Κυριακή 4 Μαΐου 2014

Ένας πίνακας- δυο ιστορίες



«Ένας πίνακας… δυο ιστορίες».  
Μια πρόκληση από την αγαπημένη μου "Μαρλέν", όπως γλυκά την αποκαλώ,
Μαριλένα από το marilenaspotofart , για να μην μπερδευόμαστε!

Να εμπνευστούμε από έναν πίνακα που σε εμάς "μιλάει", 
να τον συστήσουμε με λίγα λόγια για να τον μάθουν και οι υπόλοιποι 
και να γράψουμε δυο ιστορίες (πεζό ή ποίημα) διαφορετικές:
Πόσο διαφορετικές;
Αυτή είναι και η πρόκληση!

Αντιγράφω από τη Μαριλένα:

α) Αντανάκλαση: Η ιστορία-αντανάκλαση θα είναι μια ιστορία 
που είτε απεικονίζει το θέμα του πίνακα 
είτε αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτό που νιώθετε εσείς για τον πίνακα.

β) Παραμορφωτικός καθρέφτης: Η ιστορία-παραμορφωτικός καθρέφτης 
θα είναι το αντίθετο.. 
Μια ιστορία που είτε θα παραμορφώνει το θέμα του πίνακα 
είτε θα περιγράφει το εντελώς αντίθετο από αυτό που νιώθετε για τον πίνακα.

Ο πίνακας που επέλεξα :

Αρχείο:The Scream.jpg

Η Κραυγή (Νορβηγικά: Skrik, 1893 και 1910)  

Πρόκειται για μία σειρά από εξπρεσιονιστικούς ζωγραφικούς πίνακες του Νορβηγού Έντβαρτ Μουνκ (Edvard Munch), που απεικονίζουν μια αγωνιούσα μορφή με φόντο ουρανό σε χρώμα κόκκινο του αίματος. Θεωρείται από μερικούς πως συμβολίζει το ανθρώπινο είδος κάτω από τη συντριβή του υπαρξιακού τρόμου. Το τοπίο στο υπόβαθρο είναι το Οσλοφγιόρντ.
Ο Μουνκ δημιούργησε διάφορες εκδοχές της Κραυγής με διάφορα μέσα. Το Μουσείο Μουνκ έχει μια από τις δύο ζωγραφικές εκδοχές (1910) και ένα παστέλ. Η Εθνική Πινακοθήκη της Νορβηγίας έχει την άλλη ζωγραφική εκδοχή (1893). Μια τέταρτη εκδοχή, σε παστέλ, είναι στην ιδιοκτησία του Νορβηγού δισεκατομμυριούχου Πέττερ Όλσεν (Petter Olsen). 
Ο αρχικός Γερμανικός τίτλος που δόθηκε στον πίνακα από τον Μουνκ ήταν Der Schrei der Natur (Ο Λυγμός της Φύσης).
Σε μια σελίδα στο ημερολόγιό του με την επικεφαλίδα Νίκαια 22.01.1892, ο Μουνκ περιγράφει την έμπνευσή του για τον αρχικό πίνακα:
    Περπατούσα σ' ένα μονοπάτι με δυο φίλους - ο ήλιος έπεφτε - ξαφνικά ο ουρανός έγινε κόκκινος σαν αίμα - σταμάτησα, νιώθοντας εξαντλημένος, και στηρίχτηκα στο φράχτη - αίμα και γλώσσες φωτιάς πάνω από το μαύρο-μπλε φιόρδ και την πόλη - οι φίλοι μου προχώρησαν, κι εγώ έμεινα εκεί τρέμοντας από την αγωνία - κι ένιωσα ένα ατέλειωτο ουρλιαχτό να διαπερνά τη φύση.
πηγή

Και τα τα δύο ποιήματα που προέκυψαν...

Α) Αντανάκλαση

Το ουρλιαχτό

Μια μητέρα
ένα παιδί
ένα παιχνίδι
Η ώρα η λανθασμένη 
Το "συμβάν" δεν αργεί
Αναζητούνται οι φταίχτες
Χειροπαίδες
Κρατητήρια
Δικαστήρια,
αίθουσες, ετυμηγορίες
φυλακές
Τιμωρία!
Η κραυγή ακόμα αντηχεί,
στα πέρατα του κόσμου φτάνει
Μονάχα στον Άδη δεν μπορεί να κατεβεί 
να αγκαλιάσει 
το πολυλατρεμένο 
που εχάθη!

