Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Ειρήνη.

Τ' όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη.

Τ' όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη.

Τα λόγια της αγάπης κάτω απ' τα δέντρα
είναι η ειρήνη.

Ο πατέρας που γυρνάει τ' απόβαδρο μ' ένα φαρδύ χαμόγελο 
στα μάτια

μ' ένα ζεμπίλι στα χέρια του γεμάτο φρούτα

κι οι σταγόνες του ιδρώτα στο μέτωπό του


είναι όπως οι σταγόνες του σταμνιού που παγώνει το νερό
στο παράθυρο
είναι η ειρήνη.


Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα 
κι ένα βιβλίο μπροστά στο παιδί που ξυπνάει.

Η Ειρήνη είναι τα σφιγμένα χέρια των ανθρώπων 

είναι το ζεστό ψωμί στο τραπέζι του κόσμου

είναι το χαμόγελο της μάνας.

Μονάχα αυτό.
Τίποτα άλλο δεν είναι η ειρήνη.

Γιάννης Ρίτσος

Καλή Κυριακή σε όλους!
Με ειρήνη και γαλήνη στις ψυχές μας
airis

29 σχόλια:

  1. Καλημέρα Αριστέα μου!
    Υπέροχο!
    Ειρήνη σε όλους :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από τα αγαπημένα μου ποιήματα...να είσαι καλά..!!
    Καλή Κυριακή και πολλά πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα χαρά μου! Και πάντα όταν το διάδαζα το έβλεπα με εικόνες μπροστά μου! Έτσι αποφάσισα σήμερα να το οπτικοποιήσω όπως μπορούσα ;-)
      Επίσης, καλό υπόλοιπο Κυριακής!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρααα.
    Ειρήνη,τι μεγάλη λέξη:)
    Μ' αρέσει πολύ το παιδάκι με το φακό που διαβάζει,τι γλυκούλι:3
    Φιλιά,να περνάς όμορφα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα! ταυτόχρονα πρέπει να γράφαμε! Εγώ σε σένα και εσύ σε μένα! ;-)
      Και εγώ λάτρεψα αυτή τη φωτογραφία!
      Και εσύ χαρ'α μου να περνάς όμορφα και να χαίρεσαι την κολλητή σου που γιορτάζει!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχο πραγματικά ποίημα αυτό του Γιάννη Ρίτσου!
    Σε ευχαριστούμε , να είσαι καλά!
    Καλή εβδομάδα σε εσένα και στους φίλους σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρακαλώ! Εγώ απλά το στόλισα με εικόνες :)
      Καλή εβδομάδα και σε σένα!

      Διαγραφή
  5. Πολύ ενδιαφέρον το θέμα σου όπως κι οι φωτογραφίες σου... κι απ΄ τα πλέον ευαίσθητα.Η ειρήνη κι η αγάπη δεν είναι κλισέ που μείνανε σε παλιές δεκαετίες.Ειν΄ αιώνιες και βρίσκονται παντού.Ειν΄ ο αέρας που αναπνέουμε... είναι τ΄ οξυγόνο μας.Χωρίς αυτές κανένας άνθρωπος δε μπορεί να ζήσει.Για να τις κερδίσεις πρέπει να μοχθήσεις, να διεκδικήσεις, να ματώσεις... κι αν χρειαστεί να πολεμήσεις."Imagine all the people living life in peace..."!Χαρούμενο απόγευμα!:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγκαθάκι μου, χαίρομαι κάθε φορά όταν βλέπω κάποιο σχόλιο σου, όπως πολλών άλλων φίλων! :)
      Ειρήνη και αγάπη ...όπως το είπες γιατί για μένα είναι ταυτόσημες έννοιες! Δεν νοείεται η μία χωρίς την άλλη!
      Όμορφος και ο στίχος που μας θύμησες!
      Καλό απόγευμα και σε σένα! Καλή εβδομάδα να έχουμε !

      Διαγραφή
  6. ''ο πιο πιστός φίλος του σκύλου''7 Οκτωβρίου 2012 στις 6:11 μ.μ.

    Γεια σου βρε Αριστέα αστέρι! Ξέρεις, δεν είναι μόνο το ποίημα, είναι και οι φωτογραφίες που δένουν τόσο πολύ, που όλο μαζί απογειώνεται! Να σαι καλά, πάντα τέτοια! Τα έχουμε τόσο πού ανάγκη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που άρεσε αυτή η σύνθεση!
      Τα φιλιά μου!
      Καλή εβδομάδα πιστέ φίλε του σκύλου!

      Διαγραφή
  7. Πολύ όμορφη ανάρτηση, καλή εβδομάδα να εχεις ψυχη μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρούμενη εβδομάδα και σε σένα εύχομαι Μαράκι μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Τα ευθραυστα μουτρακια μαζι με τα λογακια με συγκινησαν πολυ....εβαλες κι αυτο για τους μπαμπαδες....κι εχω μακρυα τον δικο μου και μου λειπει τοοοσο πολυ!
    Θα θελα να ειναι εδω να τον αγκαλιασω σφιχτα και να του πω ποσα αξιζει για μενα και να προσεχει.....
    Αχ, βρε Αριστεα μου..... σνιφ! :ο/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :) Αν σου πω ότι εγώ τον είχα χρόνια μακριά μου; Μεγάλωσα με τον μπαμπά πάντα να λείπει ( λόγω δουλειάς - εκτός ελλάδας εννοώ) ! Αρα σε καταλαβαίνω!
      Σου στέλνω μια αγκαλιά! Είμαι σίγουρη ότι εσύ θα τη νιώσεις!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστω για την αγκαλιτσα! Σε κρατησα κ γω σφιχτα!
      Σε νιωθω κοντα μου με εναν περιεργο τροπο...

      Διαγραφή
    3. Το ίδιο ισχύει και για μένα!
      Δεν είναι όμορφο;
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. ειρήνη και γαλήνη στις ψυχές μας!!! πόσο σημαντική ευχή πραγματικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ειρηνη: ενα ονομα, μια ιστορια χρονων... ακομη κατακτιεται.. οχι το ονομα, η ιστορια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Υπάρχει εξωτερική ειρήνη και εσωτερική, βαθιά, αναφαίρετη. Κι η πρώτη χρειαζούμενη, αλλά χωρίς τη δεύτερη δεν έχει νόημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή