Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Photo a Day Μέρα 26η

Photo a Day 26 February : quiet !

Ησυχία!

σσσ! Μην μιλάς! Κάνε λίγη ησυχία κι άκουσε τον ήχο της για λίγο.

Σήμερα θα μιλήσουμε για την ησυχία! 
"Είναι η σιωπή ανάγκη της ψυχής" έγραφα κάπου σε ένα ποίημα μου, τον περασμένο Σεπτέμβρη σε αυτό το μπλογκ. Ενώ τον Αύγουστο μιλούσα για τον ήχο της σιωπής. Και πηγαίνοντας πιο πίσω ακόμα κάπου στο Δεκέμβρη του 2010 έγραφα τα εξής....


"Μου αρέσει  να διηγούμαι μια ιστορία , όχι δική μου αλλά που την έχω  μέσα μου κ πολλές φορές την χρησιμοποίησα ως τώρα  στη ζωή μου. Κάποτε ο αγαπημένος μου συγγραφέας –εκπαιδευτικός-ταξιδευτής-και πολλά πολλά άλλα-  Λεό Μπουσκάλια  σε ένα από τα ταξίδια του στην Ασία, έζησε για ένα διάστημα σε ένα μοναστήρι Ζεν. Εκεί γνώρισε έναν καταπληκτικό γιαπωνέζο δάσκαλο. Κάποια μέρα που περιδιάβαιναν στον κήπο, ο Μπουσκάλια, με τον ενθουσιασμό κ την παιδική αφέλεια που τον διέκριναν πάντα, μιλούσε ακατάπαυστα προσπαθώντας να εντυπωσιάσει το δάσκαλο του , όταν ξαφνικά αυτός ο εντελώς πράος άνθρωπος γύρισε και τον χτύπησε στο πρόσωπο λέγοντας του με σφοδρότητα : "μην περπατάς μέσα στο κεφάλι μου με τα βρώμικα πόδια σου!"

Η φράση αυτή έχει γίνει μια από τις αγαπημένες μου και  την έχω χρησιμοποιήσει απίστευτες φορές, τόσες που οι άνθρωποι που με ξέρουν και με αγαπούν όταν νιώθουν την ανάγκη της αυτοαπομόνωσης να με κυριεύει μονολογούν…. "ξέρω να σταματήσω το περπάτημα μέσα στο κεφάλι σου!"

 Η σιωπή ώρες ώρες δεν είναι απλά ανάγκη. Είναι ευλογία! Τα μεγαλύτερα πράγματα συμβαίνουν όταν μένουμε σιωπηλοί. Όταν τα βλέμματα μας και μόνο μπορούν να κοινωνήσουν την αγάπη μας, τον πόνο μας , τη χαρά μας , την ελπίδα μας, τα όνειρά μας!  Όταν μένουμε μόνοι μας,  μακριά από τη πολλή συνάφεια του κόσμου που λέει και ο Καβάφης  και αφουγκραζόμαστε τη φωνή μας , τις ανάγκες μας, τις επιθυμίες μας τότε έχουμε την ευκαιρία της προσωπικής ανάπτυξης, της εξέλιξης, της αυτοπραγμάτωσης!

Ας χαμηλώσουμε τους ήχους για μια στιγμή! Ας ακούσουμε τον ήχο του νερού της βρύσης που τρέχει,  το κρασί καθώς αισθησιακά αφήνεται να ριχτεί μέσα στο διάφανο ποτήρι, το τριζόνι του μεσημεριού, τους ήχους θάλασσας, τους χτύπους της καρδιάς μας!
Ας μην περπατάμε με τα βρώμικα πόδια μας μέσα στα κεφάλια και στις μοναξιές των άλλων ...απρόσκλητοι! "

Το κείμενο μου αυτό εκφράζει ακόμα την ίδια πίστη. Δεν αλλάζω ούτε σειρούλα!

Ακολουθούν μερικά μοναχικά τοπία! Η έλλειψη ανθρώπινης παρουσίας είναι το κοινό τους σημείο. Ακούγεται μόνο ο άνεμος, ίσως κι ο ήχος  κάποιου πουλιού! Μα αυτή δεν είναι η ησυχία; 



Με αμούτσι* κείμενο αλλά με χθεσινές φωτογραφίες την έβγαλα και τη σημερινή! 

Καλημέρα στις ομορφιές !
@ριστέα

________________________________________________________
αμούτσι : τοπικό ιδίωμα ( κατευθείαν από την πόλη μου) = τσάμπα, κερασμένο
( http://www.multiforums.gr/fun/viewthread.php?tid=7309&page=10 )


42 σχόλια:

  1. Αχ αυτά τα μοναχικά τοπία! Πόσο με ταξιδεύουν...
    Πολλές Καλημέρες από εμένα για μία όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία μου!
      Εμένα τη σιωπή και την απομόνωση την τραβάει ο οργανισμός μου!
      Φιλάκια !
      Να έχεις μια υπέροχη μέρα! :))

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα!!!
    Ο ήχος της σιωπής ειναι αγαπημένος!!!
    Και τόσο απαράιτητος!
    Οσο και αν μου αρέσει να έχω ανθρώπους γύρω μου,πολλές φορές αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω κλικ στο mute!
    Απολαμβάνω τις σιωπές,γιαυτο λατρεύω τη νύχτα:)
    Φιλιά φίλη μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα γλυκιά μου!
      Ακριβώς όπως το είπες: τόσο απαραίτητος ο ήχος της σιωπής!
      Επίσης, λατρεύω τη νύχτα και την ησυχία της!
      Φιλάκια πολλά πολλά! ♥

      Διαγραφή
  3. "μην περπατάς μέσα στο κεφάλι μου με τα βρώμικα πόδια σου!"

    Πόσα μπορώ και μαθαίνω από εσάς!

    Κοριτσάκι μου ευχαριστώ για την σοφία.... τώρα που πέρασαν τα χρόνια και σχετικά χρόνο σιωπής έχω... είμαι ευτυχής!

    Ενα φιλί να στάζει μέλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα γιαγιά Αντιγόνη που μάλλον για λίγο μικρότερη συνυφάδα σου με κόβω! Δεν είμαι προ πολλού κοριτσάκι! Αλλά είναι όμορφο να μοιραζόμαστε ο καθείς τη γνώση του και τη σκέψη του! Παίρνουμε και δίνουμε τόσα πολλά!
      Τα φιλιά μου !
      Να έχεις μια υπέροχη μέρα!

      Διαγραφή
  4. Ωωω τι φοβερή η φράση του δασκου αυτού. Θα την υιοθετήσω και εγώ. Εσύ θα είσαι η (νεαρή-για να μην αρχίσεις τις βλακείες περί μεγαλοκοπέλας) δασκάλα μου!!!
    Παρόλο που ειμαι αμιγώς κοινωνικός άνθρωπος και θέλω τη φασαρία και τη ζωντάνια στην καθημερινότητά μου, υπάρχουν πολλές φορές που επιζητώ την ηρεμία και την μοναχικότητα που έχουν τη δύναμη να με γαληνεύουν.
    Οι φωτογραφιές σου καλλιτεχνικά ήσυχες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχα! Με πρόλαβες Δημητρούλα μου ε;
      Μέσα στη φασαρία δεν μπορείς να τα βρεις με τον εαυτό σου, ούτε να σκεφτείς, νομίζω! Άρα η ησυχία και η σιωπή στιγμές είναι ουσιώδεις και οι δύο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ!!!!!

    ΠΟΣΟ ΠΟΛΥ ΕΚΤΙΜΑΣ ΤΗΝ ΗΣΥΧΊΑ ΟΤΑΝ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣ ΤΗΝ ΦΑΣΑΡΙΑ!!!!

    ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΜΕΡΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες!
      Νομίζω ότι την εκτιμάς ακόμα περισσότερο σε αυτή την περίπτωση!
      Φιλιά! :)))