Β) Παραμορφωτικός καθρέφτης

Σαν τούρτα στο κεφάλι

Αγάλι αγάλι έφτασες στην πόρτα των σαράντα
σου φέρανε οι φίλοι σου και μια βαρβάτη μπάντα
το χάπι μπέρθντεϊ έπαιξε με όρεξη μεγάλη
σαν τούρτα πενταόροφη σου ήρθε στο κεφάλι.
"Με άσπρα μαλλιά" τραγούδησαν και γέλαγαν συνάμα
μα εσύ επείσμωσες πολύ και έκαμες και τάμα
Είναι της μοίρας το γραφτό τα χρόνια να περνάνε
και οι στιγμές που έφυγαν πολύ να σε πονάνε!
Μα εσύ το έβαλες βουλή τα κόλπα σου να κάνεις 
και με τον τρόπο σου εσύ όλους να τους τρελάνεις!
Πάντα χαρούμενο παιδί εις τη ψυχή αν μένεις 
το χρόνο φίλο σου καλό μαζί σου πάντα δένεις
Γελάς, χαρούμενα πηδάς και γύρους κάνεις δέκα
κορίτσι δείχνεις φίλη μου κι όχι μεστή γυναίκα.
Κι αν απορήσατε πολύ και ψάχνετε να βρείτε
μαθήματα και συνταγές τι να ακολουθείτε
Δεν έχω φίλοι μου καλοί άσσο εις στο μανίκι
 μπότοξ, γιατροί και συρραφές είναι σαν δεκανίκι.
Ζήσε τα χρόνια που περνούν χωρίς να αναρωτιέσαι 
αν στον καθρέφτη θα μπορείς άνετα να κοιτιέσαι
Είναι ο καθρέφτης της ψυχής ανώτερος στην κρίση
τούτη που λες η συμβουλή είναι και η μόνη λύση.



Δεν ξέρω αν ανταποκρίθηκα σωστά στην πρόκληση!
Χάρηκα γιατί δεν γράφω έμμετρα, δεν το'χω
και θαυμάζω πολύ όλους όσοι τα καταφέρνουν με άνεση!

Καλή σας μέρα
-έστω καλό υπόλοιπο ημέρας!

@ριστέα


76 σχόλια:

  1. Εγώ γιατί συγκινήθηκα θα μου εξηγήσεις;
    Υπέροχα βρε Αριστέα μου! Μπράβο σου! Ωραίος και ο πίνακας που διάλεξες! Από τους αγαπημένους μου!
    Άντε πάω να κλάψω με την ησυχία μου τώρα...
    Καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ κοριτσάκι μου γλυκό!
      Να'σαι καλά! Κι εμένα από τους αγαπημένους είναι !
      Φιλιά πολλά! :))

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Αριστάκι μου
    Θριάμβευσες πραγματικά
    Από την ανήκουστη αγωνία μας
    παρέσυρες με το έμμετρο σου
    -που τελικά σου πάει πολύ-
    σε ανατρεπτικές τουρτοκαταστάσεις!!!
    Να είσαι καλά και καλό υπόλοιπο Κυριακής

    φιλί γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πού Ελένη μου ! Μου είναι πολύ δύσκολο είδος το έμμετρο. Δεν βγήκε αβίαστα!
      Πάντως το απόλαυσα :)))
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  3. Ζωντάνια, χρωμα, αισθήσεις και τόσα κύματα στη θάλασσα των ποιηματων σου Αριστέα. Όσο για τους πινακες που κρυβουν χιλιάδες λέξεις, είναι τόσο δύσκολο πάντα να εκφράζει ο καθενας αυτο που νοιώθει βλέποντας ένα πίνακα! Κάποτε ίσως να μπορέσουμε να νοιώσουμε ότι οι πίνακες που ειναι γύρω μας, εκθετουν με έξι διαστάσεις τοσο αισθητικό, μεγαλείο όσο και σκέψη.
    μεσα σε ένα μου Βήμα να κατανοήσω όσο γίνονταν αυτους τους πίνακες, βγηκε απο μέσα μου, μια σειρ
    α από λέξεις που ξεκινάει έτσι...

    Ο ΚΟΡΝΙΖΟΘΡΑΥΣΤΗΣ(απόσπασμα)
    Χίλιες εικόνες τούδωσαν, να κάτσει να διαλέξει,
    με της κορνίζας τη μορφή, στεφάνια να τους πλέξει.
    Πόσες ματιές χρειάζονται, για να τον ταξιδέψει,
    το άρμα του Φαέθωνα, σε νέφη φαντασιάς.
    Πόσες στιγμές ερωτικές, να ιδρώσουνε το σώμα,
    με Αφροδίτης άρωμα, που διαρκεί αιώνια;

    ναχεις μια ομορφη Κυριακή! !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλη τιμή Δημήτρη να μου γράφει τέτοια λόγια ένας Ποιητής!
      Ολόψυχα σε ευχαριστώ !
      Πολύ όμορφο και το δικό σου απόσπασμα!
      Αν θελήσεις να πάρεις μέρος κι εσύ στην πρόκληση της αγαπημένης μας Μαριλένας με χαρά να σε φιλοξενήσω! :)))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ Αριστεα μου για την ηδη ζέστη φιλοξενία σου, στις ομορφες σελίδες σου. Η τιμη ειναι δική μου που μπορω και σχολιάζω Όμορφες εμπνεύσεις και σκέψεις φίλων που έρχονται από τα δικα σου εναυσματα. Δυστυχως Αριστεα μου δεν ειμαι ποιητής, οπως εχω ξαναπει ειμαι ενας απλος καπετάνιος της θάλασσας κι οχι του βουνού, που χαράζει λέξεις στο χαρτί και να πολεμάει οτιδήποτε ζητάει να με καταστρέψει!

      Διαγραφή
    3. Θα κανω μια προσπάθεια να μπλέξω καποια γραμμενα μου και να σου στειλω κάτι στο μέιλ που θα ηθελα να ανταποκρινεται στη υπέροχη προκληση της Μαριλενας.

      Διαγραφή
    4. Σου έχω στείλει ήδη μέιλ :)))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Καλο μεσημερι πριγκιπεσσα μου...
    Πολυ ομορφη αναρτηση.. Ο πινακας που διαλεξες ιδιαιτερος και εξαιρετικος οπως και τα ποιηματα που ακολουθησαν.
    Μου αρεσε πιο πολυ το 2ο.
    Πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ Μαράκι μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια!♥

      Διαγραφή
  5. Την είδα την ιδέα και τη λάτρεψα! Και μέσα στους πολλούς πίνακες που μου ήρθαν αμέσως στο μυαλό (χαμός έγινε!!!) ήταν κι αυτός.
    Οι δυο εκδοχές σου, κρύο/ζεστό, εμονευσμένες, Αριστέα!!!
    Καλό υπόλοιπο Κυριακής!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το που διάβασα την πρόκληση μου ήρθε και μένα κατευθείαν στη σκέψη μαζί με έναν δικό μου. Αλλά τι να έγραφα ως ιστορία γι ατον δικό μου; αχαχαχα! :)))
      Χαίρομαι που σου άρεσαν Αλεξάνδρα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Τελικά όλα μαρτυρούν πως θέλουν να γίνεις γυναίκα μου... Δεν τα ακούς;;;

    :) :)) :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το έχεις με την ποίηση Αριστέα μου και ανταποκρίθηκες επάξια στην πρόκληση της Μαριλένας και με τα δύο ποιήματα. Ο πίνακας είναι πολύ γνωστός!
    Φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Ελένη μου, σε ευχαριστώ πολύ!
      Με ενθαρρύνετε κι εσείς πολύ και σας ευχαριστώ πολύ όλους!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  8. Τι ωραία ποιήματα! Και τι ωραία ιδέα είναι αυτή! Αυτός ο πίνακας μου προκαλεί πάντα ενα σφίξιμο στο στομάχι... Το πρώτο ποίημα είναι μια πολύ πετυχημένη αντανάκλαση αυτού που με κάνει να νιώθω...
    Φιλάκια ταλαντούχο κορίτσι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι τυχαίο ούτε το όνομα του ούτε και το γεγονός ότι είναι αρκετά αναγνωρίσιμος! :)
      Σε ευχαριστώ πολύ Δέσποινα για το σχόλιο σου!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Γελάω γιατί τον ίδιο πίνακα είχα επιλέξει για το παιχνίδι της
    Μαριλένας:-)))) Tυχαίο;
    Το ουρλιαχτό σου τρύπησε το πετσί μου Αριστέα μου. Με συνέθλιψαν οι λέξεις σου. Δεν θα μπορούσες να διαλέξεις άλλον πίνακα απ' αυτόν.
    Για το τουρτοκέφαλο, δεν έχω λόγια! Λατρεμένο έμμετρο, με ουσία και νοήματα! Μπράβο σου ρε Αριστάκι!
    Θαυμάζω την ενσυναίσθηση που διαθέτεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχα! Καθόλου τυχαίο τελικά:)))
      Ζητώ συγγνώμη που σου έκλεψα την έμπνευση ...πού να'ξερα το δόλιο! Αλλά από την άλλη χάρη σε αυτόν τον πίνακα κάθισα κι έγραψα!
      Τα λόγια σου με ενθαρρύνουν και με συγκινούν Μαρία μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ :)))
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  10. Πανεμορφα τα ποιηματα Αριστεα μου, το πρωτο συγκλονιστικο, το δευτερο μεσα στο χιουμορ του συγκινητικο...
    Η ιδεα της Μαριλενας ειναι υπεροχη! Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Χριστινάκι μου γλυκό !
      Πολλά ζεστά φιλιά κι αγκαλιές :)))

      Διαγραφή
  11. Κοντράστ συναισθημάτων τα δυο σου ποιήματα.
    Το πρώτο θα μπορούσε να είναι σελίδα βιβλίου εκατοντάδων άλλων.
    Το δεύτερο είναι περίπτωση! Έχεις το χάρισμα μόλις η κλεψύδρα κοντεύει να τερματίσει να την γυρίζεις ανάποδα και να ξεκινάς και πάλι.
    Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς επιζητούσε η Μαριλένα ! :)))
      Άρα την πέτυχα την πρόκληση ...να χοροπηδήσω ;
      Σε ευχαριστώ πολύ Πέτρο μου για το πολύ όμορφο σχόλιο... νομίζω ότι κι εγώ δεν το περίμενα από μένα να βγάλω κάτι από μένα και μάλιστα και έμμετρο (που όρκο θα έπαιρνα έως σήμερα το πρωί ότι δεν μπορώ με τίποτα!)
      Κι επειδή δεν μπορώ κι από τα δύο ...έμειναν πίσω σήμερα τα χειροτεχνικά μου :(
      Φιλιά πολλά Πέτρο μου!

      Διαγραφή
  12. Εγώ τι να πω που τρίβω τα χεράκια μου χαρούμενη κι εχω ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά μου??????
    Είδα το mail σου κι ήρθα τρέχοντας!!!!! Τι να κάνω που μοιραζόμαστε 4 ένα laptop!!!!!
    Μπουκλί μου δεν περίμενα τίποτα λιγότερο από σένα!!! Την απογείωσες την πρόκληση!!! Δεν ξέρω πιο από τα δυο λάτρεψα περισσότερο!!! Το ουρλιαχτό, τόσο δωρικό και τραγικό... Πονάει η αυτή η απώλεια. Σπαραγμός...
    Η έμμετρη τούρτα σου καυστική, χιουμοριστική με γαρνίρισμα δόσεις
    συγκίνησης!!!
    Εύχομαι να την απόλαυσες την διαδικασία γραφής όσο απολαύσαμε το αποτέλεσμα!!!
    Κι η αλήθεια είναι δεν ήξερα τόσες λεπτομέρειες για τον πίνακα!!! Ουάου και ξανά ουάου!!!!
    Σλ Αριστάκι μου!!!! ♥ Μπράβο!! Μπράβο!!!!
    Φιλιά πολλά πολλά όμως!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από την χαρά μου ξέχασα να σε ευχαριστήσω Αριστάκι μου για τις εξαίσιες συμμετοχές σου!!!
      Είμαι κατενθουσιασμένη!!!! Πολύ σε ευχαριστώ!!!! ♥
      Κι εννοείται τον έχεις τον έμμετρο!!! Δεν το συζητώ!!!!
      Μάκια!!!!

      Διαγραφή
    2. Αγωνιούσα για το σχόλιο σου για αυτό και σου έστειλα το μέιλ !
      Ανησυχούσα γιατί δεν ήμουν σίγουρη ως προς το δεύτερο κι αν είχα καταλάβει καλά την πρόκληση!
      Τώρα όχι απλά ανακουφίστηκα αλλά χοροπηδώ αν κατσικάκι!

      Αυτό που έχω να καταθέσω εδώ είναι ότι μου πήρε όλο το πρωινό. Κατέβασα διακόπτες , παράτησα το σπίτι (που κάνω κάθε Κυριακή πρωί) και δεν θα σηκωνόμουν αν δεν τελείωνα!
      Αλλά...... το α π ό λ α υ σ α όσο δεν παίρνει!
      Στάθηκα στον πίνακα αρκετή ώρα και μπήκα μέσα του.... Στην εικόνα είδα αμέσως την μάνα που ουρλιάζει για το παιδί της. Την κάθε μάνα.... Μόνο για πόνο μάνας μου έκανε τούτη η απόγνωση!

