Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Ανοίγοντας το συρτάρι...# 3 #


Η ποίηση είναι ένα ταξίδι σ’ άγνωστη χώρα…
Για μια και μόνο λέξη λιώνεις χιλιάδες τόνους γλωσσικό μετάλλευμα.
Μαγιακόφσκι

Η Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. 
Η αρχική έμπνευσή της ανήκει στον Έλληνα ποιητή Μιχαήλ Μήτρα, ο οποίος το φθινόπωρο του 1997 πρότεινε στην Εταιρεία Συγγραφέων να υιοθετηθεί ο εορτασμός της ποίησης στην Ελλάδα, όπως και σε και σε άλλες χώρες, και να οριστεί συγκεκριμένη μέρα γι' αυτό.
Η εισήγησή του έφτασε με επιστολή στα χέρια του ποιητή και μελετητή της ποίησης Κώστα Στεργιόπουλου, προέδρου τότε της Εταιρείας Συγγραφέων. Η ποιήτρια Λύντια Στεφάνου πρότεινε ως ημέρα εορτασμού την 21η Μαρτίου, την ημέρα της εαρινής ισημερίας, που συνδυάζει το φως από τη μία και το σκοτάδι από την άλλη, όπως η ποίηση, που συνδυάζει το φωτεινό της πρόσωπο της αισιοδοξίας με το σκοτεινό πρόσωπο του πένθους. 

Η πρώτη Ημέρα Ποίησης γιορτάστηκε το 1998 στο παλιό ταχυδρομείο της πλατείας Κοτζιά. Ετοιμάστηκε με ελάχιστα έξοδα και πολλή εθελοντική δουλειά, και είχε μεγάλη επιτυχία.Την επόμενη χρονιά ο συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός, πρέσβης της Ελλάδας στην UNESCO, εισηγήθηκε στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του οργανισμού η 21η Μαρτίου να ανακηρυχθεί Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, όπως η 21η Ιουνίου είναι Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής. Οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Τυνήσιοι και άλλοι πρέσβεις από χώρες της Μεσογείου υποστήριξαν την εισήγηση και η ελληνική πρόταση υπερψηφίστηκε.

Τον Οκτώβριο του 1999, στη Γενική Διάσκεψη της UNESCO στο Παρίσι, η 21η Μαρτίου ανακηρύχθηκε Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Το σκεπτικό της απόφασης ανέφερε: «Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης θα ενισχύσει την εικόνα της ποίησης στα ΜΜΕ, ούτως ώστε η ποίηση να μην θεωρείται πλέον άχρηστη τέχνη αλλά μια τέχνη που βοηθά την κοινωνία να βρει και να ισχυροποιήσει την ταυτότητά της. Οι πολύ δημοφιλείς ποιητικές αναγνώσεις μπορεί να συμβάλουν σε μια επιστροφή στην προφορικότητα και στην κοινωνικοποίηση του ζωντανού θεάματος και οι εορτασμοί μπορεί να αποτελέσουν αφορμή για την ενίσχυση των δεσμών της ποίησης με τις άλλες τέχνες και τη φιλοσοφία, ώστε να επαναπροσδιοριστεί η φράση του Ντελακρουά "Δεν υπάρχει τέχνη χωρίς ποίηση"». 

Πηγή!  http://www.sansimera

Ένα μικρό,, απλοϊκό μου ποίημα σας έχω σήμερα... Το πρώτο που τόλμησα και δημοσίευσα κάποτε στο χώρο του διαδικτύου. Υπάρχει και εδώ μέσα κάπου χαμένο...Το αγαπώ πολύ. 


Είναι η καρδιά μου


Είναι η καρδιά μου σα χωράφι
μισοσκαμμένο, αβοτάνιστο, παραιτημένο καιρό
Ξερό το χώμα
Πέφτουν βροχές, πέφτουν πάγη.
Τα καλοκαίρια ο ήλιος το ξεραίνει
και το νερό μέρες ανύπαρκτο.
Πόδια περνούν, πόδια πατούν
και τα πουλιά ώρες λερώνουν,
ώρες πληγώνουν.....


Είναι η καρδιά μου σα χωράφι.
Κάποιες φορές φυτρώνουν και λουλούδια.
Τι άγρια ομορφιά προσφέρουν στα μάτια τότε
οι παπαρούνες και οι μάηδες
και οι μαργαρίτες το λευκαίνουν....
Πέφτουν βροχές, φυτρώνουν λουλούδια
Κάποιες φορές ,ναι, φυτρώνουν και λουλούδια....



