζί Φλωράνς!
      Ο Πύργος έχει Αριστέα, τι άλλο θέλει πια; ΕΛΕΟΣ!!!

      ΦΙΛΑΚΙΑ! ΚΑΛΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! :)))

      Αχ! Τρελοκαμπέρω! Πιο μακριά δεν μπορούσες να μείνεις; Τι να σου πω! Κάτι θα σκεφτούμε, δεν μπορεί, ναι; ;)

      Διαγραφή
    2. Καλημερίζω και τα δύο εκλεκτά κορίτσια!
      Απαντώ και στις δύο σας γιατί πάτε πακέτο και αν είναι θα έρθετε μαζί ο κόσμος να χαλάσει! Σας αγαπώ και τις δύο και σας περιμένω με απίστευτη χαρά! (Η πόλη δεν λέει πολλά αλλά οι θάλασσες θα σας μαγέψουν! )
      Φιλάκια!
      Χαρούμενη Κυριακή!

      Διαγραφή
  6. Ούτε στον Πύργο έχω πάει ποτέ, ούτε καν στην Ηλεία έχω βρεθεί! Ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες σ' αυτό το Κυριακάτικο οδοιπορικό. Πάντως κι εγώ μένω σε πόλη που το αρχικό της γράμμα είναι Π: Πειραιάς.
    Καλή Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα! Προσπάθησα να δώσω σημαντικά κομμάτια της ιστορίας καθώς αυτό που τη χαρακτηρίζει σαν πόλη είναι όντως τα νεοκλασικά διατηρητέα, τα έργα του Τσίλλερ κι οι θάλασσες! :)
      Χαρούμενη Κυριακή και σε σένα εύχομαι!

      Διαγραφή
  7. Ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που δίνεις για τον τόπο σου.
    Δεν έχω πάει,αλλά θα ήθελα κάποια στιγμή να τον επισκεφτώ.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα!
      Σε ευχαριστώ πολύ! Το καλοκαίρι με τις θαλασσινές αποδράσεις αξίζει!
      Χειμώνα μην περάσεις με τίποτα! Θα πάρεις πίκρα! αχαχα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. καλημερουδια!!!ομολογω ότι δεν ήξερα την ιστορία της πόλης σου και πολυ χαρηκα που την διαβασα!!δεν εχω περασει απο εκει ,ακομα!!!φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα!
      Κοίτα, νομίζω ότι και αρκετοί Πυργιώτες αγνοούν την ιστορία μας, κυρίως το κομμάτι με το πηγάδι του Τσερνοτά. Είχα την τύχη να τα μάθω από πριν πολλά χρόνια και συνέχισα το ψάξιμο!
      Ένας συνδυασμός λιμάνι Κατακόλου κι επίσκεψη στην αρχαία Ολυμπία είναι μια καλή εκδρομή πάντως!
      Να έχεις μια υπέροχη Κυριακή!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Αριστέα μου!!
    Έχω οδηγήσει σχεδόν όλη την πόλη σας και θυμάμαι πόσο αγανακτούσα να βγάλω άκρη. Δεν την έχω περπατήσει όμως, δεν την έζησα! Περαστική και σε φουλ πρόγραμμα πάντα. Tην βολτούλα όμως μέχρι την Ολυμπία την έκανα σε κάθε μου ταξίδι. :) Πολύ ωραίο το αφιέρωμα στην πόλη σου!!
    Και φυσικά ψηφίζω παραλίες Ιονίου με χίλια!! :))
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι δρόμοι μας είναι για γερά στομάχια Παρασκευούλα μου!
      Αλλά λίγο απέξω σε αποζημιώνει αρκετά! :)))
      Άλλη μια Ιόνια που λατρεύει τις θάλασσες μας ! χεχε!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  10. Να 'μαι κι εγώ...
    (Όταν το Αιγαίο, συναντά το Ιόνιο!!!)
    ;-)
    Εμένα, Αριστέα μου, μου άρεσε ο τρόπος που παρουσίασες τον τόπο σου, με τα όμορφα κ' τα "στραβά" του...
    Η αγάπη σου γι' αυτόν είναι διάχυτη σε όλη την ανάρτηση!
    ... ... ...
    Οκ, εσύ δεν μπορούσες να το γράψεις, ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΜΠΟΡΩ:
    Πύργος: Τόπος καταγωγής της αξιόλογης συγγραφέως/ποιήτριας/ζωγράφου κ' κυρίως αφυπνίστριας, Αριστέας!!!
    ;-)
    Φιλάκια, κούκλα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω έρθει Τήνο, έχω πάει Πάρο, έχω ερωτευτεί τη Σαντορίνη! Μα Σύρο δεν με έβγαλε ο δρόμος μου! Κρίμα ,α λλά από Αιγαίο κάτι γεύτηκα ε;
      Τι να πω για αυτά που έγραψες ε;;;;;
      Μακάρι να αφήσω κάτι πίσω! Αλλά δεν είχα ποτέ τόσες μεγάλες βλέψεις!
      Από όλα ξετρελάθηκα με το αφυπνίστρια! χεχε ! Δεν με είχα δει ποτέ ετσι!
      Γιάννα μου σε ευχαριστώ από καρδιάς!
      Φιλούρες!