      Στο δεύτερο ξεκίνησα χωρίς να έχω στο νου κάτι απλά γελούσα μόνη μου κι έλεγα έφαγε μια τούρτα στο κεφάλι από τους φίλους της .... το πως πήγε σε έμμετρο δεν ξέρω .... στην αρχή φοβήθηκα ...πού πας ρε Καραμήτρο μονολογούσα.. αλλά όσο προχωρούσα δεν ήθελα να εγκαταλείψω και να πάνε στράφι οι πρώτοι στίχοι...
      Κι έτσι προχώρησα!
      Ο έμμετρος στίχος θέλει πολύ καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας ....μου φαντάζει ακόμα δύσκολο εγχείρημα....
      αλλά τουλάχιστον δεν θα το φοβάμαι πια τόσο πολύ!
      Φιλιά πολλά!


      Και σε ευχαριστώ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ για την ευκαιρία και την ώθηση που μας έδωσες!

      Χωρίς την πρόκληση τίποτα δεν θα είχε γραφτεί!

      Διαγραφή
    3. Καλημέρα Αριστάκι μου!! Και μόνο που μπήκες ολόκληρη σε αυτήν την διαδικασία , βούτηξες στα βαθιά και μας έφερες λάφυρο αυτές τις ψυχικές καταθέσεις , έχω ξετρελαθεί και νιώθω τρομερά ευγνώμων που απόλαυσα τα ποιήματά σου!!!!

      Φυσικά κι αν θέλουν κι άλλοι φίλοι μπορούν να εμπνευστούν από τον ίδιο πίνακα, αφού η δική τους κατάθεση θα είναι διαφορετική, θα είναι η δική τους ματιά στον πίνακα!!! Οπότε δεν υπάρχει κάποιο θέμα νομίζω!! Εξάλλου είναι όντως πολύ δυνατός πίνακας αν κρίνω κι από τους φίλους που σου γράψαν ότι θα τους ενέπνεε!!!

      Καλή βδομάδα να χεις μπουκλί μου και σε ευχαριστώ ΤΟΣΟΟΟΟΟΟ!!!!!!
      Μάκια!!!!!

      Διαγραφή
    4. Μαρλέν μου .....δεν μπορείς να φανταστείς εγώ πόσο ευγνώμων νιώθω! Η πρόκληση σου μου έδωσε μια τεράστια ευκαιρία...τόσο που το σκέφτομαι σοβαρά σύντομα να πάω και σε δεύτερο γύρο!!!!!

      Κι εγώ αυτό σκέφτηκα: ο πίνακας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά! Έτσι θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε κι άλλες οπτικές!
      Πάντως δόξα τω θεώ εκεί έξω υπάρχουν άπειρες γνωστοί και λιγότεροι γνωστοί πίνακες που μπορούν να δώσουν ερέθισμα!
      Εγώ σήμερα σκέφτηκα άλλους 5-6 που με προκαλούν να γράψω.....

      Ήταν να μην ζεσταθώ....
      Ολέ!!!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα αγάπη μου ♥

      Εγώ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩ

      Διαγραφή
  13. Λάτρεψα, λάτρεψα!!!

    Μα την αλήθεια, δεν νομίζω πως θα μπορούσες να βρεις κάτι καλύτερο για το πρώτο μέρος, που να αποδώσει όλη την αίσθηση που βγάζει ο πίνακας. Απόγειο του ποιήματος τούτοι δω οι στίχοι: "Η κραυγή ακόμα αντηχεί, / στα πέρατα του κόσμου φτάνει / Μονάχα στον Άδη δεν μπορεί να κατεβεί / να αγκαλιάσει
    το πολυλατρεμένο / που εχάθη!" Καρφιά!!!

    Στο δεύτερο πόσο γέλασα με την πανέξυπνη σύνδεση. ΚΑΙ έμμετρο, που το ανέβασε πολύ.

    Ε, λοιπόν, χαίρομαι που τον πρόκαμες εσύ. Εγώ θα τον αδικούσα. Τα μούτρα για πέντε μέρες ακυρώνονται. :))

    Είσαι μεγάααλη Αριστέεααα!!! Σμουααατς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μικρό μου πόνι ...σε λατρεύω!!!
      Μπορείς κάλλιστα να τον πάρεις καρδούλα μου και να μου πετάξεις τα μάτια έξω: ικανότατη σε έχω!
      Σε ευχαριστώ από καρδιάς για όλα όσα είσαι ! ♥
      Μάκια!

      Διαγραφή
  14. τα είπαν όλα οι προλαλήσαντες! Πανέξυπνα τα ποιήματά σου!
    φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γνώμη της φιλολόγου έχει μεγάλο βάρος :)))
      Φιλιά και καλή εβδομάδα χαρά μου! ♥

      Διαγραφή
  15. Mεγάλη πρόκληση η πρόσκληση της Μαριλενας. Και ανταποκρίθηκες θαυμάσια. Διάλεξες και όμορφο πίνακα, και τα δυο σου ποιήματα είναι πανέμορφα. Το έμμετρο πάντως με εξέπληξε θετικά, γιατί σου πάει και ας λες το αντίθετο. Και είναι και αισιόδοξο. Συγχαρητήρια Αριστέα μου
    Καλή εβδομάδα να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ Άννα μου! Ήταν καταπληκτική πρόκληση !
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια !
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  16. Είμαι ενθουσιασμένη!!!
    Διάλεξες έναν υπέροχο πίνακα και τα ποιήματά σου ήταν κι αυτά καταπληκτικά!!
    Μπράβο...δεν θα μπορούσε να αποτυπωθεί ο πόνος καλύτερα..μα και ο παραμορφωτικός καθρέπτης ήταν εξαίσια λυτρωτικός...μας αποσυμπίεσε!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Ένιωσα τον ενθουσιασμό σου και κατασυγκινήθηκα! :)))
      Να'σαι καλά!
      Κι από μένα φιλιά και ευχές να είναι και τούτη μια όμορφη εβδομάδα :)))

      Διαγραφή
  17. Αριστέα μου, έσκισες σήμερα....
    και ως προς την επιλογή των πινάκων και των θεμάτων
    αλλά και ως προς την ποίηση.
    Μια χαρά τα πας και στο έμμετρο...
    καλύτερα δεν γίνεται.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αισιοδοξία συνδυασμένη με παιγνιώδη διάθεση.
    Σοβαρές προτάσεις ζωής.
    Σημειώνω αυτήν που με εκφράζει καλύτερα:
    «Είναι ο καθρέφτης της ψυχής ανώτερος στην κρίση».
    Λοιπόν, Αριστέα, μη ξαναπείς δεν τα καταφέρνεις στα έμμετρα. Θέλουν πολύ χρόνο, αλλά δεν συγκρίνονται με τον ελεύθερο στίχο. Ρέουν όμορφα και μπορούν και να τραγουδηθούν.
    Για δοκίμασε να τραγουδήσεις τους στίχους σου στη μουσική τής συννεφιασμένης Κυριακής.
    Έτσι όπως σε κατάλαβα, με τη θετική άποψη για τη ζωή, θα τραγουδάς τους ίδιους στίχους κι όταν αγάλι αγάλι θα φτάσεις στην πόρτα των εξήντα και παραπέρα.
    Καλή συνέχεια στα ωραία των στίχων και βεβαίως τής ζωής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη τα λόγια σου με τιμούν! Ένας δάσκαλος και τεχνίτης του λόγου να μου γράφει τέτοια λόγια ... Μόνο ενθαρρυντικά μπορώ να τα δω .... Να ΄σαι καλά!
      Θα το προσπαθήσω ξανά ! :)))

      Διαγραφή
  19. Αυτός ο πίνακας πάντα μου προκαλούσε τρόμο και απέφευγα να τον κοιτώ... Κάτι σημαίνει αυτό γιατρέ μου;;;;
    "Το ουρλιαχτό" είναι καθηλωτικό!!!
    Το έμμετρο με την τούρτα δείχνει ότι μπορείς να παίξεις αρμονικά και στο ρυθμό...
    Μπράβο, Αριστόπουλο!!!
    Περιμένουμε κι άλλα από σένα...
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Γλαύκη μου είναι τρομακτικό και καθηλωτικό το ουρλιαχτό!
      Κι ήταν πρόκληση να γράψω από τη μια κάτι πολύ θλιβερό κι έπειτα κάτι διασκεδαστικό!
      Χαίρομαι που άρεσε :)))
      Τα φιλιά μου και την αγάπη μου!
      Καλή εβδομάδα μάτια μου!

      Διαγραφή
  20. Πολύ όμορφα και τα δύο ποιήματα.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Υπέροχα και τα δύο Αριστέα μου!!!
    "Το ουρλιαχτό"...Ο πόνος της μητέρας όταν χάνει το πολυτιμότερο κομμάτι της ζωής της, το παιδί της... μας έφερες ένα βήμα μακριά από την καρδιά της...!!
    Το έμμετρο...εκπληκτικό!! Και μια θύμιση του ότι χρόνος είμαστε εμείς...!!
    Καλό ξημέρωμα και καλή εβδομάδα!!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Σοφία μου, σε ευχαριστώ πολύ :)))
      Φιλιά πολλά και τις ευχές μου για μι α χαρούμενη εβδομάδα :)))