      Διαγραφή
  6. Εξαιρετικό κείμενο Αριστέα μου!
    Πρόσφατα εξέφρασα και εγώ την εξής απορία στον τοίχο του facebook...Ακούγεται η ησυχία; Ήμουν μόνη σε κατάσταση ΖΕΝ που λες και εσύ και πραγματικά η ησυχία είχε ήχο! Απίστευτο...και όντως πρόκειται για μεγάλη ανθρώπινη ανάγκη! Φοβερή και η ατάκα του γέροντα κινέζου...
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου!
      Ναι ! Ακόμα και η ησυχία έχει το δικό της ήχο! :)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Μου αρέσει η ηρεμία,η ησυχία δε θέλω φασαρίες και φασαριόζικα μέρη και ενοχλητικούς / βαρετούς ανθρώπους
    Η φωτο με την παπιούλα μου άρεσε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε εγώ Δελφινάκι μου! :))
      Τρελαίνομαι με το θόρυβο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα Αριστέα μου!
    Πολύ φασαρία και τρέξιμο σήμερα κι όταν μπήκα και διάβασα την όμορφη δημοσίευσή σου ένιωσα την ησυχία της αμέσως και πήρα λίγη απ΄ αυτήν!Και με τόση φασαρία(ειδικά στη δουλειά) μου μένουν πολύ λίγες ώρες ησυχίας και μοναξιάς!
    Ορισμένοι όταν παίρνουν φόρα δεν ξέρουν πότε να σταματήσουν το περπάτημα!Καλά τα ΄πε κι ο γιαπωνέζος!Αλλά νομίζω πάλι κι η πολύ ησυχία βλάπτει, όταν τόσοι άνθρωποι καταφεύγουν σε σελίδες του διαδικτύου, χωρίς να βλέπουν, ν΄ ακούν και να αισθάνονται!Όλα χρειάζονται τελικά, αλλά μέτρο!
    Οι φωτογραφίες σου σούπερ ήσυχες και σιωπηλές!
    Να ΄σαι πάντα καλά χαρά μου και να χαμογελάς!Φιλάκια πολλά!:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Σοφία μου!
      Εγώ προτιμώ πάντως την ηρεμία από τη φασαρία! Φυσικά κι όλα χρειάζονται κι όταν νιώθω ότι παρ'απομονώθηκα το σκάω τρέχοντας ;-)
      Φιλάκια κοπέλα μου!
      ΥΓ: Είμαι τόσο κουρασμένη που δεν έχω δύναμη να γράψω! ♥

      Διαγραφή
  9. "Η σιωπή είναι ευλογία"...
    Τα είπες όλα με 4 λέξεις!!!
    Οι φωτογραφίες σου... υπέροχες!!!
    Φιλάκια, κορίτσι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. .............!

    Τα είπα μέσα μου και σιγανά :))
    Καλημέρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έρχομαι πατώντας στις μύτες, σιγά σιγά..να δεν κάνω θόρυβο...ησυχία..σσσσς!!.για να βροντοφωνάξω πόσο μου άρεσε η πρώτη φωτογραφία...!!
    Υπέροχη!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά κάνεις! Πολλή φασαρία έχουμε κάθε μέρα και κάθε τρεις και λίγο!
      χεχε! Προφανώς είχα όρεξη όταν τράβηξα τη φωτό !Σε ευχαριστώ!
      Φιλάκια κοπέλα μου! ♥

      Διαγραφή
  12. Η σιώπη είναι ευλογία...Συμφωνώ απόλυτα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΙ ΕΣΕΝΑ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ
    ΣΕ ΕΙΔΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΚΩΝΝΙΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΞΑ ΟΤΙ ΗΣΟΥΝ ΣΧΕΔΟΝ Η ΜΟΝΗ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΕΣ ΣΕ ΟΤΙ ΕΛΕΓΕ ΑΚΟΜΗ ΚΙ ΑΝ ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΣΚΛΗΡΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΣΕ ΕΣΕΝΑ
    ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΑ ΧΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ
    ΘΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΣΑΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΤΕ
    ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
    ΜΑΡΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου και σένα!
      Τα λόγια της kwnnie ήταν όντως σκληρά! Και μας πήρε όλους αμπάριζα!
      Αλλά στεκόμαστε στο δέντρο και χάνουμε το δάσος! Δεν μας φταίει η κοπέλα και κάθε κοπέλα αν δεν πούμε πρώτα "ΦΤΑΙΩ"!
      Φιλιά Μαρία!
      ΥΓ: Κοντοχωριανές είμαστε!

      Διαγραφή
  14. Μου μοιάζεις πιο νέα σ' αυτή την φωτο..χαχα:)
    Η σιωπή τα λέει όλα. Τα λόγια είναι φτώχια.
    Ευχαριστώ,ξέρεις εσύ;)
    Φιλιά πριγκίπισσά μου:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι πιο νέα kwnnie μου σε αυτή!
      Άνοιξη του '11! Απλά τη βρήκα να ταιριάζει με το θέμα ;-)
      Φιλάκια! ♥

      Διαγραφή
  15. Καλησπέρα καλή μου!

    Τι φράση! Πολύ μου άρεσε το νόημά της. Μου φαίνεται θα την υϊοθετήσω κι εγώ...

    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ! Κι εγώ τη λάτρεψα από την πρώτη στιγμή που τη διάβασα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  16. Η σιωπή είναι μέρος μιας συζήτησης, είναι ξαπόσταμα, είναι απόλαυση, ανάσα, φαντασία, ανάγκη, κάθαρση, ηρεμία, ταπεινότητα και μέσα σ’αυτή ακούμε, ίσως, τις πιο δυνατές κουβέντες, νιώθουμε τα πιο μεγάλα αισθήματα, βλέπουμε πιο καθαρά.
    Εννίοτε, κάνει κρότο η σιωπή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όλα αυτά που έγραψες καλέ μου! :)))
      Ενίοτε, κάνει και κρότο η σιωπή!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα Αριστέα μου!!!
    Η ησυχία πάντα είναι απαραίτητη και τυχερός όποιος την έχει άφθονη την ώρα που την έχει ανάγκη! :))
    Τα λόγια του δασκάλου σοφά!!
    Η φωτογραφία σου είναι σούπερ ουαου!!! Σσσσσσσ :)
    Καλό βράδυ! Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα Παρασκευούλα μου!
    χεχε! Η φωτογραφία είναι δύο χρόνια πίσω!
    Στο μεταξύ μεγαλώνω...μέσα σε ήχους και σιωπές!
    Και δεν παραπονιέμαι!
    Φιλάκια!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Υπέροχες οι φωτογραφίες σου Αριστέα μου... Πανέμορφες!
    Πόσο σε ζηλεύω που ζεις τόσο κοντά στη φύση!
    Η ησυχία είναι ανάγκη...

    Φιλιά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!
      Η αλήθεια είναι απλά έτυχε! Ήμουν τυχερή. Παρ'ολα αυτά το γνωρίζω ότι είναι μεγάλη τύχη να μένω στη φύση και νιώθω ευγνωμοσύνη!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  20. ωραία και τα τοπία αλλά η φωτογραφία σου (πορτραίτο) είναι υπέροχη!!!! :) πολλά like!!! φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ γλυκό μου κορίτσι!
      Να'σαι καλά!
      ♥Φιλάκια♥

      Διαγραφή
  21. Δεν ήθελα να στρέψω κανένα μένος εναντίον σου.
    Ελπίζω οι αναγνώστες σου να επιστρέψουν.
    Δε σου ζήτησα έτσι κι αλλιώς να με υποστηρίξεις.
    Και δεν θα έχεις την ευκαρία να το ξανακάνεις από τη στιγμή που το διέγραψα.
    Να είσαι πάντα καλά:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ καρδούλα μου! Δεν με ενοχλεί να στραφούν όλοι εναντίον μου! Πάλι θα το έκανα ! Κι ήθελα κι άλλα να γράψω αν με έπαιρνε! Δεν άλλαξα γνώμη για σένα!
      Καθόλου!
      Και ούτε με ενοχλεί το μένος! Εντυπωσιάστηκα μόνο! Πόσο στενόμυαλοι και εγωιστές είναι οι περισσότεροι!
      Λυπάμαι για κάθε λέξη που γράψανε και σε στεναχωρήσανε!
      Είχες θάρρος πολύ! Γιατί το διέγραψες; Γιατί δίνεις τέτοια χαρά στους κατήγορους;
      Κράτα το mail μου....
      Μη σε χάσω έστω στο mail!
      Να μαθαίνω νέα σου!
      tea_airis@yahoo.gr

      Φιλάκια, γλυκό μου κορίτσι!
      ΥΓ: Εγώ θα περιμένω!

      Διαγραφή
    2. Ας ηρεμήσουν λίγο τα πνεύματα και να περιμένεις μειλ μου!

      Διαγραφή
    3. οκ καρδούλα μου!
      Ναι, κοίτα να ηρεμήσεις και να περνάς καλά ! Ναι;
      Φιλάκια!

      Διαγραφή