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα! Ωραία η ξενάγηση στα μέρη σου...και η φωτογραφίες πολύ ωραίες... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου!
      Να'σαι καλά! :))
      Καλό υπόλοιπο Κυριακής!

      Διαγραφή
  12. Ευχαριστούμε για την ξενάγηση και για τις πληροφορίες! Δεν έχω έρθει προς τα εκεί... αλλά αν ποτέ το κάνω, θα σε αναζητήσω!! Τι, μόνη μου θα την κάνω τη βόλτα; Χεχε... φιλιά πολλά και καλησπέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται Έλλη μου! Τώρα ξέρεις που θα μείνεις κιόλας! :)))
      Αν ποτέ το αποφασίσεις ες ....Τώρα ξέρεις!
      Φιλιά χαρά μου!

      Διαγραφή
  13. Αν ειναι να περασω
    θα περασω χειμωνα
    για να αγναντεψω τα ασημαντα
    ανηλιαγα κακοβαλμενα στενα της.

    Σιγουρα τα παραπονα τους θα ειναι πολλα.
    Σαμπως το θελησαν να "βαλθουν"
    αναρχα κι ακαλαισθητα?

    Θα ειναι χαρα..
    κι οχι πικρα...
    και για μενα και για εκεινα .

    "Όλα πατρίδα μας! Κι αυτά κι εκείνα,
    και κάτι που 'χουμε μες την καρδιά
    και λάμπει αθώρητο σαν ήλιου αχτίνα..."

    Φιλακια πρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με συγκλόνισες!
      Πάντα ανατρεπτική, ίσως αιρετική αλλά με αγάπη για το περιθώριο και τους απανταχού πονεμένους!
      Σε ευχαριστώ για τα μαθήματα που σκορπάς!
      Πολύτιμα!
      Σε ευχαριστώ ολόψυχα!
      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  14. Ξέρω τον Πύργο της Πίζας, τον Πύργο του Άιφελ, τον Πύργο τον λευκό, τον Πύργο του Λονδίνου, τον Πύργο στο Πόρτο Γερμενό, τον Πύργο κάποιας Δεσποσύνης, τον Πύργο του Δράκουλα, τον Πύργο του Ντάουντον, κάποτε τους δίδυμους, έπειτα τους δύο Πύργους στον Άρχοντα των δαχτυλιδιών... μα τώρα και στην Ηλεία ? Πόσοι Πύργοι υπάρχουν τέλος πάντων ?

    Αααα ξέχασα και τον Πύργο του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι αλλά ένας είναι ο δικός μου Πύργος! Κι εγώ η δεσποσύνη του!
      Η οποία μόλις τώρα αποσύρεται στα ιδιαίτερα της για να κάνει τη μεσημεριανή της σιέστα! Αν είχα χρόνο και τα βλέφαρα δεν έγερναν θα σου κατέβαζα την 12τομη ( ξέρεις εσύ) στο κεφάλι!
      Μόλις πρόσεξα ότι έχω και 18τομη! Διαλέγειςςςςςςςςςς!
      Φιλιά στα μούτρα, μούτρο!

      Διαγραφή
  15. Ποσο μου αρεσει που βγαζεις τοση αγαπη για την πολη σου. Εγω ποτε δεν ενιωσα ιδιαιτερη αγαπη για την πολη που μεγαλωσα. Μαλλον οτι με πνιγει και με περιοριζει ενιωθα πανατα. Κι αν γυρισω ποτε προς τα εκει (γιατι μια στερηση για επαρχια την εχω κι εγω κι ο αντρας μου) σιγουρα θα φροντισω να εχω την μικροτερη δυνατη επαφη με την πολη... Αγαπω ανθρωπους απο εκει και μου λειπει το φυσικο περιβαλλον της! και πιο πολυ οι γονεις μου φυσικα!!!!
    Περασαμε φετος το καλοκαιρι απο την πολη σου και μειναμε για τρεις μερες στο Κατακολο. Μου αρεσαν οσα μας εγραψες γι'αυτην. Ειναι κι ενας σιγουρος τροπος να τα διαβασω και να μου μεινουν!
    Ειναι πολυ ομορφα τα μερη σας εκει κατω (η καταγωγη του αντρα μου ειναι απο καλαματα-πυλο) και ουδεμια σχεση δεν εχουν με την φτωχουλα Ηπειρο απο οπου καταγομαι εγω. Εκει ο θεος εριξε απλοχερα τα αγαθα!
    Φιλακια!!! ;ο)

    vailie*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαϊλί μου! Πόσο χαίρομαι που επιλέξατε το Κατάκολο για διακοπές! :))
      Μαγεύτηκες; Δεν θυμίζει νησί;
      Χαίρομαι που σου άρεσαν τα μέρη μου! Δεν είναι όλα ιδανικά και φανταστικά. Μα έχει και τις χάρες της η περιοχή!
      Ναι και τα μέρη του άντρα σου όμορφα είναι! Μου αρέσει η Καλαμάτα πολύ!
      Αν ξαναπεράσεις ...ξέρεις! :)))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  16. Ε άμα λέω εγώ δεν σε προλαβαίνω!
    Για τον Πύργο μπήκα και αλλού βρέθηκα!
    Είχα μια συμμαθήτρια από κάποιο χωριό εκεί κοντά, ούτε που θυμάμαι πια το όνομά του και κάναμε μαζί τα Καλοκαίρια διακοπές στους παππούδες της … έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από τότε και δεν έτυχε να ξανάρθω!
    Ξέρω πως είναι και η καταγωγή του Αβραμόπουλου από εκεί αλλά κανείς δεν το λέει ! Όλοι οι δημοσιογράφοι μιλάνε για το ότι « έκανε Πάσχα στο παραδοσιακό του σπίτι στην γενέτειρά του» μόνο που αυτή η γενέτειρα είναι το χωριό της μητέρας του στην Αρκαδία!
    Παρ΄ όλα αυτά πλήρωσε πολλά χρήματα για να φέρει μια αιωνόβια ελιά από τον Πύργο και να την στήσει έξω από το σπίτι του στην Αρκαδία.
    Τα ξέρω όλα αυτά γιατί είναι γείτονας της Λιακάδας στην Αρκαδία, οπότε εκείνη τα γνωρίζει και καλύτερα !

    Να είσαι καλά Αριστέα μου
    και σου εύχομαι καλή Εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Λεβίνα μου!
      Δεν φταίω εγώ το δόλιο! Τρέχουν τα γράμματα βλέπεις... τρέχω κι εγώ να τα προλάβω!
      Για τον Αβραμόπουλο το γνωρίζω! :)
      Κι ο Σημίτης από το Κορακοχώρι ούτε 8 χλμ από τον Πύργο! :)
      Από πολιτικούς τι να σου πω ....αχαχα!
      Σε ευχαριστώ Λεβίνα μου!
      Καλή εβδομάδα και σε σένα!

      Διαγραφή
  17. απιστευτο αν και με μαγευει η Αρχαια Ολυμπια, χαζευω με το Κατακολο και ονειρευομαι στο Κυπαρισσι σημερα έμαθα το Πυργο απο σενα σε ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρακαλώ!Ελπίζω να σου άρεσαν οι φωτογραφίες! :)
      Φιλιά!

      Διαγραφή