      Διαγραφή
  22. Ψηφίζω "παραμορφωτικό καθρέφτη"!!!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τελικά έχουμε πολλά κοινά..νομίζω θα διάλεγα τα ίδια και όσο για το ποίημα..είναι η κραυγή της ψυχής η ποίηση φίλη μου, η πινελιά του ζωγράφου, οι λέξεις του συγγραφέα στο πρόχειρο χαρτί μπροστά του..Μέσα στη ποίηση "κρύβουμε" με στίχους όσα θέλουμε να πούμε και τα κρατάμε στην άκρη του υποσυνείδητου και της ψυχής.Καλημέρα και καλή εβδομάδα γλυκιά μου..Πολλή ψυχολογία με έπιασε πρωινίατικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου χαίρομαι πολύ για το σχόλιό σου :)))
      Να'σαι καλά! Πράγματι, την ποίηση έτσι την αισθάνομαι κι εγώ !
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  24. Αριστέα μου αγαπημένη καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχεις!
    Συγχαρητήρια για την ανάρτηση τούτη και όσα εμπεριέχει.
    Προσωπικά μου γνώρισες και έναν πίνακα που δεν ήξερα.
    Η αντανάκλαση και ο παραμορφωτικός καθρέπτης ειναι υπεροχοι! Μου αρεσαν και οι δυο προτάσεις σου πολυ! Φυσικα και ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα!

    Και επισης αν δε κανω λαθος εισαι η πρωτη που ανταποκριθηκες! Προσωπικα νοιωθω την αναγκη να σου πω ευχαριστω γιατι βοηθας και εμας που θα ανταποκριθουμε αμεσα!

    Φιλακια πολλα γλυκια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικίτσα μου, σε ευχαριστώ πολύ πολύ!
      Μου άρεσε που άνοιξα το χορό κι ας μΗν ήξερα που πατούσα!
      Ήταν μία ακόμα πρόκληση ...και ξέρεις πια πόσο πολύ μου αρέσουν οι προκλήσεις !
      Φιλάκια πολλά !

      Διαγραφή
  25. Μπράβο Αριστέα μου!! Μια από τις καλύτερες δημοσιεύσεις σου και το δεύτερο ποίημα υπέροχο!!
    Συγχαρητήρια για την διάκρισή σου στο παιχνίδι των λέξεων! Πάντα επιτυχίες εύχομαι! :) Καλή εβδομάδα! Σε φιλώ*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Βιβή μου :))) Για όλα!
      Να'σαι καλά!
      Φιλιά πολλά και μια χαρούμενη εβδομάδα εύχομαι !

      Διαγραφή
  26. Συγκλονιστικό και σπουδαίο ζωγραφικό έργο επέλεξες Αριστέα μου!
    Όταν το πρωτοείδα θυμάμαι ότι μου είχε κάνει εντύπωση πως αυτό το λεπτό και λιτό χωρίς φύλο πρόσωπο που αποτυπώνει μια κραυγή αγωνίας κι απόγνωσης, μπορεί να σου διαπερνά τόσα συναισθήματα!
    Η σύνδεση με τον πόνο μάνας ήταν πολύ εύστοχη!
    Ο παραμορφωτικός καθρέφτης με την τούρτα, νομίζω πως....εσύ έχεις βαλθεί να μας τρελάνεις!
    Όχι μόνο το έχεις με το έμμετρο, αλλά έδωσες έμφαση με αυθόρμητο χιούμορ, χωρίς στημένες λέξεις, με ποιότητα και απλά νοήματα γέλιου!
    Διπλή σύνδεση, διπλή όψη, διπλή πρόκληση, διπλή προσπάθεια, γλυκιά μου, όπου το αποτέλεσμα αναδίδει την ποιοτική στόφα της καλλιτέχνιδος και το λαμπερό της ταλέντο, Αριστέα μου! Μπράβο σου κοπέλα μου!
    Να είσαι καλά και να έχεις ένα όμορφο απόγευμα!
    Φιλιά πολλά με αγκαλιά δυνατή!:))

    Υ.Γ. Είμαι στη δουλειά και ξεκίνησα να σου γράφω από τις 10:30 περίπου, και με τις συνεχείς διακοπές έφτασε η ώρα 17:00....για να τελειώσω, καταλαβαίνεις όταν σου κόβουν και τον ειρμό σκέψεων... !
    Φιλάκια πολλά γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου, σε ευχαριστώ πολύ πολύ μάτια μου!
      Πάντα με τρόμαζε αλλά με κέντριζε κιόλας ο πίνακας αυτός!
      Τα λόγια σου με τιμούν Κατερίνα μου και με ενθαρρύνουν να συνεχίσω :)))
      Να'σαι καλά!
      Τα φιλιά μου και την αγάπη μου ! ♥

      Διαγραφή
  27. Βρε Αριστάκι με μια ανάρτηση κατάφερες να μου βγάλεις ένα σωρό συναισθήματα!
    Λύπη αγωνία, πείσμα,γέλιο!
    Τι να σου πω!
    Χίλια μπράβο και για την επιλογή που είναι ένας καταπληκτικός πίνακας και για τα συναισθήματα που σου έβγαλε και μας μετέφερες μοναδικά!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελενάκι μου . Ήταν πολύ δυνατή η πρόκληση ! :)))
      Εγώ απλά την πήρα στα σοβαρά!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα εύχομαι ♥

      Διαγραφή
  28. ¨¨Είναι ο καθρέφτης της ψυχής ανώτερος στην κρίση¨
    Στον πραγματικό αναγνωρίζουμε τον μεγαλύτερο εχθρό μας, τον εαυτό μας !
    Άριστη γραφή !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πωπω Αριστέα μου καταπληκτική δημοσίευση!!!!!το πρώτο πράγματι είναι "Κραυγή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γεωργία μου! Κι εγώ ένιωσα πολλά για να γράψω το πρώτο!
      Τα φιλιά μου και την αγάπη μου ♥

      Διαγραφή
  30. πίνακας αγαπημένος και συ, με την τρυφερή ψυχή σου, του πρόσθεσες ακόμα μία κραυγή...
    να είσαι καλά καρδιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βίκυ μου, τα λόγια σου με τιμούν ! ♥
      Σε ευχαριστώ από καρδιάς!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  31. Οι διακοπές του ίντερνετ (μη σώσουν!) η ημικρανία, κάτι υποχρεώσεις, η ζέστη, τα λόγια του παπά, όλα μαζί με έκαναν να είμαι χαμένη από προχθές. Τελικά ωραία ιδέα έχει το συμπεθερόνι μου. Ο πίνακας είναι έξω από τα γούστα μου, το ποίημα όμως ειδικά το δεύτερο είναι όλα τα λεφτά!! Αχαχα! Μάκια πολλά, πάω στα σημερινά! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από τις πιο όμορφες ιδέες πράγματι! Και μου αρέσει τόσο που σκέφτομαι να κάνω κι άλλη μία παρόμοια ανάρτηση (δική μου).
      Χαίρομαι που σου άρεσε το έμμετρο μου!
      Φιλάκια πολλά! :)))

      Διαγραφή
  32. μετα απο τουτο καπετανιε μου για πες τι πανι να ανεβασω μπας και τσακισει και σε πιασω΄ !!!!!

    αψογη το απογειωσες πραγματικα !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με έλιωσες Κάτια μου με τα λόγια σου!
      Σε ευχαριστώ από καρδιάς!
      Σε φιλώ γλυκά :)))

      Διαγραφή
  33. Πολύ μου άρεσαν και τα δύο!
    Πολλά φιλάκια και Καλό βράδυ Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Κατερινάκι μου!
      Φιλάκια πολλά κι από μένα! :)))

      Διαγραφή
  34. ΟΟο, πολύ δύσκολο θέμα....
    Τα δικό σου κείμενα είναι πολύ καλά, Η πρώτη μου άρεσε αλλά η δέυτερη μου κράτησε περισσότερα!

    Φιλιά πολλά, πολλά!!! Θα δούμε τί θα γράψω εγώ...

    Καφεδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Βερόνικα!
      Να'σαι καλά!
      Καλή έμπνευση να έχεις :)))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  35. Αριστέα μου, απογείωσες την πρό(σ)κληση της Μαρινέλας.
    Εξαιρετικά και τα δύο ποιήματα.
    Με την Αντανάκλαση νομίζω πως αποδίδεις τέλεια όλα μου τα συναισθήματα για το θέμα.
    Με τον παραμορφωτικό πίνακα πέτυχες άψογα τον σκοπό της πρόσκλησης και μου άρεσε πολύ.
    Να μην σταματάς να δημιουργείς... και να έχεις πάντα έμπνευση.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αριστέα μου,
    τι να πω και εγώ μετά από τα τόσα υπέροχα και εξαιρετικά σχόλια που διάβασα!
    Καταπληκτικός ο πίνακας που επέλεξες και τα ποιήματα σου είναι τόσο εξαιρετικά, καλογραμμένα και με νόημα!! Σε ευχαριστούμε!!
    Πολλά φιλιά και καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή