Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Στο ικρίωμα...

via
Στο ικρίωμα της ύστατης στιγμής
εκεί θα πρέπει να πληρώσουν
Για τα αμαρτήματα που τόσο απλόχερα διέπραξαν
Οι φονιάδες των ονείρων μας.
Η φυλακή δεν είναι τιμωρία.
Η δίκαιη τιμωρία δεν επιβάλλεται ποτέ!
Πότε είδες τη δικαιοσύνη να εφαρμόζεται με επιτυχία;
Σχοινί οι τύψεις,
αν έχουν συνείδηση....
Κι αν πάλι δεν έχουν,
στην αθανασία 
εκεί θα (ή να;) βασανίζεται ο ίσκιος τους..
Ποια τιμωρία επί γης θα δώσει πίσω τις ζωές μας;
Ποια καταδίκη θα αλαφρύνει τον πόνο του παιδιού
που είδε τη μάνα να λυγίζει
και τον πατέρα να χάνεται;
Η μόνη σωστή απόφαση είναι να δοθεί πίσω ο ήλιος που έσβησε 
από τις καρδιές μας
και η επιθυμία να δημιουργήσουμε ξανά....

Δεν αναλώνομαι σε τιμωρίες, πληρωμές και καταδίκες.
Δεν μου προσφέρουν, πώς να στο πω, ανακούφιση καμιά!
Το ικρίωμα με παραπέμπει μονάχα στο μεσαίωνα!
Μπορούμε να κάνουμε κάτι μαζί για τα όνειρα που χάθηκαν;

____________________________________________________________
Ικρίωμα: (το) ουσιαστικό, σανίδα// πρόχειρη ξύλινη εξέδρα//το σανίδωμα της λαιμητόμου ή της αγχόνης.

26 σχόλια:

  1. Συμφωνω πως καμια τιμωρια δεν ειναι αρκετη... το κακό δεν διορθωνεται..μα ισως (ισως πάντα) να προλάβεις ενα ακόμα κακο με μια τιμωρια... και αυτο ειναι σημαντικο... Καληνύχτα φίλη μου..
    Αθηνά Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω χαρά μου πως η τιμωρία έχει κι αυτό το σκοπό εκτός από το να συναιτίσει! Μα από την άλλη θέλω τις ζωές μας πίσω! Αν μπουν ή δεν μπουν φυλακή δεν μου προσφέρει τίποτα! Μάλλον θα τους ταΐζουμε κι από πάνω!
      Φιλιά Αθηνά μου!
      Καλό Σαββατόβραδο χαρά μου! ♥

      Διαγραφή
  2. Δεν ήξερα πως το ικρίωμα έχει να κάνει με την αγχόνη...
    Τη λέξη αυτή τη γνωρίζω απ' τον άντρα μου που δούλευε στον ΟΤΕ όπου τα μηχανήματα ήταν πάνω σε ικριώματα.
    Κι εγώ Αριστέα μου θέλω τη ζωή μου πίσω.
    Αυτή τη ζωή που ζούσα όμορφα, χωρίς οικονομικά προβλήματα και στεναχώριες, με όνειρα πολλά, για να βοηθήσω τα παιδιά μου, να ζήσω άνετα μετά τη σύνταξή μου, να κάνω και κανένα ταξιδάκι...
    Αν κάποιος μου έλεγε πως φεύγοντας με σύνταξη δεν θα έκανα ένα μεγάλο ταξίδι, θα γινόταν ο μεγαλύτερος εχθρός μου.
    Έλα όμως που τα πράγματα άλλαξαν τόσο που ούτε τόλμησα να να ξεστομίσω την επιθυμία μου, ούτε στον ίδιο μου τον εαυτό.
    Δεν σημαίνει όμως αυτό ότι το ξέχασα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτό το όνειρο που μου το στέρησαν μαζί με το 70% των οικογενειακών αποδοχών μας και τα τόσα μικροόνειρα τα δικά μου και του άντρα μου ίσως και των παιδιών μου.
    Δεν θέλω τιμωρία για κανέναν, όμως απαιτώ δέσμευση περιουσιών όλων των κλεφτών, μήπως μειωθεί το ρημαδοχρέος και ξαναβρούμε τις ζωές μας τις χαμένες.
    Καλό Σαββατοκύριακο και μην γράφεις τόσο συχνά γιατί κινδυνεύω να χάσω καμιά σου ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάλι Φλώρα μου δεν την ήξερα παρά μόνο έτσι! :)))
      Την απαίτησή σου τη συμμερίζομαι κι εγώ. Αλλά νομίζω ότι στις κρυφές μας επιθυμίες θα μείνει όσο δεν αντιδρούμε! Κι αυτοί ανενόχλητοι θα συνεχίζουν!
      Ένα πράγμα επιθυμώ κι ερωτώ( ρητορικά) :Μπορούμε να κάνουμε κάτι μαζί για τα όνειρα που χάθηκαν

      Καλή σου μέρα αγαπημένη μου Φλώρα!