1994 ....ήταν χρονιά που έγραψα πολλά


Καλή σας μέρα
@ριστέα

45 σχόλια:

  1. καταπληκτικό!!!ευχαριστώ πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες ..ομολογώ ότι δεν το ήξερα (ότι ήταν ελληνική πρόταση!!)
    το ποίημα υπέροχο!!!(κάτι μου χρωστάς εσύ!!)
    καλημέρα Αριστέα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χεχε! Δεν έχω αδειάσει Γεωργία μου να μαζέψω το υλικό! Αύριο ή το Σάββατο.
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Την καλημέρα μου και την αγάπη μου! ♥

      Διαγραφή
  2. Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες και υπέροχο το ποίημα σου! Την καλημέρα μου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Βάσια μου! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ!
      Να'σαι καλά!
      Σε φιλώ γλυκά! ♥

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα..ευχαριστούμε για τις πληροφορέις σχετικά με τη παγκόσμια ημέρα ποίησης..πολύ όμορφο και τρυφερό το ποίημα σου..η φωτο μου αρεσε
    Φιλούθκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Δελφινάκι μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ πολύ καλό μου!
      Φιλάκια!

      Οι φωτό είναι από τον κήπο μου! ♥

      Διαγραφή
  4. Eυχαριστούμε για τις πληροφορίες τοποίημα σου είναι καταπληκτικό!
    Μπράβο!
    Η καρδιά σου όντως πρέπει να είναι σαν χωράφι με καλό σπόρο και υγιές χώμα, βγάζεις θαύματα!
    Καλημέρα Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Έλενα!
      Σε ευχαριστώ πολύ κοπέλα μου!
      Καλή σου ημέρα!
      Φιλάκια! ♥

      Διαγραφή
  5. Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!!!!δεν ήξερα!!!!το ποίημά σου είναι υπέροχο τρυφερό!!!!!!να σαι καλά γλυκιά μου!!!!φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :) Σε ευχαριστώ πολύ!
      Να έχεις μια υπέροχη μέρα!
      Φιλάκια! ♥

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραία ανάρτηση..ενημερωτική και άκρως ποιητική!
    Μου αρέσει να ανοίγεις το συρτάρι..φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου!
      Χαίρομαι που δεν με ντροπιάζει το συρτάρι μου ;-)
      Να'σαι πάντα καλά!
      Φιλάκια♥

      Διαγραφή
  7. «Σ’ Αγαπώ»,
    σου ψιθυρίζω τα Σκοτεινά βράδια που κοιμάσαι.
    Για να διώξω τους εφιάλτες σου,
    για τις φορές που εισέβαλες
    εφήμερα έστω
    στα δικά μου Όνειρα
    διώχνοντας τη Μοναξιά.

    Γιατί σε περίμενα
    χρόνια και χρόνια
    κάθε λευκή νύχτα στην κενή μου αγκαλιά,
    βάλσαμο στον πόνο της Μονάδας,
    για να με ταξίδέψεις πιάνοντας μου το χέρι
    πάνω απο άγριες θάλασσες κι άγονα βουνά
    ψηλά
    εκεί στα ουράνια
    με τη θέρμη του κορμιού σου επάνω μου.

    Κι έπειτα μου σκούπιζες τα δάκρυα
    λίγο πριν ανοίξεις τα φτερά σου
    λέγοντας μου τρυφερά:
    «Θα ανταμώσουμε σύντομα»
    αφήνοντας με στη γαλήνη των χρωμάτων
    που απουσίαζαν απο τη ζωή μου.

    Για όλα αυτά κι άλλα ακόμα
    Σ’ αγαπώ, Σ’αγαπώ, Σ’αγαπώ
    γιατί μια φορά δεν είναι αρκετό
    για να ξορκιστούν οι Δαίμονες
    οι Δικοί σου και οι Δικοί μου.

    Κι απο Δυο, γίναμε Ένας
    πως αλλάζει έτσι η Μονάδα
    που ανταμώσαμε τελικά
    Εσύ κι Εγώ.

    Τι κι αν δεν είσαι Σήμερα εδώ,
    μας περιμένουμε στο Αύριο,
    στη στιγμή που θα γίνει Εχθές
    κι Εμείς
    μια Αιωνιότητα στο βλεφάρισμα του Χρόνου.

    Αφιερώνω αυτό σε Σένα, γιατί η Αγάπη θα έρθει κάποια στιγμή, εφόσον την φωνάζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπέροχα ευαίσθητο, γεμάτο συναίσθημα.Πάντα η Αγάπη έρχεται όταν την αναζητάς, την περιμένεις, τη φωνάζεις.Να΄σαι καλά Ben, έχεις ταλέντο!Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
    2. Ben μου , το είδα στο άστραμα στη δουλειά αλλά δεν θέλησα να το απολαύσω με στάσεις στα κλεφτά!
      Περίμενα πώς και πώς α γυρίσω σπίτι να το απολαύω!
      Σε ευχαριστώ.... ολόψυχα σε ευχαριστώ!

      Κάτι ήξερα όταν σε ξεχώριζα από τις πρώτες λέξεις που είχα διαβάσει σε σένα! Διαμάντι είσαι! :)))

      Σ’ αγαπώ, Σ’αγαπώ, Σ’αγαπώ
      γιατί μια φορά δεν είναι αρκετό
      για να ξορκιστούν οι Δαίμονες

      Τι να πρωτοξεχωρίσω;

      Όπως σωστά επισημαίνει η Γεωργία , ευαίσθητο ποίημα....

      Κάλεσμα της αγάπης...πόσο δίκιο έχεις ...πρέπει να την καλούμε!
      Φιλιά ομορφιά! ♥

      Διαγραφή
  8. Πολύ τρυφερό το ποίημα σου όπως και αυτό του Ben Provis.
    Δεν το ήξερα πως σήμερα ήταν η παγκόσμια μέρα της ποίησης!
    Να σαι καλά για την ενημέρωση!! Φιλάκια πολλά!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηδάω τα δικά μου γιατί ακόμα είμαι συγκλονισμένη από την αφιέρωση του Ben! Αυτό κι αν ήταν τρυφερό! Ότι πεις για σήμερα!
      Μια χαρά τη γιορτάσαμε την ποίηση!!!!!

      Τα φιλιά μου Παρασκευούλα μου! ♥

      Διαγραφή
  9. Πρώτα, καλή μου, εύχομαι το 2013 να είναι η χρονιά που θα γράψεις περισσότερα.Μετά ότι το ποίημα σου είναι ευαίσθητο μα και δυνατό.Ευχαριστούμε για την ενημέρωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, δεν το γνώριζα. Αν και ποίηση γράφεται κάθε μέρα, η ανακοίνωση της UNESCO κάλυψε τις ενστάσεις που έχω για τις ειδικές μέρες εορτασμών.Κάποτε έγραφα κι εγώ, αλλά από τότε έχει περάσει πολύς καιρός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου σε ευχαριστώ πολύ για την ευχή ! Ήδη το 13 μπήκε δυναμικά και με έχει πιάσει όρεξη!
      Ποιητές μπορούμε να είμαστε όλοι μας άσχετα να γράφουμε ή όχι!
      Όταν εκτιμάς το ωραίο ...όταν εκφράζεις τον έρωτα σου για μένα είσαι ποιητής!

      Φιλάκια πολλά πολλά! ♥

      Διαγραφή
  10. Αριστέα μου πολύ ενδιαφέρον!
    Δεν το γνώριζα καθόλου..

    Μου άρεσε πολύ το ποίημα σου! Απόλυτα ζωντανό...
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε κάτι τόσο απλό από τα νιάτα μου! :)))
      Φιλάκια κοπελάρα μου! ♥

      Διαγραφή
  11. Αριστούλα μου σ'ευχαριστούμε πολύ για τις πληροφορίες... Μάθαμε πάλι ενδιαφέροντα πραγματάκια... Μου άρεσε κι εμένα πολύ το ποίημά σου :-)

    Φιλάκια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι εύκολο να θυμόμαστε την ημέρα! Συμπίπτει με την άνοιξη!
      Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου για τα καλά σου λόγια!
      Φιλάκια! ♥

      Διαγραφή
  12. Μαγικό ποίημα και οι πληφορορίες, μοναδικές!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θυμάμαι παιδί που έγραψα κάποτε τον πρώτο στίχο μου. Από τότε ξέρω ότι δε θα πεθάνω ποτέ - αλλά θα πεθαίνω κάθε μέρα. ~ Τάσος Λειβαδίτης

    Μπράβο σου που το θυμήθηκες και συγχαρητήρια και για τους δικούς σου στίχους. Το έχουμε πει, είσαι πολυτάλαντη.

    Καλή συνέχεια κορίτσι μου, φιλιά :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Μαρία μου ..με τα υπέροχα αποτυπώματα που αφήνεις!
      Σε ευχαριστώ από καρδιάς! ♥
      Φιλάκια γλυκό μου κορίτσι!

      Διαγραφή
  14. Ώσπου αυτό το χωράφι -το ξερό και το άφορο- γέμισε σπόρους από τα πτηνά που περνούσαν, και ήρθε η βροχή με τον καιρό και το γονιμοποίησε, και το ΄κανε περβόλι ολάνθιστο, για εκλεκτό κηπουρό...
    Όμορφο το αφιέρωμα Αριστέα μου, μα πιο όμορφη η κατάθεσή σου!!
    Σε φιλώ, καλό απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανταίε μου σε ευχαριστώ πολύ γλυκέ μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια! ♥

      Διαγραφή
  15. Ειναι ταλεντο να μπορείς να εκράζεις το συναισθημα σου στο χαρτί... να βάζεις αυτά που σκεφτεσαι με την σειρα που θελουν εκεινα... να δημιουργουν εικονες. και να ταξιδευουν αυτόν που τα διαβαζει.. ήξερα οτι υπαρχει η μέρα της ποιησης... δεν ήξερα πότε ήταν..να εισαι καλα που μας έδωσες τόσες πληροφορειες.. φιλακια πολλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι εύκολο πια να τη θυμόμαστε : η πρώτη μέρα της άνοιξης ( να και φέτος η εαρινή ισημερία ήταν χτες!)
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Σε φιλώ γλυκά!♥

      Διαγραφή
  16. Πω πω πόσοι γιορτάζουν σήμερα!!!!!!! Συγχαρητήρια για το ποίημα και χρόνια πολλά για την μέρα σε όλους όσοι είναι ή αισθάνονται ποιητές.
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά χρόνια πολλά σε όσους αισθάνονται ποιητές της ζωής Μαρία μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Φιλάκια! ♥

      Διαγραφή
  17. for you:
    http://mystickland.blogspot.gr/2013/03/diary-of-bliss6.html

    xxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με έκανες κι έκλαψα! ♥♥♥
      Καλό ξημέρωμα γλυκιά μου !

      Διαγραφή
  18. Ειδες?
    Αφαλατωμενο νερο το μεσα μας.
    Ολα ανθιζουν "αυτεπαγγελτα" εκει.

    Καλησπερα απο καρδιας παντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι όμορφα που τα λες αγριομελάκι μου!
      Καλησπέρα αλλά και καλό ξημέρωμα θα πω εγώ! ♥

      Διαγραφή
  19. Υπέροχο το ποίημά σου! Όσον αφορά την ημέρα Ποίησης, δεν είχα ιδέα... ντροπή μου!! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Έλλη μου, να'σαι καλά!
      Εύκολη ημερομηνία πάντως να τη θυμόμαστε!
      Φιλάκια (και να μην ντρέπεσαι καθόλου!) ♥

      Διαγραφή
  20. Η ανάρτηση θαυμάσια. Το ποίημα σου τέλειο...
    Ξέρεις εσύ πόσο μου αρέσουν αυτά που έχεις γράψει χρόνια πριν "για μένα" για τη δική μου καρδιά...
    Και παρακάτω απόλαυσα και τα σχόλια και το ποίημα το αφιερωμένο σε σένα από Βen Provis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Φλώρα μου! Το ποίημα του Ben ήρθε να στολίσει τόσο όμορφα την ημέρα! Αλλά το είδα και σαν μήνυμα για την καρδιά μου!
      Χαίρομαι που βρίσκουν ανταπόκριση αυτά που έγραφε κάποτε η μικρή Αριστούλα!
      Φιλάκια πολλά πολλά! ♥

      Διαγραφή
  21. Πολυτάλαντη ;

    Όχι απλώς !

    Πλήρης θάλεγα !

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πολύ, όποιος κι αν είστε!
      Καλή σας μέρα!

      Διαγραφή
  22. Πόσο όμορφες πληροφορίες για την ποίηση. Δεν τις γνώριζα. Ομολογώ βέβαια ότι δεν είμαι ποιητικός άνθρωπος αλλά θαυμάζω όσους έχουν ταλέντο. Όπως εσύ και "η καρδιά" σου.
    Υπέροχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιητής δεν είναι μονάχα αυτός που γράφει Δημητρούλα μου κατ' εμέ! Αλλά αυτός που ευφραίνετε με την ποίηση!
      Φιλούρες! ♥

      Διαγραφή