      Διαγραφή
  3. Το ικρίωμα γίνεται ενίοτε... σανίδα σωτηρίας! Ο θάνατος δημιουργεί «μάρτυρες» και «ήρωες» καμιά φορά...
    Θα προτιμούσα το ικρίωμα να μουλιάσει πρώτα στο νερό και μετά να... θωπεύσει με δύναμη τον πισινό τους, ισοβίως κάμποσες φορές! Βρεμένη σανίδα που τους χρειάζεται...

    Τώρα στο ικρίωμα είμαστε όλοι μας και άντε να ξεμπλέξουμε! Αντί πολλών αγανακτισμένων φράσεων που δεν έχουν κανένα νόημα, θα βάλω αυτό που είπε η Αθηνά στον Τηλέμαχο (Οδυσ. α'294-302) και κατ' επέκταση το λέει ο Όμηρος σε εμάς, κι ας τον αγνοούμε:

    μες στο μυαλό σου γύρισε και μέσα στην ψυχή σου,
    το πώς στο παλάτι σου θα λυώσης τους μνηστήρες
    είτε με δόλο, ή φανερά· τι πια δεν σου ταιριάζει
    μωρό παιδί να φαίνεσαι, μικρός αφού δεν είσαι.

    Ή τάχα δεν ακούς κι εσύ πώς ο λαμπρός ο Ορέστης
    δοξάστηκε σ' όλη τη γης σα σκότωσε τον πλάνο
    τον Αίγιστο, που χάλασε τον ξακουστό γονιό του;
    Έτσι κι εσύ, που βλέπω σε τόσο ώριο και μεγάλο,
    γίνου άντρας, φίλε, να σε υμνούν κατόπι οι απογόνοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσει γιατί δίνεις εύστοχα και μια άλλη θέση! :)))
      Δεν μας ταιριάζει λοιπόν μωροί να είμαστε. Άντρες πρέπει σαφώς να γίνουμε! Αλλιώς ναι κι εμείς στο ικρίωμα είμαστε!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  4. Σε παρασύρω παιδάκι μου;
    Σε χάλασα, εσένα την αισιόδοξη
    και φωτεινή Αριστέα;
    Αρχίζω και νιώθω τύψεις!
    Αύριο στο "Κ" θέλω κάτι χαρούμενο!
    Όχι..."Κ"αραμανλή κι αηδίες!!!
    Χαχαχαχαχα!
    Σε φιλώ τρελοκαμπέρω μου!
    "Κ"ΑΛΗΜΕΡΑ!!! :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ θα στο χαλάσω! Ούτε σήμερα θα είμαι χαρούμενη! Μάλλον με χάλασες για τα καλά!
      Καλημέρα κι εύχομαι να πιάσει η ευχή!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Εμείς πρεπει να διεκδικήσουμε πίσω τα όνειρά μας Αριστέα.
    Εμείς και μόνο εμείς μπορούμε!
    Φτάνει να το αποφασίσουμε.
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φτάνει να το αποφασίσουμε! Αυτό είναι που με φοβίζει! Ότι αργούμε πολύ!
      Εξάλλου με αυτό το μήνυμα τελειώνω:Μπορούμε να κάνουμε κάτι μαζί για τα όνειρα που χάθηκαν;
      Μαζί!
      Καλημέρα Έλενα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Έλαααα... Και ερχόμουν αποφασισμένη να σου κάνω πλάκα...
    Με έριξες στα τάρταρα με αυτή την ανάρτηση...
    Προσπαθώ να είμαι αισιόδοξος άνθρωπος, αλλά δεν μου δίνονται κ' πολλές αφορμές για κάτι τέτοιο...
    Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Η λέξη "συνείδηση" που χρησιμοποίησες με τους "φονιάδες των ονείρων μας", δεν μπορούν να συνυπάρξουν... Απλά, δεν μπορούν...
    Μακάρι να κάνω λάθος...
    Για όνειρα χαμένα, δεν ξέρω αν μπορώ να κάνω κάτι πλέον, αλλά όσο μπορώ, θα αφήνω, μέσα από την καρδιά μου, ζεστές αγκαλιές κ' γλυκά φιλιά, σε άτομα που λατρεύω!!!
    Και εσένα, σου αναλογούν πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα Γιάννα μου!
    Πολλοί προσπαθούμε να κρατήσουμε την αισιοδοξία μας με νύχια και με δόντια!
    Δεν ξέρω πόσο ακόμα θα αντέχουμε! Αν και πάντα με εκπλήσσει ο εαυτός μου!
    Συγγνώμη που μου βγήκε στενάχωρο το θέμα...και πού να δεις την επόμενη δημοσίευση!
    Σε φιλώ και κρατώ τις αγκαλιές! Τις έχω ανάγκη! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χμμμ...κι όμως η τιμωρία μερικές φορές είναι αναγκαία για να ξαναγίνει δίκαιος ο κόσμος..για να υπάρξει μια ισορροπία..να σταματήσουν να τιμωρούνται οι αθώοι!!
    Ναι, στο ικρίωμα λοιπόν!!

    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι η τιμωρία να αλλάξει τον κόσμο μας, να βοηθήσει ουσιαστικά τους Έλληνες! Αλλιώς μου είναι άχρηστη προσωπικά!
      Αχ βρε Μαρία ....είσαι το πιο αισιόδοξο πλάσμα που έχω γνωρίσει! :)))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. αχαχαχα! Μια χαρά είσαι κι ευτυχώς που είσαι όπως είσαι! :))))

      Διαγραφή
  9. Καλα σου ελεγα εγω για "μετεριζια" χτες!
    Αυτοι στο ικριωμα,εμεις στο μετεριζι να ακροβατουμε!!!
    Εκει μας στησανε ηδη....
    Δεν εχω να προσθεσω αλλα!
    Διαβασα ολα τα σχολια κ τα ειπατε ολα!!!
    Ευχομαι να βγει ενας ηλιακος ξανα στις καρδιες μας κ ναρχισει να ζεσταινει αυτη τη χωρα που ρημαζουνε με καθε τροπο...

    Φιλακια απο μια μουντη κ βροχερη Αθν!

    (Ταιριαζει κ το γνωστξχ ασμα για μια ακομη φορα... Συννεφιασμενη Κυριακη μοιαζεις με την καρδια μου που εχει παντα συννεφιαααα
    Χριστε κ Παναγια μου!!!!)

    Vailie*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Βαϊλί μου! Δεν ήθελα να μας ρίξω στα τάρταρα! Μα τελευταία μαζεύτηκαν πολλά! Εξακολουθώ να φωνάζω ότι η Ζωή είναι ωραία μα θέλω και τις ζωές μας πίσω! :))))
      Σήμερα δεν βοηθάει ούτε ο καιρός! 'Όχι απλά συννεφιασμένη Κυριακή! Μισοπεθαμένη είναι!
      Φιλάκια μάτια μου!
      Ελπίζω να ξαναβρω το κέφι μου!

      Διαγραφή
    2. Το ξερω,ζουζουνα μου,οτι δεν ηθελες να μας ψυχοπλακωσεις.
      Σμρ απλα ενωσαμε λιγη απτην αρνητικη ενεργεια που μας εχουν ποτισει. Μα κ αυτου του ειδους η "συμφωνια" βοηθαει τελικα κ παιρνουμε κουραγιο! Ειναι σημαντικο να ξερει ο καθενας μας οτι δεν ειναι μονος του σε ολο αυτο το ασχημο κλιμα!
      Φιλακι κ αγκαλιτσα ζεστη απτο μικρο Βαιλι!!! ;-)

      Διαγραφή
    3. Βαϊλί μου χαίρομαι για τη τοποθέτησή σου! Ανακουφίστηκα!
      Ένα ψυχοπλάκωμα το έχω χτες και σήμερα! Μαζί είμαστε κι εύχομαι να αλληλοστηρίζομαστε!
      Φιλάκια πολλά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Βρε και στην πυρά!

    Αλλά κόρακας κορακου μάτι βγάζει;Δε βγάζει!!!

    φιλούσκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ δεν βγάζει! Στα λόγια μου έρχεσαι!
      Είναι ανώφελο να ζητάμε την τιμωρία! Την αλλαγή πρεέπι να αποζητούμε! Προς το καλύτερο!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Εγώ πάλι θα ήθελα να δω ορισμένους να τιμωρούνται... καθαρά για λόγους συνετισμού των υπολοίπων που σκέφτονται να ακολουθήσουν (ή ακολουθούν) τον ίδιο δρόμο! Σε αυτή τη χώρα έχει παραγίνει το κακό με την ατιμωρησία...

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλλη μου, στην Αμερική σε ορισμένες πολιτείες ισχύει ακόμα η θανατική ποινή! Το έγκλημα στις πολιτείες αυτές ζει και βασιλεύει! Θέλω να πω καθόλου αποτρεπτική δεν είναι η τιμωρία! Άρα;
      Θέλω να φύγουν ! Να αλλάξει κάτι- οτιδήποτε! Γίνεται;;;;;
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα Αριστέα μου!!
    Λυπάμαι που το λέω αλλά αν συνεχίσουμε να ζούμε στον μικρόκοσμό μας τα πράγματα θα γίνονται όλο και χειρότερα.
    Λυπάμαι που ενώ όλοι βλέπουμε αυτά που γίνονται συνεχίζουμε να πυροβολούμε και να δίνουμε εντολές μόνο ο ένας στον άλλον! Θα είμαστε τυχεροί αν όλο αυτό δεν ξεσπάσει σε εμφύλιο πόλεμο!! Πολύ τυχεροί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαζί σου Παρασκευούλα μου! Εγώ ήδη με το ζόρι κρατιέμαι....
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή